EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Media research"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Communication science 418 Kommunikationswissenschaft 418 Kommunikation 96 Öffentlichkeitsarbeit 91 Public relations 87 Theorie 74 Theory 74 Communication 73 Internal communication 55 Interne Kommunikation 55 Deutschland 40 Unternehmen 40 Germany 37 Werbung 29 Advertising 27 Kommunikationsmedien 26 Communication media 25 Social Web 22 Social web 22 Strategisches Management 20 Corporate Social Responsibility 17 Media economics 17 Medienökonomik 17 Strategic management 17 Media industries 16 Mediensektor 16 Corporate social responsibility 15 Organisationstheorie 15 Organization theory 15 Media usage 13 Mediennutzung 13 Advertising effects 12 Werbewirkung 12 Kommunikationsstrategie 11 Unternehmenskultur 11 Corporate culture 10 Enterprise 10 Internet 10 Journalism 10 Journalismus 10
more ... less ...
Online availability
All
Undetermined 66 Free 34 CC license 1
Type of publication
All
Article 220 Book / Working Paper 197 Journal 6 Other 1
Type of publication (narrower categories)
All
Aufsatz im Buch 139 Book section 139 Article in journal 76 Aufsatz in Zeitschrift 76 Hochschulschrift 55 Collection of articles of several authors 37 Sammelwerk 37 Thesis 36 Graue Literatur 33 Non-commercial literature 33 Aufsatzsammlung 24 Lehrbuch 19 Arbeitspapier 15 Textbook 15 Working Paper 15 Case study 7 Fallstudie 7 Konferenzschrift 6 Bibliografie 4 Festschrift 4 Handbook 4 Handbuch 4 Nachschlagewerk 4 Reference book 4 Bibliografie enthalten 3 Bibliography included 3 Conference paper 3 Konferenzbeitrag 3 Collection of articles written by one author 2 Conference proceedings 2 Forschungsbericht 2 Mehrbändiges Werk 2 Multi-volume publication 2 Reprint 2 Sammlung 2 Einführung 1 Fallstudiensammlung 1 Guidebook 1 No longer published / No longer aquired 1 Ratgeber 1
more ... less ...
Language
All
German 223 English 195 French 3 Portuguese 3 Bulgarian 1 Polish 1 Spanish 1 Undetermined 1
more ... less ...
Author
All
Kiefer, Marie Luise 7 Kuhn, Timothy 7 Karmasin, Matthias 6 Lewis, Laurie K. 6 Röttger, Ulrike 6 Siegert, Gabriele 6 Barker, James R. 5 Bentele, Günter 5 Keyton, Joann 5 Schoeneborn, Dennis 5 Scott, Craig R. 5 Turner, Paaige K. 5 Broadfoot, Kirsten J. 4 Meckel, Miriam 4 Ruler, Betteke van 4 Steininger, Christian 4 Zerfaß, Ansgar 4 Aleshina, Ekaterina 3 Altmeppen, Klaus-Dieter 3 Bazerman, Max H. 3 Bonfadelli, Heinz 3 Brecheis, Dieter 3 Castro, Daniel 3 Christensen, Lars Thøger 3 Cornelissen, Joep P. 3 Grubb, Michael D. 3 Gustafsson, Karl Erik 3 Hinner, Michael B. 3 Ihlen, Øyvind 3 Jarren, Otfried 3 Kirchhoff, Sabine 3 Klimmt, Christoph 3 Knoche, Manfred 3 Lies, Jan 3 Melo, José Marques de 3 Mkrtčjan, Vardan 3 Nothhaft, Howard 3 Preusse, Joachim 3 Theis-Berglmair, Anna Maria 3 Thummes, Kerstin 3
more ... less ...
