EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Media law"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Medienrecht 278 Media law 196 Deutschland 117 Germany 91 Medienpolitik 46 Communication media 42 Kommunikationsmedien 42 Welt 42 World 42 Media policy 40 Freedom of expression 29 Meinungsfreiheit 29 Media industries 26 Mediensektor 26 USA 26 EU countries 25 EU-Staaten 25 Regulierung 24 United States 23 Urheberrecht 23 Internet 21 Information dissemination 19 Informationsverbreitung 19 Rundfunkrecht 18 Telekommunikationsrecht 18 France 17 Frankreich 17 Europäische Union 15 Recht 15 Telecommunications law 15 Massenmedien 14 Medienwirtschaft 14 Wettbewerbsrecht 13 Competition law 12 Copyright law 12 Online-Marketing 12 Regulation 12 Social Web 12 Social web 12 Datenschutz 11
more ... less ...
Online availability
All
Undetermined 25 Free 23 CC license 2
Type of publication
All
Book / Working Paper 153 Article 112 Journal 17
Type of publication (narrower categories)
All
Aufsatz im Buch 78 Book section 78 Article in journal 31 Aufsatz in Zeitschrift 31 Collection of articles of several authors 21 Sammelwerk 21 Hochschulschrift 18 Aufsatzsammlung 17 Graue Literatur 16 Non-commercial literature 16 Konferenzschrift 15 Thesis 12 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 7 Lehrbuch 7 Advisory report 6 Conference proceedings 6 Gutachten 6 Monografische Reihe 6 Amtsdruckschrift 5 Government document 5 Handbook 5 Handbuch 5 Arbeitspapier 4 Gesetz 4 Law 4 Series 4 Textbook 4 Working Paper 4 Wörterbuch 3 Article 2 Bibliografie enthalten 2 Bibliography included 2 Case study 2 Collection of articles written by one author 2 Conference paper 2 Fallstudie 2 Festschrift 2 Konferenzbeitrag 2 Quelle 2 Sammlung 2
more ... less ...
Language
All
German 175 English 100 French 12 Undetermined 4 Norwegian 1 Swedish 1 Turkish 1
more ... less ...
Author
All
Shapiro, Jesse M. 6 Gentzkow, Matthew Aaron 5 Kops, Manfred 5 Cole, Mark D. 4 Eggers, Christian W. 4 Etteldorf, Christina 4 Fahrner, Marcel 4 Holznagel, Bernd 4 Schulz, Wolfgang 4 Bullinger, Martin 3 Cohen, Daniel 3 Fechner, Frank 3 Kubicek, Herbert 3 Leeson, Peter T. 3 Seufert, Wolfgang 3 Svaleryd, Helena 3 Verdier, Thierry 3 Vlachos, Jonas 3 Wasko, Janet 3 Arnold, Sascha 2 Bauer, Helmut G. 2 Bayer, Judit 2 Cameron, Samuel 2 Dalvi, Manoj 2 Eijk, Nico van 2 Graber, Christoph Beat 2 Gundlach, Hardy 2 Harcourt, Alison 2 Held, Thorsten 2 Kleinsteuber, Hans J. 2 Klumpp, Dieter 2 Korpisaari, Päivi 2 Kreutzer, Ralf T. 2 Lies, Jan 2 Lorenz, Bernd 2 McGonagle, Tarlach 2 Mestmäcker, Ernst-Joachim 2 Murdock, Graham 2 Nehls, Sabine 2 Pool, Ithiel de Sola 2
more ... less ...
