EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Distance selling"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Distance selling 324 Distanzhandel 318 Deutschland 136 Germany 117 Versandhandel 107 Online retailing 52 Online-Handel 52 Electronic Commerce 51 Consumer behaviour 49 Konsumentenverhalten 49 Theorie 44 Theory 44 E-commerce 42 USA 41 United States 39 Einzelhandel 32 Beziehungsmarketing 30 Relationship marketing 30 Direktmarketing 28 Retail trade 28 Direct marketing 24 Pharmaceutical distributors 23 Pharmahandel 23 Marketing 21 Logistik 18 Logistics 17 Internet 16 Distribution channel 14 Vertriebsweg 14 Amazon.com Inc. 12 Großbritannien 11 Strategisches Management 11 Arzneimittelmarkt 10 Erfolgsfaktor 10 International market entry 10 Internationaler Markteintritt 10 Marketing management 10 Marketingmanagement 10 Pharmaceutical market 10 Customer satisfaction 9
more ... less ...
Online availability
All
Free 34 Undetermined 21 CC license 3
Type of publication
All
Book / Working Paper 204 Article 185 Journal 8
Type of publication (narrower categories)
All
Aufsatz im Buch 102 Book section 102 Article in journal 78 Aufsatz in Zeitschrift 78 Graue Literatur 43 Hochschulschrift 43 Non-commercial literature 43 Thesis 31 Case study 18 Fallstudie 18 Arbeitspapier 14 Working Paper 14 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 10 Collection of articles of several authors 9 Sammelwerk 9 Bibliografie enthalten 8 Bibliography included 8 Business report 5 Geschäftsbericht 5 Biografie 4 Biography 4 Konferenzschrift 4 Market information 4 Marktinformation 4 Amtsdruckschrift 3 Festschrift 3 Government document 3 No longer published / No longer aquired 3 Annual report 2 Aufsatzsammlung 2 Elektronischer Datenträger 2 Jahresbericht 2 Adressbuch 1 Article 1 Catalog of products and producers 1 Collection of articles written by one author 1 Company information 1 Conference paper 1 Conference proceedings 1 Country report 1
more ... less ...
Language
All
German 247 English 122 Undetermined 24 French 5 Russian 3
Author
All
Thieme, Jan 9 Mattmüller, Roland 6 Schäfers, Tobias 6 Breitschuh, Jürgen 5 Krechting, Markus J. 5 Kashyap, Anil K. 4 Asdecker, Björn 3 Bouckaert, Jan 3 Cavallo, Alberto 3 Hellbusch, Heinz 3 Hennigs, Nadine 3 Hitziger, Walter 3 Künzler, Hans-Peter 3 Neslin, Scott A. 3 Petry, Ursula 3 Prochazka, Klaus 3 Riekhof, Hans-Christian 3 Schröder, Hendrik 3 Schütt, Reinhold 3 Simester, Duncan 3 Teuber, Sebastian 3 Tomasitz-Möseneder, Gabriele 3 Urban, Alexander 3 Vogler, Heike 3 Wiedmann, Klaus-Peter 3 Albuquerque, Paulo 2 Apicella, Sabrina 2 Barringer, Jochen 2 Barthel, Georg 2 Bronnenberg, Bart J. 2 Cavallo, Alberto F. 2 Coopey, Richard 2 Di Leo, Alessio 2 Däinghaus, Ralf 2 Eli, Max 2 Elsner, Ralf 2 Foscht, Thomas 2 Francks, Penelope 2 Gerardi, Alfred 2 Grossman, Mindy 2
more ... less ...
