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Destinationsmanagement 673 Destination management 665 Tourismusmarketing 193 Tourism marketing 191 Tourismus 114 Holiday behaviour 96 Tourism 96 Urlaubsverhalten 96 Tourismusregion 84 Tourism industry 82 Tourismuswirtschaft 82 Tourism destination 81 Brand management 46 Markenführung 46 Brand image 44 Markenimage 44 Deutschland 43 Germany 43 USA 42 United States 42 Designation of origin 33 Herkunftsbezeichnung 33 Stakeholder 32 International tourism 30 Internationaler Tourismus 30 Tourismuspolitik 29 Tourism policy 28 Australia 27 Australien 27 Cultural tourism 27 Kulturtourismus 27 Schweiz 24 Switzerland 24 Beziehungsmarketing 23 Relationship marketing 23 Tourism research 22 Tourismusforschung 22 Cultural heritage 21 Kulturgüter 21 Tourismusindustrie 21
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Online availability
All
Free 19
Type of publication
All
Article 565 Book / Working Paper 108
Type of publication (narrower categories)
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Article in journal 410 Aufsatz in Zeitschriften 410 Article in book 159 Aufsatz im Buch 159 Case study 51 Fallstudie 51 Collection of articles of several authors 42 Sammelwerk 42 Hochschulschrift 21 Dissertation 20 Thesis 20 Aufsatzsammlung 9 Graue Literatur 9 Non-commercial literature 9 Lehrbuch 8 Kongress 7 Congress report 5 Kongressschrift 5 Working Paper 4 Arbeitspapier 3 Interview 2 Konferenzschrift 2 Reprint 2 Article 1 Festschrift 1 Glossar enthalten 1 Glossary included 1 Personenfestschrift 1 Publication in honor of a person 1
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Language
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English 525 German 138 French 4 Italian 2 Czech 1 Danish 1 Norwegian 1 Polish 1 Albanian 1 Serbian 1 Undetermined 1
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Persons
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Pechlaner, Harald 21 Pârgaru, Ion 9 Beritelli, Pietro 8 Wang, Youcheng 8 Candela, Guido 7 Fischer, Elisabeth 7 Pike, Steven 7 Teodorescu, Nicolae 7 Dreyer, Axel 6 Baggio, Rodolfo 5 Fesenmaier, Daniel R. 5 Kagermeier, Andreas 5 Laesser, Christian 5 Law, Rob 5 Stăncioiu, Aurelia-Felicia 5 Stǎncioiu, Aurelia-Felicia 5 Vlădoi, Anca-Daniela 5 Xiang, Zheng 5 Antz, Christian 4 Boksberger, Philipp 4 Botoş, Andreea 4 Cai, Liping A. 4 Capone, Francesco 4 Castellani, Massimiliano 4 Dolnicar, Sara 4 Eisenstein, Bernd 4 Kozak, Metin 4 Lehto, Xinran Y. 4 Mendes, Júlio 4 Morrison, Alastair M. 4 Mussoni, Maurizio 4 Pan, Bing 4 Pichler, Sabine 4 Raich, Frieda 4 Ryan, Chris 4 Schuckert, Markus 4 Steinecke, Albrecht 4 Zehrer, Anita 4 Baloglu, Seyhmus 3 Bianchi, Constanza 3
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Institutions
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Uni-Taschenbücher GmbH 4 Deutsche Gesellschaft für Tourismuswissenschaft 3 Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 2 World Tourism Organization 2 Erich-Schmidt-Verlag <Berlin> 1 Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues - GEWISOLA 1 Institut für Management und Tourismus 1 Kompetenzforum Grenzüberschreitende Kooperation im Tourismus <2010, Markt Eisenstein> 1 MetaGIS 1 Olaf Gaudig, Klaus-Peter Veit wvb Wissenschaftlicher Verlag Berlin 1 Pannon Egyetem / Turizmus Tanszék 1 Peter Lang GmbH 1 Springer International Publishing AG 1 Symposium Wein und Tourismus <1, 2010, Freyburg (Unstrut)> 1 Uni-Edition GmbH 1 Universität St. Gallen / Institut für Systemisches Management und Public Governance 1 Verlag Dr. Kovač 1 Würzburg University Press 1
