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Erst seit wenigen Jahren erkennen Unternehmen häufiger, dass die Unternehmensreputation einen wichtigen Einfluss auf den Markterfolg des Unternehmens haben kann. Mit Reputation verbindet man das Ansehen bzw. den Ruf eines Unternehmens, wie es von Außenstehenden wahrgenommen wird. Der...
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There is common consensus that executive compensation is strongly tied to firm size and much less so to financial performance. One suspects that observed strategic change in corporations may have an effect on these results. Based on multi-tasked theoretical considerations, our evidence for...
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The relationship between executive pay and corporate financial performance continues to attract wide academic, media and policy attention. The very high salaries enjoyed by senior executives in corporations in the US are often contrasted with the relatively low pay received by executives in...
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Sowohl die industrieökonomische als auch die betriebswirtschaftliche Forschung haben sich sehr intensiv mit den Einflußfaktoren des Unternehmenserfolgs beschäftigt. Geforscht wurde über einen langen Zeitraum parallel, ohne daß die eine Forschungsrichtung voneinander Notiz genommen hätte....
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Drawing on the Fortune Global Reputation Survey in 1997, we re-examine some of the key findings of earlier researchers who have used the domestic Fortune Reputation Surveys to test the universality of these findings. We find that the global results are very similar to the domestic results in...
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