EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Crossmedia marketing"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subjects
All
Media mix 42 Mediamix-Strategie 42 Advertising effects 11 Marketingmanagement 11 Werbewirkung 11 Marketing management 10 Media industries 7 Mediensektor 7 Online-Marketing 7 Synergie 7 Synergy 7 Advertising media 6 Internet marketing 6 Werbeträger 6 Deutschland 4 Erfolgsfaktor 4 Germany 4 Marketing 4 Success factor 4 Advertising 3 Advertising planning 3 Consumer behaviour 3 Fernsehwerbung 3 Konsumentenverhalten 3 Television advertising 3 Werbeplanung 3 Werbung 3 Aufsatzsammlung 2 Beziehungsmarketing 2 Communication media 2 Cross Media Publishing 2 Direktmarketing 2 Kampagne 2 Kommunikationsmedien 2 Management 2 Media management 2 Media-Mix 2 Medienmanagement 2 Netherlands 2 Neue Medien 2
more ... less ...
Online availability
All
Free 3
Type of publication
All
Article 28 Book / Working Paper 15
Type of publication (narrower categories)
All
Article in book 18 Aufsatz im Buch 18 Article in journal 11 Aufsatz in Zeitschriften 11 Hochschulschrift 5 Thesis 5 Dissertation 4 Collection of articles of several authors 2 Handbook 2 Handbuch 2 Sammelwerk 2 Arbeitspapier 1 Collection of articles written by one author 1 Graue Literatur 1 Non-commercial literature 1 Sammlung 1 Working Paper 1
more ... less ...
Language
All
German 25 English 19
Persons
All
Voorveld, Hilde A. M. 4 Neijens, Peter C. 3 Katz, Helen E. 2 Noack, Catharina 2 Schneider, Martin 2 Smit, Edith G. 2 Bachér, Frank 1 Beal, Virginia 1 Belz, Christian 1 Berndt, Ralph 1 Best, Christoph 1 Block, Martin P. 1 Briggs, Rex 1 Bruhn, Manfred 1 Brügner, Hartmut 1 Chatterjee, Patrali 1 Foit, Kristian 1 Goerg, Georg M. 1 Große Holtforth, Dominik 1 Hardy, Jonathan 1 Hofacker, Charles F. 1 Holland, Heinrich 1 Kennedy, Rachel 1 Koehler, Jim 1 Kracke, Bernd 1 Kratel, Harald 1 Larguinat, Laurent 1 Mahrdt, Niklas 1 McDonald, Colin 1 Metallidis, Elena 1 Mory, Linda 1 Murphy, Jamie 1 Müller, Andrea 1 Navarro-Bailón, María Ángeles 1 Neumann, Natalie 1 Nitzsche, Philipp 1 Ouarzazi, Yassine el 1 Peters, Kay 1 Pietzcker, Dominik 1 Potter, Robert F. 1
more ... less ...
Institutions
All
Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 2 UVK Verlagsgesellschaft mbH 1
Published in...
All
Journal of marketing communications 6 Journal of advertising research 4 Management von Medienunternehmen : digitale Innovationen - crossmediale Strategien 3 The changing roles of advertising : [extended versions of papers presented at the 11th ICORIA (International Conference on Research in Advertising) Stockholm, Sweden in June 2012] 2 Arbeitspapiere der FOM / FOM, Hochschule für Oekonomie & Management 1 Communication series 1 Crossmedia : wer bleibt auf der Strecke? ; Beiträge aus Wissenschaft und Praxis 1 Dialogmarketing im Dialog : Festschrift zum 10-jährigen Bestehen des Siegfried Vögele Instituts 1 Dialogmarketing-Perspektiven 2011/2012 : Tagungsband ; 6. Wissenschaftlicher Interdisziplinärer Kongress für Dialogmarketing 1 Die 10 wichtigsten Zukunftsthemen im Marketing 1 Direktmarketing - Wissen für den Profi 1 E-Business 1 Erfolgsfaktor Innovation : mit 7 Tabellen 1 Events und Messen : Stand und Perspektiven der Eventforschung ; [mit der 5. Wissenschaftlichen Konferenz Eventforschung, die am 25. Oktober 2013 vom Lehrstuhl Marketing und Handelsbetriebslehre der TU Chemnitz veranstaltet wurde ...] 1 Innovationen im Kundendialog : reales Kundenverhalten und reales Marketing 1 Journal of advertising : official publication of the American Academy of Advertising 1 Leitfaden Online-Marketing ; [Bd. 1] 1 Market research best practice : 30 visions for the future ; a compilation of discussion papers, case studied and methodologies from ESOMAR 1 Medienbetriebswirtschaftslehre - Marketing 1 Perspektiven für die Publikumszeitschrift : mit 31 Tabellen 1 Policy and marketing strategies for digital media 1 Routledge communication series 1 Schriftenreihe Schwerpunkt Marketing 1 The Routledge companion to advertising and promotional culture 1 Transferorientierte betriebswirtschaftliche Forschung 1
more ... less ...
