EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Drogeriemarkt"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subjects
All
Drogerie 55 Drugstore 55 Deutschland 30 Germany 30 dm-drogerie markt 7 Corporate culture 6 Lieferkette 6 Supply chain 6 USA 6 United States 6 Unternehmenskultur 6 Beziehungsmarketing 5 Einzelhandel 5 Food retailing 5 Lebensmitteleinzelhandel 5 Relationship marketing 5 Retail trade 5 Theorie 5 Theory 5 Anton Schlecker e.K. i.I. 4 Brand management 4 Controlling 4 Erfolgsfaktor 4 Management control 4 Markenführung 4 Strategisches Management 4 Success factor 4 Textile distribution 4 Textilhandel 4 Betriebsrat 3 Branchenentwicklung 3 Business ethics 3 Corporate Social Responsibility 3 Corporate social responsibility 3 Denmark 3 Dänemark 3 Fusion 3 Merger 3 Pharmaceutical distributors 3 Pharmahandel 3
more ... less ...
Online availability
All
Free 5
Type of publication
All
Article 33 Book / Working Paper 14 Journal 8
Type of publication (narrower categories)
All
Article in book 18 Aufsatz im Buch 18 Article in journal 15 Aufsatz in Zeitschriften 15 Graue Literatur 15 Non-commercial literature 15 Case study 13 Fallstudie 13 Arbeitspapier 4 Dissertation 4 Market information 4 Marktinformation 4 No longer published / No longer aquired 4 Thesis 4 Working Paper 4 Hochschulschrift 3 Business report 2 Company information 2 Firmeninformation 2 Geschäftsbericht 2 Interview 2 Amtsdruckschrift 1 Bibliographie enthalten 1 Bibliography included 1 Government document 1 Statistics 1 Statistik 1
more ... less ...
Language
All
German 35 English 17 Danish 2 French 1 Undetermined 1
Persons
All
Blomgren-Hansen, Niels 3 Alter, Roland 2 Kreke, Henning 2 Köhnen, Heiner 2 Meyer, Matthias 2 Mostberger, Petra 2 Adams, A. Frank 1 Aufterbeck, Heike 1 Bacher, Andreas 1 Baumöl, Ulrike 1 Bormann, Sarah 1 Brand, Maryse Jacqueline 1 Chun, Rosa 1 Croonen, Evelien 1 Croonen, Evelien P. M. 1 Dellbrügger, Peter 1 Dutta, Shantanu 1 Ebrahimi, A. 1 Eckmann, Claus 1 Eipper, Paul 1 Ekelund, Robert B. 1 Ferdinand, Hans-Michael 1 Fischer, Jessica 1 Gadinger, Sandra 1 Gorgus, Uwe 1 Guo, Lufang 1 Günther, Swen 1 Harsch, Erich 1 Harter, Tarik 1 Hirsch, Bernhard 1 Icks, Heiko 1 Jackson, John D. 1 Jamali, A. 1 Khan, Romana 1 Koblentz Suzuki, Manami 1 Kolodziej, Michael J. 1 Kracht, Nadine-M. 1 Krings, Michael 1 Laczniak, Gene R. 1 Lewis, Michael 1
more ... less ...
Institutions
All
Bundesverband der Deutschen Volksbanken und Raiffeisenbanken 1 Institut für Handelsforschung <Köln> 1 Kanada / Statistics Canada / Retail Trade Section 1 National Intergroup Inc. <Pittsburgh, Pa.> 1 Nordrhein-Westfalen / Minister für Wirtschaft, Mittelstand und Technologie 1 Walgreen Co. 1
Published in...