Institution
All
Springer Fachmedien Wiesbaden 17 Herbert von Halem Verlag 3 De Gruyter Oldenbourg 2 Europäische Kommission / Generaldirektion Bildung und Kultur 2 Nomos Verlagsgesellschaft 2 AMAK AG 1 Andrew W. Mellon Foundation 1 De Gruyter Mouton 1 Dr. Hans-Joachim Köster <Firma> 1 European Community Studies Association Brussels - ECSA 1 Forschungszentrum Nachhaltigkeit (artec) 1 George Routledge & Sons <London> 1 Hochschule Mittweida / Fakultät Medien 1 Jean Monnet Action 1 Metropolis-Verlag für Ökonomie Gesellschaft und Politik GmbH 1 Ośrodek Badań Prasoznawczych 1 Papieroperationen - der Schnitt in die Zeitung <Veranstaltung> <2003, Stuttgart> 1 Schulthess Juristische Medien 1 Springer VS 1 Stereotypen und Wissensrepräsentationen in Marketing und Werbung <Veranstaltung> <2015, Darmstadt> 1 Symposium zum Thema "Der Institutionenbegriff in der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft" <2011, Zürich> 1 Tectum Verlag 1 Universität St. Gallen / Institut für Medien- und Kommunikationsmanagement 1 W. Kohlhammer GmbH 1 Westfälische Wilhelms-Universität Münster 1 epubli GmbH 1
more ... less ...
Published in...
All
Research 8 Management communication quarterly 7 Organization studies : an international multidisciplinary journal devoted to the study of organizations, organizing, and the organized in and between societies 7 SpringerLink / Bücher 7 Lehrbuch 6 Handbuch der Public Relations : wissenschaftliche Grundlagen und berufliches Handeln ; mit Lexikon 5 Maschinen, die unsere Brüder werden : Mensch-Maschine-Interaktion in hybriden Systemen 5 The Wiley Blackwell-ICA international encyclopedias of communication 5 Journal of media business studies 4 Medienökonomie in der Kommunikationswissenschaft : Bedeutung, Grundfragen und Entwicklungsperspektiven ; Manfred Knoche zum 60. Geburtstag 4 Organisationskommunikation 4 Organisationskommunikation und Public Relations : Forschungsparadigmen und neue Perspektiven 4 Personalisierung der Organisationskommunikation : theoretische Zugänge, Empirie und Praxis 4 Social media and crisis communication 4 artec-Paper 4 Advances in wireless technologies and telecommunication (AWTT) book series 3 Corporate communications : an international journal 3 Corporate social responsibility in the digital age 3 Discourse, communication and the enterprise : genres and trends : [a selection of papers originally presented at the Fifth Conference on Discourse, Communication and the Enterprise (DICOEN V) held in Milan in September 2009] 3 Europäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation 3 Handbuch Unternehmenskommunikation 3 Handbuch angewandte Psychologie für Führungskräfte ; Bd. 1 3 Journal of advertising : official publication of the American Academy of Advertising 3 Medien im Marketing : Optionen der Unternehmenskommunikation 3 Organisationskommunikation : Grundlagen und Analysen der sprachlichen Inszenierung von Organisation 3 PR-Kampagnen : über die Inszenierung von Öffentlichkeit 3 PhD series / Copenhagen Business School 3 Public relations metrics : research and evaluation 3 Reihe Medienstrukturen 3 Studienbücher zur Kommunikations- und Medienwissenschaft 3 Anspruchsgruppenorientierte Kommunikation : neue Ansätze zu Kunden-, Mitarbeiter- und Unternehmenskommunikation 2 Communicating corporate social responsibility : perspectives and practice 2 Consumers@work : zum neuen Verhältnis von Unternehmen und Usern im Web 2.0 2 Die Betriebswirtschaft : DBW 2 Digitale Gesellschaft 2 E-collaboration in modern organizations : initiating and managing distributed projects 2 Evolution der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation im Spannungsfeld der neuen Medien 2 Faculty & research / Insead : working paper series 2 Handbuch CSR : kommunikationswissenschaftliche Grundlagen, disziplinäre Zugänge und methodische Herausforderungen ; mit Glossar 2 Innovatives Markenmanagement 2
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 421 ArchiDok 2 RePEc 1
Showing 1 - 50 of 424
Cover Image
At the heart of digital collaboration : navigating interpersonal affective pathways in digitalized work environments
Saigot, Maylis - 2024 - First edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014553142
