EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Gesundheitskost"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Imitationsprodukt 29 Deutschland 17 Functional Food 15 Germany 10 Konsumentenverhalten 9 Marketing 9 Consumer behaviour 8 Innovation 8 Functional food 7 Funktionelle Lebensmittel 7 Produktpiraterie 6 Product counterfeiting 5 Gesundheitskost 4 Imitation strategy 4 Imitationsstrategie 4 Innovationsmanagement 4 Lebensmittelindustrie 4 Lebensmittelmarkt 4 Marktanteil 4 Nachahmung 4 Product classification 4 Product differentiation 4 Produktdifferenzierung 4 Produktinnovation 4 Produktklassifikation 4 EU countries 3 EU-Staaten 3 Ernährung 3 Ernährungsindustrie 3 Ersatzstoff 3 Ersparnis 3 Food industry 3 Health Food 3 Health food 3 Immaterialgüterrechte 3 Intellectual property rights 3 Kaufentscheidung 3 Kaufverhalten 3 Lebensmittel 3 Market share 3
more ... less ...
Online availability
All
Undetermined 8 Free 5
Type of publication
All
Book / Working Paper 47 Article 3
Type of publication (narrower categories)
All
Hochschulschrift 11 Thesis 9 Aufsatzsammlung 6 Working Paper 4 Advisory report 2 Article in journal 2 Aufsatz in Zeitschrift 2 Collection of articles of several authors 2 Graue Literatur 2 Guidebook 2 Gutachten 2 Non-commercial literature 2 Ratgeber 2 Sammelwerk 2 Amtsdruckschrift 1 Aufsatz im Buch 1 Bibliografie enthalten 1 Bibliography included 1 Book section 1 Collection of articles written by one author 1 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 1 Government document 1 Sammlung 1
more ... less ...
Language
All
German 32 English 17 Undetermined 2
Author
All
Enke, Margit 7 Geigenmüller, Anja 6 Leischnig, Alexander 3 Wittkopp, Antje 3 Bröring, Stefanie 2 Cesareo, Ludovica 2 Eckert, Roland 2 Lensch, Anne Katrin 2 Schnaars, Steven P. 2 Shenkar, Oded 2 Andersen, Johs. 1 Bauer, Hans H. 1 Bauer, Wolfgang 1 Beck, Franz 1 Belot, Michèle 1 Berlin, Noémi 1 Böckenhoff, Ewald 1 Bürgel, Heinrich Karl Georg 1 Dolgopolova, Irina 1 Dustmann, Heiko 1 Endreß, Martin 1 Fischer, Marc 1 Franz, Annabell 1 Gausemeier, Jürgen 1 Glatz, Rainer 1 Glauben, Thomas 1 Goetzke, Beate 1 Hartmann, Monika 1 Haushofer, Lisa 1 Herrmann, Anja Karina 1 Huber, Frank 1 Huber, Walter 1 Hüsing, Bärbel 1 James, Jonathan G. 1 Joswig, Anette 1 Kandels, Boris 1 Klippel, Joachim 1 Leker, Jens 1 Lindemann, Udo 1 Maciejewski, Olga 1
more ... less ...
Institution
All
Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg 1 Springer Fachmedien Wiesbaden 1
Published in...
