EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Medienwettbewerb"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Media competition 88 Medienwettbewerb 88 Communication media 28 Kommunikationsmedien 28 Media industries 28 Mediensektor 28 Deutschland 26 Germany 25 Theorie 23 Theory 23 Media usage 14 Mediennutzung 14 Macht 12 Media market 12 Medienmarkt 12 USA 12 United States 12 Unternehmenskonzentration 12 Voting behaviour 11 Wahlverhalten 11 Wettbewerb 11 Competition 10 Power 10 Welt 10 World 10 Media policy 9 Medienpolitik 9 Eigentümerstruktur 8 Estimation 8 Freedom of expression 8 Media coverage 8 Media economics 8 Mediale Berichterstattung 8 Medienökonomik 8 Meinungsfreiheit 8 Ownership structure 8 Regulierung 8 Schätzung 8 Fusionskontrolle 7 Massenmedien 7
more ... less ...
Online availability
All
Free 19 Undetermined 17 CC license 1
Type of publication
All
Book / Working Paper 51 Article 37
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 21 Aufsatz in Zeitschrift 21 Aufsatz im Buch 16 Book section 16 Graue Literatur 16 Non-commercial literature 16 Arbeitspapier 10 Working Paper 10 Hochschulschrift 8 Aufsatzsammlung 7 Collection of articles of several authors 7 Sammelwerk 7 Conference paper 5 Konferenzbeitrag 5 Thesis 4 Handbook 3 Handbuch 3 Conference proceedings 2 Festschrift 2 Konferenzschrift 2 Advisory report 1 Case study 1 Collection of articles written by one author 1 Fallstudie 1 Forschungsbericht 1 Gutachten 1 Sammlung 1 Wörterbuch 1
more ... less ...
Language
All
English 54 German 32 Spanish 2 French 1
Author
All
Sinkinson, Michael 11 Prat, Andrea 8 Angelucci, Charles 6 Cagé, Julia 6 Doraszelski, Ulrich 5 Seim, Katja 5 Wang, Peichun 4 Andina-Díaz, Ascensión 3 Kennedy, Patrick J. 3 Krone, Jan 3 Siegert, Gabriele 3 Bania, Konstantina 2 Chyi, Hsiang Iris 2 Cole, Mark D. 2 Dewenter, Ralf 2 Foros, Øystein 2 Gustafsson, Karl Erik 2 Haucap, Justus 2 Kehder, Christiane 2 Kind, Hans Jarle 2 Kluth, Winfried 2 Noam, Eli M. 2 Pellegrini, Tassilo 2 Roger, Guillaume 2 Savage, Scott J. 2 Schulz, Wolfgang 2 Seufert, Wolfgang 2 Waldman, Donald M. 2 Anderson, Simon P. 1 Arena, Amedeo 1 Au, Pak Hung 1 Bayer, Silke 1 Becerra, Martín 1 Beck, Klaus 1 Bellers, Jürgen 1 Berghofer, Simon 1 Birkinbine, Benjamin J. 1 Boeri, Tito 1 Braun, Isabel L. 1 Brockhoff, Ingo 1
more ... less ...
Institution
All
Arbeitsgemeinschaft der Landesmedienanstalten in der Bundesrepublik Deutschland / Gemeinsame Geschäftsstelle 2 Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich 2 National Bureau of Economic Research 2 Peter Lang GmbH 2 Springer Fachmedien Wiesbaden 2 Arbeitsgemeinschaft der Landesmedienanstalten in der Bundesrepublik Deutschland 1 Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle 1 Meinungsbildung und Meinungsvielfalt in Zeiten der Konvergenz <Veranstaltung> <2015, Berlin> 1 Universität Hamburg 1 Universität Potsdam 1 VISTAS Verlag 1 VSA-Verlag 1 Verlag Traugott Bautz GmbH 1
more ... less ...
Published in...
