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Year of publication
Subjects
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Kulturmanagement 314 Cultural management 254 Deutschland 96 Germany 91 Cultural sector 64 Kultursektor 64 Theorie 41 Theory 41 Cultural economics 34 Kulturökonomik 34 Museum 33 Kulturelle Einrichtung 27 Kulturpolitik 25 Kunst 24 Marketing 24 Theater 24 Cultural policy 23 Financing culture 23 Kulturfinanzierung 23 Theatre 22 Arts 21 Nonprofit marketing 20 Nonprofit-Marketing 20 Aufsatzsammlung 19 Management 16 Music industry 16 Musikwirtschaft 16 Italien 14 Italy 14 Cultural heritage 13 Kulturgüter 13 cultural management 13 Kulturwirtschaft 12 Strategisches Management 12 Entrepreneurship 11 Entrepreneurship approach 11 France 11 Frankreich 11 Marketing management 11 Marketingmanagement 11
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Online availability
All
Free 16 Undetermined 2
Type of publication
All
Book / Working Paper 168 Article 154 Journal 6 Other 1
Type of publication (narrower categories)
All
Article in book 94 Aufsatz im Buch 94 Article in journal 50 Aufsatz in Zeitschriften 50 Collection of articles of several authors 34 Sammelwerk 34 Hochschulschrift 27 Dissertation 25 Thesis 25 Case study 21 Fallstudie 21 Lehrbuch 15 Graue Literatur 14 Non-commercial literature 14 Handbook 11 Handbuch 11 Congress report 8 Kongress 8 Kongressschrift 8 Arbeitspapier 7 Aufsatzsammlung 7 Working Paper 7 Bibliographie enthalten 6 Bibliography included 6 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 6 Interview 3 Konferenzschrift 3 Einführung 2 Advisory report 1 Enzyklopädie 1 Glossar enthalten 1 Glossary included 1 Gutachten 1 Mikroform 1 No longer published / No longer aquired 1
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Language
All
German 208 English 103 Undetermined 11 French 4 Italian 4 Polish 2 Romanian 2 Russian 1 Serbian 1
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Persons
All
Klein, Armin 28 Heinze, Thomas 14 Bendixen, Peter 8 Konrad, Elmar D. 8 Heinrichs, Werner 6 Henze, Raphaela 6 Frank, Simon A. 5 Hausmann, Andrea 5 Fischer, Walter Boris 4 Günter, Bernd 4 Price, Roger 4 Agid, Philippe 3 Colbert, François 3 Cordes, Jens 3 Drautz, Michael 3 Föhl, Patrick S. 3 Glogner-Pilz, Patrick 3 Höhne, Steffen 3 Matt, Gerald 3 Moser, Susanne 3 Pröbstle, Yvonne 3 Schneidewind, Petra 3 Steirer, Wolfgang 3 Tarondeau, Jean-Claude 3 Aiello, Lucia 2 Bekmeier-Feuerhahn, Sigrid 2 Belussi, Fiorenza 2 Browaeys, Marie-Joe¨lle 2 Browaeys, Marie-Joe͏̈lle 2 Camarero, Carmen 2 Cuadrado-García, Manuel 2 Dubini, Paola 2 Garrido Samaniego, María José 2 Gemünden, Hans Georg 2 ISTOCESCU, Amedeo 2 Janner, Karin 2 Jürgens, Ekkehard 2 Kwiecień, Anna 2 Lutz, Markus 2 Mandel, Birgit 2
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Institutions
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Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 5 Akademie Remscheid für Musische Bildung und Medienerziehung 1 Center for International Food and Agricultural Policy 1 Christel DeHaan Tourism and Travel Research Institute <Nottingham> 1 DeHaan Tourism Management Conference <5, 2006, Nottingham> 1 Department of Economics, College of Business 1 Eurogroup Consulting 1 Fachkongress "Progress in Tourism Research" <2, 2001, Berlin> 1 Forum Kulturmarketing <2002, Ludwigsburg> 1 Hogeschool voor de Kunsten <Utrecht> 1 International Institute of Social and Economic Sciences 1 International School for Social and Business Studies, Celje, Slovenia 1 Kommunale Gemeinschaftsstelle <Köln> 1 Konferenz Kunst und Management <1, 2012, Heilbronn> 1 Logos Verlag Berlin GmbH 1 Mannheim 1 P.I.E. - Peter Lang S.A. 1 Springer-Verlag GmbH 1 Stiftung für Kulturelle Weiterbildung und Kulturberatung 1 Verlag Franz Vahlen GmbH 1 Workshop zur Methodologie der Musikwirtschaftsforschung <Wien> 1 Österreichisches Institut für Wirtschaftsforschung 1
