EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Exhibition services"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Event sector 413 Veranstaltungswirtschaft 413 Deutschland 125 Germany 124 Event-Marketing 64 Event marketing 41 Messe 40 Trade fair 40 Tourism industry 32 Tourismuswirtschaft 32 Konferenz 31 Conference 29 Veranstaltung 29 China 28 Beziehungsmarketing 25 Relationship marketing 25 Welt 23 World 23 Event 21 Theorie 21 Theory 21 Tourismus 21 Tourism 20 Consumer behaviour 17 Konsumentenverhalten 17 Europa 16 Europe 16 Digitalisierung 15 Messewirtschaft 15 Tourism marketing 15 Tourismusmarketing 15 Branchenentwicklung 14 Business travel 14 Dienstleistungsqualität 14 Geschäftsreisen 14 Sector development 14 Service quality 14 Brand management 12 Gastgewerbe 12 Hospitality industry 12
more ... less ...
Online availability
All
Undetermined 92 Free 19 CC license 5
Type of publication
All
Article 219 Book / Working Paper 181 Journal 13
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 108 Aufsatz im Buch 108 Aufsatz in Zeitschrift 108 Book section 108 Graue Literatur 43 Non-commercial literature 43 Collection of articles of several authors 36 Sammelwerk 36 Hochschulschrift 29 Aufsatzsammlung 25 Thesis 22 Konferenzschrift 21 Lehrbuch 12 Case study 11 Fallstudie 11 Conference paper 9 Conference proceedings 9 Konferenzbeitrag 9 Arbeitspapier 7 Textbook 7 Working Paper 7 Bibliografie enthalten 6 Bibliography included 6 Amtsdruckschrift 5 Government document 5 Handbook 5 Handbuch 5 Market information 4 Marktinformation 4 Ratgeber 4 Statistik 3 Amtliche Publikation 2 Guidebook 2 Mehrbändiges Werk 2 Multi-volume publication 2 Adressbuch 1 Advisory report 1 Annual report 1 Bericht 1 Bibliografie 1
more ... less ...
Language
All
German 216 English 195 French 6 Polish 2 Portuguese 1 Russian 1 Spanish 1 Chinese 1
more ... less ...
Author
All
Luppold, Stefan 13 Zanger, Cornelia 13 Weber, Karin 9 Zhang, Yanling 9 Dinkel, Michael 8 Penzkofer, Horst 8 Jin, Xin 7 Kirchgeorg, Manfred 7 Bauer, Thomas 5 Knoll, Thorsten 5 Lee, Jin-soo 5 Paul, Siegfried 5 Sakschewski, Thomas 5 Schreiber, Michael-Thaddäus 5 Schröer, Carsten 5 Bielzer, Louise 4 Boo, Soyoung 4 Braun, Timo 4 Drengner, Jan 4 Gehrke, Gernot 4 Lampel, Joseph 4 Ronft, Steffen 4 Stoeck, Norbert 4 Täger, Uwe Christian 4 Whitfield, Julie 4 Back, Ki-joon 3 Brager, Laura 3 Holzner, Anna 3 Kim, Bong-Seok 3 Kunze, Ralf 3 Lee, Myong Jae 3 Ruetz, David 3 Schwägermann, Helmut 3 Arcodia, Charles 2 Arora, Shruti 2 Beeton, Sue 2 Behn-Künzel, Ines 2 Bezold, Thomas 2 Blenman, Lloyd P. 2 Celuch, Krzysztof 2
more ... less ...