Institution
All
Nomos Verlagsgesellschaft 7 Bayerische Landeszentrale für Neue Medien 4 Arbeitsgemeinschaft der Landesmedienanstalten in der Bundesrepublik Deutschland 2 Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle 2 Institut für Integrationsforschung <Hamburg> 2 Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich 2 Universiteit van Amsterdam / Instituut voor Informatierecht 2 Vereinte Nationen / Wirtschaftskommission für Europa 2 Armines 1 Australia / Ministerial Council for the Information Economy 1 BLM-Symposion Medienrecht <15., 2015, München> 1 BLM-Symposion Medienrecht <17., 2017, München> 1 BLM-Symposion Medienrecht <2018, München> 1 Centre for Information Technology and Intellectual Property 1 Centre for Media Pluralism and Media Freedom 1 Christlich-Demokratische Union Deutschlands / Landesverband Hessen 1 Deutschland / Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie 1 Direktorenkonferenz der Landesmedienanstalten 1 Ernst-Moritz-Arndt-Universität Greifswald 1 Europarat 1 Europäische Kommission / Generaldirektion Informationsgesellschaft und Medien 1 Europäische Kommission / Generaldirektion Kommunikationsnetze, Inhalte und Technologien / Audiovisual Media Services Policy 1 Fachtagung Mediengesetzgebung - Zukunftsgestaltung oder Wettbewerbshindernis <1999, Marl> 1 Frankreich / Conseil d'Analyse Economique 1 Friedrich-Schiller-Universität Jena 1 Großbritannien / Foreign Office / Library 1 Hans-Bredow-Institut 1 Kern European Affairs 1 Kern European Affairs KEA , Belgium 1 Landesanstalt für Rundfunk Nordrhein-Westfalen 1 Markaz al-Imārāt li-d-Dirāsāt wa-'l-Buḥūṯ al-Istrātīǧīya 1 Medien-Rechtliches Kolloquium <1984, Hamburg> 1 Medien-Rechtliches Symposium <1985, Hamburg> 1 National Bureau of Economic Research 1 Norge / Utvalget til å Utrede Massemedienes Rett til Kildebeskyttelse og til Innsyn i og Referat fra Rettssaker 1 Stämpfli AG 1 Symposion Medienrecht <9, 2006, München> 1 Tagung "Wer Bezahlt, Bestellt - (Un-)Abhängigkeiten der Medieninhalte von der Medienfinanzierung" <2016, Passau> 1 Tagung der Wissenschaftlichen Mitarbeiter der Fachrichtung Öffentliches Recht <17, 1977, Linz> 1 Technische Universität Chemnitz 1
more ... less ...
Published in...
All
The handbook of political economy of communications 25 Press law in modern democracies : a comparative study 7 Reihe Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln 5 BLM-Schriftenreihe 4 Kommunikation & Recht : K & R 4 Springer eBook Collection 4 SpringerLink / Bücher 4 Methodik - Journalistik und Publizistik - Medienrecht 3 Quick Guide 3 Schriftenreihe der Landesmedienanstalten 3 Verschwimmende Grenzen zwischen Journalismus, Public Relations, Werbung und Marketing : aktuelle Befunde aus Theorie und Praxis 3 Hannoveraner Schriften zum Medienrecht 2 La mondialisation immatérielle : rapport 2 Nomos eLibrary / Open Access 2 PR-Bibliothek 2 Public Relations : ein Handbuch 2 Publikationen aus dem Zentrum für Informations- und Kommunikationsrecht der Universität Zürich 2 Recht und Digitalisierung 2 Recht und Ökonomie 2 Schriften zum Medien- und Informationsrecht 2 Schriftenreihe europäisches Recht, Politik und Wirtschaft 2 Strategien erfolgreicher TV-Marken : eine internationale Analyse 2 The journal of economic perspectives : EP ; a journal of the American Economic Association 2 Verbraucher und Recht : VuR ; Zeitschrift für Wirtschafts- und Verbraucherrecht ; Anlegerschutz, Konsumentenkredit Versicherung, private Altersvorsorge, Verbraucherinsolvenz, Verbraucherschutz 2 Wirtschaftsrecht und Wirtschaftspolitik 2 (Die Bundesregierung informiert) 1 A blueprint book 1 Advances in media, entertainment, and the arts (AMEA) book series 1 American economic review 1 Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi yayınları 1 AnwaltsPraxis 1 Arbeitspapiere des Hans-Bredow-Instituts 1 Arbeitspapiere des Hans-Bredow-Instituts : Projektergebnisse 1 Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln 1 Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln; 183 (2003) 1 Arbeitswelt der Zukunft : die Gesellschaft im Wandel des 21. Jahrhunderts : Tagungsband Liberale Rechtstagung 2019 1 Basın ve Yayın Yüksek Okulu yayınları 1 Beiträge zum Rundfunkrecht 1 Bibliographien / Deutscher Bundestag, Wissenschaftliche Dienste 1 Brand Content : die Marke als Medienereignis 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 248 USB Cologne (EcoSocSci) 27 USB Cologne (business full texts) 2 EconStor 2 ArchiDok 2 RePEc 1
Showing 1 - 50 of 282
Cover Image
Influencer-Marketing : Rechtshandbuch
Terhaag, Michael; Schwarz, Christian - 2025 - 2. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014483474
Saved in:
Cover Image
Influencing im Werberecht : die Pflicht zur Werbekennzeichnung aus lauterkeits- und medienrechtlicher Sicht
Köberlein, Lilian - 2025
Die Medienlandschaft hat sich in den letzten Jahren stark verändert. Während traditionelle Medien wie Fernsehen, Print und Radio lange die dominierenden Informations- und Werbequellen waren, haben soziale Netzwerke wie Instagram diese Rolle zunehmend übernommen. Im Zentrum dieses Wandels...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015273088
Saved in:
Cover Image
Times of Change – “Eppur si muove!” or “Parturient montes, nascetur ridiculus mus”?
