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We estimate sectoral spillovers around the Great Moderation with the help of forecast error variance decomposition tables. Obtaining such tables in high dimensions is challenging because they are functions of the estimated vector autoregressive coefficients and the residual covariance matrix. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014536849
We estimate sectoral spillovers around the Great Moderation with the help of forecast error variance decomposition tables. Obtaining such tables in high dimensions is challenging since they are functions of the estimated vector autoregressive coefficients and the residual covariance matrix. In a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012695567
Dieser Artikel beschreibt die Wahrnehmung von unterschiedlichen Metaverse-Anwendungen aus der Sicht von 451 Nutzerinnen und Nutzern. Aus diesen Erkenntnissen leiten wir mögliche Unternehmensziele für den Handel ab und ordnen das Metaverse als neues Distributionsmodell für den Handel ein....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015211357
Smartphones bieten Unternehmen neue Möglichkeiten, mit Kunden persönlich zu kommunizieren. Mithilfe eines Experiments zeigt diese Studie, dass insbesondere personalisiertes Mobile Marketing eine hohe Werbewirkung aufweist und klassischer Online-Kommunikation überlegen ist.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337368
Subscription models have become a popular new way for consumers to do their shopping. This paper presents a taxonomy of the three main archetypes of subscription models and develops a classification scheme with type-specific features relevant to their successful management. An implementation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337420
Dieser Artikel charakterisiert disruptive Veränderungen im Handel und identifiziert die Hauptgründe für zögerliches Managementverhalten anhand des Schockstarren-Modells. Mithilfe von sechs Leitideen wird Managern Mut zur Selbstdisruption gemacht.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337421
To study price dynamics of the Swiss online retail market, prices of 1200 products from 299 retailers were observed for 50 days. The authors identified four dynamic pricing strategies, compared the price changes of pure online and cross-channel retailers and measured how dynamic pricing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337539
Im Rahmen ihrer Omni-Channel-Strategie legen Unternehmen fest, wohin die Entwicklung gehen soll. Wie ein wirtschaftlich erfolgreicher Weg dorthin aussieht, ist hingegen häufig unklar. Dieser Beitrag identifiziert mithilfe einer qualitativen Fallstudie sechs Unternehmenstaktiken zur rentablen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337604
Employees' subjective experience of inspiration has attracted only limited attention from marketing and retailing scholars and practitioners. Research in social psychology shows that feeling inspired leads to many positive outcomes. Thus, a stronger focus on inspiring employees may help...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337610
Sinkende Margen und der starke Wettbewerb im Handel haben die Bedeutung der Preispolitik erhöht und dem Ansatz des "Dynamic Pricing" zu grosser Popularität verholfen. Doch ebenso gross sind die Gefahren, mit permanenten Preisanpassungen Konsumenten zu verunsichern und das Gegenteil der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337614