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Tourism management : research, policies, practice 61 Journal of travel and tourism marketing 41 Journal of travel research : a quarterly publication of the Travel and Tourism Research Association 39 Tourism analysis : an interdisciplinary journal 30 Tourism planning & development 22 Tourism review : the official journal of the AIEST 21 Journal of vacation marketing : an international journal 20 Journal of hospitality marketing & management 16 Advances in tourism destination marketing 10 Theoretical and applied economics : GAER review 10 Tourism management perspectives : TMP 9 Wein und Tourismus : Erfolg durch Synergien und Kooperationen ; [Tagungsband, der aus dem ersten Symposium zum Thema "Wein und Tourismus" der Deutschen Gesellschaft für Tourismuswissenschaft e.V. resultiert] 9 Wettbewerbsvorteil Kulturtourismus : innovative Strategien und Produkte 9 International journal of leisure and tourism marketing : IJLTM 8 Journal of business research : JBR 8 Tourism and hospitality research : the surrey quarterly review 8 Change management in tourism : from "old" to "new" tourism 7 Innovationen in Tourismus und Freizeit : Hypes, Trends und Entwicklungen 7 International journal of contemporary hospitality management 7 Journal of hospitality & tourism research : JHTR ; the professional journal of the Council on Hotel, Restaurant, and Institutional Education 7 Tourism and hospitality planning & development 7 Managing and marketing tourist destinations : strategies to gain a competitive edge 6 Heilbronner Reihe Tourismuswirtschaft 5 Innovation and entrepreneurship : strategies and processes for success in tourism 5 International journal of services technology and management 5 Journal of hospitality & leisure marketing : the international forum for research, theory & practice 5 Kulturtourismus zu Beginn des 21. Jahrhunderts : Festschrift für Albrecht Steinecke 5 Marketing island destinations : concepts and cases 5 Schriften zu Tourismus und Freizeit 5 UTB 5 Global experiences in tourism : proceedings of the International Competence Network of Tourism Management (ICNT) 4 Knowledge management in tourism : policy and governance applications 4 Kooperative Kernkompetenzen : Management von Netzwerken in Regionen und Destinationen 4 Managing event operations 4 Marketing intelligence & planning 4 Markt- und Branchenentwicklungen im alpinen Tourismus 4 Schriftenreihe der School of International Business, Internationaler Studiengang für Tourismusmanagement (ISTM) 4 Strategic marketing in tourism services 4 The journal of brand management : an international journal 4 The service industries journal 4
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Sources
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ECONIS (ZBW) 667 OLC EcoSci 3 EconStor 2 RePEc 1
Showing 1 - 50 of 673
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Raumzeitliches Verhalten bei der Ausübung landschaftsbezogener Erholungsaktivitäten vor dem Hintergrund des demographischen Wandels : eine Analyse am Fallbeispiel des Nationalparks...
Schamel, Johannes - 2017
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Kulturtourismus im ländlichen Raum an «dritten Orten» der Begegnung als Chance zur Integration von Kultur- und Tourismusentwicklung : eine Befragung von touristischen und einheimis...
Drews, Katja - 2017
Die Bedeutung des Kulturtourismus in ländlichen Regionen nimmt seit mehreren Jahren erfreulicher Weise zu und trägt zur Belebung vieler kleiner Orte bei. Katja Drews stellt mit ihrer hier vorgelegten Studie drei kulturelle Angebote aus diesem Bereich vor und fragt danach, wie stark und in...
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Turismeudvikling i Grønland : afdækning og inspiration
Ren, Carina; Chimirri, Daniela - 2017
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Marketing of tourist destinations : the case of Vlora area
Sinanaj, Shkëlqim; Memaj, Fatmir - In: The journal of accounting and management : JAM 6 (2016) 1, pp. 61-70
According to the specific nature of tourism products and services, the marketing of destinations includes many features which are not shown in the company marketing in another industry. In contrast to physical products, a service product cannot be tested before it is purchased due to...
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Management of sustainable tourism destination through stakeholder cooperation
Krce Miočić, Božena; Razović, Mili; Klarin, Tomislav - 2016
Destination presents a set of different organizations and individuals who can work towards realising the same objectives or their objectives can be diametrically opposed. Harmonisation of such objectives in a unique strategic development of the entire destination is usually taken over by...