Godt, Christine - In: IIC - International Review of Intellectual Property and … 53 (2022) 9, pp. 1283-1286
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015209793
Saved in:
Cover Image
Study on media plurality and diversity online : [final report]
Centre for Media Pluralism and Media Freedom; Centre …; … - 2022 - 1st edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013469675
Saved in:
Cover Image
Die Medienkonzentrationskontrolle im digitalen Zeitalter
Braun, Isabel L. - 2024
Dass vielfältige Inhalte und Meinungen über eine Vielzahl an Medien verbreitet werden, ist für unsere demokratische Gesellschaft heute wichtiger denn je. Gerade deshalb ist es unabdingbar, Meinungsmacht einzelner Medienunternehmen zu verhindern und dadurch zur Meinungsvielfalt beizutragen....
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014458777
Saved in:
Cover Image
Medienmanagement
Goetz, Miriam; Wicher, Jochen - 2024 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014486886
Saved in:
Cover Image
Der Markt von Streamingdiensten in Deutschland : Abgrenzungsansatz und Analyse mit einem Fokus auf medienrechtliche Aspekte
Seidel, Jasmine; Zerres, Thomas; Zerres, Christopher - 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012650351
Saved in:
Cover Image
Perspectives on platform regulation : concepts and models of social media governance across the globe
Bayer, Judit (ed.); Holznagel, Bernd (ed.);  … - 2021 - 1st Edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015200699
Saved in:
Cover Image
YouTube vs. GEMA : Musik und Urheberrecht im digitalen Kapitalismus
Stade, Philip - 2021
"Dieses Video ist in deinem Land leider nicht verfügbar." Mit diesem Satz befeuerte die Video-Plattform YouTube die jahrelange Auseinandersetzung mit der deutschen Verwertungsgesellschaft GEMA. In zahlreichen Online-Diskussionen ging es um die angemessene Vergütung für das Musikstreaming -...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013475353
Saved in:
Cover Image
On the allocation of competences between the European Union and its member states in the media sector : an analysis with particular consideration of measures concerning media pluralism
Cole, Mark D.; Ukrow, Jörg; Etteldorf, Christina - 2021 - 1st edition
Unter besonderer Berücksichtigung der Medienvielfaltssicherung stellt diese Studie die Kompetenzverteilung zwischen EU und Mitgliedstaaten im Mediensektor dar. Dabei wird nicht nur der primär- und sekundärrechtliche Rechtsrahmen eingehend analysiert, sondern auch Anknüpfungspunkte für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015201086
Saved in:
Cover Image
Praxis-Guide Bildrechte : rechtssichere Bildnutzung - der Leitfaden für Unternehmen, Behörden, Vereine, Journalisten, Blogger und Fotografen
Eggers, Christian W. - 2023 - 3., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage
Bildrecht sehen lernen -- Bildrechte in der Übersicht (Die Produktionsabschnitte Fotografieren, Editieren und Publizieren; Zuordnung der Rechtsgebiete in die Produktionsabschnitte; …) -- Übersicht relevante Rechtsgebiete und Gesetze, Rechtsgrundlage „berechtigte Interessen“,...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014435526
Saved in:
Cover Image
Media regulation in Mauritius : a critical analysis
Beebeejaun, Ambareen - In: Preparing for a Sustainable Future, (pp. 47-63). 2023
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014318086
Saved in:
Cover Image
Persuasion through slanted language : evidence from the media coverage of immigration
Djourelova, Milena - In: American economic review 113 (2023) 3, pp. 800-835
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014230172
Saved in:
Cover Image
Cross-border dissemination of online content : current and possible future regulation of the online environment with a focus on the EU E-Commerce Directive
Cole, Mark D.; Etteldorf, Christina; Ullrich, Carsten - 2020 - 1st edition
Können die Regelungen der bereits im Jahr 2000 verabschiedeten europäischen E-Commerce-Richtlinie angesichts der sich stetig weiterentwickelnden Online-Welt und der auf neuen Geschäftsmodellen beruhenden veränderten Rolle von Plattformen bei der Inhalteverbreitung fortbestehen? Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012221257
Saved in:
Cover Image
Rechtsfragen des Influencer-Marketings : eine Analyse der Informationsanforderungen am Beispiel Instagram