All
SpringerLink / Bücher 4 Diskussionsbeitrag 2 Europäische Hochschulschriften / 5 2 FE Working Paper 2 Springer eBook Collection 2 Agrarwirtschaft : Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Marktforschung und Agrarpolitik 1 Arbeitspapiere des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre, insb. Organisation, Personal und Innovation der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster 1 California studies in food and culture 1 Dissertation.de 1 Essentials 1 Gabler Edition Wissenschaft / Betriebswirtschaftliche Studien in forschungsintensiven Industrien 1 In-Memory Data Management Research 1 Journal of political economy microeconomics 1 Management for Professionals 1 Recht - Wirtschaft - Steuern 1 Reihe: Marketing : MAR 1 Reihe: Marketing, Handel und Management 1 Schriften zur Gesundheitsökonomie 1 Schriftenreihe Ingenieurfortbildung 1 Schriftenreihe Studien zum Konsumentenverhalten 1 Schriftenreihe des Bundesministeriums für Verbraucherschutz, Ernährung und Landwirtschaft / A 1 Schriftenreihe des Bundesministers für Ernährung, Landwirtschaft und Forsten / A 1 SpringerBriefs in Business 1 SpringerBriefs in business 1 TAB-Hintergrundpapier 1 Verbraucherresilienz : Risikofaktoren, Vulnerabilitäten und Interventionen 1 Wirtschaftswissenschaft 1 Wissenschaftliche Arbeitspapiere / Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim 1 essentials 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 37 USB Cologne (EcoSocSci) 9 EconStor 4
Showing 1 - 50 of 50
Did you mean: subject_exact:"gesundheitskosten" (11,868 results)
Cover Image
Changing dietary habits early in life : a field experiment with low-income families
Belot, Michèle; Berlin, Noémi; James, Jonathan G.; … - In: Journal of political economy microeconomics 2 (2024) 4, pp. 707-746
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015154183
Saved in:
Cover Image
Wonder foods : the science and commerce of nutrition
Haushofer, Lisa - 2023
"Between 1850 and 1950, experts and entrepreneurs in Britain and the United States forged new connections between the nutrition sciences and the commercial realm through their enthusiasm for new edible consumables. The resulting food products promised wondrous solutions for what seemed both...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013338958
Saved in:
Cover Image
Resilient Verbrauchende - Resilienter Verbrauch
Endreß, Martin - In: Verbraucherresilienz : Risikofaktoren, …, (pp. 21-38). 2023
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014423684
Saved in:
Cover Image
Commodity Marketing : Strategies, Concepts, and Cases
Enke, Margit (ed.); Geigenmüller, Anja (ed.);  … - 2022
Part I: Fundamentals of Commodity Marketing -- Commodity Marketing: An Introduction into Key Concepts and Processes -- Commodity Differentiation: A Cross-Industry Approach -- Commodities in the Service Sector: Particularities and Implications for Marketing -- Part II: Commodity Marketing...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013185639
Saved in:
Cover Image
Essays on consumers' perceptions and valuations of health-enhancing attributes in food products
Dolgopolova, Irina - 2016
Die Komplexität und Kontroversen über Verbraucherwahrnehmung und Bewertung gesundheitsfördernder Eigenschaften von Lebensmitteln motivierten diese Dissertation. Die Kontroversen umfassen die nicht eindeutige Verbindung zwischen Einkommensniveau und der Nachfrage nach funktionellen...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011486306
Saved in:
Cover Image
Disruptive Business Imitation - neun Beschleuniger zum kreativen Imitieren disruptiver Geschäftsmodelle
Eckert, Roland - 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011955427
Saved in:
Cover Image
Disruptive Business Imitation - Neun Beschleuniger zum kreativen Imitieren disruptiver Geschäftsmodelle
Eckert, Roland - 2019
Im Hyperwettbewerb um Chancenanteile geht es scheinbar nur noch um disruptive Produkt- und Geschäftsmodellinnovationen. Beispiele zeigen jedoch, dass disruptive Imitatoren den disruptiven Innovatoren häufig wirtschaftlich den Rang ablaufen. Entgegen der allgemeinen Meinung scheint auch das...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012401792
Saved in:
Cover Image
Counterfeiting and piracy : a comprehensive literature review
Cesareo, Ludovica - 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014011343
Saved in:
Cover Image
Counterfeiting and Piracy : A Comprehensive Literature Review
Cesareo, Ludovica - 2016 - 1st ed. 2016
1 Introduction -- 2 The complexity of the counterfeiting and piracy phenomena: a 1980-2015 literature review -- 3 Research methodology -- 4 Figures and trends in the academic research on counterfeiting and piracy -- 5 Content analysis and categorization: towards a systematization of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014017962