All
Journal of media business studies 6 Zwischen Marktversagen und Medienvielfalt : Medienmärkte im Fokus neuer medienökonomischer Anwendungen ; [... Workshop ... "Vom Theorien-Diskurs zur Theorien-Anwendung! - Anwendung und Erklärungspotenzial theoretischer Ansätze für medienökonomische Fragestellungen" ...] 5 Discussion paper / Centre for Economic Policy Research 4 Schriftenreihe der Landesmedienanstalten 3 Columbia Business School Research Paper 2 JMM : the international journal on media management 2 NBER Working Paper 2 NBER working paper series 2 Schriften zur Medienwirtschaft und zum Medienmanagement 2 The journal of media economics 2 The media industries and their markets : quantitative analyses 2 Wettbewerb und Regulierung von Märkten und Unternehmen 2 Working paper / National Bureau of Economic Research, Inc. 2 American economic journal 1 American economic review 1 Arbeitspapiere des Hans-Bredow-Instituts 1 Arbeitspapiere des Hans-Bredow-Instituts : Projektergebnisse 1 BNN Spezial 1 Concurrences / Revue des droits de la concurrence 1 De Gruyter handbook of media economics 1 Discussion paper series / IZA 1 Discussion papers / CEPR 1 Discussion papers in economics / Center for Economic Analysis, Department of Economics, University of Colorado at Boulder : Working paper 1 Economic inquiry : journal of the Western Economic Association International 1 Economic policy 1 European accounting review 1 Europäische Hochschulschriften 1 Europäische Hochschulschriften Recht 1 FES diskurs 1 Handbook of media economics ; Volume 1A 1 Handbook of media economics ; Volume 1B 1 Handbook of media economics ; volume 1 1 Handbooks of communication science 1 Harvard historical studies 1 Journal of economic behavior & organization : JEBO 1 Journal of political economy 1 Journalismus jenseits von Markt und Staat : institutionentheoretische Ansätze und Konzepte in der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft : Festschrift für Marie Luise Kiefer 1 Kapital, Kompetenz, Konflikte 1 Media economics in Europe 1 Medienwirtschaft : MW ; Perspektiven der digitalen Transformation 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 88
Showing 1 - 50 of 88
Cover Image
Die Bertelsmann-Saga : "nationale Medien Champions" zur Stärkung des Wettbewerbs auf Medienmärkten?
Stöhr, Annika - In: Wettbewerb und Ordnungspolitik im globalen Kontext, (pp. 143-164). 2025
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015374994
Saved in:
Cover Image
Ownership concentration and strategic supply reduction
Doraszelski, Ulrich; Seim, Katja; Sinkinson, Michael; … - In: American economic review 115 (2025) 3, pp. 903-944
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015404059
Saved in:
Cover Image
Zukunftsorientierte Vielfaltssicherung im Gesamtmarkt der Medien : Bericht der Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich (KEK) über die Entwicklung der Konzentration und über Maßnahmen zur Sicherung der Meinungsvielfalt im privaten Rundfunk : Konzentrationsbericht der KEK nach § 60 Abs. 6 MStV
Arbeitsgemeinschaft der Landesmedienanstalten in der …; … - 2022 - Stand: Januar 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013342250
Saved in:
Cover Image
Wie Medienvielfalt zukunftsfest machen? : Bausteine für eine konvergente Medienregulierung
Zimmer, Anja - 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013258391
Saved in:
Cover Image
Zukunftsorientierte Vielfaltssicherung im Gesamtmarkt der Medien : Bericht der Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich (KEK) über die Entwicklung der Konzentration und über Maßnahmen zur Sicherung der Meinungsvielfalt im privaten Rundfunk : [7.] Konzentrationsbericht der KEK nach § 60 Abs. 6 MStV
Arbeitsgemeinschaft der Landesmedienanstalten in der …; … - 2022 - Stand: Januar 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015201936
Saved in:
Cover Image
Die Medienkonzentrationskontrolle im digitalen Zeitalter
Braun, Isabel L. - 2024
Dass vielfältige Inhalte und Meinungen über eine Vielzahl an Medien verbreitet werden, ist für unsere demokratische Gesellschaft heute wichtiger denn je. Gerade deshalb ist es unabdingbar, Meinungsmacht einzelner Medienunternehmen zu verhindern und dadurch zur Meinungsvielfalt beizutragen....
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014458777
Saved in:
Cover Image
Handbook of Media and Communication Economics : A European Perspective
Krone, Jan (ed.); Pellegrini, Tassilo (ed.) - 2024
Advertising Decline as a Media-Economic Factor: From Two-Sided Markets to Datafication in Journalism -- Book/Book Groups -- Changing Use of Audiovisual Media -- Classical Political Economy -- Commercial Audience Market Research -- Controlling in media companies -- Corporate Social Responsibility...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015084830
Saved in:
Cover Image
Media competition and news diets
Angelucci, Charles; Cagé, Julia; Sinkinson, Michael - In: American economic journal 16 (2024) 2, pp. 62-102
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014525764
Saved in:
Cover Image
The stunning longevity of media ownership concentration
Trappel, Josef - In: De Gruyter handbook of media economics, (pp. 230-247). 2024
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014538899
Saved in:
Cover Image
Media Competition and News Diets
Angelucci, Charles; Cagé, Julia; Sinkinson, Michael - 2021
Technological innovations in content delivery, such as the advent of broadcast television or of the Internet, threaten local newspapers’ ability to bundle their original local content with third-party content such as wire national news. We examine how the entry of television – with its...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013324717
Saved in:
Cover Image
Media Competition and News Diets
Angelucci, Charles - 2020
News media operate in two-sided markets, offering bundles of content to readers as well as selling readers' attention to advertisers. Technological innovations in content delivery, such as the advent of broadcast television or of the Internet, affect both sides of the market, threatening the...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012479306
Saved in:
Cover Image
Media Competition and News Diets
Angelucci, Charles - 2020
News media operate in two-sided markets, offering bundles of content to readers as well as selling readers' attention to advertisers. Technological innovations in content delivery, such as the advent of broadcast television or of the Internet, affect both sides of the market, threatening the...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012841710
Saved in:
Cover Image
Media competition and news diets
Angelucci, Charles; Cagé, Julia; Sinkinson, Michael - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012219589
Saved in:
Cover Image
Where Do People Get Their News?