Saved in:
Cover Image
Sustainability communication : how to communicate an inconvenient truth in the era of scientific mistrust
Voci, Denise; Karmasin, Matthias - In: Journal of communication management 28 (2024) 1, pp. 15-40
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014520992
Saved in:
Cover Image
Analysing the macrostructure of spoken strategic communication : an application of argumentation analysis on high-technology newly public firms' earnings conference calls
Papadopoulou, Tina; Theoharakis, Vasilis; Jones, Marian V. - In: British journal of management 35 (2024) 1, pp. 68-85
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014471491
Saved in:
Cover Image
Informationsströme in digitalen Kulturen : Theoriebildung, Geschichte und logistischer Kapitalismus
Denecke, Mathias - 2023
"Wir sind umgeben von einer Vielzahl an Informationsströmen, die uns selbstverständlich erscheinen. Um diese digitalen Kulturen zu beschreiben, entwickeln medienwissenschaftliche Arbeiten Theorien einer Welt im Fluss. Dabei erliegen ihre Diagnosen oftmals einem Technikfetisch und...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015200290
Saved in:
Cover Image
Mediated (Anti)Persuasive Communication
Murra-Anton, Zeky; Serrano, Roberto - 2023
Can an information intermediary mitigate the harmful effect of persuasive communication? How does her success depend on her private information? We modify Kamenica and Gentzkow’s (2011) Bayesian persuasion framework to accommodate a privately-informed intermediary representing the receiver’s...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014262734
Saved in:
Cover Image
Creating a crisis : an examination of a modern crisis on Twitter
North, Michael - In: International journal of electronic marketing and … 16 (2025) 2, pp. 198-217
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015357968
Saved in:
Cover Image
Fashion media and platform society : a sociological approach
Ferraresi, Mauro - 2024 - First edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015166913
Saved in:
Cover Image
Werbung in der Medien- und Informationsgesellschaft : eine kommunikationswissenschaftliche Einführung
Siegert, Gabriele; Brecheis, Dieter - 2024 - 4., überarbeitete und aktualisierte Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015190475
Saved in:
Cover Image
Digitalisierte Massenkommunikation und Verantwortung : Politik, Ökonomik und Ethik von Plattformen
Litschka, Michael; Floridi, Luciano; Fuchs, Christian; … - 2024 - 1. Auflage
Der Ruf nach verstärkter Regulierung der Kommunikation auf und der Aktivitäten von Plattformen wird in Wissenschaft und Praxis lauter, was angesichts der Entwicklungen der letzten Jahre erklärbar ist: Filterblasen und Echokammern, Algorithmen, kommunikative Fehlentwicklungen wie Hate-Speech...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014437305
Saved in:
Cover Image
Business as usual : how sponsored media sold American capitalism in the twentieth century
Jack, Caroline - 2024
"Caroline Jack reveals how specifically American capitalism has been created and made to seem inevitable through the propagation of its rhetoric and values in the most ephemeral of materials: public service announcements, pamphlets, educational films, and games-what she calls collectively...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014507600
Saved in:
Cover Image
Monsoon marketplace : capitalism, media, and modernity in Manila and Singapore
Gonzaga, Elmo - 2024 - First edition
"Provides vivid accounts of commercial and leisure spaces that captivated the public imagination in the past but have since been destroyed, forgotten, or refurbished.Monsoon Marketplace uncovers the entangled vernacular cultures of capitalist modernity, mass consumption, and media spectatorship...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014469121
Saved in:
Cover Image
Re:search - the personalised subject vs. the anonymous user
Ridgway, Renée - 2021 - 1st edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012596564
Saved in:
Cover Image
Unternehmenskommunikation und Werbung aus der Perspektive einer engagiert-kritischen Wissenschaft. : ein Essay zu einem spannenden Forschungspotenzial
