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This paper analyzes the impact of college students' coworker networks formed during student jobs on their labor market outcomes after graduation. For our analysis, we use novel data that links students' administrative university records with their pre- and post-graduation employment registry...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015205383
This paper analyzes the impact of college students' coworker networks formed during student jobs on their labor market outcomes after graduation. For our analysis, we use novel data that links students' administrative university records with their pre- and post-graduation employment registry...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015210962
This article investigates the effects of large groups of first-year students on individual college performance. The study is based on administrative micro-level data from the universe of higher education institutions in Germany. The empirical strategy exploits shocks in undergraduate enrollment...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013465069
Skills shortage in the fields of Sciences, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) poses a significant challenge for industries globally. This study examines the interrelationship between high school students' gender, their proficiency in Information and Communication Technology (ICT),...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014325934
Evidence-based education policy needs comprehensive data. Education economists of the Verein für Socialpolitik call for the implementation of a longitudinal education register in Germany to understand the complex interrelationships of education systems. The education register should cover all...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014433141
Mädchen verfolgen tendenziell nur dann eine MINT-Karriere, wenn ihre digitalen Kompetenzen überdurchschnittlich stark ausgeprägt sind. - Eine aktuelle RWI-Studie zeigt: Mädchen und Jungen haben in der neunten Klasse ähnlich hohe digitale Kompetenzen. Allerdings verfolgen Mädchen - anders...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014442889
Evidenzbasierte Bildungspolitik benötigt umfassende Daten. Bildungsökonominnen und -ökonomen des Vereins für Socialpolitik fordern die Umsetzung eines Bildungsverlaufsregisters über alle Stufen formaler Bildung sowie den regelhaften Zugang der Forschung zu diesen Daten. International würde...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014470189
Die Stellungnahme der Arbeitsgruppe "Bildungsdaten" zeigt die gravierenden Datenmängel im Bereich der Verfügbarkeit und Verknüpfbarkeit von Bildungsdaten in Deutschland auf. Sie fordert die Umsetzung eines Bildungsverlaufsregisters über alle Stufen formaler Bildung sowie den regelhaften...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014479665
Um mit Ergebnissen der Bildungsforschung wirksame und effiziente Bildungspolitik zu betreiben, ist ein besserer Zugang zu Bildungsdaten für die Forschung dringend notwendig. Lehrkräftemangel, PISA-Krise, Digitalisierung - das deutsche Bildungssystem hat seit Jahren erhebliche Probleme. Um eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014496150
Der technologische Wandel, die damit verbundene digitale Transformation verschiedener Gesellschaftsbereiche und zuletzt auch die COVID-19-Pandemie haben verdeutlicht, dass digitale Kompetenzen für Personen aller Altersgruppen unerlässlich sind. Mit den Daten des Nationalen Bildungspanels...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012816066