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Subject
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Metapher 71 Metaphor 30 Kommunikation 9 Aufsatzsammlung 7 Language 6 Sprache 6 USA 6 Communication 5 Deutschland 5 Germany 5 Management 5 Marketing 5 Organisation 5 History of economic thought 4 Theorie 4 Theory 4 Ökonomische Ideengeschichte 4 Concept of man 3 Discourse theory 3 Diskurstheorie 3 Englisch 3 Führungskräfte 3 Linguistik 3 Managers 3 Menschenbild 3 Organization 3 Organizational behaviour 3 Produktgestaltung 3 United States 3 Verhalten in Organisationen 3 Bild 2 Bildende Kunst 2 Bildersprache 2 Capitalism 2 Chinese 2 Chinesisch 2 Denken 2 Discourse analysis 2 Diskursanalyse 2 Economic system 2
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Online availability
All
Undetermined 10 Free 5
Type of publication
All
Book / Working Paper 54 Article 16 Journal 1
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 11 Aufsatz in Zeitschrift 11 Aufsatz im Buch 6 Aufsatzsammlung 6 Book section 6 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 5 Graue Literatur 5 Non-commercial literature 5 Collection of articles of several authors 3 Hochschulschrift 3 Sammelwerk 3 Arbeitspapier 2 Bibliographie 2 Case study 2 Conference paper 2 Fallstudie 2 Konferenzbeitrag 2 Working Paper 2 Konferenzschrift 1 Thesis 1
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Language
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English 39 German 31 French 3 Undetermined 2 Italian 1
Author
All
Berti, Marco 2 Clancy, John J. 2 Dean, Debra J. 2 Fuchs, Helmut 2 Hiraga, Masako K. 2 Huber, Andreas 2 Huizinga, Robert B. 2 Jacobs, Claus D. 2 Kitchen, Philip J. 2 Oerkermann, Gerald 2 Sontag, Susan 2 Urban, Dieter 2 Ötsch, Walter 2 Adair, Wendi L. 1 Antos, Gerd 1 Baranzini, Roberto 1 Baumgarth, Carsten 1 Bello, Daniel C. 1 Besomi, Daniele 1 Bidwell-Steiner, Marlen 1 Biesel, Kay 1 Blum, Ulrich 1 Bösch, Nicole 1 Charteris-Black, Jonathan 1 Chmielecki, Michał 1 Cian, Luca 1 Cornelissen, Joep 1 Döring, Martin 1 Enders, Albrecht 1 Faith, Myles S. 1 Fehn, Angela 1 Forceville, Charles 1 Gannon, Martin J. 1 Garvey, Anne M. 1 Grant, David 1 Graupe, Silja 1 Guo, Xiaoshuang 1 Hadjiefthymiades, Stathes 1 Heracleous, Loizos 1 Heracleous, Loizos Th. 1
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Institution
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Edward Elgar Publishing 1 Fachhochschule Köln / Forschungsschwerpunkt srm Sozial, Raum, Management 1 Groupe d'Etudes Raison et Rationalités 1 Peter Lang GmbH 1 S. Fischer Verlag 1 Springer Fachmedien Wiesbaden 1 V & R unipress GmbH 1
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Published in...
