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Im Rahmen dieser Arbeit wurden Ambiguitätsindikatoren aus Erkenntnissen der Ambiguitäts-, Medien- und Kommunikationsforschung abgeleitet, die ambige Informationszustände beschreiben bzw. unter denen eine erhöhte wahrgenommene Unsicherheit besteht oder entstehen kann. Diese lauten: Zu wenige...
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Das World Wide Web ist nahezu omnipräsent. In fast jeder Anzeige findet sich ein Hinweis auf das WWW-Informationsangebot von Unternehmen. Selbst im Abspann des abendlichen Nachrichtenprogramms steht die Zeile www.tagesschau.de. Exponentiell wachsende Nutzerzahlen und Prophezeihungen eines...
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Kommunikation bisher meist von den Anbietern ausging, die ihre Informationen z.b über Massenmedien den Nachfragern zu übermitteln …
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This paper examines the impact of mass media and information andcommunications technologies (ICT) as knowledge-based infrastructures oneconomic development. The results strongly suggest that both mass me-dia and ICT penetration are negatively associated with corruption. Thisresult holds across...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870172
Die VEND consulting GmbH konnte sich anhand zahlreicher erfolgreich abgeschlossene Projektein der Photovoltaikindustrie und durch die regelmäßige Durchführung von Marktstudienein breites Marktwissen in dieser zukunftsträchtigen Branche aufbauen. Die Anfang desJahres veröffentlichte Studie...
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We examine associations of mass media and information and communicationstechnologies (ICT) as knowledge-based infrastructures on some economicdevelopment outcomes. We .nd that several mass media and ICT penetration variablesare negatively associated with three development outcomes: corruption,...
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Mass media can play a key role in enabling citizens to monitor the actions of incumbents and to use this information in their voting decisions. Thiscan lead to government which is more accountable and responsive to itscitizens’ needs. In spite of the intuitive plausibility of the proposition,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009248843
The determinants of government responsiveness to its citizens is a key issue in politicaleconomy. Here, we develop a model based on the solution of political agency problems.Having a more informed and politically active electorate strengthens incentives for governmentsto be responsive. This...
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