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Consumer goods marketing 492 Konsumgütermarketing 492 Deutschland 150 Germany 149 Consumer behaviour 131 Konsumentenverhalten 131 Theorie 125 Theory 125 Brand management 67 Markenführung 67 Marketingmanagement 59 Marketing management 57 Beziehungsmarketing 54 Relationship marketing 54 Marketing 47 Konsumgüterindustrie 46 Markenartikel 38 Brand 37 USA 33 United States 33 Consumer goods industry 32 International marketing 32 Internationales Marketing 32 Lieferantenmanagement 32 Market research 32 Marktforschung 32 Supplier relationship management 32 Advertising effects 31 Werbewirkung 31 Distribution channel 29 Vertriebsweg 29 Estimation 23 Schätzung 23 Hochschulschrift 22 Verbraucherverhalten 20 Einzelhandel 19 Erfolgsfaktor 19 Handelsmarketing 17 Retail marketing 17 Retail trade 17
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Online availability
All
Free 28 Undetermined 6
Type of publication
All
Book / Working Paper 249 Article 243 Journal 1
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 153 Aufsatz in Zeitschriften 153 Dissertation 117 Thesis 117 Article in book 93 Aufsatz im Buch 93 Hochschulschrift 86 Graue Literatur 78 Non-commercial literature 78 Arbeitspapier 39 Working Paper 39 Bibliographie enthalten 38 Bibliography included 38 Collection of articles of several authors 27 Sammelwerk 27 Case study 16 Fallstudie 16 Aufsatzsammlung 6 Handbook 6 Handbuch 6 Bibliographie 2 Congress report 2 Interview 2 Kongressschrift 2 Advisory report 1 Company information 1 Firmeninformation 1 Gutachten 1 Kongress 1 Körperschaftsfestschrift 1 Lehrbuch 1 Mehrbändiges Werk 1 Multi-volume publication 1 Personenfestschrift 1 Publication in honor of a corporation 1 Publication in honor of a person 1 Reprint 1 Survey 1 Übersichtsarbeit 1
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Language
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German 309 English 176 French 3 Undetermined 2 Italian 1 Spanish 1 Swedish 1 Ukrainian 1
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Persons
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Ahlert, Dieter 11 Gierl, Heribert 8 Klapper, Daniel 7 Diller, Hermann 6 Gedenk, Karen 5 Großmann, Tina 5 Helm, Roland 4 Hildebrandt, Lutz 4 Huber, Frank 4 Landschulze, Sebastian 4 Meffert, Heribert 4 Neslin, Scott A. 4 Olbrich, Rainer 4 Bauer, Hans H. 3 Bodenstein, Gerhard 3 Borchert, Stefan 3 Gundlach, Gregory T. 3 Görtz, Gunnar 3 Hennig-Thurau, Thorsten 3 Hesse, Josef 3 Liu, Yanli 3 Neidhart, Michael 3 Wehling, Margret 3 Zentes, Joachim 3 Aaker, Jennifer 2 Ahmed, Zafar U. 2 Bauer, Erich 2 Berghoff, Hartmut 2 Bjørnstad, Roger 2 Boch, Sonja 2 Bolz, Joachim 2 Brambach, Gabriele 2 Bruhn, Manfred 2 Chapman, Craig J. 2 Danziger, Pamela N. 2 Decker, Reinhold 2 Dichtl, Erwin 2 Draganska, Michaela 2 Ernst, Holger 2 Esch, Franz-Rudolf 2
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Institutions
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Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 3 Gesellschaft für Innovatives Marketing 2 Deutsche Unilever GmbH <Hamburg> 1 Deutscher Fachverlag GmbH 1 Dr. Hans-Joachim Köster <Firma> 1 EURES, Institut für Regionale Studien in Europa Schleicher-Tappeser <Freiburg im Breisgau> 1 Fachverlag für Wirtschafts- und Steuerrecht Schäffer <Stuttgart> 1 Fördergesellschaft Marketing an der Universität Augsburg 1 Helmut-Schmidt-Universität 1 Institut für Congress- und Event-Marktforschung <Berlin; Hamburg> 1 Institut für Marketing <Münster, Westfalen> 1 MVIRDC World Trade Centre <Muṃbaī> 1 Münsteraner Marketing-Symposium <5, 1999, Münster (Westf)> 1 Università degli Studi di Torino / Sezione di Ragioneria ed Economia Aziendale Giovanni Ferrero 1 Universität Kassel / Fachbereich Wirtschaftswissenschaften 1 World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd. 1