Wuttke, Dennis - 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013286603
Saved in:
Cover Image
Quick Guide Recht im Influencer Marketing : kompakte Einführung für Influencer, Unternehmen und Agenturen
Lichtenberg, Carola; Schladebach, Marcus - 2022
Online = Offline. Das Internet ist kein rechtsfreier Raum -- Rechtliche Grundlagen im Influencer Marketing (Rundfunkrecht, Telemedienrecht -- Wettbewerbsrecht -- Jugendmedienschutzrecht -- Leitfaden der Landesmedienanstalten -- Was Influencer beachten müssen (Unter welchen Voraussetzungen ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013349752
Saved in:
Cover Image
Bildrechte in Lehre, Wissenschaft und Kultur : Bilder rechtssicher in der Wissensvermittlung publizieren
Eggers, Christian W. - 2022
Grundverständnis zum Urheberrecht -- Welche Erlaubnisse zur Nutzung fremder Videos, Grafiken und Fotos für den Kunst-, Kultur- und Wissenschaftsbereich benötigt werden -- Wie das Urheberrechts-Diensteanbieter-Gesetz (UrhDaG) für die Kommunikation über soziale Netzwerke innerhalb der...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013418843
Saved in:
Cover Image
Schriftenreihe des Archivs für Urheber- und Medienrecht : (UFITA)
Baden-Baden : Nomos-Verl.-Ges.; 1956-1967: Baden-Baden …; … - 1.1956-Band 299
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000362113
Saved in:
Cover Image
Perspectives on platform regulation : concepts and models of social media governance across the globe
Bayer, Judit (ed.); Holznagel, Bernd (ed.);  … - 2021 - 1st Edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012648969
Saved in:
Cover Image
On the allocation of competences between the European Union and its member states in the media sector : an analysis with particular consideration of measures concerning media pluralism
Cole, Mark D.; Ukrow, Jörg; Etteldorf, Christina - 2021 - 1st edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012589410
Saved in:
Cover Image
Bulgaria: regulating pornography in the new digital realities
Ibroscheva, Elza - In: Internet Policy Review 5 (2016) 4, pp. 1-12
This study offers an overview of the legal and cultural discourse surrounding pornography in the newest European Union member state, Bulgaria. With the collapse of communism, pornography became one of the fastest and most sought after media imports, a staple of street culture and late night...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012164361
Saved in:
Cover Image
An Economic Approach to the Plagiarism of Music
Cameron, Samuel - 2020 - 1st ed. 2020.
Chapter 1. What is Plagiarism and What is Musical Plagiarism? -- Chapter 2. Plagiarism the Old Fashioned Way: Steal from a Composition -- Chapter 3. Sampling, Samples and Library Music -- Chapter 4. Policy Issues -- Appendix.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012399504
Saved in:
Cover Image
An economic approach to the plagiarism of music
Cameron, Samuel - 2020
This book is an economic analysis of plagiarism in music, focusing on social efficiency and questions of inequity in the revenue of authors/artists. The organisation into central chapters on the traditional literary aspect of composition and the technocratic problem of "sampling" will help...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012213042
Saved in:
Cover Image
Ökonomische Auswirkungen des Medienrechts
Fechner, Frank - In: Recht und Ökonomie, (pp. 133-148). 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012168873
Saved in:
Cover Image
Wettbewerbspolitik versus sektorspezifische Regulierung im Medien- und Telekommunikationssektor
Heimeshoff, Ulrich - In: Recht und Ökonomie, (pp. 149-170). 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012168874
Saved in:
Cover Image
Product Placement in YouTube-Tutorials - eine verhaltenstheoretische und juristische Analyse
Schüller, Ariane-Tabea - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012149471
Saved in:
Cover Image
Cross-border dissemination of online content : current and possible future regulation of the online environment with a focus on the EU E-Commerce Directive
Cole, Mark D.; Etteldorf, Christina; Ullrich, Carsten - 2020 - 1st edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012156608
Saved in:
Cover Image
Internet-Kommunikationsdienste wie Facebook, Google & Co. : Regulierungs- und/oder Kartellrecht?