Saved in:
Cover Image
Functional food consumption in Germany: A lifestyle segmentation study
Franz, Annabell; Nowak, Beate - 2010
Due to increasing health consciousness among consumers, there is an ever-growing demand for food and beverages with health-improving components. Not only 'light' and low fat products are in demand, but increasingly so-called well-being products and food which can prevent certain diseases. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010300023
Saved in:
Cover Image
Marketing für Reformhäuser: Senioren als Zielgruppe
Joswig, Anette; Zühlsdorf, Anke - 2008
Die Reformhausbranche ist im Umbruch - bedingt nicht zuletzt durch den gegenwärtigen Boom im Markt für Bio-Produkte und Naturkosmetik. "Bio ist jetzt Mainstream. Das ist unser Problem", fasst so auch E. Perlinger, Vorstand der Neuform Vereinigung Deutscher Reformhäuser, zusammen (zitiert nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010299869
Saved in:
Cover Image
Commodity Marketing : Grundlagen, Besonderheiten, Erfahrungen
Enke, Margit (ed.); Geigenmüller, Anja (contributor);  … - 2014 - 3., aktual. und erw. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010354915
Saved in:
Cover Image
Markenimitate im Lebensmitteleinzelhandel : eine wettbewerbs- und wohlfahrtsgerichtete Analyse ihrer Wirkungen auf das Kaufverhalten, dargestellt auf Grundlage von Haushaltspaneldaten
Orenstrat, Ruth - 2014 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010492164
Saved in:
Cover Image
Erfolg mit Functional Food : Wachstumschancen für den deutschen Lebensmittelmarkt
Maciejewski, Olga - 2014
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011531902
Saved in:
Cover Image
Commodity Marketing : Grundlagen - Besonderheiten - Erfahrungen
Enke, Margit - 2014 - 3., aktualisierte u. erw. Aufl. 2014
Grundlagen des Commodity Marketing -- Besonderheiten des Commodity Marketing (z.B. Preismanagement, Markenmanagement, Kundenbindungsmanagement) -- Branchenspezifisches Commodity Marketing (z.B. Energiesektor, Dienstleistungen) -- Commodity Marketing – eine internationale Perspektive.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014019271
Saved in:
Cover Image
Gesundheitsorientiertes Marketing : Perspektiven für die Lebensmittelwirtschaft
Goetzke, Beate - 2013 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009791764
Saved in:
Cover Image
Die Rolle von Markenvertrauen für die Erreichung von Konsumzielen : eine kausalanalytische Studie am Beispiel von gesunder Ernährung mit Functional Food
Huber, Frank; Meyer, Frederik; Weißhaar, Isabelle - 2013 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009775151
Saved in:
Cover Image
A Real-Time In-Memory Discovery Service : Leveraging Hierarchical Packaging Information in a Unique Identifier Network to Retrieve Track and Trace Information
Müller, Jürgen - 2013
Introduction and Motivation -- Underlying Technologies and Related Works -- A Hierarchical-Packaging-aware Discovery Service -- A Recursive Search Algorithm -- A Filter Algorithm to Extract the Relevant Read Events -- System Design and Implementation Considerations -- Evaluation -- Conclusion...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014016752
Saved in:
Cover Image
Präventiver Produktschutz : Leitfaden und Anwendungsbeispiele
Gausemeier, Jürgen; Glatz, Rainer; Lindemann, Udo - 2012
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010234463
Saved in:
Cover Image
Commodity Marketing : Grundlagen - Besonderheiten - Erfahrungen
Enke, Margit - 2011 - 2., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10008689593
Saved in:
Cover Image
Commodity Marketing : Grundlagen - Besonderheiten - Erfahrungen
Enke, Margit - 2011 - 2., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013515945
Saved in:
Cover Image
Commodity Marketing : Grundlagen, Besonderheiten, Erfahrungen
Enke, Margit (ed.); Geigenmüller, Anja (ed.) - 2011 - 2., vollst. überarb. und erw. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10008698919
Saved in:
Cover Image
Copycats : gut kopiert ist besser als teuer erfunden
Shenkar, Oded - 2011 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10008906723
Saved in:
Cover Image
Marktstruktur, Innovationsaktivität und Profitabilität der deutschen Ernährungswirtschaft: Das Beispiel Functional Food.
Wittkopp, Antje - 2002
Innovative gesundheitsförderliche Lebensmittel, sogenannte Functional Food, haben in den letzten Jahren in Deutschland zunehmende Bedeutung gewonnen. Auf der Basis des Struktur-Verhalten-Ergebnis-Ansatzes wird im Rahmen dieser Arbeit für den Zeitraum 1995 bis 1999 empirisch der Einfluss der...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010297127
Saved in:
Cover Image
Much Ado about Nothing?- The Influence of Functional Food on Profitability of German Food Industry.
