Showing 1 - 10 of 2,092
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010516640
Most studies find little to no effect of classroom computers on student achievement. We suggest that this null effect may combine positive effects of computer uses without equivalently effective alternative traditional teaching practices and negative effects of uses that substitute more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010501863
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011969547
Die vorliegende Studie wurde im Arbeitsbereich Humankapital und Innovation erstellt und im Dezember 2010 abgeschlossen. Sie wurde durch das Bayerische Staatsministerium für Wirtschaft, Infrastruktur, Verkehr und Technologie gefördert. Gegenstand der Studie ist es, die Innovationstätigkeit von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011747621
School choice research mostly focuses on academic outcomes. Policymakers increasingly view entrepreneurial traits as a non-cognitive outcome important for economic growth. We use international PISA-2006 student-level data to estimate the effect of private-school competition on students’...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003975560
School choice research mostly focuses on academic outcomes. Policymakers increasingly view entrepreneurial traits as a non-cognitive outcome important for economic growth. We use international PISA-2006 student-level data to estimate the effect of private-school competition on students'...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003983640
Oft wird unterstellt, dass die intensive Nutzung des Internets die Menschen in der realen Welt zu kontaktarmen Sonderlingen macht. Auf Vertrauen basierende Kontakte erleichtern aber in vielerlei Hinsicht den Austausch zwischen Individuen und haben daher greifbare ökonomische Konsequenzen. Ein...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008738596
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008907952
Alleine mit Computer und Handy im Internet surfen sieht so der Alltag in der digitalen Gesellschaft aus? Das ifo Institut und die Initiative D21 untersuchten, wie das Internet unser gesellschaftliches Leben beeinflusst. Im Rahmen der Veranstaltung "Homo Digitalis - Zerrüttet das Internet unsere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009230472
Die vorliegende Studie wurde im Arbeitsbereich Humankapital und Innovation erstellt und im Dezember 2010 abgeschlossen. Sie wurde durch das Bayerische Staatsministerium für Wirtschaft, Infrastruktur, Verkehr und Technologie gefördert. Gegenstand der Studie ist es, die Innovationstätigkeit von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009303412