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International journal of arts management 23 Kompendium Kulturmanagement : Handbuch für Studium und Praxis 15 Kultur und Management : eine Annäherung 11 Kompendium Kulturmarketing : Handbuch für Studium und Praxis 7 International studies of management and organization 6 Kunst- und Kulturmanagement 6 Unternehmertum und Führungsverhalten im Kulturbereich 5 Erfolgsfaktor Mitarbeiter : wirksames Personalmanagement für Kulturbetriebe 4 Handbook of research on management of cultural products : e-relationship marketing and accessibility perspectives 4 Kultur 2.0 : neue Web-Strategien für das Kulturmanagement im Zeitalter von Social Media 4 Kultur- und Museumsmanagement 4 Culture and creativity as location factors - looking beyond metropolitan areas 3 Innovation durch Kommunikation : Kommunikation als Innovationsfaktor für Organisationen 3 Kulturmarketing 3 Ökonomie der Musikindustrie 3 Alles nur Theater? : Beiträge zur Debatte über Kulturstaat und Bürgergesellschaft 2 Creativity and the contemporary economy Niina Koivunen ... (eds.) 2 DUV : Wirtschaftswissenschaft 2 Dtv 2 Economia. Seria Management 2 Empirische Personal- und Organisationsforschung 2 Geographie der Freizeit und des Tourismus : Bilanz und Ausblick 2 Kreative gründen anders! : Existenzgründungen in der Kulturwirtschaft ; ein Handbuch 2 Leadership : vom Führen in modernen Zeiten 2 Macht Kultur Gewinn? : Kulturbetrieb zwischen Nutzen und Profit 2 Managing event operations 2 Managing situated creativity in cultural industries 2 Tourism management : research, policies, practice 2 Weimarer Studien zu Kulturpolitik und Kulturökonomie 2 dtv 2 Accountability and social responsibility : international perspectives 1 Advances in marketing, customer relationship management, and e-services (AMCRMES) book series 1 Aesthetic leadership : managing fields of flow in art and business 1 Africa journal of management 1 Arts marketing : an international journal : AM 1 Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft 1 Berichte aus der Betriebswirtschaft 1 Berliner Schriften zur Museumskunde 1 Brazilian Business Review 1 Cases on innovations in educational marketing : transnational and technological strategies 1
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Sources
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ECONIS (ZBW) 279 USB Cologne (EcoSocSci) 38 RePEc 11 BASE 1
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Kulturelle Übersetzer : Kunst und Kulturmanagement im transkulturellen Kontext
Dätsch, Christiane (ed.) - 2018
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Introduction to international arts management
Henze, Raphaela - 2018
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Musikwirtschaftsforschung : die Grundlagen einer neuen Disziplin
Tschmuck, Peter (ed.); Flath, Beate (ed.);  … - Workshop zur Methodologie der Musikwirtschaftsforschung … - 2018 - 1. Auflage 2018
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Förder- und Freundeskreise in der Kultur in Deutschland : Typologie und Strategieentwicklungsmodell
Welling, Annette - 2015
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Management studies from Africa : a cross-cultural critique
Jackson, Terence - In: Africa journal of management 1 (2015) 1/4, pp. 78-88
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Arts and the market : AAM
Bingley : Emerald - 5.2015 - 7.2017
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Einführung in das internationale Kulturmanagement
Henze, Raphaela - 2017
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Kompendium Kulturmanagement : Handbuch für Studium und Praxis
Klein, Armin (ed.) - 2017 - 4., überarbeitete Auflage
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Veranstaltungsmanagement
Massonne, Feeline - 2017
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Audience Development in der Migrationsgesellschaft : neue Strategien für Kulturinstitutionen
Allmanritter, Vera - 2017
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Kulturtourismus für alle? : neue Strategien für einen Wachstumsmarkt
Klein, Armin (ed.); Pröbstle, Yvonne (ed.);  … - 2017
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The Moving Network - a new platform for refugees and their communicational and educational issues
Wolfram, Gernot; Sandrini, Mafalda; Prado, Maria Fernanda - In: Conference proceedings trends in business communication 2016, (pp. 91-97). 2017
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Culture management : strategy and marketing aspects
Wróblewski, Łukasz - 2017