Institution
All
Springer Fachmedien Wiesbaden 11 Euro-Asia Conference on Environment and CSR: Tourism, MICE, Hospitality Management and Education Session <2012, Berlin> 4 Ausstellungs- und Messe-Ausschuss der Deutschen Wirtschaft 3 Euro-Asia Conference on Environment and Corporate Social Responsibility: Tourism and Management Session <2008, Tientsin> 3 World Tourism Organization 3 Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim / Fakultät Wirtschaft 2 UVK Verlagsgesellschaft mbH 2 Uni-Taschenbücher GmbH 2 Wissenschaftliche Konferenz Eventforschung <11., 2019, Chemnitz> 2 Wissenschaftliche Konferenz Eventforschung <12., 2020, Chemnitz> 2 Books on Demand GmbH <Norderstedt> 1 Conference on Coal in the Environment <1, 1991, London> 1 Deutschland / Bundeswehr / Universität München / Lehrstuhl für Finanzwissenschaft 1 Erich Schmidt Verlag 1 Europäische Kommission 1 Europäische Kommission / Statistisches Amt 1 Forschungsstelle für den Handel Berlin 1 Frankreich 1 Frankreich / Conseil National du Tourisme 1 Frankreich / Conseil Économique et Social 1 Frankreich / Ministère de la Santé Publique et de l'Assurance Maladie 1 Geographische Gesellschaft <Trier> 1 Hamburgische Landesbank 1 Ifo-Institut für Wirtschaftsforschung 1 Institut Arbeit und Technik 1 International Association of Professional Congress Organizers 1 Internationales Event Education Symposium <2018, Hannover> 1 Projektgruppe Informationssysteme <Berlin, West> 1 SQW Ltd. 1 Stiftung Wissenschaft und Politik 1 Technische Universität Chemnitz-Zwickau / Lehrstuhl für Marketing und Handelsbetriebslehre 1 Uni-Edition GmbH 1 United States / Federal Trade Commission 1 Uralʹskij Gosudarstvennyj Techničeskij Universitet 1 Wissenschaftliche Konferenz Eventforschung <2, 2010, Chemnitz> 1 Wissenschaftliche Konferenz Eventforschung <8., 2016, Chemnitz> 1 Österreich / Rechnungshof 1 Österreichische Gesellschaft für Angewandte Fremdenverkehrswissenschaft 1
more ... less ...
Published in...
All
Kongresse, Tagungen und Events : Potenziale, Strategien und Trends der Veranstaltungswirtschaft 13 Tourism management : research, policies, practice 13 SpringerLink / Bücher 12 Events und Wege aus der Krise : "The New Normal" aus Sicht von Wissenschaft und Praxis 8 Ifo-Schnelldienst 8 International journal of hospitality management 7 Journal of travel and tourism marketing 7 Markenkommunikation und Beziehungsmarketing 7 International journal of contemporary hospitality management 6 Research 6 Springer eBook Collection 6 Betrieb von Sport- und Veranstaltungsimmobilien : Managementherausforderungen und Handlungsoptionen 5 Mannheimer Beiträge zur Betriebswirtschaftslehre 5 Stakeholder im Fokus : Management-Ansätze für Messeveranstalter 5 Temporary knowledge ecologies : the rise of trade fairs in the Asia-Pacific region 5 Aufgaben und Ziele der Messen in Deutschland 4 Diskussionspapiere des Instituts für Messewirtschaft und Distributionsforschung / Universität zu Köln, Institut für Messewirtschaft und Distributionsforschung 4 Events und Erlebnis : Stand und Perspektiven der Eventforschung 4 Journal of hospitality marketing & management 4 Studienreihe Messemanagement 4 Eye Tracking in der Sport- und Veranstaltungsbranche 3 Gabler Edition Wissenschaft 3 Global business and finance review 3 Journal of hospitality & tourism research : JHTR ; the professional journal of the Council on Hotel, Restaurant, and Institutional Education 3 Journal of travel research : a quarterly publication of the Travel and Tourism Research Association 3 Research in the sociology of organizations 3 The business of events management 3 Tourism analysis : an interdisciplinary tourism & hospitality journal 3 Tourism management perspectives : TMP 3 Trade show management : planning, implementing and controlling of trade shows, conventions and events 3 Business-to-Business-Kommunikation : neue Entwicklungen im B-to-B-Marketing 2 Command papers : presented to Parliament by command of Her Majesty 2 Dienstleistungsmanagement und Social Media : Potenziale, Strategien und Instrumente 2 Emerald insight 2 Erfolg mit nachhaltigen Eventkonzepten : Tagungsband zur 2. Konferenz für Eventforschung an der TU Chemnitz 2 Intereconomics : review of European economic policy 2 Journal of vacation marketing : an international journal 2 Knowledge management in tourism : policy and governance applications 2 Lehr- und Handbücher zu Tourismus, Verkehr und Freizeit 2 Miscellaneous series / Foreign Office ; pres. to both Houses of Parliament 2