Institution
All
Bundesverband des Deutschen Versandhandels 4 Europäische Kommission 3 Campus Verlag 2 European Parliament / Directorate-General for Internal Policies of the Union 2 Interdisziplinärer Workshop über das Konfliktfeld Arzneimittelversorgung <2002, Berlin> 2 Leuphana Universität Lüneburg 2 National Bureau of Economic Research 2 Rosa-Luxemburg-Stiftung 2 Sears, Roebuck and Co. 2 VSA-Verlag 2 Auswirkungen des wachsenden Versandhandels auf das Verkehrsaufkommen <Projekt> 1 Axel-Springer-Verlag / Marketing Anzeigen 1 Axel-Springer-Verlag <Berlin, West> / Marketing Anzeigen 1 Axel-Springer-Verlag <Berlin> / Marketing Anzeigen 1 AĖTERNA 1 B,S,S. Volkswirtschaftliche Beratung 1 Basler & Hofmann AG 1 Boston Consulting Group 1 Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland 1 Bundesverband der Deutschen Versandbuchhändler 1 Centre de recherche pour l'étude et l'observation des conditions de vie 1 Competence Center E-Commerce <Bochum> 1 Deutscher Apotheker-Verlag Doktor Roland Schmiedel 1 Deutscher Umwelt- und Infrastrukturrechtstag <6., 2020, Online> 1 Eurohandelsinstitut 1 Fairchild Publications 1 Förderverein Marburger Japan-Reihe 1 GUS Plc 1 Grossversandhaus Quelle Gustav Schickedanz 1 Großbritannien / Office of Science and Technology 1 Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg / Projektteam LinkFisch 1 Ifo-Institut für Wirtschaftsforschung 1 Karstadt-Quelle AG 1 Kazanskij Kooperativnyj Institut 1 Mitteldeutscher Verlag 1 NOWEDA Apothekergenossenschaft 1 OECD 1 Otto-Versand (GmbH & Co. KG) 1 P.C.O.-Verlag 1 Plassen Verlag 1
more ... less ...
Published in...
All
Versandhandelsmarketing : marktorientiertes Management einer Wachstumsbranche 26 Europäische Hochschulschriften / 5 7 Allokation im marktwirtschaftlichen System 4 Hamburger Schriften zur Marketingforschung 4 Handel im Fokus : aus dem Instituts für Handelsforschung an der Universität zu Köln 3 Journal of Consumer Policy 3 Journal of business economics : JBE 3 Journal of state taxation 3 Osteuropa im Fokus : Zahlen, Daten und Fakten zu Direktmarketing und Versandhandel 3 11 Fallstudien von Handelsunternehmen 2 CSR und Reporting : Nachhaltigkeits- und CSR-Berichterstattung verstehen und erfolgreich umsetzen 2 Changing market structure and implications for monetary policy : a symposium sponsored by The Federal Reserve Bank of Kansas City, Jackson Hole, Wyo., Aug. 23-25, 2018 2 Electronic retailing 2 Forschungspapiere 2 Handbuch Handel : Strategien - Perspektiven - internationaler Wettbewerb 2 International labour studies 2 Journal of consumer policy : consumer issues in law, economics and behavioural sciences 2 Journal of customer behaviour 2 Journal of historical research in marketing 2 Kom / Kommission der Europäischen Gemeinschaften 2 MSI reports : working paper series 2 Management science : journal of the Institute for Operations Research and the Management Sciences 2 Managementwissen für Studium und Praxis 2 NBER Working Paper 2 NBER working paper series 2 Schriften zur Wirtschaftsinformatik 2 Schriftenreihe Schwerpunkt Marketing 2 SpringerLink / Bücher 2 Struktur und Wachstum / Reihe Absatzwirtschaft 2 UK retail report 2 Web-Exzellenz im E-Commerce : Innovation und Transformation im Handel 2 Working paper / National Bureau of Economic Research, Inc. 2 Akzente 1 Arbeitsbericht 1 Arbeitsbericht / Institut für Haushalts- und Konsumökonomik, Universität Hohenheim 1 Arbeitsbericht / Institut für Unternehmensführung und Unternehmensforschung, Ruhr-Universität Bochum 1 Ausbau der Infrastruktur und kommunaler Finanzausgleich 1 Ausgewählte Studien der Forschungsstelle für Arzneimitteldistribution 1 Ausgewählte Studien des ECC-Handel 1 Avis et rapports du Conseil Économique et Social 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 340 USB Cologne (EcoSocSci) 52 RePEc 4 EconStor 1
Showing 1 - 50 of 397
Cover Image
Amazonismus : Management, Eigensinn und kollektiver Widerstand im digitalen Kapitalismus
Barthel, Georg - 2024
Biographical note: Georg Barthel forscht als Postdoc an der Universität Aalborg zu kollektivem Handeln von migrantischen Beschäftigten. Zuvor war er wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut Arbeit und Qualifikation (IAQ) der Universität Duisburg-Essen. Seine Forschungsschwerpunkte sind u.a....