Sources
All
ECONIS (ZBW) 42 BASE 1
Showing 1 - 43 of 43
Cover Image
Innovationsmanagement für TV-Unternehmen : organisatorische und personalwirtschaftliche Implikationen auf Basis crossmedialer Contentkonzeption
Schüller, Janina - 2015
Saved in:
Cover Image
Crossmedia-Kommunikation : Komponenten, Planung, Implementierung und Prozesskontrolle ; illustriert mit Beispielen aus der Entertainmentbranche
Rudolph, Elke - 2015
Saved in:
Cover Image
The media handbook : a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying
Katz, Helen E. - 2017 - 6th edition
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
When to combine television with online campaigns : cost savings versus extended reach
Goerg, Georg M.; Best, Christoph; Shobowale, Sheethal; … - In: Journal of advertising research 57 (2017) 3, pp. 283-304
Saved in:
Cover Image
Kampagnen führen : Potenziale professioneller Kommunikation im digitalen Zeitalter
Pietzcker, Dominik - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Medienwandel durch Crossmedia
Rautenberg, Kirsten - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Integrierte Kommunikation 2.0 und Crossmedia : vernetzte Kommunikation im Zeitalter digitaler Medien
Bruhn, Manfred; Zimmermann, Anja - In: Die 10 wichtigsten Zukunftsthemen im Marketing, (pp. 163-185). 2016
Saved in:
Cover Image
The fit factor : the role of fit between ads in understanding cross-media synergy
Voorveld, Hilde A. M.; Valkenburg, Sanne M. F. - In: Journal of advertising : official publication of the … 44 (2015) 3, pp. 185-195
Saved in:
Cover Image
Akzeptanz und Wirkung einer Code-basierten, cross-medialen Marketingkommunikation : drei Studien am Beispiel von QR-Codes
Neumann, Natalie - 2015
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Management von Multiscreen-Kampagnen : Grundlagen, Organisation, Roadmap, Checklisten
Brügner, Hartmut - 2015
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Unternehmen im medialen Wettbewerb versus Messe- und Eventplattformen : zwei Welten leben aneinander vorbei!
Sommer, Rudolf - In: Events und Messen : Stand und Perspektiven der …, (pp. 27-37). 2014
Saved in:
Cover Image
Cross-media marketing strategies
Wirtz, Bernd W.; Nitzsche, Philipp; Mory, Linda - In: Policy and marketing strategies for digital media, (pp. 218-232). 2014
Saved in:
Cover Image
Crossmedia Marketing – Suchmaschinen als Brücke zwischen Offline- und Online-Kommunikation
Noack, Catharina - 2010
Durch das kontinuierlich ansteigende Medienangebot konkurrieren Medienprodukte zunehmend um die knappe Ressource der Rezipientenaufmerksamkeit. Crossmedia Marketing zielt auf die Präsenz in verschiedenen Medienteilmärkten, offline und online ab, wodurch sich die Abhängigkeit von einzelnen...
Saved in:
Cover Image
Cross-media synergy : exploring the role of the integration of ads in cross-media campaigns
Voorveld, Hilde A. M.; Valkenburg, Sanne - In: The changing roles of advertising : [extended versions …, (pp. 187-200). 2013
Saved in:
Cover Image
Modeling synergies in cross-media strategies : on-line and off-line media
Suklan, Jana; Žabkar, Vesna - In: The changing roles of advertising : [extended versions …, (pp. 159-171). 2013
Saved in:
Cover Image
Achieving reach in a multi-media environment : how a marketer's first step provides the direction fot the second
Romaniuk, Jenni; Beal, Virginia; Uncles, Mark - In: Journal of advertising research 53 (2013) 2, pp. 221-230
Saved in:
Cover Image
What works best when combining television sets, PCs, tablets, or mobile phones? : how synergies across devices result from cross-device effects and cross-format synergies
Varan, Duane (contributor); Murphy, Jamie (contributor);  … - In: Journal of advertising research 53 (2013) 2, pp. 212-220
Saved in:
Cover Image
Is the multi-platform whole more powerful than its separate parts? : measuring the sales effects of cross-media advertising
Taylor, Jennifer (contributor); Kennedy, Rachel (contributor) - In: Journal of advertising research 53 (2013) 2, pp. 200-211
Saved in:
Cover Image
Crossmediale Budgetierung
Peters, Kay - In: Dialogmarketing im Dialog : Festschrift zum …, (pp. 179-197). 2013
Saved in:
Cover Image
Management von Medienunternehmen : digitale Innovationen - crossmediale Strategien