All
Beiträge zum Produkt-Marketing 2 Elgar introductions to management and organization theory 2 Journal of pragmatics : an interdisciplinary journal of language studies 2 Academy of Management journal : AMJ 1 Beiträge zur sozialwissenschaftlichen Forschung 1 Berichte der Werkstatt für Organisations- und Personalforschung 1 Christian Faith Perspectives in Leadership and Business 1 Christian faith perspectives in leadership and business 1 Cultural heritage and green economy : technology, industrial growth, mobility ; Beijing Humboldt Forum ; Beiträge zur Jahrestagung der AvH-Institutspartnerschaft: "Chinas Weg in die Marktwirtschaft" an der University of International Business and Economics in Beijing, 19. - 21. September 2014 1 Diskurs und Ökonomie : diskursanalytische Perspektiven auf Märkte und Organisationen 1 Economic Governance und Ordonomik : erste wissenschaftliche Tagung ; Beiträge zur Tagung 2013 an der Leucorea Wittenberg [8. bis 10. Februar] 1 Edward Elgar E-Book Archive 1 Frecce 1 GABAL Management 1 Gendered subjects : Reihe des Referats Genderforschung der Universität Wien 1 Human relations 1 Informationsmanagement in Agrar- und Ernährungswirtschaft : Bericht 1 Issues in organization and management series 1 Jahrbuch für Wirtschaftsgeschichte 1 Journal of advertising : official publication of the American Academy of Advertising 1 Journal of consumer research : JCR ; an interdisciplinary bimonthly 1 Journal of managerial issues : JMI 1 Journal of marketing management : MM 1 Language in international business : developing a field 1 Management - Ethik - Organisation 1 Netnomics 1 New horizons in management sciences 1 Organization : the interdisciplinary journal of organization, theory and society 1 Positionen : Beiträge zur Beratung in der Arbeitswelt 1 Progress in economics research 1 Reihe Hanser 1 Revue européenne des sciences sociales 1 Routledge studies in social and political thought 1 Routledge studies in the history of economics 1 SRM-Reihe 1 Schriftenreihe Philologia : sprachwissenschaftliche Forschungsergebnisse 1 Schöpferische Zerstörung und der Wandel des Unternehmertums 1 Springer eBook Collection 1 The psychology of design : creating consumer appeal ; [an interdisciplinary conference held in May 2014 in Ann Arbor on the subject of "the Psychology of Design" ; the 33rd Annual Advertising and Consumer Psychology (ACP) Conference of the Society for Consumer Psychology] 1 Transfer, Werbeforschung & Praxis : Zeitschrift für Werbung, Kommunikation und Markenführung 1
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Source
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ECONIS (ZBW) 40 USB Cologne (EcoSocSci) 31
Showing 1 - 50 of 71
Did you mean: subject_exact:"metaphor" (269 results)
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Die Sprache des Kapitalismus
Sahner, Simon; Stähr, Daniel - 2024
Preise steigen nicht von alleine. Es gibt jemanden, der sie erhöht. Das zu verstehen, ist entscheidend, denn auch im Kapitalismus schafft Sprache Realitäten. Wenn Ökonomen, Unternehmen und die Politik Finanzkrisen als Tsunamis und Stürme bezeichnen, suggerieren sie ihre und unsere...
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Konzeptuelle Metaphernmuster in den Wirtschaftsberichterstattungen : eine empirische Studie zu chinesischen Investitionen in Deutschland
Guo, Xiaoshuang - 2021
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Metaphors in the history of economic thought : crises, business cycles and equilibrium
Baranzini, Roberto (ed.); Besomi, Daniele (ed.) - 2023
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Imagination und Bildlichkeit in der Geschichte der Wirtschaftstheorie : von Adam Smith bis zur frühen Neoklassik
Ötsch, Walter - 2020
Adam Smith hat in seinem Bild des Menschen der Rolle der Imagination einen so großen Stellenwert eingeräumt, dass es berechtigt ist, ihn als Bildanthropologen zu bezeichnen. Der Aspekt des Bildvermögens von Menschen geriet im Laufe des 19. Jahrhunderts in der Geschichte der Wirtschaftstheorie...
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Come l'acqua e il sangue : le origini medievali del pensiero economico
Todeschini, Giacomo - 2021 - 1a edizione
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Organizational Metaphors : Faith as Key to Functional Organizations
Huizinga, Robert B. (ed.); Dean, Debra J. (ed.) - 2020 - 1st ed. 2020.
1. From Dysfunction to Function: An Expansion of the Organizational Metaphor -- 2. An Introduction to Organizational Dysfunction -- 3. White Blood Cell Behavior as an Organizational Metaphor -- 4. Organization of the Living Dead: The Zombie Enterprise -- 5. Pygmalion Mirage as an Organizational...
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Organizational metaphors : faith as key to functional organizations
Huizinga, Robert B. (ed.); Dean, Debra J. (ed.) - 2020
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Imagination und Bildlichkeit der Wirtschaft : zur Geschichte und Aktualität imaginativer Fähigkeiten in der Ökonomie
Ötsch, Walter (ed.); Graupe, Silja (ed.) - 2020
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Images of organizations in various discursive fields : a correspondence analysis of metaphors in company reports
Wolfslast, Martin - 2015
This paper examines how companies endeavor to create legitimizing images of themselves and their practices by making use of metaphoric language. The analysis is based on the 2012 annual reports and sustainability reports of two major german energy companies and is conducted in two steps: A...
