Clusteranalyse von Smart-Meter-Daten : eine praxisorientierte Umsetzung
Year of publication: |
2012
|
---|---|
Authors: | Flath, Christoph ; Nicolay, David ; Conte, Tobias Daniel ; Dinther, Clemens van ; Filipova-Neumann, Lilia |
Published in: |
Wirtschaftsinformatik : WI ; Organ der Fachbereichs Wirtschaftsinformatik der Gesellschaft für Informatik e.V. und der Wissenschaftlichen Kommission Wirtschaftsinformatik im Verband der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V.. - Wiesbaden : Springer Gabler, ISSN 0937-6429, ZDB-ID 1017362-6. - Vol. 54.2012, 1, p. 33-42
|
Subject: | Energiekonsum | Energy consumption | Messung | Measurement | Betriebliches Informationssystem | Business intelligence system | Data Mining | Data mining | Kundenanalyse | Customer analysis | Clusteranalyse | Cluster analysis |
-
Improving customer segmentation via classification of key accounts as outliers
Spoor, Jan Michael, (2023)
-
Sanders, Nada R., (2014)
-
Advanced customer analytics : strategic value through integration of relationship-oriented big data
Kitchens, Brent, (2018)
- More ...
-
Cluster Analysis of Smart Metering Data
Flath, Christoph, (2012)
-
Cluster Analysis of Smart Metering Data
Flath, Christoph, (2012)
-
Service Value Networks:Unleashing the Combinatorial Power of Service Mashups
Krämer, Jan, (2010)
- More ...