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Virtuelle Gemeinschaften eröffnen im Gesundheitswesen das Potenzial, die Informations-und Kommunikationsbedürfnisse von Krebspatienten zu befriedigen. Nach einemÜberblick über das Gesundheitssystem und möglichen Anknüpfungspunkten für virtuelleGemeinschaften, fokussieren wir uns auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867803
Virtuelle Gemeinschaften eröffnen im Gesundheitswesendas Potenzial, die Informations- und Kommunikationsbedürfnisse vonKrebspatienten zu erfüllen. Nach einem Überblick über das Gesundheitssystemund möglichen Anknüpfungspunkten für virtuelle Gemeinschaften, fokussierenwir uns auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867810
In this paper we describe mobile virtual healthcare communities as a solution for meeting cancerpatients information and interaction needs1. After an introduction into the healthcare system and itspotential starting points for virtual communities we focus on cancer patients. We analyse...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867900
Virtuelle Communities (auch Online Communities, virtuelle Gemeinschaften oder VirtualCommunities) stellen einen relativ neuen und bisher nur begrenzt erforschten Untersuchungsgegenstanddar. Eine virtuelle Gemeinschaft ist eine Menge von Menschen,die sich aufgrund eines gemeinsamen Interesses,...
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The emerge and increasing performance of new information and communicationtechnologies (ICT) has enabled new organisational models of coordination andcooperation. Since the early nineties Virtual Organisations (VOs) as one of these newmodels have been in the focus of scientific research. Among...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867808
This paper analyzes the potentials of Value Webs for increasing efficiency and effectivenessin the German automotive industry. Value Webs are networks of collaboratingpartners within different stages of interlinked value chains. This collaborationis enabled by innovative ICT1-supported...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867877
Virtuelle Gemeinschaften sind seit langem Gegenstand der Forschung. Zwar gibtes in der Literatur zahlreiche Handlungsleitfäden zu Auf- und Ausbau sowieBetrieb virtueller Gemeinschaften, eine empirische Absicherung der dortpostulierten Erfolgsfaktoren bleiben die meisten Arbeiten aber schuldig....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867878
Online communities can –theoretically- be described as a solution for meeting cancer patientsinformation and interaction needs. But how can such a platform for cancer patients be designed,implemented and introduced practically? Investigating this lies at the heart of the COSMOS1-Project.In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867879
Vertrauen ist im Umfeld von Online-Anwendungen, insbesondereim Gesundheitsbereich, von zentraler Bedeutung. Vertrauen bildet deshalb(neben anderen Erfolgsfaktoren) die Basis für den erfolgreichen Aufbau und Betriebeiner virtuellen Community (VC). Ein Blick auf bestehende Communitieslässt...
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into markets outside the country. Vice versa for foreign companies in Japan. The world’s number onemobile phone vendor Nokia is seldom recognized among the Japanese people. Japan has its own isolatedmarket within the country.There may be various reasons for this, for example, difference of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867882