All
Arbeitspapier 2 Management & organizational history : MOH 2 Working paper / Department of Economics, Copenhagen Business School 2 11 Fallstudien von Handelsunternehmen 1 Advanced controlling : für Manager und Controller 1 Asia Pacific journal of finance and banking research 1 Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis : BFuP 1 Controlling & management review : Zeitschrift für Controlling & Management 1 Controlling : Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung 1 Economics of competition 1 Entrepreneurial Leadership : Profilierung in Theorie und Praxis 1 Entrepreneurship, theory and practice : ET & P 1 Erfolgsfaktor Kooperation in der Logistik : Outsourcing - Beziehungsmanagement - finanzielle Performance 1 Ethics in marketing : international cases and perspectives 1 Fallstudien zur Unternehmensführung 1 Faszination Handel : 50 Jahre Saarbrücker Handelsforschung 1 Forschungsbeiträge zur Logistik : Themen: Optimierung von Logistikketten, Management von Wertschöpfungsnetzwerken, Verkehrs- und transportbezogene Fragestellungen der Logistik, Logistiktechnologien bzw. -informationstechnologien 1 Gabler Edition Wissenschaft 1 Gabler-Edition Wissenschaft / Marketing-Management 1 Handbuch Kundenmanagement : Anforderungen, Prozesse, Zufriedenheit, Bindung und Wert von Kunden 1 Innovatives Marketing : Entscheidungsfelder - Management - Instrumente ; Hermann Diller zum 60. Geburtstag 1 International journal of retail & distribution management 1 International journal of services and standards 1 Journal of business ethics : JOBE 1 Journal of labor research 1 Journal of money, credit and banking : JMCB 1 Kompetenzen für Supply Chain Manager : mit 8 Tabellen 1 Management internationaler Dienstleistungsmarken : Konzepte und Methoden für einen nachhaltigen Internationalisierungserfolg 1 Managerial ethics : managing the psychology of morality 1 Markenführung in strukturell veränderten Märkten : Markendialog, Februar 2010 1 Marketing in Forschung und Praxis : [Jubiläumsausgabe zum 40-jährigen Bestehen der Arbeitsgemeinschaft für Marketing] 1 Marketing science : the marketing journal of the Institute for Operations Research and the Management Sciences 1 Materialien und Berichte / ISDN-Forschungskommission des Landes Nordrhein-Westfalen 1 Materialien und Berichte der ISDN-Forschungskommission des Landes Nordrhein-Westfalen 1 Projektmanagement in der Logistik : Praxisleitfaden mit Beispielen aus Industrie, Handel und Dienstleistung 1 Retail Business : Perspektiven, Strategien, Erfolgsmuster : mit Fallstudien und Praxisbeispielen von Aldi, Budnikowsky, Dell, Görtz, Hugo Boss, Keen On fashion, Kiehl´s, Lush, Otto Group, Sport Scheck, Takko 1 Reutlinger Schriften zu Marketing & Management 1 Schriften des Kühne-Zentrums für Logistikmanagement 1 Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis 1 Schumpeter discussion papers 1
more ... less ...
Sources
All
ECONIS (ZBW) 55
Showing 1 - 50 of 55
Cover Image
Discount drugstore : no gifts allowed?
Laczniak, Gene R. - In: Ethics in marketing : international cases and perspectives, (pp. 81-83). 2017
Saved in:
Cover Image
Critical success factors for online-shops of drugstores : information systems and marketing requirements for webshops offering fast-moving consumer goods and a webshop evaluation o...
Svechla, Sabrina; Fischer, Jessica; Ferdinand, Hans-Michael - 2014
The digitalization of the every-day life also affects buying habits of customers. Changes that take place regarding these habits result in an increasing number of e-commerce retailers. Online-shops in the business-to-consumer field are especially successful with apparel and electronic products....
Saved in:
Cover Image
Integration von Nachhaltigkeitsfaktoren bei der Bestimmung kostenoptimaler Bestellzyklen in der Sustainable Supply Chain
Wicht, Jürgen - 2012
Simulations can be an appropriate tool in the determination of cost-optimal ordering and delivery requirements considering medium and long-term manipulable constraints. Against the background of sustainable supply chain management increasingly relevant environmental factors can be taken into...
Saved in:
Cover Image
Umstellung eines Sortimentsbereichs von dezentraler auf zentrale Bestandsbewirtschaftung und Belieferung
Rilling, Georg; Gadinger, Sandra - In: Projektmanagement in der Logistik : Praxisleitfaden mit …, (pp. 219-245). 2015
Saved in:
Cover Image
Untemehmensportrait der Firma Anton Schlecker e. k.
Lüken, C. - 2015
Saved in:
Cover Image
Modelling af fusioner i detailsektoren
Blomgren-Hansen, Niels - 2009
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Kundenbindung im Multichannel Retailing
Harter, Tarik - 2013
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Die Positionierung von BUDNIKOWSKY im Retail Business
Wöhlke, Christoph - In: Retail Business : Perspektiven, Strategien, …, (pp. 399-407). 2013
Saved in:
Cover Image
Modeling the effects of mergers in the retail sector : a parsimonious multilateral approach
Blomgren-Hansen, Niels - In: Economics of competition, (pp. 75-104). 2013
Saved in:
Cover Image
Konkurrenzanalyse und der Fall (von) Schlecker
Alter, Roland - In: Marketing in Forschung und Praxis : [Jubiläumsausgabe …, (pp. 759-771). 2013
Saved in:
Cover Image
Die Eignung der Begriffsdefinitionen von Erscheinungsformen im Handel zur Abgrenzung von sachlich relevanten Märkten : dargestellt an Beispielen des Großhandels und des Einzelhande...