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Public-private partnership in the cultural sector : a comparative analysis of European models
Borin, Elena - 2017
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Reshaping opera : a critical reflection on arts management
Trevisan, Paola - 2017
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Setting agendas in cultural markets : organizations, creators, experiences
Bantimaroudis, Philemon - 2017
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Live flamenco in Spain : a dynamic analysis of supply, with managerial implications
Palma Martos, Luis; Palma Martos, María Luisa; … - In: International journal of arts management 19 (2017) 3, pp. 58-70
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Biznes w kulturze - kultura w biznesie : nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne
Reformat, Beata (ed.); Kwiecień, Anna (ed.) - 2017
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INTERNET CHALLENGES FOR CONTEMPORARY CULTURAL MANAGEMENT
Backovi, Nemanja; Mili, Vesna; Sofronijevi, Adam - International Institute of Social and Economic Sciences - 2014
This paper will emphasize contemporary approaches of online management structure for arts and cultural institutions. Turbulent economic environment calls for flexible managerial strategies, which will establish balance between traditional values and continual drive for innovations, due to more...
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Learning and relationship orientation : an empirical examination in European museums
Garrido Samaniego, María José; Camarero Izquierdo, Carmen - In: International journal of nonprofit & voluntary sector … 19 (2014) 2, pp. 92-109
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Kulturmanagement und Social Media : Neue interdisziplinäre Perspektiven auf eine User-generated Culture im Kulturbetrieb
Frank, Simon A. - 2016
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Einführung in das Kulturmanagement : Themen - Kooperationen - Gesellschaftliche Bezüge
Hoppe, Bernhard Maria; Heinze, Thomas - 2016
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Internationales Kulturmanagement : zur kulturellen Infra- und Angebotsstruktur der Städte Hagen und Smolensk
Heinze, Thomas (ed.) - 2016 - Aufl. 2016
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Optimierung des globalen Projektmanagements : Methoden und Instrumente
Huang, Joanne - 2016
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The role of the (governance of the) arts in cultural sustainability : a case study of music
Lauesen, Linne Marie - In: Accountability and social responsibility : …, (pp. 49-74). 2016
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Kunst durch Ökonomie
Drautz, Michael - In: Digital Controlling & Simple Finance : die Zukunft der …, (pp. 189-196). 2016
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Biznes w kulturze - kultura w biznesie : wybrane problemy
Kwiecień, Anna (ed.); Reformat, Beata (ed.) - 2016
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Virtual museums : international strategies and digital innovation management in global competition ; an overview
Esposito, Paolo; Ricci, Paolo - In: International journal of globalisation and small … 8 (2016) 2, pp. 117-130
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Is theatre efficiency affected by the legal form type? A case study of German public theatres
Zieba, Marta - Department of Economics, College of Business - 2013
The paper aims at exploring the economic efficiency of the performing arts organisations. A parametric stochastic frontier approach is presented as a way of measuring the performance of cultural institutions. In particular, using German public theatres as a case study and summarising the...
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Cross-Cultural Management of an Indian Multinational in its Western Subsidiaries: An Exploratory Study
Nigam, Roli; Su, Zhan - In: Transnational Corporations Review 5 (2013) 2, pp. 30-45
Multinationals from emerging economies are climbing up the global performance ladder successfully at a fast pace. In spite of this, there have not been enough researches done on the subject, especially empirical studies, as pointed out by several authors. This paper tries to fill the gap in the...