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Transfer, Werbeforschung & Praxis : Zeitschrift für Werbung, Kommunikation und Markenführung 9 Reihe: Marketing : MAR 8 Thexis : Fachzeitschrift für Marketing : Fachzeitschrift für Marketing des Instituts für Marketing und Handel an der Universität St. Gallen 8 Journal of business economics : JBE 7 Europäische Hochschulschriften 6 Psychology & marketing 6 Gabler Edition Wissenschaft 5 Journal of advertising research 5 Marketing : ZFP : journal of research and management 5 The journal of brand management : an international journal 5 Berichte aus der Betriebswirtschaft 4 Die Betriebswirtschaft : DBW 4 Diskussionsbeiträge des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaft der Universität Duisburg - Gesamthochschule 4 Journal of food products marketing 4 Schriften zum innovativen Marketing 4 The antitrust bulletin : the journal of American and foreign antitrust and trade regulation 4 Akzente 3 Betriebswirtschaftslehre für Technologie und Innovation 3 EuroMed journal of business 3 Gabler Edition Wissenschaft / Marken- und Produktmanagement 3 Hamburger Schriften zur Marketingforschung 3 International journal of business and globalisation : IJBG 3 Journal of fashion marketing and management 3 Manuskripte aus den Instituten für Betriebswirtschaftslehre der Universität Kiel 3 Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung : ZfbF 3 Schriftenreihe Studien zum Konsumentenverhalten 3 Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis 3 The journal of consumer marketing 3 Arbeitspapiere / Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Distribution und Handel, Westfälische Wilhelms-Universität Münster / Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Distribution und Handel, Westfälische Wilhelms-Universität Münster 2 Arbeitspapiere / Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Distribution und Handel, Westfälische Wilhelms-Universität Münster. IFHM, Münster 2 Betriebswirtschaftliche Aspekte lose gekoppelter Systeme und Electronic Business 2 DUV / Wirtschaftswissenschaft 2 Der Handel im Informationszeitalter : Konzepte, Instrumente, Umsetzung ; Klaus Barth zum 65. Geburtstag 2 Economics : the open-access, open-assessment e-journal 2 Enterprise & society : the international journal of business history 2 Exzellenz in Markenmanagement und Vertrieb : Grundlagen und Erfahrungen 2 Forschungspapiere / Private Fachhochschule Göttingen 2 Gabler Edition Wissenschaft / Unternehmenskooperation und Netzwerkmanagement 2 Gabler Edition Wissenschaft : Marketing und neue Institutionenökonomik 2 Gabler-Edition Wissenschaft 2
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Sources
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ECONIS (ZBW) 492 RePEc 1
Showing 1 - 50 of 493
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Einflußfaktoren auf die Glaubwürdigkeit kundenorientierter Produkt-Vorankündigungen : ein signaltheoretischer Ansatz
Ernst, Holger; Schnoor, Anje - 2017
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Die Wirkung von Preis- und Nicht-Preis-Promotions auf die Markenloyalität
Gedenk, Karen; Neslin, Scott A. - 2016
This paper develops a model for measuring the effects of sales promotion on purchase event feedback. The model directly assesses the extent to which promotion purchases contribute differently than non-promotion purchases to the dynamic component of Guadagni and Little's (1983) "brand loyalty"...
