EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Press distribution"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Zeitschriftenhandel 49 Press distribution 48 Deutschland 18 Germany 15 Preismanagement 10 Pricing strategy 10 Pressegroßhandel 7 Distribution channel 6 Magazine 6 Theorie 6 Theory 6 Vertriebsweg 6 Zeitschrift 6 Belgien 4 Belgium 4 Branchenentwicklung 4 Großbritannien 4 Network 4 Netzwerk 4 Pressevertrieb 4 Sector development 4 USA 4 United Kingdom 4 United States 4 Vertical integration 4 Vertikale Integration 4 Business association 3 Competition 3 Consumer behaviour 3 Inventory model 3 Konsumentenverhalten 3 Lagerhaltungsmodell 3 Oligopol 3 Oligopoly 3 Preisdifferenzierung 3 Press publisher 3 Presseverlag 3 Price discrimination 3 Print advertising 3 Printwerbung 3
more ... less ...
Online availability
All
Free 8 Undetermined 6
Type of publication
All
Book / Working Paper 27 Article 17 Journal 5
Type of publication (narrower categories)
All
Graue Literatur 12 Non-commercial literature 12 Article in journal 11 Aufsatz in Zeitschrift 11 Arbeitspapier 8 Working Paper 8 Aufsatz im Buch 6 Book section 6 Hochschulschrift 6 Annual report 3 Jahresbericht 3 Market information 3 Marktinformation 3 Thesis 3 Aufsatzsammlung 2 Bericht 2 Collection of articles of several authors 1 Sammelwerk 1
more ... less ...
Language
All
German 26 English 21 French 2 Spanish 1
Author
All
Ferrari, Stijn 4 Verboven, Frank 4 Asplund, Marcus 3 Eriksson, Rickard 3 Oster, Sharon M. 3 Scott Morton, Fiona 3 Strand, Niklas 3 Breyer-Mayländer, Thomas 2 Brummund, Peter 2 Dada, Maqbool 2 Keil, Matthias 2 Petruzzi, Nicholas C. 2 Schwarz, Leroy B. 2 Aguado Guadalupe, Guadalupe 1 Albrecht, Kai-Christian 1 Althans, Jürgen 1 Arcelus, Francisco J. 1 Azadivar, Justin 1 Biermeier, Sabine 1 Brandt, Thorsten J. 1 Braxein, Kay 1 Brüne, Gerd 1 Danwitz, Thomas von 1 Depken, Craig A. 1 Dobbelstein, Thomas 1 Dorn, Margit 1 Epple, Carola 1 Gächter, Stefan 1 Hofmann, Markus 1 Kall, Nils von der 1 Kettler, Meinhard 1 Klammer, Bernd 1 Koschat, Martin A. 1 Kumar, Satyendra 1 Kurtuldu, Hüseyin Sabri 1 Lampe, Kerstin 1 Liu, Liming 1 Lorscheid, Peter 1 Machill, Marcel 1 May, Frank Christian 1
more ... less ...
Institution
All
Gesamtverband Pressegroßhandel 2 Bureau of Economic and Business Research <Champaign, Ill.> 1 Ekonomiska forskningsinstitutet <Stockholm> 1 National Bureau of Economic Research 1 Presse-Grosso - Bundesverband Deutscher Buch-, Zeitungs- und Zeitschriften-Grossisten 1 Springer Fachmedien Wiesbaden 1
Published in...
