Keine Meritokratie im Förderschulsystem? Zum Zusammenhang von demografischer Entwicklung, lokalen Förderschulstrukturen und der Wahrscheinlichkeit, eine Förderschule zu besuchen
Alternative title: | No Meritocracy in Special Education? The Relationship of Demographic Change, the Local System of Special Schooling and the Likelihood to Attend a Special School |
---|---|
Year of publication: |
2021
|
Authors: | Helbig, Marcel ; Steinmetz, Sebastian |
Published in: |
Zeitschrift für Soziologie. - Berlin : De Gruyter, ISSN 2366-0325. - Vol. 50.2021, 3-4, p. 241-258
|
Publisher: |
Berlin : De Gruyter |
Subject: | Meritokratie | Bildungsungleichheit | demografischer Wandel | Förderschulsystem | Inklusion | meritocracy | social inequality | demographic change | special schools | inclusion |
-
The social investment state and the myth of meritocracy
Solga, Heike, (2016)
-
Almås, Ingvild, (2019)
-
The tyranny of merit : what's become of the common good?
Sandel, Michael J., (2020)
- More ...
-
Helbig, Marcel, (2021)
-
Helbig, Marcel, (2021)
-
Steinmetz, Sebastian, (2021)
- More ...