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Dionysische Störungen : ein Kommentar zur Her- und Zukunft der Metapher der "schöpferischen Zerstörung"
Immerthal, Lars - In: Schöpferische Zerstörung und der Wandel des …, (pp. 455-480). 2019
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Unthinking images of time in organizations : "the shopping centre keeps time with a rubato waltz"
Mohammed, Sideeq - In: Organization : the interdisciplinary journal of … 26 (2019) 2, pp. 199-216
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Metaphors for leading - leading by metaphors
Jung, Stefan (ed.); Kessler, Volker (ed.);  … - 2019
The example of Jacob Zuma and the resistance of Thuli Madonsela / Louise Kretzschmar -- From stealing someone's lunch to the inclusion of justice and care: A reflective follower's interpretation on the self-reliance of Singapore / Peirong Lin -- Black South African women are not perpetual minors...
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"Für Geld und gute Worte" - Sprache und Geld als restringierte Metaphern
Antos, Gerd - In: Economic Governance und Ordonomik : erste …, (pp. 43-57). 2014
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Der Dialog im Coaching : ein methaphernanalytischer Zugang
Möller, Heidi - 2013
Die Coachingpraxis und die sie fundierende Wissenschaft – also die Referenztheorien, auf die Praktiker/innen in ihrer Beratung zurückgreifen – sind zunächst einmal zwei unterschiedliche, in sich geschlossene und autonome Wissenssysteme. Folgen wir Baecker (1998) und riskieren einen Blick...
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Die Netzwerkmetapher in der Sozialen Arbeit : Transfer und Transformation von Wissen zwischen Wissenschaft und Praxis
Spieckermann, Holger - 2018
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Silver bullet or ricochet? : CEOs’ use of metaphorical communication and infomediaries’ evaluations
König, Andreas; Mammen, Jan; Luger, Johannes; Fehn, Angela - In: Academy of Management journal : AMJ 61 (2018) 4, pp. 1196-1230
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011926304
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CEO tweet behavior : the use of metaphors and gendered communication style
Locander, William H.; Ladik, Daniel M. - In: Journal of managerial issues : JMI 29 (2017) 4, pp. 365-379
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011771177
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A secondary market metaphor for content delivery networks
Vathias, Elias; Katsarou, Eleftheria; Hadjiefthymiades, … - In: Netnomics 18 (2017) 2/3, pp. 183-214
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Elgar introduction to organizational discourse analysis
Berti, Marco - 2017
Contents: Introduction: the aim and structure of the book -- 1. Language and organization -- 2. The discourse of 'organizational discourse -- 3. The power of metaphors -- 4. Discourse as a map -- 5. Discourse as organizing -- 6. Discource as mask: silence, emptiness and ambiguity in discourse --...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012419917
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Future managers' personal metaphors : an exploratory study with MBA students
Mellado, Lucía; Parte, Laura; Garvey, Anne M. - In: Progress in economics research 35 (2017), pp. 149-168
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Metaphors in management : blend of theory and practice
Chmielecki, Michał; Sułkowski, Łukasz - 2017
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Elgar introduction to organizational discourse analysis
Berti, Marco - 2017
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Fit, misfit, and beyond fit : relational metaphors and semantic fit in international joint ventures
Liu, Leigh Anne; Adair, Wendi L.; Bello, Daniel C. - In: Language in international business : developing a field, (pp. 254-292). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011582135
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Imagining organization through metaphor and metonymy : unpacking the process-entity paradox
Schoeneborn, Dennis; Vásquez, Consuelo; Cornelissen, Joep - In: Human relations 69 (2016) 4, pp. 915-944
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The conceptual effects of verticality in design
Cian, Luca - In: The psychology of design : creating consumer appeal ; …, (pp. 40-52). 2016
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Wirtschaftskrisen und Krisendiskurse
Köhler, Ingo (ed.); Rossfeld, Roman (ed.) - 2016
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Der ewige Krieg im Kopf? : Handel als Krieg aus chinesischer Sicht
Blum, Ulrich; Zhou, Bing - In: Cultural heritage and green economy : technology, …, (pp. 7-31). 2015
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Ökonomen leben in Metaphern
