EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Frozen yogurt"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Joghurt 20 Yogurt 20 Deutschland 8 Germany 8 USA 6 United States 6 Product differentiation 5 Produktdifferenzierung 5 Estimation 4 Innovation 4 Schätzung 4 Consumer behaviour 3 Dairy industry 3 Hedonic price index 3 Hedonischer Preisindex 3 Konsumentenverhalten 3 Milchverarbeitung 3 Erfolgsfaktor 2 Ernährungsindustrie 2 Food industry 2 France 2 Frankreich 2 Innovation management 2 Innovationsmanagement 2 Italien 2 Italy 2 Lebensmittelmarkt 2 Marktanalyse 2 Preis 2 Preiselastizität 2 Preismanagement 2 Price 2 Price elasticity 2 Pricing strategy 2 Success factor 2 1986-1988 1 2001-2002 1 2005 1 2005-2008 1 Aggregate demand 1
more ... less ...
Online availability
All
Free 5 Undetermined 1
Type of publication
All
Article 15 Book / Working Paper 5
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 10 Aufsatz in Zeitschrift 10 Aufsatz im Buch 5 Book section 5 Case study 3 Fallstudie 3 Graue Literatur 3 Non-commercial literature 3 Arbeitspapier 2 Working Paper 2 Conference paper 1 Hochschulschrift 1 Konferenzbeitrag 1 Thesis 1
more ... less ...
Language
All
English 13 German 6 Russian 1
Author
All
Herrmann, Roland 3 Empen, Janine 2 Garvert, Rebecca 2 Aarts, Pieter 1 Allender, William J. 1 Baltussen, Willy 1 Berkum, Siemen van 1 Boesso, Giacomo 1 Cerca, Mariana 1 Chen, Xinlei 1 Di Giacomo, Marina 1 Draganska, Michaela 1 Favotto, Francesco 1 Ferjani, Ali 1 Galen, Michiel van 1 Ganbaatar, Tsend-Ayush 1 Gupta, Sachin 1 Haas, Rainer 1 Hamilton, Stephen F. 1 Jain, Dipak 1 Jakovleva, Nadežda Valerʹevna 1 Janssens, S. R. M. 1 John, Doris 1 Kumar, Kamalesh 1 Logatcheva, Katja 1 Loy, Jens-Peter 1 Maidl, Undine 1 Mann, Stefan 1 Mehta, Nitin 1 Meixner, Oliver 1 Menini, Andrea 1 Moskowitz, Howard R. 1 Narasimhan, Om 1 Pappas, Christophoros P. 1 Park, Sungho 1 Paulus, Klaus 1 Potemkin, Valerij Konstantinovič 1 Rabino, Samuel 1 Rau, Marie-Luise 1 Richards, Timothy J. 1
more ... less ...
Institution
All
Agroscope 1 Schweiz / Staatssekretariat für Wirtschaft 1 Wageningen Universiteit 1
Published in...
All
Agrarökonomische Diskussionsbeiträge 2 Marketing science 2 Advances in applied economic research : proceedings of the 2016 International Conference on Applied Economics (ICOAE) 1 American journal of agricultural economics 1 British food journal 1 Empirical economics : a journal of the Institute for Advanced Studies, Vienna, Austria 1 German journal of agricultural economics : GJAE 1 Harvard business review : HBR 1 Hochschulschriften zur Betriebswirtschaftslehre 1 Humanistic management in practice 1 Journal of economics & management strategy : JEMS 1 Journal of international consumer marketing 1 Journal of small business and enterprise development 1 Strukturberichterstattung 1 System dynamics and innovation in food networks 2008 : Proceedings of the 2nd International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks, organized by International Center for Food Chain and Network Research, University of Bonn, Germany ; officially endorsed by the European Association of Agricultural Economists (EAAE) as 110th EAAE-Seminar, february 18-22, 2008, Innsbruck-Igls, Austria 1 Unternehmerische Landwirtschaft zwischen Marktanforderungen und gesellschaftlichen Erwartungen : 51. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 28. bis 30. September 1 Vorträge zur Hochschultagung 2012 der Agrar- und Ernährungswissenschaftlichen Fakultät der Christian-Albrechts-Universität zu Kiel 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 20
Showing 1 - 20 of 20
Cover Image
Factors driving up prices along the food value chain in Switzerland - case studies on bread, yoghurt, and cured ham : Schwerpunktthema: Vor- und nachgelagerte Wertschöpfungsstufen der Landwirtschaft
Logatcheva, Katja; Galen, Michiel van; Janssens, S. R. M.; … - Schweiz / Staatssekretariat für Wirtschaft - 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012063958
Saved in:
Cover Image
Joghurt ist nicht gleich Joghurt : das gilt auch für den Preis
Empen, Janine; Loy, Jens-Peter - In: Vorträge zur Hochschultagung 2012 der Agrar- und …, (pp. 143-149). 2012
Der deutsche Joghurtmarkt konnte in den vergangenen 15 Jahren ein starkes Wachstum erzielen. Obwohl der deutsche Lebensmittelmarkt im Allgemeinen als gesättigt gilt, ist der Pro-Kopf-Verzehr von Joghurt in Deutschland von 1995 mit 13,1 kg auf 17,8 kg im Jahr 2009 angewachsen (AMI, 2010)....
