Analysing Diversion Processes in German Secondary Education: School-Track Effects on Educational Aspirations
Alternative title: | Ablenkungsprozesse im deutschen Sekundarschulsystem und die Effekte von Schulformen auf Bildungsaspirationen |
---|---|
Year of publication: |
2021
|
Authors: | Bittmann, Felix ; Schindler, Steffen |
Published in: |
KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie. - Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden, ISSN 1861-891X. - Vol. 73.2021, 2, p. 231-257
|
Publisher: |
Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden |
Subject: | Learning environments | Social inequality | Longitudinal analysis | Mediation analysis | NEPS | Lernumwelten | Soziale Ungleichheit | Längsschnittanalyse | Mediationsanalyse |
-
The social life of Britain's five-year-olds : a report of the child health and education study
Osborn, Albert Francis, (1984)
-
Wissensgesellschaft und soziale Ungleichheit : ein Zeit- und Ländervergleich
Rohrbach, Daniela, (2008)
-
Brunori, Paolo, (2022)
- More ...
-
Schindler, Steffen, (2012)
-
Primary and secondary effects of social origin at the transition to tertiary education
Schindler, Steffen, (2010)
-
Why Does Field of Study Affect Occupational Attainment? A Theoretical Approach
Barone, Carlo, (2014)
- More ...