Kennedy, Patrick J. - 2018
The media industry is unique in its ability to spread information that may influence the democraticprocess. This influence depends on where and how citizens get their political information. While previous research has examined news production and consumption on specific media platforms—such as...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012933692
Saved in:
Cover Image
Hacer radios cooperativas: universidad, organizaciones y territorio en el camino de una comunicación democrática
Jaimes, Diego (ed.); Villamayor, Claudia (ed.) - 2021 - 1a ed.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013477489
Saved in:
Cover Image
Media Power
Prat, Andrea - 2017
This paper defines the power of a media organization as its ability to induce voters to make electoral decisions they would not make if reporting were unbiased. It derives a robust upper bound to media power over a range of assumptions about the beliefs and attention patterns of voters. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012943975
Saved in:
Cover Image
Ownership Concentration and Strategic Supply Reduction
Doraszelski, Ulrich - 2017
We explore the implications of ownership concentration for the recently-concluded incentive auction that re-purposed spectrum from broadcast TV to mobile broadband usage in the U.S. We document significant multi-license ownership of TV stations. We show that in the reverse auction, in which TV...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012965439
Saved in:
Cover Image
Ownership Concentration and Strategic Supply Reduction
Doraszelski, Ulrich - 2017
We explore the sensitivity of the U.S. government's ongoing incentive auction to multi-license ownership by broadcasters. We document significant broadcast TV license purchases by private equity firms prior to the auction and perform a prospective analysis of the effect of ownership...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012455646
Saved in:
Cover Image
Ownership concentration and strategic supply reduction
Doraszelski, Ulrich; Seim, Katja; Sinkinson, Michael; … - 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011611177
Saved in:
Cover Image
Management and economics of communication
Rimscha, M. Bjørn von (ed.); Kienzler, Stephanie (ed.) - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015441916
Saved in:
Cover Image
Handbuch Medienökonomie ; Band 2
Krone, Jan (ed.); Pellegrini, Tassilo (ed.) - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012800270
Saved in:
Cover Image
Media competition and news diets
Angelucci, Charles; Cagé, Julia; Sinkinson, Michael - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012214795
Saved in:
Cover Image
Regionaler Pressemarkt und Publizistische Vielfalt : Strukturen und Inhalte der Regionalpresse in Deutschland und Österreich 1995-2015
Beck, Klaus; Berghofer, Simon; Dogruel, Leyla; … - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012137796
Saved in:
Cover Image
Effects of China's "limited entertainment order" policy on program diversity : an analysis based on panel threshold model
Cheng, Jingwei; Wu, Chen; Chi, Jianyu - In: The journal of media economics 32 (2019) 1/2, pp. 17-34
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012500627
Saved in:
Cover Image
The role of media pluralism in the enforcement of EU competition law
Bania, Konstantina - 2019 - First printing, September 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012059380
Saved in:
Cover Image
Where do people get their news?
Kennedy, Patrick J.; Prat, Andrea - In: Economic policy 34 (2019) 97, pp. 5-47
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012059760
Saved in:
Cover Image
News from Germany : the competition to control world communications, 1900-1945
Tworek, Heidi J. S. - 2019
News from Germany traces why Germans became interested in international communications around 1900 and how they sought to control it for the next 45 years. They used new communications technologies, like wireless and radio, and they used the central businesses of news supply - news agencies. An...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012167445
Saved in:
Cover Image
Das Erfordernis einer Neubewertung der Medienwerbemärkte im deutschen und europäischen Kartellrecht : vor dem Hintergrund zunehmender Medienkonvergenz und crossmedialer Effekte bei konglomeraten Unternehmensfusionen
Hoffmann, Sophie - 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012105349
Saved in:
Cover Image
Konvergenz und regulatorische Folgen : Gutachten im Auftrag der Rundfunkkommission der Länder
Kluth, Winfried; Schulz, Wolfgang - 2014
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015205551
Saved in:
Cover Image
Konvergenz und regulatorische Folgen : Gutachten im Auftrag der Rundfunkkommission der Länder
Kluth, Winfried; Schulz, Wolfgang - 2014 - neue Ausg.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010441452
Saved in:
Cover Image
Digitalisierung und Rundfunkkonzentrationskontrolle von Medienkonglomeraten
Bug, Hannah - 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011843942
Saved in:
Cover Image
Media power
Prat, Andrea - In: Journal of political economy 126 (2018) 4, pp. 1747-1783
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011906140
Saved in:
Cover Image
Media Concentration in American and the World
Noam, Eli M. - 2012
The study tries to respond to a question of great current policy interest: have American media become more concentrated due to various M&As and shake-outs, or have then become less concentrated due to Internet and other new types of media entry? The study analyzes 100 different media and...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013103452
Saved in:
Cover Image
Market structure and media diversity
Savage, Scott J.; Waldman, Donald M.; Hiller, Scott - 2012
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009634322
Saved in:
Cover Image
Letter from the editor: Why are papers desk rejected at European accounting review?
