Showing 1 - 10 of 611
Ausgerechnet in Zeiten von Ausgangssperren und weltweiten Grenzschließungen wird die Forschung offener denn je. Doch wie nachhaltig sind die Veränderungen?
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012263089
We econometrically evaluate the performance effects of a six month e-learning programme in a large retail chain with monthly data on sales revenue, for four years using panel regressions. Participants in early cohorts show positive performance effects during training periods that depreciate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010282276
This paper describes the survey of Skills, Technology, and Management Practices (STAMP), which emphasizes the use of behaviourally specific questions in order to improve the quality of job measures. Such measures yield better understanding of the absolute levels of job demands compared to items...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011650803
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011294883
Der Beitrag ist Prof. Dr. Georg Derlitzki, dem Nestor der Arbeitswissenschaften in der deutschen Landwirtschaft und ab 1948 Professor für Arbeitswissenschaften in Halle (Saale), gewidmet. Auf Grund der Ablehnung der von den Nationalsozialisten verfolgten Politik und ihrer Vorstellungen zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010313038
Unternehmen unterschiedlicher Größe und Branche Arbeitstätigkeiten vor und nach der Einführung einer digitalen Technologie …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014309893
Interaktion spielt in der Arbeit an und mit Menschen eine besondere Rolle. Denn Menschen sind besondere „Arbeitsgegenstände“. Zum einen haben sie eigene Interessen und Bedürfnisse; zum zweiten ist es auch von ihrem Handeln abhängig, dass die Dienstleistung gelingt. In diesem Beitrag wird...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014503498
E-learning vs. face-to-face delivery: this binary opposition has governed much of the existing pedagogical research concerning technological innovation, as educationists are pressured to prioritise efficiency and the cost-effectiveness of traditional teaching methods. This paper rejects such a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011559208
A substantial amount of money is spent on technology by schools, families and policymakers with the hope of improving educational outcomes. This chapter explores the theoretical and empirical literature on the impacts of technology on educational outcomes. The literature focuses on two primary...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011564678
E(Electronic)-learning becomes more and more important. Reasons are the paramount importance of knowledge, life-time learning, globalization and mobility. Not all providers of e-learning products succeed in closing the gap between production costs and revenues. Especially in the academic sector...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010262914