Schröder, Hendrik - In: Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis : BFuP 64 (2012) 6, pp. 643-660
Saved in:
Cover Image
Managing browsing experience in retail stores through perceived value : implications for retailers
Nasairi, Zazia Benhamza - In: International journal of retail & distribution management 40 (2012) 9, pp. 676-698
Saved in:
Cover Image
Beyond Budgeting : dezentralisierte Führung und flexible Steuerungsprozesse umsetzen am Beispiel der Wertbildungsrechnung bei dm-drogerie markt
Pfläging, Niels; Selders, Jan - In: Fallstudien zur Unternehmensführung, (pp. 397-414). 2012
Saved in:
Cover Image
Schlecker oder: Geiz ist dumm : Aufstieg und Absturz eines Milliardärs
Alter, Roland - 2012 - 1. Aufl
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Kapitalfondes opkøb af butikskæder : tilfældet Matas
Blomgren-Hansen, Niels (contributor) - 2007
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Unternehmenskultur und Personalpolitik : zur Situation der Beschäftigten und der Interessenvertretung bei H & M ; eine Untersuchung im Auftrag der Hans-Böckler-Stiftung
Köhnen, Heiner - 2006
Saved in:
Cover Image
VR-Branchen special
Bundesverband der Deutschen Volksbanken und Raiffeisenbanken - Wiesbaden : Dt. Genossenschafts-Verl - 2011 -
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Modernist architecture and scientific management : Owen Williams, the Boots "Wets" building and the importance of practice
Mutch, Alistair - In: Management & organizational history : MOH 6 (2011) 3, pp. 328-344
Saved in:
Cover Image
Humanistic corporate community involvement : Walgreens/MEF One-On-One program
Melé Carné, Domènec; Mammoser, Thomas L. - In: The journal of management development 30 (2011) 6, pp. 582-593
Saved in:
Cover Image
How to improve business value in the e-cosmetic industry?
Wei, June; Koblentz Suzuki, Manami; Guo, Lufang - In: International journal of services and standards 7 (2011) 2, pp. 155-168
Saved in:
Cover Image
Branchen special
Wiesbaden : Dt. Genossenschafts-Verl - Nachgewiesen 1994 - 2010
Saved in:
Cover Image
Handel mit Herz und Verstand : die Online-Strategie der Parfümerie Douglas GmbH
Schaap, Jan-Dieter - In: Web-Exzellenz im E-Commerce : Innovation und …, (pp. 159-173). 2010
Saved in:
Cover Image
Nachhaltig gelebte Unternehmenskultur und Marken-Erfolg : Beispiel dm-drogerie-markt
Harsch, Erich - In: Markenführung in strukturell veränderten Märkten : …, (pp. 100-113). 2010
Saved in:
Cover Image
Dutch druggists in distress : franchisees facing the complex decision of how to react to their franchisor's strategic plans
Croonen, Evelien P. M.; Brand, Maryse Jacqueline - In: Entrepreneurship, theory and practice : ET & P 34 (2010) 5, pp. 1021-1038
Saved in:
Cover Image
Trust and fairness during strategic change processes in franchise systems
Croonen, Evelien - In: Journal of business ethics : JOBE 95 (2010) 2, pp. 191-209
Saved in:
Cover Image
Warenschwund in der Lieferkette : eine Studie über Produkteigenschaften von diebstahlgefährdeten Waren
Scheucher, Marike; Starkl, Friedrich - In: Forschungsbeiträge zur Logistik : Themen: Optimierung …, (pp. 101-111). 2010
Saved in:
Cover Image
Organizational virtue, CSR, and performance
Chun, Rosa - In: Managerial ethics : managing the psychology of morality, (pp. 53-68). 2010
Saved in:
Cover Image
New method to evaluate financial performance of companies by fuzzy logic : case study, drug industry of Iran
Tavakkoli, M.; Jamali, A.; Ebrahimi, A. - In: Asia Pacific journal of finance and banking research 4 (2010) 4, pp. 15-24
Saved in:
Cover Image
Das Controlling-Konzept der DOUGLAS HOLDING AG : erfolgreiche Unternehmenssteuerung im Handel
Kreke, Henning; Baumöl, Ulrike - In: Controlling : Zeitschrift für erfolgsorientierte … 21 (2009) 10, pp. 560-562
Saved in:
Cover Image
Dynamic customer management and the value of one-to-one marketing
Khan, Romana; Lewis, Michael; Singh, Vishal - In: Marketing science : the marketing journal of the … 28 (2009) 6, pp. 1063-1079
Saved in:
Cover Image
Handel mit Herz und Verstand : internationale Markenführung der Douglas-Parfümerien
Aufterbeck, Heike; Rotermund, Michael; Eckmann, Claus - In: Management internationaler Dienstleistungsmarken : …, (pp. 201-216). 2009
Saved in:
Cover Image
