EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Absatzkooperation"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Absatzkooperation 3 Deutschland 2 Asymmetrische Information 1 Effizienzmarktthese 1 Fernsehprogramm 1 Fussballsport 1 Fußballsport 1 Glücksspiel 1 Markenartikel 1 Moral Hazard 1 Produktimage 1 Produktqualität 1 Professioneller Sport 1 Schätzung 1 Signalling 1 Spanien 1 Sportökonomik 1 Zufallsvariable 1 experience goods 1 reputation transfer 1 signaling 1 umbrella branding 1
more ... less ...
Online availability
All
Free 3
Type of publication
All
Book / Working Paper 3
Type of publication (narrower categories)
All
Working Paper 3
Language
All
German 2 English 1
Author
All
Quitzau, Jörn 2 Hakenes, Hendrik 1 Kruse, Jörn 1 Peitz, Martin 1
Published in...
All
CESifo Working Paper 1 Diskussionspapier 1 Research Notes 1
Source
All
EconStor 3
Showing 1 - 3 of 3
Cover Image
Faktor Zufall als Spielverderber: zur Prognostizierbarkeit von Fußballergebnissen – Wettmärkte als effizienter Informationslieferant
Quitzau, Jörn - 2005
Der kommerzielle Erfolg eines professionellen Fußballspiels hängt wesentlich vom erwarteten Spannungsgrad ab. Je weniger der Spielausgang prognostizierbar ist, desto größer ist das Zuschauerinteresse. Im vorliegenden Beitrag wird deshalb die quantitative Bedeutung des Erfolgsfaktors Zufall...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010296154
Saved in:
Cover Image
Umbrella branding and the provision of quality
Hakenes, Hendrik; Peitz, Martin - 2004
Consider a two-product firm that decides on the quality of each product. Product quality is unknown to consumers. If the firm sells both products under the same brand name, consumers adjust their beliefs about quality subject to the performance of both products. We show that if the probability...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010261118
Saved in:
Cover Image
Fußball-Fernsehrechte: Aspekte der Zentralvermarktung
Kruse, Jörn; Quitzau, Jörn - 2003
Die Fernsehrechte an der Fußball-Bundesliga werden seit Anbeginn vom DFB (Deutscher Fußballbund) bzw. jetzt von der DFL (Deutsche Fußball Liga GmbH) zentral vermarktet. Ein solches Monopol wirft die üblichen ökonomischen und wettbewerbspolitischen Probleme auf (Kapitel 2). Insbesondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010263406
Saved in:
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...