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 413
Showing 1 - 50 of 413
Cover Image
Erwerbsbiografien in der Veranstaltungsbranche – Fokus Einkommensentwicklung
Bauer, Thomas; Mattern, Siegfried; Kuntzemüller, Jens - 2023
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014337125
Saved in:
Cover Image
Der Sonderfonds für Kulturveranstaltungen : ein Versicherungsinstrument
Mislin, Alexander - In: Wirtschaftsdienst : Zeitschrift für Wirtschaftspolitik 102 (2022) 12, pp. 961-963
Der Sonderfonds des Bundes für Kulturveranstaltungen ist das zentrale Instrument zur Unterstützung der Kultur- und Veranstaltungsbranche und dabei eines von mehreren Maßnahmen, die von Bund und Ländern zur Bewältigung der Coronapandemie aufgelegt wurden. Der Sonderfonds ist ein...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013533986
Saved in:
Cover Image
The rise and potential fall of some tourism, hospitality and events journals
McKercher, Bob - In: Annals of tourism research empirical insights 3 (2022) 2, pp. 1-3
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014286711
Saved in:
Cover Image
Leadership skills and the glass ceiling in event management : a social role theory approach
Mistry, Trishna G.; Wiitala, Jessica; Clark, Brianna S. - In: International journal of contemporary hospitality management 36 (2024) 9, pp. 3190-3210
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015137984
Saved in:
Cover Image
Strategic management for tourism, hospitality and events
Evans, Nigel - 2024 - Fourth edition
"Strategic Management for Tourism, Hospitality and Events is the must-have text for students approaching this subject for the first time. It introduces students to fundamental strategic management principles in a Tourism, Hospitality and Events context and brings theory to life by integrating a...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015190501
Saved in:
Cover Image
Event tourism and sustainable community development : advances, effects, and implications
Dhariwal, Ekta (ed.); Arora, Shruti (ed.);  … - 2024 - First edition
Tracing the journey of event tourism: coevolution to synergic merger / Samik Ray -- Pull factors that influence millennials to visit Citrawarna cultural festival / Ahmad R. Albattat, Nur Amirah Binti Mazme, Trisha Anne Joseph, Wan Ahmad Azfaruddin Azif, and Ainul Husna Abdullah -- Effects and...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014515367
Saved in:
Cover Image
Nachhaltigkeit in der Messewirtschaft : Konzepte von Veranstaltern, Ausstellern und Dienstleistern
Knoll, Thorsten (ed.); Luppold, Stefan (ed.) - 2024
Das Streben nach Nachhaltigkeit verändert die Messebranche umfassend. Anhand praktischer Fallbeispiele erfahren Sie, wie Unternehmen und Dienstleister nachhaltige Methoden in ihre Messekonzepte integrieren und dadurch sowohl ökologische als auch ökonomische Vorteile erzielen. Innovative...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015083720
Saved in:
Cover Image
Artificial intelligence-assisted mindfulness in tourism, hospitality, and events
Wang, Yao-Chin; Uysal, Muzaffer - In: International journal of contemporary hospitality management 36 (2024) 4, pp. 1262-1278
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014483838
Saved in:
Cover Image
An exploratory study on the inter-Korean MICE industry exchange and cooperation model
Park, Chang Won - In: Global business and finance review 26 (2021) 1, pp. 22-40
Purpose: This study examined the MICE Industry as an exchange and cooperation object to break through the inter-Korean relations in the crisis phase. Design/methodology/approach: This study conducted exploratory research applying grounded theory, a qualitative research method that builds a...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012695727
Saved in:
Cover Image
Study on the exhibition performance and efficiency of exhibitors in overseas trade show : company characteristics and exhibition participation
Lee, Hee Yeon; Park, Chang Won; Kim, Bong-Seok - In: Global business and finance review 26 (2021) 2, pp. 49-66
Purpose: This study aims to analyze the efficiency of performance of exhibitors in overseas trade shows and identify the causes of inefficiency and differences according to their characteristics. Design/methodology/approach: This study employed a theoretical approach based on a literature...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012695810
Saved in:
Cover Image
Analysis of MICE competition among international conference cities : using niche theory