Janich, Nina - In: Werbung und PR im digitalen Zeitalter : Grenzen, …, (pp. 445-467). 2023
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014435321
Saved in:
Cover Image
Wirtschaft als Kommunikation - Kommunikation als Wirtschaft : Call-out-Ökonomie, Makromarketing und Kommunikationsökonomie aus Sicht der Systemtheorie
Lies, Jan - 2023
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014435328
Saved in:
Cover Image
Werbung und PR im digitalen Zeitalter : Grenzen, Übergänge und neue Formate
Nielsen, Martin (ed.); Grove Ditlevsen, Marianne (ed.);  … - 2023
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014418106
Saved in:
Cover Image
African film studies : an introduction
Sawadogo, Boukary - 2023 - Second edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014023256
Saved in:
Cover Image
Informationsströme in digitalen Kulturen : Theoriebildung, Geschichte und logistischer Kapitalismus
Denecke, Mathias - 2023
"Wir sind umgeben von einer Vielzahl an Informationsströmen, die uns selbstverständlich erscheinen. Um diese digitalen Kulturen zu beschreiben, entwickeln medienwissenschaftliche Arbeiten Theorien einer Welt im Fluss. Dabei erliegen ihre Diagnosen oftmals einem Technikfetisch und...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013365266
Saved in:
Cover Image
Innovationskommunikation in Deutschland
Schützeneder, Jonas - 2023 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014138179
Saved in:
Cover Image
Morale, performance and disclosure
Jiang, Xu; Xue, Ying - In: The Canadian journal of economics : the journal of the … 56 (2023) 1, pp. 5-23
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014306773
Saved in:
Cover Image
Applying communication theory for professional life : a practical introduction
Dainton, Marianne; Zelley, Elaine D. - 2023 - Fifth edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013540740
Saved in:
Cover Image
Behavior patterns of three archetypal arms suppliers based on empirical media analysis of the first Korean fighter jet program
Kim, Sung Jin; Sheikh, Nasir Jamil - In: International journal of business 27 (2022) 3, pp. 71-88
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013362290
Saved in:
Cover Image
Wert- und Interessenkonflikte in der strategischen Kommunikation : kommunikationswissenschaftliche Analysen zu Organisationen im Spannungsfeld zwischen Gemeinwohl und Partikularinteressen
Thummes, Kerstin (ed.); Dudenhausen, Anna (ed.);  … - 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012619326
Saved in:
Cover Image
Persuasion in society
Jones, Jean G.; McClanahan, Andi; Sery, Joseph - 2022 - Fourth edition
"This fully-updated fourth edition introduces readers to the rich tapestry of persuasive technique and scholarship, interweaving perspectives from rhetoric, critical theory, and social science and applying their insights to practical political, social, and business contexts. This text examines...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013483628
Saved in:
Cover Image
Intercultural communication for global business : how leaders communicate for success
Tuleja, Elizabeth A. - 2022 - Second edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013176371
Saved in:
Cover Image
New wine in old bottles? : an analysis of communication research trends focusing on media
Lee, So-Eun; Kim, Seongcheol - 2018
Media technologies have evolved over time, competing with one another. Media are socially important agents rather than mere technological objects as they penetrate deeply into people's lives. For example, TV has been leading the mass communication age for a long time since the emergence of...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012012866
Saved in:
Cover Image
The knowledge, skills, abilities, and other characteristics (KSAOs) needed to succeed in virtual teamwork and in text-based computer-mediated communication
Schulze, Julian - 2018
Technological advancements and the globalization of work have led to the emergence and rise of virtual teamwork. This new form of collaboration is complex and challenging: The use of digital media for communication, the geographic distance among colleagues, and the cultural differences between...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011960278