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The disruptive impact of customer engagement on the business-to-consumer sales force
Hochstein, Bryan W.; Bolander, Willy - In: Customer engagement marketing, (pp. 203-218). 2018
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Branding impetus for start-ups : relevance and rhetoric
Venkatesh, Umashankar - In: Global entrepreneurship and new venture creation in the …, (pp. 54-74). 2018
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Markenführung von Kreditinstituten : Statusanalyse und Übertragbarkeit von Strategien und Instrumenten aus der Konsumgüterbranche
Wildschütz, Frank - 2015
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From customer service to customer experience : the drivers, risks and opportunities of digital transformation
Boureanu, Lumir - In: Out-thinking organizational communications : the impact …, (pp. 145-155). 2017
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Vergleichende Werbung für die Positionierung neuer Marken : Untersuchung der Werbewirkung mittels Strukturgleichungsanalyse
Kramer, Robert - 2017
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Rethinking luxury : how to market exclusive products and services in an ever-changing environment
Wittig, Martin C.; Sommerrock, Fabian; Beil, Philip; … - 2017
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Business-Design-Workshops : Inspiration für Innovatoren und Start-ups
Bozyazi, Esin - 2017
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Good Food Marketing : zehn Beiträge aus der Praxis für erfolgreiches Food Marketing
Peters, Andreas - 2016
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An exploration and investigation of edible insect consumption : the impacts of image and description on risk perceptions and purchase intent
Baker, Melissa A.; Shin, Jungyoung Tiffany; Kim, Young Wook - In: Psychology & marketing 33 (2016) 2, pp. 94-112
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Toward an understanding of causality between advertising and sales : new evidence from a multivariate cointegrated system
Darrat, Mahmoud A.; Wilcox, Gary B.; Funches, Venessa; … - In: Journal of advertising : official publication of the … 45 (2016) 1, pp. 62-71
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Kontaktzone Wirtschaft : Kommunikation in islamischen Kontexten erfolgreich gestalten
Boltres-Streeck, Klaus (ed.) - 2016 - 1. Auflage
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Global marketing strategies for the promotion of luxury goods
Mosca, Fabrizio (ed.); Gallo, Rosalia (ed.) - 2016
"This book explores the latest promotional trends, business models, and challenges within the luxury goods market, focusing on strategies for achieving competitive advantage, new market development, as well as the role of the media in luxury brand building"--
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Wine positioning : a handbook with 30 case studies of wine brands and wine regions in the world
Mora, Pierre - 2016
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Building an insight engine : how Unilever got to know its customers
Driest, Frank van den; Sthanunathan, Stan; Weed, Keith - In: Harvard business review : HBR 94 (2016) 9, pp. 64-74
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Should the devil wear Prada? : analyzing consumers' responses to luxury branding
Gheisary, Esmira - In: International fragmentation : impacts and prospects for …, (pp. 19-35). 2016
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Les vies multiples d'une montre : 19e journée internationale du marketing horloger
Zorik, Kalust (ed.); Courvoisier, François H. (ed.) - 2016
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Exploring consumer insights in wine marketing : an ethnographic research on #winelovers
Cuomo, Maria Teresa; Tortora, Debora; Festa, Giuseppe; … - In: Psychology & marketing 33 (2016) 12, pp. 1082-1090
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The challenges of luxury branding
Kapferer, Jean-Noël - In: The Routledge companion to contemporary brand management, (pp. 473-491). 2016
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Trade marketing, category management and shopper marketing : organizational trends in consumer goods marketing and sales
Schmutzler, René - 2016
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Advertising has got you on the run : well-being, consumption and leisure in a GE model
Fiorillo, Fabio; Lilla, Marco; Staffolani, Stefano - 2013
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A case study on pitfalls in branding of Boroline
Padma, R.; Sharma, Pawan Kumar - In: Cases on branding strategies and product development : …, (pp. 239-253). 2015
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Consumer attitudes toward online video game purchases
Ozuem, Wilson; Borrelli, Michael - In: Computer-mediated marketing strategies : social media …, (pp. 83-112). 2015
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Gender Marketing : ideologiekritische Diskursanalyse einer Kuppelproduktion
Krell, Gertraude - In: Diskurs und Ökonomie : diskursanalytische Perspektiven …, (pp. 237-262). 2015
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Adding value : brands and marketing in food and drink
Jones, Geoffrey (contributor) - 2015
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Can multiple new-product messages attract different consumer segments? : gaming advertisements’ interaction with targets affects brand attitudes and purchase intentions
Alpert, Frank; Saxton, M. Kim - In: Journal of advertising research 55 (2015) 3, pp. 307-321
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Wine queens : understanding the role of women in wine marketing
Ramšak, Mojca - 2015
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Logométrie et dynamique de l'écopublicité au Congo
Ibara, Maurice - 2015
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Markenmedien - Beobachtungen eines neuen Phänomens an der Schnittstelle von Marken und Medien
Baetzgen, Andreas; Tropp, Jörg - In: Schnittstellen (in) der Medienökonomie : …, (pp. 108-125). 2015
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Mobile Marketing im Kaufentscheidungsprozess
Holland, Heinrich; Koch, Beate - In: Dialogmarketing Perspektiven 2014/2015 : Tagungsband 9. …, (pp. 71-102). 2015
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Market Driven und Market Driving aus Mitarbeiter- und Konsumentensicht
Düerkop, Henrike - 2015
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Strategisches Design der Zukunft : Erfolgsfaktoren der Kommunikation von Konsumgüterherstellern mit Digital Natives
Stevens, Martha Sarah - 2015
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Innovationsakzeptanz von Smartphones bei chinesischen Konsumenten : eine Analyse der Einflussfaktoren
Götze, Franziska - 2011 - 1. Aufl.