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015199109
Saved in:
Cover Image
Amazon und der deutsche Paketmarkt : Wettbewerb oder Marktmachthebelung?
Bulowski, Stefan; Kühling, Jürgen; Zierke, Oliver - In: Wirtschaftsdienst : Zeitschrift für Wirtschaftspolitik 102 (2022) 10, pp. 776-781
Amazon ist der größte Onlinemarktplatzbetreiber in Deutschland. Zudem bietet es für Onlinehändler Logistikdienstleistungen an und gehört zu den größten Paketdienstleistern. Die Position als Onlinemarktplatzbetreiber bietet Amazon die Möglichkeit, seine Paket- und Logistikdienstleistungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013415726
Saved in:
Cover Image
Amazonismus : Management, Eigensinn und kollektiver Widerstand im digitalen Kapitalismus
Barthel, Georg - 2024
Die Digitalisierung der Arbeit birgt ein hohes Konfliktpotenzial zwischen Beschäftigten und Unternehmen. Bei dem Lager- und Logistikzentrum Amazon zeigt sich ein spezifisches Ensemble von Managementstrategien und Produktionsregime, das Georg Barthel als Amazonismus identifiziert. Diese neue...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014392949
Saved in:
Cover Image
Clash : Amazon vs Walmart
Kumar, Nirmalya - 2024
"Amazon and Walmart, with more than a trillion dollars in annual revenues combined, are the two largest companies in the world. They have not only redefined the retail industry—Walmart in the 1980s/1990s and Amazon since 2000—but have also been the benchmark for best practices in business...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014635541
Saved in:
Cover Image
Concepts of place in British womenswear advertising : 1880-1914
Rose, Clare - In: History of retailing and consumption 10 (2024) 1, pp. 1-20
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015048028
Saved in:
Cover Image
Das Prinzip Amazon : über den Wandel der Verkaufsarbeit und Streiks im transnationalen Versandhandel : eine Veröffentlichung der Rosa-Luxemburg-Stiftung
Apicella, Sabrina - 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012487217
Saved in:
Cover Image
Das Prinzip Amazon : über den Wandel der Verkaufsarbeit und Streiks im transnationalen Versandhandel : eine Veröffentlichung der Rosa-Luxemburg-Stiftung
Apicella, Sabrina - 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015201192
Saved in:
Cover Image
"Advances in fullfillment" : Diskussionsbeiträge für eine nachhaltige Ausrichtung des Versandhandels im Zeitalter des Digital Comerce
Beck, Reejan; Dax, Luka; Eller, Lisa; Gerber, Henri; … - 2023
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013552799
Saved in:
Cover Image
Consumer perception of robotic mobile fulfillment systems : a netnographic case study of Amazon
Bentalha, Badr - In: Innovation, strategy, and transformation frameworks for …, (pp. 243-264). 2023
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014560648
Saved in:
Cover Image
The new online trade : Business models, business systems and benchmarks in e-commerce
Heinemann, Gerrit - 2023
New meta-targeting in online retailing -- Business model of online retailing -- Forms of online retailing -- Business systems and benchmarks in e-commerce -- Best practices and risks in online retailing.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014248049
Saved in:
Cover Image
Auswirkungen des wachsenden Versandhandels auf das Verkehrsaufkommen : Forschungsprojekt SVI 2016/005 auf Antrag der Schweizerischen Vereinigung der Verkehrsingenieure und Verkehrsexperten (SVI)
