EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Direktabsatz"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subjects
All
Direktvertrieb 136 Direct selling 64 Deutschland 50 Germany 38 Direktmarketing 26 Direktverkauf 26 Direct marketing 20 Schneeballsystem 19 Absatz 18 Agrarprodukt 15 Consumer behaviour 15 Direktabsatz 15 Konsumentenverhalten 15 USA 15 Multi-Level-Marketing 13 United States 12 Distribution channel 10 Vertriebsweg 10 Landwirtschaft 9 Ratgeber 9 Absatzweg 8 Agricultural product 8 Agriculture 8 Unternehmen 8 Aufsatzsammlung 7 Einzelhandel 7 Theorie 7 Theory 7 Einkaufszentrum 6 Hochschulschrift 6 Internet 6 Ab-Hof-Verkauf 5 Beziehungsmarketing 5 Einzelhandelsstandort 5 Handelsvertretung 5 Marketing 5 Retail location 5 Retail trade 5 Shopping center 5 Trade intermediation 5
more ... less ...
Online availability
All
Free 10 Undetermined 1
Type of publication
All
Book / Working Paper 146 Article 38 Journal 1
Type of publication (narrower categories)
All
Hochschulschrift 29 Dissertation 24 Graue Literatur 24 Non-commercial literature 24 Thesis 24 Article in journal 20 Aufsatz in Zeitschriften 20 Arbeitspapier 12 Working Paper 12 Article in book 8 Aufsatz im Buch 8 Collection of articles of several authors 8 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 8 Sammelwerk 8 Case study 6 Fallstudie 6 Congress report 3 Kongressschrift 3 Aufsatzsammlung 2 Bibliographie enthalten 2 Bibliography included 2 Kongress 2 Advisory report 1 Amtsdruckschrift 1 Bericht 1 Bibliographie 1 Fallstudiensammlung 1 Forschungsbericht 1 Government document 1 Gutachten 1 Konferenzschrift 1
more ... less ...
Language
All
German 107 English 43 Undetermined 30 French 4 Polish 1
Persons
All
Coughlan, Anne T. 4 Soberman, David A. 4 Tietz, Bruno 4 Tomczak, Torsten 4 Engelhardt, Werner Hans 3 Failla, Nancy 3 Friege, Christian 3 Mundler, Patrick 3 Zenner, Silvia 3 Bizenberger, Rainer 2 Braun, Jörg 2 Dahm, Wolfgang 2 Failla, Don 2 Gilles, Peter 2 Lauer, Hermann 2 Laughrea, Sophie 2 Pfeil, Christian M. 2 Pittroff, Rainer 2 Schmahl, C. H. 2 Wehling, Margret 2 Wirthgen, Bernd 2 Witte, Petra 2 Althoff, Anne 1 Anderson, Eric T. 1 Andrews, Rick L. 1 Arends, Brandon 1 Averill, Mary 1 Backhaus, Klaus 1 Balnienė, Raimonda 1 Bauer, Hans H. 1 Beaulieu, Lionel J. 1 Belina, Peter 1 Berry, Richard 1 Bertram, Hans-Georg 1 Besemer, Simone 1 Best, Roman 1 Biggart, Nicole Woolsey 1 Blakeman, Rich 1 Blotenberg, Heike 1 Bockisch, Franz-Josef 1
more ... less ...
Institutions
All
Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 2 AID-Infodienst 1 Agrarsoziale Gesellschaft / Arbeitskreis Mehrfachbeschäftigung 1 Arbeitskreis Gut Beraten, zu Hause Gekauft 1 BBE-Unternehmensberatung GmbH <Köln> 1 Bundesverband Direktvertrieb Deutschland 1 Econ Consult, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Beratungsgesellschaft <Köln> 1 Gesamtverband der Deutschen Versicherungswirtschaft / Fachkommission Betriebswirtschaft Leben 1 Institut für Betriebstechnik und Bauforschung 1 Landwirtschaftliche Rentenbank 1 Verlag für alternatives Energierecht 1 WABE-Zentrum <Wallenhorst> 1 Wiesbadener Energierechtstag - HEUSSEN-Energierechtsgespräch <3., 2014, Wiesbaden> 1 Würzburger Werbefachgespräch <24, 1986, Würzburg> 1
more ... less ...