Byun, Hyojeong - In: Global business and finance review 26 (2021) 4, pp. 30-48
Purpose: The purpose of this study is to understand the competition among international conference cities in South Korea by applying the theory, which is useful for understanding the relationships among individual (industry) groups competing for limited resources. Design/methodology/approach: In...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013197285
Saved in:
Cover Image
Die UEFA EURO 2024™ aus sportökonomischer Perspektive : Management, Organisation und Wirkung einer Sportgroßveranstaltung
Bezold, Thomas (ed.); Pfeffel, Florian (ed.) - 2023
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014365899
Saved in:
Cover Image
Events management : an introduction
Bladen, Charles; Kennell, James; Abson, Emma; Wilde, Nick - 2023 - Third edition
Introduction to events management -- Event project management : feasibility, planning, delivery and evaluation -- Event design and production -- Event operations -- Event human resource management -- Event finance -- Event marketing -- Event law, health, safety and risk management -- Sporting...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013484617
Saved in:
Cover Image
Die UEFA EURO 2024™ aus sportökonomischer Perspektive : Management, Organisation und Wirkung einer Sportgroßveranstaltung
Bezold, Thomas (ed.); Pfeffel, Florian (ed.) - 2023
"Die Fußball-Europameisterschaft UEFA EURO 2024™ ist ein Paradebeispiel für eine Sportgroßveranstaltung und die vielfältigen Aufgaben und Wirkungen, die ein solches Turnier auslöst. Wie professionelles Eventmanagement zur erfolgreichen Vorbereitung und Durchführung beiträgt, zeigen die...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014443053
Saved in:
Cover Image
Scale development for the practices involved in creating value propositions in the exhibition industry : service-dominant logic with a mixed-methods approach
Lee, Jin-soo; Park, Sangwon - In: Tourism management : research, policies, practice 99 (2023), pp. 1-22
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014320864
Saved in:
Cover Image
Nachhaltiges Veranstaltungsmanagement : mit eLearning-Kurs : Grundlagen, Handlungsfelder, Beispiele
Gruber, Kristina; Herzig, Christian; Keller, Martina - 2023
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013186566
Saved in:
Cover Image
Die Eroberung Blauer Ozeane in der Eventbranche
Dietrich, Chenhao - 2023
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014363954
Saved in:
Cover Image
Examining Gallery-Supported Art Exhibitions
Choike, Anne - 2020
For-profit art galleries are making news for the donations they provide to nonprofit art organizations to support exhibitions of artists represented by such galleries. Yet nonprofit art organizations are committed to advancing art for the public interest, not for private profit. This Article...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014125903
Saved in:
Cover Image
Entry and Competition : Evidence from the Brazilian Movie Exhibition Industry
Zentner, Alejandro - 2020
This paper utilizes the substantial and rapid increase in the number of Brazilian theater screens experienced between 2002 and 2005 to empirically examine how entry reshapes the competitive landscape. Using a large database containing daily information on box office performance and attendance by...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014192906
Saved in:
Cover Image
Exhibitions and Cultural Heritage - A Survey on Exhibition Policies of Italian Cities
Baia Curioni, Stefano; Forti, Laura - 2020
The transformation of the sustainability models of cities, in the last years, has modified the perception of the economic and political role of arts and, consequently, the expectations of the public sector on cultural institutions. In Italy, the growth of cultural tourism in the main urban...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014190257
Saved in:
Cover Image
Preparing an exhibition in the post-pandemic era : evidence from an O2O-based exhibition of B2B firms
Kim, Yaeri; Roh, Taewoo - In: Technological forecasting & social change : an … 185 (2022), pp. 1-14
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014233661
Saved in:
Cover Image
Praxis-Guide für Nachhaltigkeit in der Eventbranche : Konzepte und Beispiele für Veranstaltungen mit ökologischer und ökonomischer Ausrichtung
Knoll, Thorsten (ed.); Luppold, Stefan (ed.) - 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012696657
Saved in:
Cover Image