McCloskey, Deirdre N. - In: Diskurs und Ökonomie : diskursanalytische Perspektiven …, (pp. 131-147). 2015
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010469626
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Kunst und Marke (Teil 1) : Berührungspunkte zweier Welten
Baumgarth, Carsten - In: Transfer, Werbeforschung & Praxis : Zeitschrift für … 60 (2014) 2, pp. 32-41
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Finding the tipping point : visual metaphor and conceptual complexity in advertising
Mulken, Margot van; Hooft, Andreu van; Nederstigt, Ulrike - In: Journal of advertising : official publication of the … 43 (2014) 4, pp. 333-343
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010470002
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Deconstructing the meerkat : fabular anthropomorphism, popular culture, and the market
Miles, Chris; Ibrahim, Yasmin - In: Journal of marketing management : MM 29 (2013) 15/16, pp. 1862-1880
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Is meat male? : a quantitative multimethod framework to establish metaphoric relationships
Rozin, Paul; Hormes, Julia M.; Faith, Myles S.; … - In: Journal of consumer research : JCR ; an … 39 (2012/13) 3, pp. 629-643
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009658039
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Metaphernanalyse : ein rekonstruktiver Ansatz
Kruse, Jan; Biesel, Kay; Schmieder, Christian - 2011 - 1. Aufl.
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Crafting strategy : embodied metaphors in practice
Heracleous, Loizos Th.; Jacobs, Claus D. - 2011
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Crafting strategy : embodied metaphors in practice
Heracleous, Loizos; Jacobs, Claus D. - 2011
"The rationalist approach to strategizing emphasizes analytical and convergent thinking. Without denying the importance of this approach, this book argues that strategists must learn to complement it with a more creative approach to strategizing that emphasizes synthetic and divergent ways of...
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Metaphern in Wissenskulturen
Junge, Matthias (contributor) - 2010 - 1. Aufl.
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Körperkonstruktionen und Geschlechtermetaphern : zum Zusammenhang von Rhetorik und Embodiment
Bidwell-Steiner, Marlen (contributor) - 2009
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Marketing : metaphors and metamorphosis
Kitchen, Philip J. (contributor) - 2008 - 1. publ.
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Marketing metaphoria : what deep metaphors reveal about the minds of consumers
Zaltman, Gerald; Zaltman, Lindsay H. - 2008
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Marketing metaphors and metamorphosis
Kitchen, Philip J. (contributor) - 2008
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Produktmetaphorik : metaphorisches Produktdesign als Instrument der Marktprofilierung
Oerkermann, Gerald - 2007
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Produktmetaphorik : metaphorisches Produktdesign als Instrument der Marktprofilierung
Oerkermann, Gerald - 2007
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004544739
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Context and connection in metaphor
Ritchie, L. D. - 2006
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004873219
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Metaphern des Umweltmanagements
Bösch, Nicole - 2005
Metaphern sind ein unverzichtbarer Bestandteil sowohl der Alltags- als auch der Fachsprachen. Die interdisziplinär angelegte Arbeit „Metaphern des Umweltmanagements“ geht der Frage nach, welche Rolle Metaphern auf die Sicht und die Ausgestaltung des Umweltmanagements und des Unternehmens...
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"Wir sind der Deich" : zur metaphorisch-diskursiven Konstruktion von Natur und Nation
Döring, Martin - 2005
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Metaphor in culture : universality and variation
Kövecses, Zoltán - 2005
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Corpus approaches to critical metaphor analysis
Charteris-Black, Jonathan - 2004
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004421889
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Metaphern der Gesellschaft : Studien zum soziologischen und politischen Imaginären
Lüdemann, Susanne - 2004
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004830753
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Metaphor and gender in business media discourse : a critical cognitive study
Koller, Veronika - 2004
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Wissensmanagement als Gestaltungsbasis für Informationsportale
Kreuder, Anne Catharina Sofia - 2003
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