Showing 1 - 10 of 51
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001758786
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001766474
Valuation of firms is generally based on the WACC approach which typically neglects personal income taxes. This paper extends this approach to incorporate personal income taxes and develop a generalized valuation formula which can be used for any taxation system. The approach is illustrated for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005268711
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001574564
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001642870
Die Leser des Lehrwerkes werden mit den neoklassischen Grundlagen der Finanzierungstheorie vertraut gemacht. Die wichtigsten Resultate der modernen Finanztheorie lassen sich aus sehr wenigen nutzentheoretischen Axiomen und ebenfalls nur wenigen idealisierenden Annahmen über die Funktionsweise...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014509202
Purpose – This paper aims to develop a conceptual foundation of a fit between top management teams (TMTs) and their company’s corporate strategy. The authors fortify the importance of the concept of fit if the impact of upper echelons on organizational performance is trying to be explained....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015031583
Vorwort -- Einführung: Der Internet-Imperativ -- I: Die Chancen und Risiken von E-Markets erkennen -- 1. Die Erfolgswelle des Internet ist nicht aufzuhalten -- 2. Alle Kundenbeziehungen sind auf dem Markt -- II: Die richtige E-Market-Strategie entwickeln -- 3. Neue Geschäftsmodelle erobern den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013508988
Die Welt des Marketing hat sich verändert. Neue Technologien wie Breitband-Internetund Mobile führen in den Unternehmen zu einer Neustrukturierung aller Geschäftsprozesse und revolutionieren ganze Wertschöpfungsketten - mit weit reichenden Konsequenzen für Marketing, Vertrieb und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013510575
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013514882