Events und Wege aus der Krise : "The New Normal" aus Sicht von Wissenschaft und Praxis
Zanger, Cornelia (ed.) - Wissenschaftliche Konferenz Eventforschung <12., 2020, … - 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012588321
Saved in:
Cover Image
Handbook of research on key dimensions of occupational safety and health protection management
Živkovic, Snezana (ed.); Krstić, Bojan (ed.);  … - 2022
"This publication offers debate on the importance of occupational safety and health management in organizations, with respect to the exchange of best practices and knowledge, to enhance workplace safety and health and provide human capital with the adequate prevention mechanisms"--
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012591510
Saved in:
Cover Image
Events und Wege aus der Krise : "The New Normal" aus Sicht von Wissenschaft und Praxis
Zanger, Cornelia (ed.) - Wissenschaftliche Konferenz Eventforschung <12., 2020, … - 2022
Events und Wege aus der Krise -- Die Veranstaltungsbranche in Deutschland -- Herausforderungen an die Event- und Messeforschung im Kontext der Corona-Krise -- The Power of Hybrid Events -- Wie verändert ein Virus Messeformate? Stand und Perspektiven der Eventforschung:- „Live is Life“? --...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012819123
Saved in:
Cover Image
Event tourism in Asian countries : challenges and prospects
Arora, Shruti (ed.); Sharma, Anukrati (ed.) - 2022 - First edition
Event Tourism: Prospects and Trends -- Main Tendencies of Historical and Cultural Tourism Development in Uzbekistan -- Event Tourism in Turkey -- Tribal Fair and Festival: Context, Examples, and the Interpretation of Technology -- The Impact of Modernization on Malay Weddings -- Events Tourism...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013460412
Saved in:
Cover Image
Trade fairs and exhibitions in the Ghanaian public sector : meaning, relevance, and requirements
Agyapong, Gloria Kakrabah-Quarshie; Light, Osman; Twum, … - In: Public Sector Marketing Communications Volume I : …, (pp. 177-197). 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013415092
Saved in:
Cover Image
Conferences and conventions : a global industry
Rogers, Tony; Wynn-Moylan, Peter - 2022 - Fourth edition
A global industry -- The economic, social and environmental impacts of conferences and conventions -- The structure of the conference and conventions industry -- Destinations and venues -- Roles in conference and convention management -- Winning conference business -- Designing programmes for...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013484711
Saved in:
Cover Image
Turismo de negócios e eventos para o desenvolvimento : estudo de caso sobre as cidades de gramado Santo Ângelo e São Miguel das Missões, RS
Salgado, Tadeu - 2022 - 1a edição
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014306734
Saved in:
Cover Image
Praxis-Guide für Nachhaltigkeit in der Eventbranche : Konzepte und Beispiele für Veranstaltungen mit ökologischer und ökonomischer Ausrichtung
Knoll, Thorsten (ed.); Luppold, Stefan (ed.) - 2022
Nachhaltige Events – was ist das und was braucht es dazu -- Nachhaltigkeit und Digitalisierung von Veranstaltungen -- Die Digitalisierung von Events – Die Chance für eine nachhaltige Zukunft -- Praktische Tipps für nachhaltige Online-Events -- Implementierung eines...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013202321
Saved in:
Cover Image
Current and future influences of COVID-19 on the knowledge management function of conventions and exhibitions
Jung, Sookhwa; Lee, Jaewoo - In: Service business 16 (2022) 2, pp. 391-410
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013273627
Saved in:
Cover Image
Die Veranstaltungsbranche in Deutschland : bisherige gesamtwirtschaftliche Bedeutung laut R.I.F.E.L.-Studie, Folgen der Corona Pandemie und Gegenmaßnahmen der Eventverbände, Ausblick und Handlungserfordernis für die folgenden Jahre
Schabbing, Bernd - In: Events und Wege aus der Krise : "The New Normal" aus …, (pp. 3-22). 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013163152
Saved in:
Cover Image
Herausforderungen an die Event- und Messeforschung im Kontext der Corona-Krise
Zanger, Cornelia - In: Events und Wege aus der Krise : "The New Normal" aus …, (pp. 23-43). 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013163154
Saved in:
Cover Image
The Power of Hybrid Events
Dams, Colja M. - In: Events und Wege aus der Krise : "The New Normal" aus …, (pp. 45-52). 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013163156
