Showing 1 - 10 of 102
Der Wettbewerb um qualifizierte Nachwuchskräfte hat in den vergangenen Jahren zugenommen. Unternehmen greifen dabei auf eine Reihe von Instrumenten des Personalmarketings zurück. Der vorliegende Beitrag versucht die Wirkungen von Unternehmenspräsentationen an Hochschulen beim studentischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005846958
In dem hier veröffentlichten ersten Teil der Studie "Nutzung von Methoden der Personalbeschaffung" wird untersucht, wie sich die Personalabteilungen den gegenwärtigen Herausforderungen des Arbeitsmarktes - sinkende Anzahl von Nachwuchskräften bei gleichzeitig steigender Anzahl von Bewerbern,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840856
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004197187
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004121182
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004178194
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004181937
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004203045
Carve out projects have recently become an emerging issue in practice and theory given the diversityof strategic foci of companies as well as recent merger and acquisition activities of firms. This paperhighlights the relevance of IT in such carve out projects. IT depicts their characteristics...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009129451
We characterize optimal selling mechanisms in auction environments where biddersmust incur a cost to learn their valuations. These mechanisms specify for eachperiod, as a function of the bids in previous periods, which new potential buyersshould be asked to bid. In addition, these mechanisms...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009360834
Business Development traditionally has an incorporated focus on marketing and marketingmodels as well as marketing competencies among business development managers.However, the discussed case studies results and trends in business and marketbehaviour point to the fact that in the future only an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009418913