Saved in:
Cover Image
Führung im Kommunikationsmanagement : Stellenwert von Mitarbeiterführung und Kollegenführung im Rahmen strategischer Kommunikationsarbeit
Stahl, Janne - 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012387499
Saved in:
Cover Image
Mays Party : soziologische Basics für wirtschaftliche Kontexte
Boltres-Streeck, Klaus - 2021 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012435546
Saved in:
Cover Image
Theory of reasoned action - theory of planned behavior
Rossmann, Constanze - 2021 - 2., aktualisierte und erweiterte Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011997591
Saved in:
Cover Image
An Application of Situational Crisis Communication Theory on Germanwings Flight 9525 Crisis Communication
Canny, Ivyanno U. - 2016
When such a crises involve injury and loss of life, a comprehensive ability of organization to comprehend and predict the way of act and react of its diverse stakeholders its very important to keep the communications levels meet with their expectations, in terms of transparency and frequent...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012999516
Saved in:
Cover Image
Jung und Alt im Team - Chancen und Risiken : Altersheterogenität als Führungsaufgabe am Beispiel von Pflegeteams auf Station im Krankenhaus: Einblicke in aktuelle diskurse und Forschungsstände sowie arbeits- und organisationspsychologische Einordnung
Meyerhuber, Sylke - Forschungszentrum Nachhaltigkeit (artec) - 2016
Angesichts von demographischem Wandel und Fachkräftemangel muss es Organisationen gelingen, ihre Beschäftigten an ihr Unternehmen zu binden und dort auch so pfleglich zu behandeln, dass diese bis zum Erreichen des gesetzlichen Rentenalters dort gesund und produktiv verbleiben können....
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015205536
Saved in:
Cover Image
Putting communication front and center in institutional theory and analysis
Cornelissen, Joep P.; Durand, Rodolphe; Fiss, Peer C.; … - 2016
We conceptualize the roots of cognitive, linguistic, and communicative theories of institutions and outline the promise and potential of a stronger communication focus for institutional theory. In particular, we outline a theoretical approach that puts communication at the heart of theories of...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011620717
Saved in:
Cover Image
Kommunikationskampagnen im Gesundheitsbereich : Grundlagen und Anwendungen
Bonfadelli, Heinz; Friemel, Thomas N. - 2020 - 3., völlig überarbeitete Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011639528
Saved in:
Cover Image
Management and economics of communication
Rimscha, M. Bjørn von (ed.); Kienzler, Stephanie (ed.) - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011791795
Saved in:
Cover Image
Future directions of strategic communication
Nothhaft, Howard (ed.); Werder, Kelly Page (ed.);  … - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012052159
Saved in:
Cover Image
Dialogorientierte Unternehmenskommunikation in den sozialen Medien : langfristige Entwicklungen und Einflüsse auf organisationale Beziehungen
Johann, Michael - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012244269
Saved in:
Cover Image
Das Elaboration-Likelihood-Modell
Klimmt, Christoph; Rosset, Magdalena - 2020 - 2., überarbeitete Auflage
Wie wirken Werbung und andere Beeinflussungsversuche auf Meinungen, Einstellungen und Verhalten? Die Frage wie Persuasion „funktioniert“ bewegt die Wirtschaft wie die Sozialwissenschaft heute mehr denn je. Das Elaboration-Likelihood-Modell gehört zu den prominentesten Ansätzen der modernen...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012320048
Saved in:
Cover Image
Die Schallplatte : sprach- und medienwissenschaftliche Untersuchung zu einem unerforschten Werbemedium
Reimann, Sandra - In: Werbung für alle Sinne : multimodale …, (pp. 91-125). 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012271615
Saved in:
Cover Image
Werbe- und Kommunikationsforschung ; [1]
Wagner-Havlicek, Carina; Wimmer, Harald - 2020 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012129672