Stolowy, Hervé - In: European accounting review 26 (2017) 3, pp. 411-418
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011814467
Saved in:
Cover Image
Where do people get their news?
Kennedy, Patrick J.; Prat, Andrea - 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011817318
Saved in:
Cover Image
Global media giants
Birkinbine, Benjamin J. (ed.); Gómez, Rodrigo (ed.);  … - 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011434349
Saved in:
Cover Image
Reichweite und Grenzen der Fusionskontrolle im Rundfunkbereich
Brockhoff, Ingo - 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013439813
Saved in:
Cover Image
Medien, Aufmerksamkeit, Werbung, Wettbewerb in Ökonomie und Politik
Priddat, Birger P. - In: Journalismus jenseits von Markt und Staat : …, (pp. 247-255). 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014575460
Saved in:
Cover Image
Ownership concentration and strategic supply reduction
Doraszelski, Ulrich; Seim, Katja; Sinkinson, Michael; … - 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011482033
Saved in:
Cover Image
Meinungsbildung und Meinungsvielfalt in Zeiten der Konvergenz : Dokumentation des Symposiums der Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich (KEK)
Müller-Terpitz, Ralf (contributor);  … - Meinungsbildung und Meinungsvielfalt in Zeiten der … - 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011472981
Saved in:
Cover Image
Medieneigentum : Marktrealitäten und Regulierungsmaßnahmen
Arena, Amedeo; Bania, Konstantina; Brogi, Elda; Cole, … - Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle - 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011685033
Saved in:
Cover Image
La comunicación y su estructura en la era digital
Martínez Vallvey, Fernando (ed.);  … - 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011546353
Saved in:
Cover Image
Merger policy and regulation in media industries
Foros, Øystein; Kind, Hans Jarle; Sørgard, Lars - 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011419951
Saved in:
Cover Image
Media capture and media power
Prat, Andrea - 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011419970
Saved in:
Cover Image
Wie Eliten Macht organisieren : Bilderberg & Co.: Lobbying, Thinktanks und Mediennetzwerke
Wendt, Björn (ed.); Klöckner, Marcus B. (ed.);  … - 2016
Wer sind die Eliten und die Mächtigen in unseren Gegenwartsgesellschaften? Und wie beeinflussen sie Politik und demokratische Entscheidungsprozesse? Neben einem Überblick über den Stand der Eliten- und Machtstrukturforschung behandeln die Autorinnen und Autoren den Einfluss von...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011420225
Saved in:
Cover Image
Chapter 16. Media Capture and Media Power
Prat, Andrea - 2015
This chapter studies situations where media sources deliberately deviate from truthful reporting in order to manipulate electoral outcomes. Media capture occurs when the government actively attempts to influence the media industry. We instead speak of media power when news organizations engage...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014025200
Saved in:
Cover Image
Der WDR und andere Katastrophen - eine Analyse der deutschen Medienlandschaft : Medienpolitik, Medienökonomie, Mediengeschichte, Medienkonzentration, Medieninternationale
Bellers, Jürgen - 2015
Schon jeder hat wohl schon einmal im Stillen gedacht, ob das denn richtig ist, was da im Fernsehen berichtet wird, insbesondere bei ARD und ZDF. Ist wirklich alles so schlecht? Warum wird über 50 Occupy-Demonstranten vor der EZB berichtet, nicht aber über die gegen Abtreibung mit 10.000...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011338383
Saved in:
Cover Image
Market structure and media diversity
Hiller, R. Scott; Savage, Scott J.; Waldman, Donald M. - In: Economic inquiry : journal of the Western Economic … 53 (2015) 2, pp. 872-888
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011344592
Saved in:
Cover Image
Competition for advertisers and for viewers in media markets
Anderson, Simon P.; Foros, Øystein; Kind, Hans Jarle - 2015
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011289184
Saved in:
  • 1
  • 2
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...