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Temporäre Konzepte : Coworking und Coliving als Perspektive für die Regionalentwicklung
Pechlaner, Harald (ed.); Innerhofer, Elisa (ed.) - 2018 - 1. Auflage
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Produktentwicklung im strategischen Destinationsmanagement
Fischer, Elisabeth - 2018
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Towards a multilevel theory of destination branding culture : advancing theory building in tourism management
Safari, Sara - 2015
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Gesundheitstourismus
Groß, Matilde S. - 2017
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Design science in tourism : foundations of destination management
Fesenmaier, Daniel R. (ed.); Xiang, Zheng (ed.) - 2017
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Changing paradigms in sustainable mountain tourism research : problems and perspectives
Abadzhiev, Andrey - 2017
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Identitätsorientierte Markenführung im Tourismus : Entwicklung eines internen Markenführungsmodells für Destinationen
Thilo, Isabelle - 2017
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Grundwissen Tourismusarchitektur
Haass, Heiner - 2017
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Umsetzungskompetenz als Erfolgsfaktor in Tourismusdestinationen
Volgger, Michael - 2017
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An extended gravity model : applying destination competitiveness
Park, Jeong-Yeol; Jang, Soocheong - In: Management science in hospitality and tourism : theory, …, (pp. 171-197). 2017
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Destination attractiveness based on supply and demand evaluations
Formica, Sandro; Uysal, Muzaffer - In: Management science in hospitality and tourism : theory, …, (pp. 221-249). 2017
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On the Chinese national cultural heritages: tourism development and education
Zhang, Yanling; Xie, Fang; Li, Zhenghuan; Wu, Xiaohuai - 2017 - 1. Auflage, neue Ausgabe
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Co-creating the Christmas story : digitalizing as a shared resource for a shared brand
Rusko, Rauno; Merenheimo, Petra - In: Driving innovation and business success in the digital …, (pp. 137-157). 2017
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Branding the destination versus the place : the effects of brand complexity and identification for residents and visitors
Zenker, Sebastian; Braun, Erik; Petersen, Sibylle - In: Tourism management : research, policies, practice 58 (2017), pp. 15-27
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Cultural festivals of Botswana ethnic communities : business values and challenges
Chebanne, Andy - In: Managing knowledge resources and records in modern …, (pp. 215-232). 2017
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Handbook on place branding and marketing
Campelo, Adriana (ed.) - 2017
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Generationenwechsel im touristischen Familienunternehmen: Herausforderungen für die Destinationsentwicklung
Zehrer, Anita; Raich, Frieda - In: Markt- und Branchenentwicklungen im alpinen Tourismus, (pp. 1-16). 2017
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Zur Zukunft der Organisation des Tourismus : Ansätze für die Regionalentwicklung und das Destinationsmanagement aus bayerischer Perspektive
Pechlaner, Harald; Zacher, Daniel; Speer, Sebastian - In: Markt- und Branchenentwicklungen im alpinen Tourismus, (pp. 17-37). 2017
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The top spot economy : tourism at the end of destination marketing
Steienr, Thomas - In: Markt- und Branchenentwicklungen im alpinen Tourismus, (pp. 39-44). 2017
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Tourististische Klein- und Kleinstseilbahnen vor grossen Herausforderungen : Fördermassnahmen im Kanton Uri
Lymann, Roland; Amstad, Olivia - In: Markt- und Branchenentwicklungen im alpinen Tourismus, (pp. 101-114). 2017
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Marktforschung für Destinationen : Grundlagen, Instrumente, Praxisbeispiele
Bessel, Mona - 2017
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Nature-based tourism destinations : a dyadic approach
Line, Nathaniel Discepoli; Costen, Wanda M. - In: Journal of hospitality & tourism research : JHTR ; the … 41 (2017) 3, pp. 278-300
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Destinationsmanagement
Steinecke, Albrecht; Herntrei, Marcus - 2017 - 2., überarbeitete Auflage
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Destinationsloyalität als strategische Erfolgsgröße im Tourismus : Konzeptionierung und empirische Überprüfung eines AFG-spezifischen Kausalmodells
Krüger, Karin - 2017
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Schrumpfung und Rückbau : Perspektiven der Regional- und Destinationsentwicklung
