Showing 1 - 10 of 29,056
Am Abend des 30. Oktober 1938 löste eine Radiosendung in den USA eine Massenhysterie aus (vgl. Wells 1974: 342). Das Hörspiel "Krieg der Welten" wurde von ca. sechs Millionen Menschen verfolgt, zwei Millionen von ihnen glaubten, die Sendung basiere auf aktuellen Geschehnissen. Die darauf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297070
Am Abend des 30. Oktober 1938 löste eine Radiosendung in den USA eine Massenhysterie aus (vgl. Wells 1974: 342). Das Hörspiel "Krieg der Welten" wurde von ca. sechs Millionen Menschen verfolgt, zwei Millionen von ihnen glaubten, die Sendung basiere auf aktuellen Geschehnissen. Die darauf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008564970
In this online replication study we investigate if the pain of paying in cash – as opposed to paying by cards – can curb impulsive urges to purchase unhealthy or ‘vice' products. This effect was found by Thomas et al (2011) when comparing the payment instruments cash and credit card. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012930158
Misconduct – market actions that are unethical and indicative of fraud or wrongdoing – is a significant yet poorly understood issue that underlies many economic and financial transactions. Does misconduct in markets matter? When and how does reputation act as a discipline against seller...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013236033
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000085795
Firmen führen zunehmend Verhaltensstandards und Benimmregeln ein. Für Kommunikationsprofis ist dies eine anspruchsvolle Aufgabe - mit zahlreichen Stolperfallen. [...]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869719
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003789113
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009661542
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012549669