Showing 1 - 10 of 59,609
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005856841
The role of communications and information technology for economic growth has beenemphasized repeatedly. In particular, these technologies have been identified as the drivingforce behind the growth in the service sector. Technological breakthroughs have generatednew forms of services, such as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869921
This paper contrasts the manner in which managers in public and private sector prison establishments in the Prison Service in England and Wales (PSEW) draw upon organisational context to make sense of organisational events, and how in doing so they make sense of, and with, the institutional...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870305
Today it is widely recognized that service operations research lags behind its manufacturingcounterpart (Heineke and Davis, 2006; Ellram, Tate and Billington, 2007; Metters andMarucheck, 2007). As Chase (2004) poignantly noted, “80% of the United States’ economyis in services, but 80% of operations...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870348
This paper investigates whether ICTs hardware and services play a complementary role inboosting economic growth. The main argument is that investments in ICTs fixed capital are anecessary but not sufficient condition leading to productivity gains, above all in late adoptercountries. Their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870509
Innovation is still an obscure concept although many efforts have been made to improve the understanding and measurement of it. The growth of service activities throughout the economy has encouraged scholars, policy makers and executives to explore the determinants and features of the innovation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870685
Die Europäische Union hat sich im Lissabon-Vertrag das ehrgeizige Ziel gesetzt,den europäischen Wirtschaftsraum bis zum Jahr 2010 zum „wettbewerbsfähigstenund dynamischsten wissensbasierten Wirtschaftsraum derWelt“ zu entwickeln. Gleichzeitig wurde festgestellt, dass das große...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009129480
[...]Das vorliegende Working Paper beschreibt zunächst die Zielsetzung der Richtlinieund ihre Entstehungsgeschichte. Anschließend wird auf die grundlegendenBestandteile der EU-Dienstleistungsrichtlinie eingegangen, den einheitlichenAnsprechpartner und die angestrebte verstärkte Einführung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138310
[...]Im folgenden wollen wir deshalb der Frage nachgehen, wie die neuenDienstleister auf diese Situation reagieren, welche Qualifizierungsstrategiensie verfolgen und wie sie sich insbesondere auch vor der Abwanderungsgefahrschützen. Wir werden dabei zuerst ein theoretisches Modell...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138571
[...]Ziel des vorliegenden Beitrags ist es, Antworten auf diese Fragen zu geben.Zunächst werden einige Strukturdaten zum neuen unternehmensnahenDienstleistungssektor dargestellt. Hierauf folgt eine kurze Beschreibung möglicherarbeitsmarktspezifischer sowie unternehmensgrößenbedingter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138575