Published in...
All
Faculty & research / Insead : working paper series 3 Journal of retailing and consumer services 3 Raumforschung und Raumordnung 3 Arbeitspapiere 2 Betriebswirtschaftliche Abhandlungen 2 Der Bankkaufmann : BK : Fachmagazin für Bankpraxis und Bankmanagement 2 Hagener Arbeiten zur Organisationspsychologie 2 Management Know-how 2 Neue Betriebswirtschaft und betriebswirtschaftliche Datenverarbeitung 2 Rapport de projet / CIRANO, Centre Interuniversitaire de Recherche en Analyse des Organisations 2 Research 2 Schriftenreihe Studien zum Konsumentenverhalten 2 Working paper 2 AID 1 Absatzwirtschaftliche Schriftenreihe 1 American journal of agricultural economics 1 Arbeitsbericht des Fachbereichs Stadt- und Landschaftsplanung, Gesamthochschule Kassel 1 Arbeitsberichte zur angewandten Agrarökonomie 1 Arbeitspapiere zur mathematischen Wirtschaftsforschung 1 Beiträge zur Wirtschaftsgeographie Regensburg 1 Berichte aus der Betriebswirtschaft 1 Bertelsmann-Texte 1 Bochumer Beiträge zur Unternehmensführung und Unternehmensforschung 1 Bücher des Betriebs-Beraters 1 Case studies in sustainability management 1 Civil society 1 College of Business working papers 1 Der Betriebswirt : Management in Wissenschaft und Praxis 1 EHI Fachdokumentation 1 Economic inquiry : journal of the Western Economic Association International 1 Enzyklopädie des Handelns 1 Essentials 1 Euromoney 1 Europäische Hochschulschriften 1 Europäische Hochschulschriften / 5 1 Forschungsberichte des Fachbereichs Agrarwirtschaft Soest, Fachhochschule Südwestfalen, Hochschule für Technik und Wirtschaft 1 GMD research series 1 Gabler Edition Wissenschaft / Schriften zum europäischen Management 1 Goldmann 1 Géographie, économie et société 1
more ... less ...
Sources
All
ECONIS (ZBW) 116 USB Cologne (EcoSocSci) 69
Showing 1 - 50 of 185
Cover Image
Erfolgsfaktoren direktvermarktender Weinbaubetriebe
Iselborn, Maximilian K. - 2017
Saved in:
Cover Image
Circuits alimentaires de proximité Quels bénéfices pour le développement des territoires? : étude de cas dans trois territoires québécois
Mundler, Patrick; Laughrea, Sophie - 2015
Saved in:
Cover Image
Circuits alimentaires de proximité : quels bénéfices pour les territoires? : résumé du rapport de recherche remis au CIRANO
Mundler, Patrick; Laughrea, Sophie - 2015
Saved in:
Cover Image
Unternehmer statt Unterlasser : unternehmerrelevante Persönlichkeitseigenschaften in der Direktvermarktung
Westermayer, Christina - 2017
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Direct selling of renewable energy products
Friege, Christian - In: Marketing renewable energy : concepts, business models …, (pp. 75-89). 2017
Saved in:
Cover Image
Self-image congruence : an empirical look at consumer behavior in door-to-door sales!
Fergurson, J. Ricky - In: Journal of managerial issues : JMI 29 (2017) 3, pp. 262-277
Saved in:
Cover Image
Jordbruget i Danmark
Hansen, Dennis; Larsen, Karsten; Meyer-Dissing, Mads Kjeld - 2014
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Community level impacts of local food movements in the US, Canada & Western Europe : annotated bibliography
Stickel, Maureen; Deller, Steven C. - 2014
Saved in:
Cover Image
Die Integration der Erneuerbaren Energien im Strommarkt : die Direktvermarktung zwischen Mindestvergütung und freiem Markt
Brahms, Florian - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Der Direktvertrieb in Mehrkanalstrategien : eine Einführung mit Beispielen für die Umsetzung
Friege, Christian - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Multi-Level-Marketing : empirische Studien zu Konsumentenverhalten und Abwanderung von Vertriebspartnern
Bosch, Christian - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
An innovative marketing model for fresh produce in China : farmer-supermarket direct-purchase
Hu, Dinghuan; Gale, Fred - In: Organised retailing and agri-business : implications of …, (pp. 119-138). 2016
Saved in:
Cover Image
The hybrid sales channel : how to ignite growth by bridging the gap between direct and indirect sales
Blakeman, Rich - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Solidarische Landwirtschaft : gemeinschaftlich Lebensmittel produzieren
Kraiß, Katharina; Heintz, Veikko; Best, Roman; … - AID-Infodienst - 2016 - Erstauflage
Landwirte und Verbraucher wirtschaften gemeinsam. Das Konzept der Solidarischen Landwirtschaft (Solawi) bietet Vorteile für beide Seiten. Die Broschüre ist gedacht für Landwirte und Gärtner, die das Konzept kennenlernen möchten. Sie erfahren, wie eine Solawi funktioniert, welche Optionen...
