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The article considers the patterns of competition in Yugoslav food industry. This industry means as one of the most competitively part of Yugoslav economy. The analysis is based on the official statistical data of ZOP and Statistical Bureau, by the using of standard methodological method for the...
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In this paper, we offer a hybrid approach to merger simulation in which we allow rather extensive pre-testing to suggest the ‘correct', or most desirable, form for the underlying demand curves. Our application is the merger between the large mobile telephone companies Cingular and AT&T...
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Bosnian Abstract:U radu se analiziraju oblici konkurencije u prehrambenoj industriji Jugoslavije, koja se inače smatra jednim od konkurentnijih delova privrede. Analiza je zasnovana na podacima Zavoda za obračun i plaćanje i Zavoda za statistiku, korišćenjem standardnih metodoloških...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014128231
In the presence of strong economies of scale, a fall in transport costs can lead to a more pronounced geographical concentration of production. This is very apparent in the growing concentration of breweries in England from 1900-1970. The number of breweries in England fell sharply between 1900...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014166802
Der aktuelle Preissprung bei Molkereiprodukten fordert geradezu dazu heraus, einen Blick auf die Mechanik und die Psychologie der Preisbildung zu werfen. Experten beobachten schon seit Jahren eine weltweit steigende Nachfrage nach Milch und Milchprodukten und eine Erzeugung, die mit dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692676
Der Preisauftrieb auf den internationalen Märkten für Getreide, Milch und Milcherzeugnisse hat bei Landwirten eine Aufbruchstimmung aufkommen lassen, bei Verbrauchern und bei den Unternehmen der betroffenen Wirtschaftszweige aber Verunsicherung bewirkt. Unsicherheit besteht vor allem in der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692698
Using brand level retail data, the firm size distribution in Carbonated Soft Drinks is shown to be an outcome of the degree to which firms have placed brands effectively (store coverage) across vertical (flavour, packaging, diet attributes) segments of the market. Regularity in the firm size...
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Bu çalışmanın amacı Gibrat Yasası ’nın Doğu ve Batı Avrupa karbonatlı alkosüz içecekler piyasası için doğru olup olmadığıdır. Gibrat yasası, firma büyüklük artışının firma büyüklüğüne bağlı olmadığı, ama gelişi güzel bir nedene bağlı olduğunu anlamına...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010814066
Der aktuelle Preissprung bei Molkereiprodukten fordert geradezu dazu heraus, einen Blick auf die Mechanik und die Psychologie der Preisbildung zu werfen. Experten beobachten schon seit Jahren eine weltweit steigende Nachfrage nach Milch und Milchprodukten und eine Erzeugung, die mit dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005013523
Der Preisauftrieb auf den internationalen Märkten für Getreide, Milch und Milcherzeugnisse hat bei Landwirten eine Aufbruchstimmung aufkommen lassen, bei Verbrauchern und bei den Unternehmen der betroffenen Wirtschaftszweige aber Verunsicherung bewirkt. Unsicherheit besteht vor allem in der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005055762