Müller-Terpitz, Ralf - In: Neue Gemeinwohlherausforderungen - Konsequenzen für …, (pp. 177-195). 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012252142
Saved in:
Cover Image
Von der Fernsehzentrierung zur Medienfokussierung : Anforderungen an eine zeitgemäße Sicherung medialer Meinungsvielfalt : [5.] Bericht der Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich (KEK) über die Entwicklung der Konzentration und über Maßnahmen zur Sicherung der Meinungsvielfalt im privaten Rundfunk ; Konzentrationsbericht der KEK nach § 26 Abs. 6 RStV
2015
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010485647
Saved in:
Cover Image
Von der Fernsehzentrierung zur Medienfokussierung : Anforderungen an eine zeitgemäße Sicherung medialer Meinungsvielfalt : [5.] Bericht der Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich (KEK) über die Entwicklung der Konzentration und über Maßnahmen zur Sicherung der Meinungsvielfalt im privaten Rundfunk ; Konzentrationsbericht der KEK nach § 26 Abs. 6 RStV
2015
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015201938
Saved in:
Cover Image
E-Government und Netzpolitik im europäischen Vergleich
Schünemann, Wolf J. (ed.); Kneuer, Marianne (ed.) - 2019 - 2., aktualisierte und überarbeitete Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011893254
Saved in:
Cover Image
Medienrecht für Mitarbeitende und Unternehmen
Sidler, Oliver - In: Interne Kommunikation : theoretische, empirische und …, (pp. 348-363). 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011959006
Saved in:
Cover Image
Kartellrecht 4.0.? : Herausforderungen der Plattformökonomie für die Regulierung des Meinungsbildungsprozesses
Bauer, Marc - In: Arbeitswelt der Zukunft : die Gesellschaft im Wandel …, (pp. 89-105). 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012146265
Saved in:
Cover Image
Quick Guide Bildrechte : Rechtssichere Bildnutzung für Unternehmen, Vereine, Behörden, Journalisten und Fotografen – inklusive DSGVO
Eggers, Christian W. - 2019 - 2., vollständig überarbeitete Auflage
Bildrecht sehen lernen -- Bildrechte in Marketing und PR in der Übersicht -- Menschen fotografieren Innerhalb befriedeter Örtlichkeiten fotografieren -- Kunstwerke und Architektur fotografieren -- Fremdes Design fotografieren -- Künstlerische Aufführungen fotografieren -- Fotografieren...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012402413
Saved in:
Cover Image
BLM-Symposion Medienrecht 2018 : eine Veranstaltung der Landeszentrale im Jubiläumsjahr "200 Jahre Verfassungsstaat - 100 Jahre Freistaat Bayern"
BLM-Symposion Medienrecht <2018, München> - 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012056163
Saved in:
Cover Image
Media markets and competition law : multinational perspectives
Bavasso, Antonio (ed.); Evans, David S. (ed.);  … - 2019
"This book is a selection of 14 brief essays designed to provide a multinational perspective on the current state, and future, of competition law in media markets. Whether it pertains to platform markets, crypto-currencies, or newspaper mergers, the reality is that antitrust enforcement has...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014472056
Saved in:
Cover Image
THE EFFECT’S AND PRESSURE OF A NATIONAL AUTONOMIC ADMINISTRATIVE AGENCY ESPECIALLY IN THE HUNGARIAN MEDIA LAW FOLLOWING THE EU DIRECTIVES
SZABÓ, Balázs; MAKSÓ, Bianka - In: Curentul Juridic, The Juridical Current, Le Courant … 55 (2013) December, pp. 114-122
: In this article, the author’s was trying to highlight and present a very interesting and problematic field of the hungarian legal background. From one side, we can say, that it is mostly affected by public administration law, especially the e-government, and info-communication law, but in...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010727882
Saved in:
Cover Image
BLM-Symposion Medienrecht 2015 : Vielfaltssicherung durch chancengleichen Zugang zu Finanzierungsquellen?