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009552928
Saved in:
Cover Image
Using demographic variables to determine target segments in binary logit models
Ganbaatar, Tsend-Ayush - In: Advances in applied economic research : proceedings of …, (pp. 193-224). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011744024
Saved in:
Cover Image
Determinanten des Innovationserfolgs : eine Analyse mit Scannerdaten für den deutschen Joghurtmarkt
Herrmann, Roland; Schröck, Rebecca - In: German journal of agricultural economics : GJAE 60 (2011) 3, pp. 170-185
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009376148
Saved in:
Cover Image
Determinanten des Innovationserfolgs : eine Analyse mit Scannerdaten für den deutschen Joghurtmarkt
Herrmann, Roland; Garvert, Rebecca - 2011
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10008901537
Saved in:
Cover Image
Determinanten des Innovationserfolgs : eine Analyse mit Scannerdaten für den deutschen Joghurtmarkt
Herrmann, Roland; Garvert, Rebecca - 2011
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015201816
Saved in:
Cover Image
Rivalry in price and location by differentiated product manufacturers
Richards, Timothy J.; Allender, William J.; Hamilton, … - In: American journal of agricultural economics 95 (2013) 3, pp. 650-668
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009758644
Saved in:
Cover Image
Chobani's founder on growing a start-up without outside investors
Ulukaya, Hamdi - In: Harvard business review : HBR 91 (2013) 10, pp. 45-48
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010128904
Saved in:
Cover Image
Preissetzung auf dem deutschen Joghurtmarkt : eine hedonische Analyse
Empen, Janine - In: Unternehmerische Landwirtschaft zwischen …, (pp. 63-75). 2012
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009626041
Saved in:
Cover Image
Constructing communication strategy : a three-country case study
Rabino, Samuel; Moskowitz, Howard R.; Paulus, Klaus; … - In: Journal of international consumer marketing 24 (2012) 4, pp. 232-251
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009717332
Saved in:
Cover Image
Strategic orientation, innovation patterns and performances of SMEs and large companies
Kumar, Kamalesh; Boesso, Giacomo; Favotto, Francesco; … - In: Journal of small business and enterprise development 19 (2012) 1, pp. 132-145
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009525272
Saved in:
Cover Image
Grameen Danone Foods : a case of a social business enterprise
John, Doris - In: Humanistic management in practice, (pp. 103-118). 2011
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10008824053
Saved in:
Cover Image
A regime-switching model of cyclical category buying
Park, Sungho; Gupta, Sachin - In: Marketing science 30 (2011) 3, pp. 469-480
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009160791
Saved in:
Cover Image
Examining demand elasticities in Hanemann's framework : a theoretical and empirical analysis
Mehta, Nitin; Chen, Xinlei; Narasimhan, Om - In: Marketing science 29 (2010) 3, pp. 422-437
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003984300
Saved in:
Cover Image
New product development of a yogurt dessert via e-collaboration
Meixner, Oliver; Haas, Rainer - In: System dynamics and innovation in food networks 2008 : …, (pp. 389-400). 2008
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003906018
Saved in:
Cover Image
GMM estimation of a structural demand model for yogurt and the effects of the introduction of new brands
Di Giacomo, Marina - In: Empirical economics : a journal of the Institute for … 34 (2008) 3, pp. 537-565
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003714284
Saved in:
Cover Image
Product-line length as a competitive tool
Draganska, Michaela; Jain, Dipak - In: Journal of economics & management strategy : JEMS 14 (2005) 1, pp. 1-28
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10002689764
Saved in:
Cover Image
Entwicklung einer standardisierten Vorgehensweise zur Positionierung von Marken in mittelständischen Unternehmen : dargestellt am Beispiel der deutschen Molkereiwirtschaft
Maidl, Undine - 2002
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001669895
Saved in:
Cover Image
Strategija gibkogo manevrorovanija predprijatij na regionalʹnom urovne
Potemkin, Valerij Konstantinovič; Jakovleva, Nadežda … - 2000
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001727428
Saved in:
Cover Image
A comparative study of laws and regulations on compositional requirements for yogurt in EC member states
Pappas, Christophoros P. - In: British food journal 90 (1988) 5, pp. 195-198
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001052592
Saved in:
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...