All
Discussion paper / Centre for Economic Policy Research 2 Dortmunder Beiträge zur Zeitungsforschung 2 Manufacturing & service operations management : M & SOM 2 Medienwirtschaft : MW ; Perspektiven der digitalen Transformation 2 Stiftung Presse-Grosso 2 Advances in economic analysis & policy 1 Avis et rapports du Conseil Économique et Social 1 Buchhandel der Zukunft : aus der Wissenschaft für die Praxis 1 Business-Innovation in der Logistik : Chancen und Herausforderungen für Wissenschaft und Praxis 1 Colección fundamentos 1 College of Business working papers 1 Content in Context : Perspektiven der Informationsdienstleistung ; proceedings 1 DUV / Sozialwissenschaft 1 Das Diktat der Markenführung : 11 Thesen zur nachhaltigen Markenführung und -implementierung ; mit einem umfassenden Fallbeispiel der Loewe AG 1 Das Publicness-Puzzle : öffentliche Aufgabenerfüllung zwischen Staat und Markt 1 Der neue Vertrieb : dnv ; Magazin für Pressevertrieb und Content-Erlöse 1 Discussion paper series 1 Gabler Edition Wissenschaft 1 Games and economic behavior 1 Journalismus ist kein Geschäftsmodell : aktuelle Studien zur Ökonomie und Nicht-Ökonomie des Journalismus 1 Krannert working paper series 1 Les éditions des journaux officiels 1 Management science : journal of the Institute for Operations Research and the Management Sciences 1 NBER Working Paper 1 NBER working paper series 1 Omega : the international journal of management science 1 SSE EFI working paper series in economics and finance 1 Schriften zur Medienwirtschaft und zum Medienmanagement 1 Schriften zur Nationalökonomie : SzN 1 Schriftenreihe Innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis 1 Springer eBook Collection 1 Springer eBooks / Business and Economics 1 The Rand journal of economics 1 The journal of business : B 1 The journal of industrial economics 1 Transcultural marketing for incremental and radical innovation 1 Working paper / National Bureau of Economic Research, Inc. 1 Working paper series / IMD 1 Zukunft der Zeitung 1 essentials 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 49
Showing 1 - 49 of 49
Cover Image
Behavioral Decision-Making : An Application to the Setting of Magazine Subscription Prices
Scott Morton, Fiona; Oster, Sharon M. - 2021
Using data from American magazines, we explore the relationship between subscription discounts and magazine characteristics. We focus in particular on those magazine features that might lead time-inconsistent consumers to wish to engage in commitment behavior. We find that for magazines whose...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013245329
Saved in:
Cover Image
Geschäftsbericht ... : Highlights
Gesamtverband Pressegroßhandel - Köln : Gesamtverband Pressegroßhandel e.V. - 2021 [?]-
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014288621
Saved in:
Cover Image
Geschäftsbericht ... : Highlights
Gesamtverband Pressegroßhandel - [2021]-: Köln : Gesamtverband Pressegroßhandel e.V. - 2020-
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013198960
Saved in:
Cover Image
Geschäftsbericht : Highlights
Presse-Grosso - Bundesverband Deutscher Buch-, … - [1995?-2020]: Köln : Presse-Grosso, Bundesverband … - 1995 [?]-2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001514713
Saved in:
Cover Image
Der neue Vertrieb : DNV
Hamburg : Presse Fachverlag GmbH & Co. KG - Mai 2020 [?]-
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014342574
Saved in:
Cover Image
Kundengewinnung und Kundenbindung bei Presseabonnements : aktuelle Methoden und praktische Erfahrungen
Breyer-Mayländer, Thomas (ed.); Keil, Matthias (ed.) - 2019
Bedeutung des Abonnements im Verlagsgeschäft -- Zukunft Abo – das wollen die Leser -- Was sind „junge Leser“ im Jahr 2019? -- Use Cases Kundengewinnung -- Kundenmanagement in der Medienbranche und crossmediale Optimierung der Abonnementstruktur -- Überblick über Kundenbindungsprogramme:...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012402402
Saved in:
Cover Image
Kundengewinnung und Kundenbindung bei Presseabonnements : aktuelle Methoden und praktische Erfahrungen
Breyer-Mayländer, Thomas; Keil, Matthias; Hofmann, Markus - 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012021906
Saved in:
Cover Image
Vertical Control of a Distribution Network - An Empirical Analysis of Magazines
Ferrari, Stijn - 2010
How does an upstream firm determine the size of its distribution network, and what is the role of vertical restraints? To address these questions we develop and estimate two models of outlet entry, starting from the basic trade-o¤ between market expansion and fixed costs. In the coordinated...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013143223
Saved in:
Cover Image
Dynamic inventory control with satisfaction-dependent demand
Azadivar, Justin; Shen, Max; Shanthikumar, George - 2010
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10008695846
Saved in:
Cover Image
Factors affecting electronic service brand equity
Yıldız, Salih; Kurtuldu, Hüseyin Sabri - In: Transcultural marketing for incremental and radical …, (pp. 434-492). 2014
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010211687
Saved in:
Cover Image
Zwischen Liberalisierungspolitik und Gemeinwohlinteressen : das deutsche Presse-Grosso und Dienstleistungen von allgemeinem wirtschaftlichem Interesse gemäß Art. 106 Abs. 2 AEUV
Richter, Heiko - In: Das Publicness-Puzzle : öffentliche Aufgabenerfüllung …, (pp. 345-368). 2014