BLM-Symposion Medienrecht <15., 2015, München> - 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011899569
Saved in:
Cover Image
Public Value-Konzepte im öffentlichen Rundfunk : eine vergleichende Analyse europäischer Rundfunksysteme
Gransow, Christiana - 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011724118
Saved in:
Cover Image
BLM-Symposion Medienrecht 2017 : Gesetzlich geordnete Freiheit : Rundfunkzulassung, Kapazitätszuweisung und die Rolle des Medienrats
BLM-Symposion Medienrecht <17., 2017, München>; … - 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011963148
Saved in:
Cover Image
Quick Guide Bildrechte : Was Sie zur Bildnutzung in Marketing & PR wissen müssen
Eggers, Christian W. - 2018
Bildrecht sehen lernen -- Bildrechte in Marketing und PR in der Übersicht -- Rechteklärung im Produktionsabschnitt Fotografieren -- Rechteklärung des Lizenzerwerbs im Produktionsabschnitt Editieren -- Rechteklärung der Motivwiedergabe Produktionsabschnitt Editieren -- Rechteklärung im...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014020050
Saved in:
Cover Image
Medienregulierung in Deutschland : Ziele, Konzepte, Maßnahmen : Handbuch für Wissenschaft und Studium
Seufert, Wolfgang; Gundlach, Hardy - 2017 - 2., aktualisierte Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011403320
Saved in:
Cover Image
Wer bezahlt, bestellt : (Un-)Abhängigkeiten der Medieninhalte von der Medienfinanzierung
Lewinski, Kai von (ed.) - Tagung "Wer Bezahlt, Bestellt - (Un-)Abhängigkeiten … - 2017 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011750836
Saved in:
Cover Image
Verschwimmende Grenzen : Abgrenzung zwischen Journalismus, Public Relations, Werbung und Marketing
Gonser, Nicole; Rußmann, Uta - In: Verschwimmende Grenzen zwischen Journalismus, Public …, (pp. 3-11). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011593871
Saved in:
Cover Image
Ein Plädoyer für die Medienethik : transparenz als Wert medialer Qualität. Eine normative Reflexion empirischer Ergebnisse zur Werbewahrnehmung in Jugendprintmedien
Köberer, Nina - In: Verschwimmende Grenzen zwischen Journalismus, Public …, (pp. 139-158). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011593976
Saved in:
Cover Image
Ethik in der Medienpraxis. Analyse, Etablierung und Evaluierung von Maßnahmen zur Einhaltung des Trennungsgrundsatzes in einem Fachverlag - der Österreichische Wirtschaftsverlag
Böck, Stefan; Danbauer, Diana - In: Verschwimmende Grenzen zwischen Journalismus, Public …, (pp. 159-171). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011593980
Saved in:
Cover Image
Media law, ethics, and policy in the digital age
Mhiripiri, Nhamo A. (ed.); Chari, Tendai (ed.) - 2017
"This book examines challenges, opportunities, issues, controversies and contradictions of digital technologies in relation to media law and ethics and how they play out in different socio-political and economic realities. Its aim is to critically interrogate issues, controversies, challenges...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011728802
Saved in:
Cover Image
Political bias in corporate news : the role of conglomeration reform in China
Piotroski, Joseph D.; Wong, T. J.; Tianyu, Zhang - In: The journal of law & economics 60 (2017) 1, pp. 173-207
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011735275
Saved in:
Cover Image
Informatique, télécoms, Internet : réglementation, contrats, fiscalité, assurance, santé, fraude, communications électroniques, intelligence artificielle et robotique
Bensoussan, Alain - 2017 - 6e édition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011735500
Saved in:
Cover Image
Geschäftsmodelle in der digitalen Welt
Hauck, Ronny; Urbach, Nils; Erp, J. H. M. van; Loof, Willem - 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011818679
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...