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The Measurement of International Experience as a Dimension of Board Indices: Concept for an Improvement
Sommer, Lutz - In: International Journal of Business Administration 3 (2012) 4, pp. 2-19
In recent years, the internationality of enterprises, relying on adequate management resources, has gained in importance. One resource is the "International Experience of the Board" which for lack of primary datavery often can be measured on the basis of secondary data only. The lack of primary...
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Arts and the market
Bingley : Emerald Group Publishing Limited - Volume 5, number 1 (2015)-
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Culture: un nouvel art du management? : fusions, création, transformation des institutions culturelles
2015
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Partizipatives Kulturmanagement : interdisziplinäre Verhandlungen zwischen Kunst, Kultur und Öffentlichkeit
Lang, Siglinde - 2015
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Das gebaute Museumserlebnis : erlebniswirksame Architektur als strategische Schnittstelle für Museumsmarken
Ober-Heilig, Nadine - 2015
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Breaking down the fourth wall in arts management : the implications of engaging users in decision-making
Jancovich, Leila - In: International journal of arts management 18 (2015) 1, pp. 14-28
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From the student side of the ivory tower : an empirical study of student expectations of internships in arts and cultural management
Cuyler, Antonio C.; Hodges, Anne R. - In: International journal of arts management 17 (2015) 3, pp. 68-79
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THE APPLICABILITY OF STRATEGIC ANALYSIS METHODS FOR COMPETITION ENVIRONMENT IN THE DIAGNOSIS OF CULTURAL ORGANIZATION IN REGIONAL CONTEXT
CORBOS, Razvan-Andrei - In: Proceedings of Administration and Public Management … 7 (2011) 1, pp. 346-355
Culture has various dimensions, from instrument of communication and promotion of national values and expression of the national spirit to ways of spending free time. One of these dimensions has a special manifestation in the arts management performance context: culture is a vital element for...
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Management of art galleries : business models
Resch, Magnus Bruno Frederik - 2011
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Arts marketing : an international journal : AM
Bingley : Emerald - 1.2011-volume 4, number 1/2 (2014)
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Articulating growth and cultural innovation in art museums : the Louvre's business model revision
Coblence, Emmanuel; Sabatier, Valérie - In: International studies of management and organization 44 (2014) 4, pp. 9-25
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Schwimmende Grenzen : soll der Künstler auch ein Kulturmanager sein?
Wolfram, Gernot - In: Kultur und Management : eine Annäherung, (pp. 209-221). 2014
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Artists and managers as executive leaders of arts organizations
Reid, Wendellyn - In: Kultur und Management : eine Annäherung, (pp. 197-207). 2014
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Künstler und Marketing : der Beginn einer lohnenden Freundschaft
Roß, Ina - In: Kultur und Management : eine Annäherung, (pp. 157-166). 2014
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Kunst und Management : zwei Seiten einer Medaille ; was bereits in der Ausbildung von Künstlern und Kulturmanagern getan werden kann, damit diese später gut zusammenarbeiten
Henze, Raphaela - In: Kultur und Management : eine Annäherung, (pp. 141-156). 2014
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Open for Everything : als Kulturmanager im Goethe-Institut
Landwehr, Gabriele - In: Kultur und Management : eine Annäherung, (pp. 111-125). 2014
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Die K-M-Frage : aus der Musik-Praxis des Managens und Künstlerns
Meyer, Marcus - In: Kultur und Management : eine Annäherung, (pp. 81-91). 2014
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Mittendrin und doch nicht dabei : über den Umgang des Kulturmanagers mit der Kunst
Heskia, Thomas - In: Kultur und Management : eine Annäherung, (pp. 65-79). 2014
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Wohlfühloase Festspielhaus Baden-Baden : mit effektivem Kulturmanagement Top-Künstler begeistern
Drautz, Michael - In: Kultur und Management : eine Annäherung, (pp. 59-64). 2014
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Vom Rande des Zentrums der Peripherie
Kraft, Tobias - In: Kultur und Management : eine Annäherung, (pp. 45-49). 2014
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