Stirbt die Mitte? : Konsumentenverhalten im 21. Jahrhundert ; Herausforderungen und Strategien für Marketing und Management
Mertens, Britta; Sazepin, Jana; Rennhak, Carsten - 2008 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Wirkung der Payback-Karte auf die Bindung und Loyalität der Kunden von Drogerieprodukten : Ergebnisse einer empirischen Analyse
Kracht, Nadine-M.; Günther, Swen; Töpfer, Armin - In: Handbuch Kundenmanagement : Anforderungen, Prozesse, …, (pp. 719-736). 2008
Saved in:
Cover Image
"Was können wir gemeinsam besser machen?" : Interview mit Michael J. Kolodziej und Petra Mostberger von dm-drogerie markt zu Kooperationscontrolling
Kolodziej, Michael J. (contributor);  … - In: Controlling & management review : Zeitschrift für … 52 (2008) 2, pp. 81-84
Saved in:
Cover Image
Unternehmenshandeln gegen Betriebsratsgründungen : der Fall Schlecker
Bormann, Sarah - In: WSI-Mitteilungen : Zeitschrift des Wirtschafts- und … 61 (2008) 1, pp. 45-50
Saved in:
Cover Image
"Chemists to the Nation" : house magazines, locality and health at Boots The Chemists 1919 - 1939
Phillips, Simon - In: Management & organizational history : MOH 3 (2008) 3/4, pp. 239-255
Saved in:
Cover Image
Controllingkompetenz am Beispiel dm-drogerie markt
Mostberger, Petra - In: Kompetenzen für Supply Chain Manager : mit 8 Tabellen, (pp. 237-243). 2007
Saved in:
Cover Image
Key sale : Fachmagazin ; Drogeriemärkte, Parfümerien, Kauf- und Warenhäuser, Apotheken
Sohland a.d. Spree : Bergmann; anfangs: München : Bergmann; … - 2007 -
Saved in:
Cover Image
Lifestyle im Handel - Internationalisierung der DOUGLAS-Gruppe
Kreke, Henning - In: Faszination Handel : 50 Jahre Saarbrücker Handelsforschung, (pp. 171-186). 2007
Saved in:
Cover Image
Key sale insider : Handelslandschaft, Zulieferindustrie, Markenwelt
Sohland a. d. Spree : Bergmann; München : Bergmann; … - [1.]2007 - [4.]2010; 5.2011 -
Saved in:
Cover Image
Gestaltungselemente für eine unternehmerische Führungskultur : das Beispiel der "Dialogischen Führung" bei dem Unternehmen dm-drogerie markt GmbH & Co KG Karlsruhe
Dellbrügger, Peter - In: Entrepreneurial Leadership : Profilierung in Theorie …, (pp. 65-79). 2007
Saved in:
Cover Image
Unternehmenskultur und Personalpolitik : zur Situation der Beschäftigten und der Interessenvertretung bei H & M ; eine Untersuchung im Auftrag der Hans-Böckler-Stiftung
Köhnen, Heiner - 2006
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Durch Führung zum authentischen Markenwert
Werner, Götz W. - In: Innovatives Marketing : Entscheidungsfelder - …, (pp. 421-431). 2005
Saved in:
Cover Image
Kooperationscontrolling : Beziehungsqualität als Erfolgsfaktor unternehmensübergreifender Zusammenarbeit
Weber, Jürgen (contributor); Hirsch, Bernhard (contributor) - 2004
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Instrumente des Supply Chain Controlling : theoretische Herleitung und Überprüfung der Anwendbarkeit in der Unternehmenspraxis
Bacher, Andreas - 2004 - 1. Aufl
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Erfolgsfaktoren für Kooperationen mit Logistikdienstleistern im Einzelhandel
Krings, Michael - In: Erfolgsfaktor Kooperation in der Logistik : Outsourcing …, (pp. 79-99). 2004
Saved in:
Cover Image
Occupational licensing in a "competitive" labor market : the case of cosmetology
Adams, A. Frank; Jackson, John D.; Ekelund, Robert B. - In: Journal of labor research 23 (2002) 2, pp. 261-278
Saved in:
Cover Image
Kundenwünsche im persönlichen Verkauf : eine empirische Analyse der Eindrucksbildung als Erfolgsfaktor
Schuchert-Güler, Pakize - 2001 - 1. Aufl
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Branchendokumentation : Ergebnisse des Betriebsvergleichs ... nach Geschäftslagen, Ortsgrößen, Betriebsgrößen u. Personalleistungsklassen
Institut für Handelsforschung <Köln> - Köln : Inst - 1996(1997) - 1999(2000)
Saved in:
Cover Image
Menu costs, posted prices, and multiproduct retailers
Dutta, Shantanu (contributor) - In: Journal of money, credit and banking : JMCB 31 (1999) 4, pp. 683-703
Saved in:
  • 1
  • 2
  • Next
A service of the
zbw
Questions? Chat with us

Questions? Chat with us

Loading...
 Searching for statistics or facts?
  • Sitemap
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...