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Alimentation et proximités : jeux d'acteurs et territoires
Mundler, Patrick (ed.); Rouchier, Juliette (ed.) - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Motivation and cognitive structures of store versus manufacturer brand consumers
Krystallis, Athanasios - In: Journal of consumer behaviour : an international … 14 (2015) 4, pp. 270-284
Saved in:
Cover Image
A factor endowment approach to international market selection
Ragland, Charles B.; Widmier, Scott M.; Brouthers, … - In: Journal of strategic marketing 23 (2015) 6, pp. 497-511
Saved in:
Cover Image
Information technology utilization for industrial marketing activities : the IT–marketing gap
Ekman, Peter; Erixon, Cecilla; Thilenius, Peter - In: The journal of business & industrial marketing 30 (2015) 8, pp. 926-938
Saved in:
Cover Image
Die EEG-Reform : Bilanz, Konzeptionen, Perspektiven : Wiesbadener Energierechtstag - 3. HEUSSEN-Energierechtsgespräch
Kielmansegg, Sebastian <Graf von> (ed.) - Wiesbadener Energierechtstag - … - 2015 - 1. Auflage
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Direktvertrieb für Erneuerbare-Energie-Produkte
Friege, Christian - In: Marketing Erneuerbarer Energien : Grundlagen, …, (pp. 111-128). 2015
Saved in:
Cover Image
Launching new products with a direct sales force : a case study and grounded theory
Klitzke, Benjamin - 2015
Saved in:
Cover Image
Growing local : case studies on local food supply chains
King, Robert P. (contributor);  … - 2014
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Portland Roasting Company : farm friendly direct
Pullmann, Madeleine (contributor); Stokes, Greg (contributor) - In: Case studies in sustainability management, (pp. 227-273). 2014
Saved in:
Cover Image
Von Mensch zu Mensch : Einkommen und Perspektiven durch Empfehlungsmarketing
Steiner, Gabi - 2014 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
HRM competencies of women entrepreneurs in network marketing : a study on the influencing factors and their relationships on success
Venkatraman, Sitalakshmi; Nayak, Raveendranath Ravi - In: International journal of Indian culture and business … 8 (2014) 1, pp. 69-106
Saved in:
Cover Image
Emerging types of consumption : direct sales of food in the peri-urban area of South Milan
Faravelli, Maria Luisa; Clerici, Maria Antonietta - In: Reti, nuovi settori e sostenibilità : prospettive per …, (pp. 291-308). 2014
Saved in:
Cover Image
Factory Outlet Stores : ein Trend in Deutschland?
Nufer, Gerd; Sieber, Dorothea - 2009
Der Factory Outlet Store stellt einen neuen Vertriebskanal dar, der es Herstellern ermöglicht, Kunden Markenprodukte zu vergleichsweise günstige Preisen anzubieten. Der vorliegende Beitrag befasst sich mit dem Konzept Factory Outlet Store und der Frage, ob es sich hierbei um einen aktuellen...
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Developing sustainable agriculture and community
Beaulieu, Lionel J. (contributor) - 2013
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Bridging the gap : do farmers's markets help alleviate impacts of food deserts?