Kägi, Wolfram (contributor); Wyss, Romano (contributor);  … - Auswirkungen des wachsenden Versandhandels auf das … - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012293132
Saved in:
Cover Image
Das Amazon-Modell : wie der unerbittlichste Einzelhändler der Welt den Handel weiter revolutionieren wird
Berg, Natalie; Knights, Miya - 2022
Amazon ist eines der wertvollsten Unternehmen der Welt. Was sind die Geheimnisse seines Erfolgs? Wie lassen sich diese Erkenntnisse auf andere Unternehmen im E-Commerce-Sektor übertragen? Die renommierten Einzelhandelsexpertinnen Natalie Berg und Miya Knights geben überzeugende Antworten. ?Das...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012695959
Saved in:
Cover Image
Driving forces and factors of Amazon effects : from online bookstores to cloud services
Zhengguang, Yang - In: Frameworks and cases on evolutional supply chain, (pp. 148-167). 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013254391
Saved in:
Cover Image
More Amazon Effects : Online Competition and Pricing Behaviors
Cavallo, Alberto - 2018
I study how online competition, with its algorithmic pricing technologies and the transparency of the Internet, can change the pricing behavior of large retailers and affect aggregate inflation dynamics. In particular, I show that online competition has raised both the frequency of price changes...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012909857
Saved in:
Cover Image
More Amazon effects : online competition and pricing behaviors
Cavallo, Alberto - 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011925351
Saved in:
Cover Image
Versandhandel : keine Bedrohung für den Apothekenmarkt
Kirchhoff, Jasmina; Rusche, Christian - In: IW-Kurzberichte (2018) 15
2016 hat der Europäische Gerichtshof (EuGH) die Preisbindung für rezeptpflichtige Arzneimittel (Rx) aus ausländischen Versandapotheken aufgehoben. Viele sehen hierdurch die Präsenzapotheke bedroht und damit die flächendeckende Versorgung gefährdet. Doch das im Koalitionsvertrag vereinbarte...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011794410
Saved in:
Cover Image
More Amazon Effects : Online Competition and Pricing Behaviors
Cavallo, Alberto - 2018
I study how online competition, with its algorithmic pricing technologies and the transparency of the Internet, can change the pricing behavior of large retailers and affect aggregate inflation dynamics. In particular, I show that online competition has raised both the frequency of price changes...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012480790
Saved in:
Cover Image
Online impulse buying and cognitive dissonance : examining the effect of mood on consumer behaviour
Mattia, Giovanni; Di Leo, Alessio; Principato, Ludovica - 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012430509
Saved in:
Cover Image
Das Amazon Geheimnis : Strategien des erfolgreichsten Konzerns der Welt : zwei Insider berichten
Bryar, Colin; Carr, Bill - 2021 - 1. Auflage, deutsche Erstausgabe
Rezension: Nach J. Rossman geben zwei weitere frühere Mitarbeiter von Amazon Einblick in Unternehmenskultur, Geschäftsstrategie und Führungsprinzipien des Internetgiganten. Bryar arbeitete jahrelang als technischer Berater für den Unternehmensgründer Jeff Bezos und trug bezeichnenderweise...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012439722
Saved in:
Cover Image
Online Impulse Buying and Cognitive Dissonance : Examining the Effect of Mood on Consumer Behaviour
Mattia, Giovanni; Di Leo, Alessio; Principato, Ludovica - 2021 - 1st ed. 2021.
