CO2-Emissionsstandards für Personenkraftwagen als Instrument der Klimapolitik im Verkehrssektor: Rationalität, Gestaltung und Wechselwirkung mit dem Emissionshandel
Year of publication: |
2010
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Authors: | Elmer, Carl-Friedrich |
Published in: |
Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung. - Berlin : Duncker & Humblot, ISSN 1861-1559. - Vol. 79.2010, 2, p. 160-178
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Publisher: |
Berlin : Duncker & Humblot |
Subject: | Treibhausgas-Emissionen | Umweltabgabe | Personenkraftwagen | Emissionshandel | Deutschland | USA | Transport Policy | Climate Policy | Fuel Economy Regulation | Vehicle Emission Standards |
Type of publication: | Article |
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Type of publication (narrower categories): | Article |
Language: | German |
Other identifiers: | 10.3790/vjh.79.2.160 [DOI] 817314407 [GVK] hdl:10419/99603 [Handle] RePEc:diw:diwvjh:79-2-10 [RePEc] |
Classification: | Q48 - Government Policy ; Q54 - Climate; Natural Disasters ; R48 - Government Pricing; Regulatory Policies |
Source: |
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