Sage, Jeremy L.; McCracken, Vicki A.; Sage, Rayna A. - In: American journal of agricultural economics 95 (2013) 5, pp. 1273-1279
Saved in:
Cover Image
Bringing meaning to the sales job : the effect of ethical climate and customer demandingness
Jaramillo, Fernando; Mulki, Jay P.; Boles, James S. - In: Journal of business research : JBR 66 (2013) 11, pp. 2301-2307
Saved in:
Cover Image
Multichannel spillovers from a factory store
Qian, Yi; Anderson, Eric T.; Simester, Duncan - 2013
Saved in:
Cover Image
KilometrZero : nowe metody promocji miesjc pracy na obszarach wiejskich : adaptacja modelu włoskiego
Juchnicka, Marta (ed.) - 2013
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Local food networks and activism in the heartland
Sadler, Thomas R. (contributor) - 2013
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
"Schalten Sie um auf Erfolg!" : Paradoxe Versprechen von Arbeit und Anerkennung im Versicherungs-Strukturvertrieb
Bredenkötter, Bastian; Musiol, Karl - 2012
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Direktvermarktung landwirtschaftlicher Produkte auf der mittleren Schwäbischen Alb sowie im nördlichen und südlichen Albvorland : entwicklungsorientierte Untersuchung zur Direktver...
Heckel, Stephanie - 2012
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Factory Outlet Center in Deutschland und Europa
Will, Joachim - In: Handbuch Handel : Strategien - Perspektiven - …, (pp. 351-373). 2012
Saved in:
Cover Image
Outlet mall shoppers' intentions to purchase apparel : a dual-process perspective
Sierra, Jeremy J.; Hyman, Michael R. - In: Journal of retailing and consumer services 18 (2011) 4, pp. 341-347
Saved in:
Cover Image
Shoppingtourismus im internationalen Vergleich : Wachstumsimpulse für Tourismus und Einzelhandel in Deutschland
2005
Saved in:
Cover Image
Channel structure, cross sales, and vertical integration in a multi-channel distribution system
Wu, Chongqi (contributor); Mallik, Suman (contributor) - 2005
Saved in:
Cover Image
Inside Network Marketing : neue Wege zur Unabhängigkeit
Pusch, Lothar - 2010 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Wenn mein Produkt so genial ist, warum kann ich es dann nicht verkaufen? : in vier Schritten zu 100 Kunden in 100 Tagen ; basierend auf dem Drei-Skripte-Training
Klaver, Kim; Dulay, Heidi C. - 2010
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Consumer insights into luxury goods : why they shop where they do in a jewelry shopping setting
Sanguanpiyapan, Thitiporn; Jasper, Cynthia R. - In: Journal of retailing and consumer services 17 (2010) 2, pp. 152-160
Saved in:
Cover Image
Der Strukturvertrieb von Versicherungen : Werbeverhalten und Anreizsystem aus wettbewerbsrechtlicher Sicht
Schulz, Andreas - 2010
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
An efficient greedy heuristic for warehouse-retailer network design optimization
Jia, Shuxin - In: Transportation science : a journal of the Institute for … 44 (2010) 2, pp. 183-192
Saved in:
Cover Image
Organisationales Commitment im Direktvertrieb unter Berücksichtigung der emotionalen Bindung an den Beruf des Direktverkäufers
Schommers, Rolf Christian - 2010
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Informal Private Debt : Ein Beitrag zur innovativen Finanzwirtschaft von Unternehmen
Bizenberger, Rainer - 2009
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Anreizmechanismen und Weiterempfehlungen : eine institutionenökonomische Analyse
Pfeil, Christian M. - 2009
Saved in:
Cover Image
Direct recruiting : the relevation of a myth! ; how to generate business contacts with fun and style - anywhere, anytime! ; the recruiter's manual by 2BEKNOWN, consulting, contacts...
Riedl, Alexander; Massenbach, Rainer von; Schlosser, Tobias - 2009
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Anreizmechanismen und Weiterempfehlungen : eine institutionenökonomische Analyse
Pfeil, Christian M. - 2009
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Factory-Outlet-Center : Marktentwicklung in Europa
Torsten, Momme - In: Shopping-Center-Handbuch : Development, Management, …, (pp. 214-226). 2009
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Next
A service of the
zbw
Questions? Chat with us

Questions? Chat with us

Loading...
 Searching for statistics or facts?
  • Sitemap
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...