Saved in:
Cover Image
Wie verändert ein Virus Messeformate? : Versuch einer Standortbestimmung am Beispiel der abgesagten Tourismusmesse ITB Berlin
Rothe, Deborah; Ruetz, David - In: Events und Wege aus der Krise : "The New Normal" aus …, (pp. 53-65). 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013163159
Saved in:
Cover Image
"Live is Life"? - Erlebnisqualität und Wertstiftung virtueller Veranstaltungen
Drengner, Jan - In: Events und Wege aus der Krise : "The New Normal" aus …, (pp. 69-90). 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013163161
Saved in:
Cover Image
Technische Dienstleister:innen der deutschen Live Kommunikationsbranche in der COVID-19 Pandemie : eine qualitative Studie der Reaktionen auf Herausforderungen und Chancen im Zeitraum Februar bis April 2020
Lehmann, Merle; Dörr, Verena; Tosun, Zeki; Zenn, Anastasia - In: Events und Wege aus der Krise : "The New Normal" aus …, (pp. 117-138). 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013163166
Saved in:
Cover Image
Aktuelle Trends, Chancen und Herausforderungen im Personalmanagement in der Live-Kommunikationsbranche
Bratschke, Sebastian; Kern, Michaela; Winnen, Lothar; … - In: Events und Wege aus der Krise : "The New Normal" aus …, (pp. 159-187). 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013163174
Saved in:
Cover Image
Perspektiven von Netzwerkbildung in der Meeting Industry im Spannungsfeld zwischen Digitalisierung und Nachhaltigkeit sowie neuen Geschäftsmodellen
Hagen, Dirk - In: Events und Wege aus der Krise : "The New Normal" aus …, (pp. 191-206). 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013163175
Saved in:
Cover Image
Exhibits
In: AI in fashion industry, (pp. 133-142). 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015392481
Saved in:
Cover Image
Fachkräfte in der Event- und Messebranche
Zanger, Cornelia; Klaus, Kerstin; Kießig, Achim - Technische Universität Chemnitz-Zwickau / Lehrstuhl … - 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012310757
Saved in:
Cover Image
The future of exhibitions, congresses and events
Kempe, Björn (ed.); Selesnick, Stephanie (ed.);  … - 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012692986
Saved in:
Cover Image
Exhibitions, trade fairs and industrial events
Frost, Warwick (ed.); Laing, Jennifer (ed.) - 2021 - First issued in paperback
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012705093
Saved in:
Cover Image
Revenue Management im MICE : Erträge im Hotel und Eventmanagement optimieren
Haake, Birgit; Zech, Nicola - 2021 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012421844
Saved in:
Cover Image
Handbuch Messe-, Kongress- und Eventmanagement
Dinkel, Michael (ed.); Luppold, Stefan (ed.);  … - 2021 - Zweite, aktualisierte und erweiterte Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012666141
Saved in:
Cover Image
Grundwissen Eventmanagement
Jäger, Dieter - 2021 - 4., überarbeitete und erweiterte Auflage
Ein Must-have für (angehende) Eventmanager:innen - neu mit Kapitel zum agilen Projektmanagement. Kongresse, Festivals oder sportliche Grossveranstaltungen planen und organisieren IBM das ist für viele ein Traumberuf. Hinter diesen Events steckt eine hochprofessionelle Branche. Dieter Jäger...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012517819
Saved in:
Cover Image
Personalmanagement: Herausforderungen für die Eventorganisation
Dinkel, Michael (ed.); Baumgartner, Roman (ed.) - 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011773547
Saved in:
Cover Image
M+A-Report : das Messemagazin
Frankfurt, M. : dfv-Mediengruppe; anfangs: Frankfurt, …; … - 44.1963,11/12 - 59.1978; 63.1982,4 -101.2020,5/6
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000351915
Saved in:
Cover Image
Tagungswirtschaft : TW ; the global magazine for meeting, incentive and event professionals
Frankfurt, M. : Dt. Fachverl.; anfangs: Darmstadt : …; … - 1977-44. Jahrgang (Februar 2020)
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000486926
Saved in:
Cover Image
Tensions and paradoxes in temporary organizing
Braun, Timo (ed.); Lampel, Joseph (ed.) - 2020
This volume brings together empirical and conceptual papers that investigate the Tensions and Paradoxes in Temporary Organizing. Temporary organizing is a widespread phenomenon that continues to grow in importance, and reflects the uncertainty resulting from competition in globalized markets.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012691678
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...