Showing 1 - 10 of 23
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010348471
Aufgrund der in Forschung und Praxis anhaltenden Diskussion einer kundenwertorientiertenAusrichtung von Unternehmen, gewinnt die Bewertung und Steuerung von Kundenbeziehungimmer mehr an Bedeutung. Dabei ist in den letzten Jahren eine Vielzahlan wissenschaftlichen Publikationen entstanden, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868083
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003934308
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009671819
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010042274
Private Finanzplanung berücksichtigt die besonderen Eigenschaften illiquider Anlagen nur unzureichend. Der vorliegende Beitrag stellt zunächst ein wissenschaftliches Modell zu deren Berücksichtigung bei der Portfoliooptimierung vor. Er zeigt, dass Illiquidität starke Auswirkungen haben kann...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138601
Striving for efficient asset allocation investors usually have limited risk bearingability. This results in an upper limit for their portfolio volatility that must not be exceeded.Ensuring compliance with this risk limit at any point in time is essentially complicated bytwo factors: First,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138602
Auf Kundenindividualität ausgerichtete Geschäftsmodelle sind insbesondere für Unternehmenin wettbewerbsintensiven Märkten erfolgskritisch. Unternehmen, welche gekoppelteAbsatz- und Finanzierungsgeschäfte anbieten, sind dabei sowohl dem Absatzrisikoihrer Produkte als auch dem Risiko hoher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138603
IT fashions are IT innovations within a hyped phase. They are on the rise and claimed to be “the next big thing”. Investing in IT fashions bears potential for high returns in case the technology becomes institutionalized and first mover advantages can be realized. Contrary, it bears the risk...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138604
Many Online Social Networks do not generate sustainable revenues through advertising, even though active usage hasreached enormous scales. To enable more effective advertising strategies in Online Social Networks, it is essential to identifyusers who can affect a large number of friends,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138605