Schneider, Martin (ed.) - 2013
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Cross-media promotion and media synergy : practices, problems, and policy responses
Hardy, Jonathan - In: The Routledge companion to advertising and promotional …, (pp. 83-98). 2013
Saved in:
Cover Image
The role of varying information quantity in ads on immediate and enduring cross-media synergies
Chatterjee, Patrali - In: Journal of marketing communications 18 (2012) 3, pp. 217-240
Saved in:
Cover Image
The interacting role of media sequence and product involvement in cross-media campaigns
Voorveld, Hilde A. M.; Neijens, Peter C.; Smit, Edith G. - In: Journal of marketing communications 18 (2012) 3, pp. 203-216
Saved in:
Cover Image
Strategic consistent messages in cross-tool campaigns : effects on brand image and brand attitude
Navarro-Bailón, María Ángeles - In: Journal of marketing communications 18 (2012) 3, pp. 189-202
Saved in:
Cover Image
Understanding consumer-created media synergy
Schultz, Don E.; Block, Martin P.; Raman, Kaylan - In: Journal of marketing communications 18 (2012) 3, pp. 173-187
Saved in:
Cover Image
Special issue: Cross-media effects
Neijens, Peter C. (contributor) - 2012
Saved in:
Cover Image
Crossmedia : Integration von Online und Offline im Dialogmarketing
Holland, Heinrich; Wengerter, Lena - In: Dialogmarketing-Perspektiven 2011/2012 : Tagungsband ; …, (pp. 65-92). 2012
Saved in:
Cover Image
Konsequenzen der Konvergenz : juristische "Hot Spots"
Sporn, Stefan - In: Management von Medienunternehmen : digitale …, (pp. 397-417). 2013
Saved in:
Cover Image
Controlling von Medienunternehmen
Schneider, Martin; Foit, Kristian - In: Management von Medienunternehmen : digitale …, (pp. 277-299). 2013
Saved in:
Cover Image
E-Commerce und Crossmedia
Große Holtforth, Dominik; Metallidis, Elena - In: Management von Medienunternehmen : digitale …, (pp. 155-180). 2013
Saved in:
Cover Image
Crossmedia-Optimierung : Leitmedium und Kundenprozesse
Rutschmann, Marc; Belz, Christian - In: Innovationen im Kundendialog : reales Kundenverhalten …, (pp. 197-222). 2011
Saved in:
Cover Image
Opening the black box : understanding cross-media effects
Voorveld, Hilde A. M.; Neijens, Peter C.; Smit, Edith G. - In: Journal of marketing communications 17 (2011) 2, pp. 69-85
Saved in:
Cover Image
The media handbook : a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying
Katz, Helen E. - 2010 - 4. ed.
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Crossmedia Marketing : Suchmaschinen als Brücke zwischen Offline- und Online-Kommunikation
Noack, Catharina - 2010 - Als Ms. gedr.
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Die normative Bewertung von Cross-Promotion : eine akzeptable Marketing-Strategie für crossmedial aufgestellte Medienkonzerne?
Zacher, Franziska - In: Crossmedia : wer bleibt auf der Strecke? ; Beiträge …, (pp. 210-225). 2010
Saved in:
Cover Image
Crossmedia : Werbekampagnen erfolgreich planen und umsetzen
Mahrdt, Niklas - 2009 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Erfolgsfaktoren für Crossmedia-Publishing-Anbieter
Müller, Andrea - 2009
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Crossmedia-Werbung - neue Erlöspotenziale für Publikumszeitschriften
Bachér, Frank; Schwecke, Carsten - In: Perspektiven für die Publikumszeitschrift : mit 31 Tabellen, (pp. 503-513). 2007
Saved in:
Cover Image
Anforderungen an Crossmedia-Kampagnen
Kratel, Harald - 2007
Saved in:
Cover Image
Cross-media measurement : the new medium necessitates a new approach to marketing mix measurement
Briggs, Rex - In: Market research best practice : 30 visions for the …, (pp. 319-363). 2007
Saved in:
Cover Image
Crossmedia
Vogelsberg, Daniel - 2006
Saved in:
Cover Image
Innovative Crossmedia-Werbestrategien für Markenartikel
Berndt, Ralph; Uebelhart, Muriel J. - In: Erfolgsfaktor Innovation : mit 7 Tabellen, (pp. 177-186). 2005
Saved in:
Cover Image
Crossmedia-Strategien : Dialog über alle Medien
Kracke, Bernd (ed.) - 2001 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Saved in:
A service of the
zbw
Questions? Chat with us

Questions? Chat with us

Loading...
 Searching for statistics or facts?
  • Sitemap
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...