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Consumption of a good typically diminishes the marginal utility of consuming more, but for how long? This paper adapts a model of consumption capital to allow consumption to have a lasting effect that diminishes the marginal utility of future consumption. Estimates of the model find that it...
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The present paper concentrates on the nature and structure of inter-store price competition. It focusses especially on price competition between different retailers within one trading area and within one product category. Six theoretically founded hypotheses postulate competitive relations...
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Die Werbeeinstellung gilt als besonders verhaltensprägend und zugleich beeinflussbar durch die werbliche Kommunikation. Damit wird ihr eine zentrale Rolle als Vermittler von Werbewirkung zugesprochen. Allerdings wurde diese Vermittlerrolle bisher nur bei neuen Produkten mit unbekannten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010492251
Die Werbeeinstellung gilt als besonders verhaltensprägend und zugleich beeinflussbar durch die werbliche Kommunikation. Damit wird ihr eine zentrale Rolle als Vermittler von Werbewirkung zugesprochen. Allerdings wurde diese Vermittlerrolle bisher nur bei neuen Produkten mit unbekannten...
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In this paper, we first recover the individual valuation of expected future fuel costs at the time of a car purchase and then explore how various factors relate to the recovered consumer undervaluation of fuel savings (on average, consumers' willingness-to-pay for a AC1 reduction in fuel costs...
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