Nationale Lernstandserhebungen in Europa : Ziele, Aufbau und Verwendung der Ergebnisse
Ziele dieser Studie sind zum einen die Bereitstellung eines vergleichenden Überblicks über Entwicklung, Zielsetzungen und Organisationnationaler Lernstandserhebungen in den Ländern des Eurydice-Netzes und zum anderen das Verständnis der Verwendung der Ergebnisse nationaler Lernstandserhebungen im Hinblick auf die Bildungslaufbahn der einzelnen Schüler sowie auf Ebene der Schulen und des Bildungssystems insgesamt. <br.>
Year of publication: |
2009
|
---|---|
Institutions: | Executive Agency Education, Audiovisual and Culture |
Subject: | Bewertung | Evaluation | Bildungsforschung | Educational research | Bildungswesen | Educational System | Schule | School |
Saved in:
Extent: | 110 Seiten p. application/pdf |
---|---|
Type of publication: | Book / Working Paper |
Language: | German |
ISBN: | 978-92-9201-035-5 |
Classification: | Levels of education ; Learning. School results ; Individual Reports, Studies ; Europe. General Resources |
Source: |
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011287823
Saved in favorites
Similar items by subject
-
Northern lights on PISA 2006 : differences and similarities in the Nordic countries
Matti, Tomas, (2009)
-
OECD reviews of evaluation and assessment in education : Northern Ireland, United Kingdom
Shewbridge, Claire, (2014)
-
OECD reviews of evaluation and assessment in education : Netherlands 2014
Nusche, Deborah, (2014)
- More ...
Similar items by person