Saved in:
Cover Image
Führung im Kommunikationsmanagement : Stellenwert von Mitarbeiterführung und Kollegenführung im Rahmen strategischer Kommunikationsarbeit
Stahl, Janne - 2020
Intro -- 1 Einleitung -- 2 Kommunikationsarbeit - begriffliche und strukturelle Grundlagen -- 2.1 Begriffsklärung: Public Relations, Kommunikationsmanagement und strategische Kommunikation -- 2.1.1 Public Relations -- 2.1.2 Kommunikationsmanagement -- 2.1.3 Strategische Kommunikation -- 2.2...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012405243
Saved in:
Cover Image
Werbe- und Kommunikationsforschung : Methoden - Stärken/Schwächen - Anwendungsbeispiele
Wagner-Havlicek, Carina; Wimmer, Harald - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012815564
Saved in:
Cover Image
The power of strategic listening
Lewis, Laurie K. - 2020
Introduction : the power of strategic listening and the risks of listening failure -- Strategic listening in organizations -- Obstructions to listening -- Important contexts for listening in organizations -- Technology and listening -- Dark side of organizational listening -- Building and...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012311988
Saved in:
Cover Image
Kommunikationskampagnen im Gesundheitsbereich : Grundlagen und Anwendungen
Bonfadelli, Heinz - 2020 - 3., völlig überarbeitete Auflage
Titel -- Impressum -- Inhalt -- Vorwort -- Teil I: Theoretische Grundlagen und empirischer Forschungsstand -- 1. Einleitung -- 1.1 Zielsetzung und Anspruch -- 1.2 Überblick -- 1.3 Vorgehen -- 2. Definition und Abgrenzung von Kampagnen -- 2.1 Begriffsbestimmung -- 2.2 Abgrenzung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012178212
Saved in:
Cover Image
Werbe- und Kommunikationsforschung : Methoden - Stärken/Schwächen - Anwendungsbeispiele
Wagner-Havlicek, Carina; Wimmer, Harald - 2020 - 1. Auflage
Cover -- 1 Messung der Kommunikations- und Werbewirkung -- 1.1 Bedeutung der Messung der Werbewirkung -- 1.2 Abgrenzung verschiedener Verfahren -- 1.3 Verbale Verfahren der Werbeforschung -- 1.4 Apparative Verfahren der Werbeforschung -- 1.5 Fazit -- 2 Physiologische Aktivierungsmessung -- 2.1...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012320049
Saved in:
Cover Image
Das Elaboration-Likelihood-Modell
Klimmt, Christoph; Rosset, Magdalena - 2020 - 2., überarbeitete Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013168544
Saved in:
Cover Image
Von der Hypermedia-Culture zur Cloud-Media-Culture : der medieninformatische Diskurs im Wandel der digitalen Medienlandschaft
Hellige, Hans Dieter - 2015
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015205534
Saved in:
Cover Image
Je mehr, desto weniger? : das Verhältnis von Wachstumskritik und alternativen Wirtschaftskonzepten des Postwachstums zum kapitalistischen System
Wilmsen, Felix - 2015
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015205535
Saved in:
Cover Image
Diverging interpretations in German-Russian business communication
Kryzhko, Olena - 2015
Diese Arbeit untersucht die Geschäftskommunikation zwischen deutschen und russischen Mitarbeitern im Hinblick auf interkulturelle Aspekte. Aufbauend auf bisherigen Forschungsergebnissen werden Interpretationsmuster in den täglichen deutsch-russischen Interaktionen sowie die Entstehung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010510639
Saved in:
Cover Image
Von der Hypermedia-Culture zur Cloud-Media-Culture : der medieninformatische Diskurs im Wandel der digitalen Medienlandschaft
Hellige, Hans Dieter - 2015
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011430250
Saved in:
Cover Image
Reporting (in) Europe - Heuristic Remarks on Old and New Research on 'European Journalism'
Sievert, Holger - 2015
This paper offers a systematic analysis of the journalism in Europe and examines whether such journalism can be conceptualized as European. While European economic and political integration has considerably advanced since the 1990's, in communication terms Europe still remains a great challenge....
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014209440
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...