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Im Rahmen dieser Arbeit wurden Ambiguitätsindikatoren aus Erkenntnissen der Ambiguitäts-, Medien- und Kommunikationsforschung abgeleitet, die ambige Informationszustände beschreiben bzw. unter denen eine erhöhte wahrgenommene Unsicherheit besteht oder entstehen kann. Diese lauten: Zu wenige...
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We examine associations of mass media and information and communicationstechnologies (ICT) as knowledge-based infrastructures on some economicdevelopment outcomes. We .nd that several mass media and ICT penetration variablesare negatively associated with three development outcomes: corruption,...
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Mass media can play a key role in enabling citizens to monitor the actions of incumbents and to use this information in their voting decisions. Thiscan lead to government which is more accountable and responsive to itscitizens’ needs. In spite of the intuitive plausibility of the proposition,...
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The determinants of government responsiveness to its citizens is a key issue in politicaleconomy. Here, we develop a model based on the solution of political agency problems.Having a more informed and politically active electorate strengthens incentives for governmentsto be responsive. This...
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Seit einigen Jahren sind am Arbeitsmarkt für JournalistInnen Umwälzungen im Gange. Inwieweit dies Auswirkungen auf den quantitativen Bedarf an JournalistInnen, auf deren Tätigkeitsfelder und Qualifikationsbedarf sowie auf deren Arbeitsmarktchancen und Arbeitsmarktperspektiven hat, ist...
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