Showing 1 - 10 of 6,310
Die Begriffe Prozeßorientierung, Prozeßmanagement, Workflow Management und Workflow-Management-Systeme sind noch immer nicht klar definiert und voneinander abgegrenzt. Ausgehend von einem speziellen Verständnis der Prozeßorientierung (Arbeitspapier WI Nr. 9/1996) wird Prozeßmanagement als...
Die Begriffe Prozeßorientierung, Prozeßmanagement, Workflow Management und Workflow-Management-Systeme sind noch immer nicht klar definiert und voneinander abgegrenzt. Ausgehend von einem speziellen Verständnis der Prozeßorientierung (Arbeitspapier WI Nr. 9/1996) wird Prozeßmanagement als...
In this paper, the authors discuss the concept of Customer Knowledge Management (CKM), which refers to the management of knowledge from customers, i.e. knowledge resident in customers, in contrast to knowledge about customers, e.g. customer characteristics and preferences prevalent in previous...
The value concept is one of marketing theory’s basic elements. Identifying andcreating customer value (CV) - understood as value for customers - is regarded asan essential prerequisite for future company success. Nevertheless, not until quiterecently has CV received much research attention....
Die interaktive Wertschöpfung hybrider Leistungen erfreut sich wachsender Verbreitung undBedeutung. Für Unternehmen birgt sie als Grundlage nachhaltiger Innovationsstrategiendarüber hinaus besonderes ökonomisches Potential, da eine erfolgreiche Implementierungüber inkrementelle...
After a short review on the history of human capital measurement we describe anddiscuss different approaches that are in use to assess the intangible assetts of anorganisation based on knowledge and behaviour. While deductive indicators helpto rise the questions on the value of intangible...
The paper addresses the business value discussion of IT focussing on Business ProcessManagement (BPM), where BPM is understood as an integrated management concept withIT as a critical enabling technology. To answer the question if there could be any financialbenefit effects due to implementation...
Marketing hat in den Unternehmen an Bedeutung verloren, obwohl gerade die Entwicklung von Innovationen und die Marktkommunikation wesentliche Aufgabenbereiche darstellen. Technologen (insbesondere IT Spezialisten) und Controller ersetzen zunehmend die kreative Marktbearbeitung. Marketing-Akteure...
Ein großer Anteil der multinational tätigen Großunternehmen ist in technologieintensiven,dynamischen Branchen tätig und verfügt über ein breites Spektrum an technologischenRessourcen. In den vergangenen Dekaden hat ein Großteil dieser Unternehmen zunehmendWertschöpfungsleistungen an...
The reasons for the integration of ecological aspects in management decisions do not directly result from the perception of the ecological scarceness by the company itself. The impetus for the integration comes from the stakeholders. The stakeholders can influence management decisions either by...