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010425723
Saved in:
Cover Image
Kollektive Verhandlungen im Presse-Grosso
May, Frank Christian; Münster, Johannes - In: Journalismus ist kein Geschäftsmodell : aktuelle …, (pp. 161-172). 2014
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014574884
Saved in:
Cover Image
Store inventory can affect demand : empirical evidence from magazine retailing
Koschat, Martin A. - 2007
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003849429
Saved in:
Cover Image
Valora Logistik : von der Not zur Tugend
Gächter, Stefan; Lampe, Kerstin; Ramke, Mareike - In: Business-Innovation in der Logistik : Chancen und …, (pp. 239-262). 2012
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009705314
Saved in:
Cover Image
Vertical control of distribution network : an empirical analysis of magazines
Ferrari, Stijn; Verboven, Frank - In: The Rand journal of economics 43 (2012) 1, pp. 26-50
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009563598
Saved in:
Cover Image
Behavioral decision-making : an application of the setting of magazine subscription prices
Scott Morton, Fiona; Oster, Sharon M. - 2003
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001832603
Saved in:
Cover Image
A newsvendor model with unreliable suppliers
Dada, Maqbool (contributor);  … - 2003 - [Elektronische Ressource]
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001945194
Saved in:
Cover Image
Behavioral Decision-Making : An Application to the Setting of Magazine Subscription Prices
Morton, Fiona Scott - 2003
Using data from American magazines, we explore the relationship between subscription discounts and magazine characteristics. We focus in particular on those magazine features that might lead time-inconsistent consumers to wish to engage in commitment behavior. We find that for magazines whose...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012468574
Saved in:
Cover Image
Vertical control of a distribution network : an empirical analysis of magazines
Ferrari, Stijn; Verboven, Frank - 2010
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003969473
Saved in:
Cover Image
Vertical control of a distribution network : an empirical analysis of magazines
Ferrari, Stijn; Verboven, Frank - 2010
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003994080
Saved in:
Cover Image
Price discrimination in oligopoly : evidence from Swedish newspapers
Asplund, Marcus (contributor); Eriksson, Rickard (contributor) - 2001 - [Elektronische Ressource], Rev. January 1, 2007
This paper provides an empirical examination of third-degree price discrimination in the Swedish newspaper industry. The results show that price discrimination is more prevalent in competitive markets and among newspapers with low market shares. This supports predictions from recent theoretical...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001618122
Saved in:
Cover Image
Die Entwicklung des Funktionsrabatts im Presse-Grosso
Brummund, Peter - 2009 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012877980
Saved in:
Cover Image
Presse-Grosso : Systemdienstleister sui generis
Albrecht, Kai-Christian - In: Medienwirtschaft : MW ; Perspektiven der digitalen … 6 (2009) 4, pp. 36-39
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003907136
Saved in:
Cover Image
Sichtweisen der Zusammenarbeit mit dem Grosso
Brandt, Thorsten J. - In: Medienwirtschaft : MW ; Perspektiven der digitalen … 6 (2009) 4, pp. 39-40
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003907138
Saved in:
Cover Image
Ressourcenorientierte Markenführung im Zeitschriftengeschäft
Althans, Jürgen; Brüne, Gerd - In: Das Diktat der Markenführung : 11 Thesen zur …, (pp. 197-218). 2009
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003873047
Saved in:
Cover Image
El mercado de la prensa portuguesa : circulación, incentivos estatales y estrategias comerciales
Aguado Guadalupe, Guadalupe - 2008 - 1a ed.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003819566
Saved in:
Cover Image
Evaluating manufacturer's buyback policies in a single-period two-echelon framework under price-dependent stochastic demand
Arcelus, Francisco J.; Kumar, Satyendra; Srinivasan, G. - In: Omega : the international journal of management science 36 (2008) 5, pp. 808-824
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003639584
Saved in:
Cover Image
Price discrimination in oligopoly : evidence from regional newspapers
Asplund, Marcus; Eriksson, Rickard; Strand, Niklas - In: The journal of industrial economics 56 (2008) 2, pp. 333-346
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003741304
Saved in:
Cover Image
Large newsvendor games
Montrucchio, Luigi; Scarsini, Marco - In: Games and economic behavior 58 (2007) 2, pp. 316-337
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003414703
Saved in:
Cover Image
A newsvendor's procurement problem when suppliers are unreliable
Dada, Maqbool; Petruzzi, Nicholas C.; Schwarz, Leroy B. - In: Manufacturing & service operations management : M & SOM 9 (2007) 1, pp. 9-32
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003438313
Saved in:
Cover Image
Dynamic competitive newsvendors with service-sensitive demands
Liu, Liming; Shang, Weixin; Wu, Shaohua - In: Manufacturing & service operations management : M & SOM 9 (2007) 1, pp. 84-93
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003438339
Saved in:
Cover Image
Publikumszeitschriftenmarkt Südafrika : ein Potenzial für deutsche Verleger?