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Retailing & consumer goods marketing : Impulse für Handel und Konsumgüterindustrie
Siegen : Univ. Siegen, Marketing - Nachgewiesen 2011 -
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The Economist marketing for growth : the role of marketers in driving revenues and profits
Ellwood, Iain - 2014 - 1. ed.
"Marketing for Growth is a guide to how the marketing function within a business can and should become its most important driver of growth. Marketers play a crucial role in generating revenue and they can plan an equally important role in how revenues translate into profit"--
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When going green backfires : how firm intentions shape the evaluation of socially beneficial product enhancements
Newman, George E.; Gorlin, Margarita; Dhar, Ravi - In: Journal of consumer research : JCR ; an … 41 (2014/15) 3, pp. 823-839
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Marketing in volatilen Märkten
Liebl, Hildegard; Seiger, Denny - In: Controlling, Finanzierung, Produktion, Marketing, (pp. 485-513). 2014
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Koordination im Kampagnenmanagement
Rühl, Denise - 2014
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Hersteller- und Handelsmarketing
Bormann, Ingrid; Hurth, Joachim - 2014
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Beeinflussung und Veränderung von Konsumentengewohnheiten als Herausforderung für das Marketing : theoretische Überlegungen und deren empirische Überprüfung am Beispiel des Ernähru...
Weinert, Christoph - 2014
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Smellizing cookies and salivating : a focus on olfactory imagery
Krishna, Aradhna; Morrin, Maureen; Sayin, Eda - In: Journal of consumer research : JCR ; an … 41 (2014/15) 1, pp. 18-34
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Gender Marketing im Online Handel von Bekleidung mit Fokus auf hedonistischem Einkaufsverhalten
Hamacek, Michaela - 2014
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A feedback Stackelberg game of cooperative advertising in a durable goods oligopoly
Chutani, Anshuman; Sethi, Suresh P. - In: Dynamic games in economics : [... 12th VW, held in …, (pp. 89-114). 2014
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Gender Marketing im Retail Management
Nufer, Gerd; Fischer, Florian - 2014
Männer und Frauen sind unterschiedlich und handeln unterschiedlich. Diese Erkenntnis bildet das Fundament des Gender Marketing, das sowohl in der Theorie als auch in der Praxis zunehmend an Bedeutung gewinnt. Eine erfolgreiche Umsetzung dieser Disziplin ist für Unter-nehmen eine wichtige...
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Increased price markup from union coordination : OECD panel evidence
Bjørnstad, Roger; Kalstad, Kjartan Øren - 2010
Although coordination of wage bargaining probably affects entry barriers and competition in product markets, research on price determination has typically not considered such factors. In this paper the price markup depends on coordination and is estimated on a panel of 15 OECD countries. The...
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Pricing-Prozesse bei Herstellern von Fast Moving Consumer Goods
Riekhof, Hans-Christian; Werner, Franziska - 2010
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Increased price markup from union coordination : OECD panel evidence
Bjørnstad, Roger; Kalstad, Kjartan Øren - 2010
Although coordination of wage bargaining probably affects entry barriers and competition in product markets, research on price determination has typically not considered such factors. We argue that the price markup depends on wage setting institutions and present empirical evidence in form of...
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Hedonic consumer decision making and implications for the marketing of media goods
Henning, Victor (contributor);  … - 2010
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Pricing-Prozesse bei Herstellern von Fast Moving Consumer Goods
Riekhof, Hans-Christian; Werner, Franziska - 2010
Die Prozessorientierung des Pricings rückte in den letzten Jahren verstärkt in den Fokus der wissenschaftlichen Diskussion; ferner wurden auch in Unternehmen verstärkt die Pricing-Prozesse überprüft. Im Mittelpunkt steht vielfach nicht mehr die klassische Preisoptimierung, sondern eine...
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