Showing 1 - 10 of 12
Der Multichannel-Vertrieb, die Kundenansprache über mehrere Kanäle, ist für Unternehmen heute die vorherrschende Vertriebsform. Um Kunden optimal anzusprechen, stellt sich die Frage nach der richtigen Integration aller Kanäle: Welches ist die beste Organisation der Vertriebskanäle? Anhand...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337415
Hardly any other phenomenon has dominated the marketing world in the past few months as Influencer Marketing. Specifically designing the cooperations with influencers is crucial for companies to exploit the full potential. This article presents a taxonomy of the four main archetypes of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337454
The check-out process is one of the biggest pain points in shopping. While Apple is the pioneer in cashierless shopping, several other corporations have initiated first concepts during the last months. Innovative, IoT-driven businesses like Amazon Go or Avec Box are trying to improve the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337556
Various drivers are currently encouraging established consumer goods manufacturers to start exploiting the D2C growth opportunity. Semi-structured interviews were used to explore the different facets and angles of D2C drivers and prerequisites. The results show that for traditionally...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337648
Marketers are in a unique position to improve customers' data privacy but often lack the necessary know-how. Hence, this study examines the link between marketers' privacy literacy and their firms' privacy orientation.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337666
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014420742
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014420748
Das Thema «Metaverse» stellt das Marketing und Führungskräfte vor neue Herausforderungen. Wenngleich die langfristigen Veränderungen kaum absehbar sind, wird im aktuellen Hype vieles ausprobiert und nur weniges erscheint dabei wirklich nachhaltig. Der Beitrag zeigt Ansatzpunkte für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014420755
Monobrand-Stores, d.h. einem Unternehmen gehörende eigenständige Läden, die nur Produkte der eigenen Marke verkaufen, sind von zentraler Bedeutung für die Luxusmodeindustrie. Allerdings stehen diese Stores unter Druck, einerseits durch steigende Umsatzanteile des E-Commerce, andererseits...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010441997
Mittlerweile ist es betriebswirtschaftlich unerlässlich, dass Unternehmen ihre Produkte weltweit anbieten, um erfolgreich zu sein. Vor allem steigt das Interesse an neuen Kundengruppen aus Schwellenländern wie China, Indien oder dem Nahen Osten, da deren Anteil am Unternehmensgewinn auf Grund...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009750547