Innerhofer, Elisa (ed.); Pechlaner, Harald (ed.) - 2017
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Wirtschaftliche Bedeutung, Bewertung und Steuerung von (Sport-) Veranstaltungen in Destinationen
Stettler, Jürg; Wallebohr, Anna - In: Wirtschaftsfaktor Sporttourismus : …, (pp. 31-42). 2017
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Natursport-Destinationen als spezialisierte Nischen des Sporttourismus. Entwicklungsmechanismen, Herausforderungen und Chancen
Eigenschenk, Barbara - In: Wirtschaftsfaktor Sporttourismus : …, (pp. 237-244). 2017
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The state of the art : from country-of-origin to strategies for economic development
Campelo, Adriana - In: Handbook on place branding and marketing, (pp. 1-21). 2017
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"I love this place" : tourists´ destination brand love
Swanson, Kathryn; Medway, Dominic; Warnaby, Gary - In: Handbook on place branding and marketing, (pp. 88-107). 2017
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Place branding and place narratives
Lichrou, Maria; Patterson, Maurice; O'Malley, Lisa; … - In: Handbook on place branding and marketing, (pp. 160-177). 2017
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How to design and deliver stories about tourism destinations
Kim, Jong-Hyeong; Youn, Hyewon - In: Journal of travel research : a quarterly publication of … 56 (2017) 6, pp. 808-820
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DIE ERWARTUNGSHALTUNG VON WEINTOURISTEN
Rudiger, Jens; Hanf, Jon H.; Schweickert, Erik - Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften … - 2014
Durch die allgemeine Zunahme von Kurzurlaubsreisen sieht auch die Weinbranche in Europa immer mehr die wirtschaftlichen Vorteile und die damit einhergehenden positiven Synergien zwischen Wein und Tourismus. Das in unseren Breiten noch sehr junge Thema Weintourismus beschränkt sich in...
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Global report on shopping tourism
2014
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Global report on the meetings industry
2014
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Touristisches Entwicklungskonzept der Integrierten Ländlichen Entwicklung "Zellertal" : Entwicklung einer gemeinsamen Tourismusstrategie zur Verbesserung der Organisationsweise der...
Maier, Janine; Rothkopf, Andrea; Gamerith, Werner - 2014
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A model of analysis for the evaluation of tourist destination appeal : the Amalfi Coast : a case study
Botti, Antonio; De Falco, Salvatore Esposito; Vesci, … - In: Enlightening tourism : ET : a pathmaking journal 4 (2014) 1, pp. 79-107
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Filmtourismus
Steinecke, Albrecht - 2016
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Of products and tourism destinations : an integrative, cross-national study of place image
Elliot, Statia; Papdopoulos, Nicolas - In: Journal of business research : JBR 69 (2016) 3, pp. 1157-1165
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Destination brand equity for Australia : testing a model of CBBE in short-haul and long-haul markets
Pike, Steven; Bianchi, Constanza - In: Journal of hospitality & tourism research : JHTR ; the … 40 (2016) 1, pp. 114-134
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Pop culture, destination images, and visit intentions : theory and research on travel motivations of Chinese and Russian tourists
Whang, Haesung; Yong, Sunghwa; Ko, Eunju - In: Journal of business research : JBR 69 (2016) 2, pp. 631-641
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Destination management and competitiveness : literature review and a destination competitiveness analysis
Capone, Francesco - In: Tourist clusters, destinations and competitiveness : …, (pp. 40-61). 2016
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The impact of related variety on tourist destinations : an analysis of tourist firms clustering
Lazzeretti, Luciana; Capone, Francesco; Innocenti, Niccolò - In: Tourist clusters, destinations and competitiveness : …, (pp. 62-80). 2016
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Defining tourist clusters in Europe : a micro-level data approach
Capone, Francesco; Boix, Rafael - In: Tourist clusters, destinations and competitiveness : …, (pp. 81-100). 2016
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Strategic destination management in the face of foreign competition : the case of Macao SAR
Sheng, Li; Zhao, Weibing - In: Journal of travel and tourism marketing 33 (2016) 1/3, pp. 263-278
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Competitive determinance-performance analysis : an illustration on Turkish winter tourism destinations
Erbas, Emre - In: Tourism analysis : an interdisciplinary journal 21 (2016) 1, pp. 93-106
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