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Subject
All
Private Fernsehanstalt 7 Theorie 5 Fernsehprogramm 4 Deutschland 3 Rundfunkpolitik 3 Fernsehanstalt 2 Fernsehwerbung 2 Marktstruktur 2 Medienverhalten 2 Rundfunkfinanzierung 2 Ad-avoidance 1 Advertising 1 Applied Game Theory 1 Betriebliche Preispolitik 1 Binnenwanderung 1 EU-Directive 89/552/EEC 1 EU-Recht 1 EU-Staaten 1 Football 1 Fußballsport 1 Großveranstaltung 1 Indonesien 1 Markteintritt 1 Media Markets 1 Media economics 1 Netzzugang 1 Pay-TV 1 Preiswettbewerb 1 Professioneller Sport 1 Rundfunkanstalt 1 Rundfunkrecht 1 Sport 1 Sportökonomik 1 Two-Sided Markets 1 Wettbewerbspolitik 1 Wohlfahrtseffekt 1 information 1 media economics 1 migration decisions 1 price coordination 1
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Online availability
All
Free 7
Type of publication
All
Book / Working Paper 6 Article 1
Type of publication (narrower categories)
All
Working Paper 6 Article 1
Language
All
English 4 German 3
Author
All
Kruse, Jörn 2 Beck, Hanno 1 Farré, Lídia 1 Fasani, Francesco 1 Hafner, Mathias 1 Kind, Hans Jarle 1 Neunzig, Alexander R. 1 Nilssen, Tore 1 Prinz, Aloys 1 Stühmeier, Torben 1 Sørgard, Lars 1 Wenzel, Tobias 1
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Published in...
All
Diskussionspapier 2 CESifo Working Paper 1 CSLE Discussion Paper 1 DICE Discussion Paper 1 IZA Discussion Papers 1 Wirtschaftsdienst 1
Source
All
EconStor 7
Showing 1 - 7 of 7
Cover Image
Media exposure and internal migration: Evidence from Indonesia
Farré, Lídia; Fasani, Francesco - 2011
This paper investigates the impact of television on internal migration in Indonesia. We exploit the differential introduction of private television throughout the country and the variation in signal reception due to topography to estimate the causal effect of media exposure. Our estimates reveal...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010280685
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Price coordination in two-sided markets: Competition in the TV industry
Kind, Hans Jarle; Nilssen, Tore; Sørgard, Lars - 2010
The TV industry is a two-sided market where both advertisers and viewers buy access to the programs offered by competing TV channels. Under the current market structure advertising prices are typically set by TV channels while viewer prices are set by distributors (e.g. cable operators). The...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010270473
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Getting beer during commercials: adverse effects of ad-avoidance
Stühmeier, Torben; Wenzel, Tobias - 2010
This paper studies the impact of ad-avoidance behavior in media markets. We consider a situation where viewers can avoid advertisement messages. As the media market is a two-sided market, increased ad-avoidance reduces advertisers' value of placing an ad. We contrast two financing regimes,...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010302572
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Zugang zu Premium Content
Kruse, Jörn - 2005
Der Aufsatz gliedert sich wie folgt: Nach einer kurzen Skizze der Fernsehsektorstruktur wird in Abschnitt 2 die Liberalisierung des Fernsehens und die Bedeutung strategischer Markteintrittsbarrieren erörtert. Abschnitt 3 präzisiert den Begriff des "Premium Content". Abschnitt 4 erörtert die...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010263443
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Ökonomische Konsequenzen des Spitzensports im öffentlich-rechtlichen und im privaten Fernsehen
Kruse, Jörn - 2004
Nachdem in Deutschland über viele Jahre die Preise für die Fernsehrechte von populären Spitzensportveranstaltungen (insb. beim Fußball) und ebenso die Einkommen der Sportstars stark angestiegen sind, haben vor allem zwei Ereignisse bei der Brechung dieses Trends eine Rolle gespielt. Zum...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010274508
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Regulating Television and the Case of Football World Cup
Hafner, Mathias; Neunzig, Alexander R. - 1998
This paper deals with EU-Directive 89/552/EEC "Television Without Frontiers", which enables each EU-country to set up a list of major events that are not allowed to be transmitted in Pay-TV. We analyze this kind of regulation using instruments of game-theory and monopoly-theory. We compare the...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010296947
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Sport im Pay-TV: ein Fall für die Medienpolitik?
Beck, Hanno; Prinz, Aloys - In: Wirtschaftsdienst 78 (1998) 4, pp. 224-231
Kürzlich haben die Ministerpräsidenten der Länder beschlossen, im Rahmen der vierten Novellierung des Rundfunkstaatsvertrages eine Grundversorung bei der Übertragung großer Sportveranstaltungen im freien Fernsehen sicherzustellen. Sind staatliche Eingriffe in diesem Bereich aus...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010301639
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