1. Introduction -- 2. The impulse buying -- 3. The cognitive dissonance -- 4. The affect state -- 5. Measuring the constructs of impulse buying, cognitive dissonance and affect state -- 6. On-line consumer behavior and technology acceptance models -- 7. Drivers for on-line impulse purchases of...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012439959
Saved in:
Cover Image
Upravlenie konkurentosposobnostʹju torgovych organizacij
Salichova, R. R.; Dyganova, R.R. - Kazanskij Kooperativnyj Institut - 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012485437
Saved in:
Cover Image
Urbane Mobilität : politische Perspektiven und rechtlicher Rahmen
Kment, Martin (ed.); Rossi, Matthias (ed.) - Deutscher Umwelt- und Infrastrukturrechtstag <6., 2020, … - 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012545491
Saved in:
Cover Image
Lean in a High-Variability Business : A Graphic Novel about Lean and People at Zingerman's Mail Order
Lander, Eduardo - 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013176509
Saved in:
Cover Image
The effect of perceived value of distance selling on psychological distance and customer loyalty
Durkalo, Olga; Park, Young-Gun; Park, Jae-Jin - In: Journal of international trade & commerce 17 (2021) 4, pp. 55-69
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013198874
Saved in:
Cover Image
International marriage brokers and mail order brides : analysing the need for regulation
Reinold, Julia (contributor); Roosen, Inez (contributor);  … - European Parliament / Directorate-General for Internal … - 2016
The study was requested by the European Parliament's Committee on Women's Rights and Gender Equality and commissioned, overseen and published by the Policy Department for Citizen's Rights and Constitutional Affairs. This Study analyses the socio-legal status of the Mail-Order Bride industry in...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015293216
Saved in:
Cover Image
International marriage brokers and mail order brides : analysing the need for regulation
Reinold, Julia (contributor); Roosen, Inez (contributor);  … - European Parliament / Directorate-General for Internal … - 2016
The study was requested by the European Parliament's Committee on Women's Rights and Gender Equality and commissioned, overseen and published by the Policy Department for Citizen's Rights and Constitutional Affairs. This Study analyses the socio-legal status of the Mail-Order Bride industry in...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015295586
Saved in:
Cover Image
Aufsätze zur Handelslogistik
Holzapfel, Andreas - 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011522191
Saved in:
Cover Image
Verzeichnis des Versandhandels : Deutschland, Österreich, Schweiz
Bonn : FID Verl., Fachverl. für Informationsdienste - 1.1996/97(1996) - 3.1998/99; 4.2000 - 5.2001; 2002 -2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000594259
Saved in:
Cover Image
Connecting Businesses and Consumers During COVID-19: Trade in Parcels
OECD - 2020
Cross-border trade in parcels has played a critical role in helping people and firms deal with issues stemming from physical distancing and confinement measures implemented during COVID-19. This note discusses that role and the policies that can help ensure parcel trade can continue to be...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012630447
Saved in:
Cover Image
Returning mail-order goods: analyzing the relationship between the rate of returns and the associated costs
Asdecker, Björn - In: Logistics Research 8 (2015) 1, pp. 1-12
Mail-ordering, particularly on the internet, has continually grown in importance over the last few years. This trend is expected to continue with no apparent end in sight. Liberal return policies have significantly contributed to this development by strengthening trust in both the individual...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011643787
Saved in:
Cover Image
Legitimizing Innovative Ventures Strategically – the Case of Europe's First Online Pharmacy
Kuckertz, Andreas - 2015
Organizational legitimacy is a key resource that is necessary for every venture to acquire other crucial resources, which will subsequently stimulate growth. We illustrate this legitimacy-growth relationship by analyzing the case of Europe's first online pharmacy DocMorris. Given that this ICT...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013023334
Saved in:
Cover Image
Markteintritts- und Marktbearbeitungsstrategien international agierender deutscher Versandhandelsunternehmen : Eine empirische Analyse am Beispiel osteuropäischer und asiatischer Absatzmärkte
Oberländer, Marc - 2015
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011454669
Saved in:
Cover Image
Returning mail-order goods : analyzing the relationship between the rate of returns and the associated costs
Asdecker, Björn - In: Logistics research 8 (2015) 1, pp. 1-12
Mail-ordering, particularly on the internet, has continually grown in importance over the last few years. This trend is expected to continue with no apparent end in sight. Liberal return policies have significantly contributed to this development by strengthening trust in both the individual...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011316415
Saved in:
Cover Image