Stolle, Verena - 2007
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003543348
Saved in:
Cover Image
Risk mitigation in newsvendor networks : resource diversification, flexibility, sharing, and hedging
Van Mieghem, Jan A. - In: Management science : journal of the Institute for … 53 (2007) 8, pp. 1269-1288
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003581649
Saved in:
Cover Image
Anzeigenblätter und Gratiszeitungen : die Konkurrenten der Lokalzeitungen
Machill, Marcel; Zenker, Martin - 2006
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003401466
Saved in:
Cover Image
Behavioral biases meet the market : the case of magazine subscription prices
Oster, Sharon M. (contributor);  … - In: Advances in economic analysis & policy 5 (2005) 1
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10002613317
Saved in:
Cover Image
Ältere als Zielgruppe des Zeitschriftenmarktes : Zeitschriftenkonzepte für ältere Zielgruppen
Epple, Carola - 2005
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10002553506
Saved in:
Cover Image
Garantir le pluralisme et l'indépendance de la presse quotidienne pour assurer son avenir : mandature 2004 - 2009 ; séance des 5 et 6 juillet 2005 ; avis du Conseil Economique et Social sur le rapport présenté au nom de la Section du Cadre de Vie
Muller, Michel (contributor) - 2005
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003122940
Saved in:
Cover Image
Is advertising a good or a bad? : Evidence from US magazine subscriptions
Depken, Craig A.; Wilson, Dennis P. - In: The journal of business : B 77 (2004) 2,Suppl., pp. S61-S80
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10002095358
Saved in:
Cover Image
Marktpotenzialanalysen als Basis der Sortimentspolitik : das Beispiel Presseartikel
Dobbelstein, Thomas - 2002 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001632763
Saved in:
Cover Image
Das deutsche Presse-Grosso als wettbewerblicher Ausnahmebereich aus Sicht eines evolutorischen Konzeptes der Wettbewerbsfreiheit
Miller, Ralf - 2002
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001700902
Saved in:
Cover Image
E-Business im Vertrieb wissenschaftlicher Zeitschriften
Kettler, Meinhard - In: Content in Context : Perspektiven der …, (pp. 41-48). 2002
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001708606
Saved in:
Cover Image
Pressevertrieb in Europa : Analyse unter Berücksichtigung des Preisbildungs-Aspektes zur Aufrechterhaltung deutscher Pressevertriebsstruktureigenheiten
Biermeier, Sabine - 2002 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001665143
Saved in:
Cover Image
Der Gratisvertrieb anzeigenfinanzierter Tageszeitungen im Wettbewerb der Presseorgane
Danwitz, Thomas von - 2002 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001637527
Saved in:
Cover Image
Price discrimination in oligopoly : evidence from Swedish newspapers
Asplund, Marcus - 2002
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013423868
Saved in:
Cover Image
Geschichte des Pressevertriebs in Deutschland : mit einem Schwerpunkt auf der Entwicklung des Pressehandels
Dorn, Margit; Vogel, Andreas - 2001 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001566980
Saved in:
Cover Image
Die produkt- und kundenspezifische Absatzstruktur im Pressegroßhandel : eine empirische Studie
Braxein, Kay - 1998
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000670893
Saved in:
Cover Image
Pressevertrieb in Ostdeutschland : die wirtschaftlichen und politischen Interessen beim Aufbau eines Pressegroßhandelssystems nach der Oktoberwende 1989
Klammer, Bernd - 1998
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013374458
Saved in:
Cover Image
Struktur und Organisation des Pressevertriebs
Brummund, Peter (contributor); Schwindt, Peter (contributor) - 1985
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000108599
Saved in:
Cover Image
DNV : der neue Vertrieb : Magazin für Pressevertrieb und Content-Erlöse
Hamburg : Presse Fachverl.; anfangs: Flensburg : … - 1. Jahrgang (1949)-70. Jahrgang (2018) ; 2019-
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000351001
Saved in:
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...