Showing 1 - 10 of 45,459
Even in OECD countries, where an increasing proportion of the workforce has a university degree, the value of basic skills in literacy and numeracy remains high. Indeed, in some countries the return for such skills, in the form of higher wages, is sufficiently large to suggest that they are in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011434013
Policymakers in many OECD countries are increasingly concerned about high and rising inequality. Much of the evidence (as far back as Adam Smith's The Wealth of Nations) points to the importance of skills in tackling wage inequality. Yet a recent strand of the research argues that (cognitive)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011434107
Die betriebliche Personalentwicklung erkennt zunehmend den Qualifizierungsbedarf von Beschäftigten ohne Berufsabschluss: 89 Prozent der Unternehmen, die Geringqualifizierte beschäftigen, haben in den letzten fünf Jahren mindestens eine Weiterbildungsmaßnahme für diese Zielgruppe angeboten....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011986200
Overqualification signals a mismatch between jobs’ educational requirements and workers’ qualifications implying potential productivity losses at the macro and the micro level. This study explores how the family background of German graduates affects the probability to hold a job that does...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011635940
Auch wenn in den vergangenen Jahren die Anzahl der Studierenden im ersten Semester immer mehr angestiegen ist, bleiben sozioökonomische Unterschiede ein Thema beim Übergang in die Hochschule: Studienberechtigte, deren Eltern kein Studium abgeschlossen haben, beginnen seltener ein Studium als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010466310
Nach wie vor entscheidet sich die Mehrheit der BachelorabsolventInnen für ein Masterstudium, auch wenn die Anteile zurückgehen. Wenig ist jedoch darüber bekannt, was diese Entscheidung beeinflusst und inwiefern dabei Informationen über zusätzliche Erträge eines Masterstudiums und dessen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012222068
Sprachliche Fähigkeiten unterscheiden sich bei Kindern im Alter von vier bis fünf Jahren mitunter deutlich nach der Bildung der Eltern. Die meisten bisherigen Studien – und damit auch viele bildungspolitische Maßnahmen – orientierten sich mit Blick auf die Sprachkompetenzwerte am...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012007785
Die Entscheidung für oder gegen ein Studium hängt in Deutschland nach wie vor von sozioökonomischen Merkmalen ab. Dazu zählen etwa die Bildung der Eltern oder das Einkommen des Haushalts, in dem Abiturientinnen und Abiturienten aufgewachsen sind. Bisher eher unbeachtet blieb die Frage,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012110914
Technological change causes three consequences: it guarantees economic growth, it requires employees to acquire more skills and human capital, and it increases inequality if employees are not capable adapting to new technologies. The second consequence makes it almost necessary for employees to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011849808
To promote digital transformation, equal emphasis needs to be placed on digital skills development as to infrastructure development. Integral to investment in digital skills development is the subsequent management and evaluation of digital training programmes. This paper assesses mechanisms to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011824148