Redesign and management of marketing strategies using FRA profitability analysis : a case of a mail-order company under turnaround process
Kawata, Shuhei; Hatzinikolakis, John; Saito, Takeshi; … - In: Fixed revenue accounting : a new management accounting …, (pp. 19-33). 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011966601
Saved in:
Cover Image
Exchange in theaAbsence of legal enforcement : reputation and multilateral punishment under uncertainty
Hajikhameneh, Aidin; Rubin, Jared - In: The journal of law, economics, and organization 35 (2019) 1, pp. 192-237
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012170981
Saved in:
Cover Image
ПРОДАЖА КУПОНОВ НАСЕЛЕНИЮ КАК НОВОЕ И ПЕРСПЕКТИВНОЕ НАПРАВЛЕНИЕ ДИСТАНЦИОННОЙ ТОРГОВЛИ ТОВАРАМИ И УСЛУГАМИ
ИВАНОВНА, НИКОЛАЕВА ТАМАРА - In: Вестник Южно-Уральского … 8 (2014) 3, pp. 67-72
В статье рассматривается новое направление дистанционной торговли продажа купонов населению на приобретение товаров и услуг, ее преимущества и недостатки,...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011237588
Saved in:
Cover Image
Online Demand Under Limited Consumer Search
Kim, Jun B.; Albuquerque, Paulo; Bronnenberg, Bart J. - 2014
Using aggregate product search data from Amazon.com, we jointly estimate consumer information search and online demand for durable goods. To estimate demand and search primitives, we introduce an optimal sequential search process into a model of choice and treat the observed market-level product...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014046838
Saved in:
Cover Image
Competitive Delivered Pricing by Mail-Order and Internet Retailers
Lederer, Phillip J. - 2014
Mail-order and internet sellers must decide how customers pay shipping charges. Typically, these sellers choose between two pricing policies: either “uniform pricing,” where the firm delivers to any customer at a fixed delivery charge (that may be volume dependent), or “mill pricing,”...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014046506
Saved in:
Cover Image
Utilisation de Google Trends dans les enquêtes mensuelles sur le Commerce de Détail de la Banque de France
Robin, François - In: Economie et statistique 503/504 (2018), pp. 35-63
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012253100
Saved in:
Cover Image
More Amazon effects : online competition and pricing behaviors
Cavallo, Alberto F. - In: Changing market structure and implications for monetary …, (pp. 291-329). 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012498893
Saved in:
Cover Image
Commentary: More Amazon effects : online competition and pricing behaviors
Gorodnichenko, Yuriy - In: Changing market structure and implications for monetary …, (pp. 331-346). 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012498895
Saved in:
Cover Image
Die Nutzung von Katalog und Online-Shop : eine empirische Analyse am Beispiel eines deutschen Multichannel-Retailers der Bekleidungsbranche
König, Sophie - 2018 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013462752
Saved in:
Cover Image
Was bewegt Konsumenten zum Showrooming? : eine Studie zu den Gründen des opportunistischen Kaufverhaltens im stationären Facheinzelhandel
Schneider, André - 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013447086
Saved in:
Cover Image
Personalisierung über alle digitalen Touchpoints : Vorgehensmodell am Beispiel otto.de
Schlüter, Olaf; Will, Alexander - In: Praxis der Personalisierung im Handel : mit …, (pp. 143-163). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011737224
Saved in:
Cover Image
Paying the state use tax : is a "nudge" enough?
Anderson, John E. - In: Public finance review : PFR 45 (2017) 2, pp. 260-282
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011703721
Saved in:
Cover Image
Nachhaltigkeit und Resilienz : warum zwei Krisenbegriffe Anlass zur Hoffnung geben
Hildebrandt, Alexandra - In: CSR und Wirtschaftspsychologie : psychologische …, (pp. 165-173). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011607890
Saved in:
Cover Image
Versandverbot für verschreibungspflichtige Arzneimittel : wettbewerbsökonomische und gesundheitspolitische Begründetheit
May, Uwe; Bauer, Cosima; Dettling, Heinz-Uwe - NOWEDA Apothekergenossenschaft; Deutscher … - 2017 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011711062
Saved in:
Cover Image
Sticky Prices : New Evidence from Retail Catalogs
Kashyap, Anil K. - 2011
This paper presents new results on the size, frequency, and synchronization of price changes for twelve selected retail goods over the past 35 years. Three basic facts about the data are uncovered: first, nominal prices are typically fixed for more than one year although the time between changes...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013127359
Saved in:
Cover Image
Sovremennye tendencii i perspektivy razvitija torgovoj otrasli Rossijskoj Federacii : kollektivnaja monografija
Ivanov, Gennadij Gennadeʹevič (ed.) - AĖTERNA - 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011455082
Saved in:
Cover Image
Markteintritts- und Marktbearbeitungsstrategien international agierender Versandhandelsunternehmen für osteuropäische und asiatische Absatzmärkte
Sander, Matthias; Oberländer, Marc - 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011505952
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...