Wittkopp, Antje - 2002
Product innovation is a competitive strategy in food industry. Successful product development management is a key determinant of a firm's performance. In recent years functional foods, which are innovative food products that provide health benefits beyond basic nutrition, have become...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010297128
Saved in:
Cover Image
Copycats : how smart companies use imitation to gain a strategic edge
Shenkar, Oded - 2010
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003908736
Saved in:
Cover Image
Auswirkungen gesundheitsbezogener Ernährungsinformationen auf die Kaufentscheidung : Analyse am Beispiel funktioneller Lebensmittel mit Folsäure
Lensch, Anne Katrin - 2009
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003801728
Saved in:
Cover Image
Nutrition and health claims : call for and justification of governmental intervention from the consumers' perspective : Notwendigkeit und Rechtfertigung einer staatlichen Regulierung aus Konsumentensicht
Hartmann, Monika; Lensch, Anne Katrin; Simons, Johannes; … - In: Agrarwirtschaft : Zeitschrift für Betriebswirtschaft, … 57 (2008) 2, pp. 130-140
Zur Verhinderung der Irreführung von Verbrauchern und zur Harmonisierung des europäischen Rechts wurde im Dezember 2006 die Verordnung (EG) Nr. 1924/2006 zur Regelung nährwert- und gesundheitsbezogener Angaben (NGAs) über Lebensmittel erlassen. Vor diesem Hintergrund erfolgt im vorliegenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003651593
Saved in:
Cover Image
Der Sprung des Drachen : Strategien gegen Produktkopierer, Qualitätsanbieter und andere Hyper-Wettbewerber aus China
Scheuss, Ralph - 2007
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003463308
Saved in:
Cover Image
Counterfeit trade - economics and countermeasures
Staake, Thorsten - 2007
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003555255
Saved in:
Cover Image
Imitation von innovativen Dienstleistungen : ein Phasenmodell
Kandels, Boris - 2006
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004890407
Saved in:
Cover Image
Markterfolg mit Functional Food : der schmale Grat auf dem Weg zum Top-Produkt
Dustmann, Heiko - 2006
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004856798
Saved in:
Cover Image
The front end of innovation in converging industries : the case of nutraceuticals and functional foods
Bröring, Stefanie - 2005 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004862800
Saved in:
Cover Image
The front end of innovation in converging industries : the case of nutraceuticals and functional foods
Bröring, Stefanie - 2005 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003139195
Saved in:
Cover Image
Commodity Marketing : Grundlagen und Besonderheiten
Enke, Margit (ed.) - 2005 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10002981293
Saved in:
Cover Image
Marketing strategies for newly developed functional food products : a consumer-company based analysis
Puspa, Jofi - 2005 - Als Ms. gedr.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003158774
Saved in:
Cover Image
Produktinnovation und Performance : eine empirische Analyse des deutschen Ernährungsgewerbes
Wittkopp, Antje - 2004
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001999128
Saved in:
Cover Image
Kaufverhalten bei Innovationen auf dem Lebensmittelmarkt : Entwicklung eines kausalanalytischen Messinstruments für Functional Food
Herrmann, Anja Karina - 2003 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001851485
Saved in:
Cover Image
Lipide als funktionelle Lebensmittel
Warwel, Siegfried (contributor) - 2002
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004879787
Saved in:
Cover Image
Produktimitation : strategische Erfordernisse und praktische Umsetzung
Schewe, Gerhard - 1999
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004001201
Saved in:
Cover Image
Functional food - funktionelle Lebensmittel : Gutachten im Auftrag des TAB
Hüsing, Bärbel (contributor) - 1999
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013437869
Saved in:
Cover Image
Strategische Marktanalyse mit Hilfe der Umsatzflußanalyse
Bauer, Hans H.; Fischer, Marc - 1997
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004801948
Saved in:
Cover Image
Pioniere überflügeln : neue Produktideen aufgreifen, perfektionieren und vermarkten
Schnaars, Steven P. - 1995
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004299162
Saved in:
Cover Image
Managing imitation strategies : how later entrants seize markets from pioneers
Schnaars, Steven P. - 1994 - 1. print.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004209455
Saved in:
Cover Image
Die veränderte Wettbewerbssituation auf dem EG-Milchmarkt durch die Aufhebung der Produktions- und Absatzbeschränkungen für Milchimitate
Wessels, Karl - 1992
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012700098
Saved in:
Cover Image
Nachfrageveränderungen bei Milch durch Imitationsprodukte : Analyse und Prognose der Nachfrage nach Imitationsprodukten für Milch und Milcherzeugnisse in der EG im Falle einer Aufhebung des Verbots dieser Imitationsprodukte
Böckenhoff, Ewald (contributor) - 1989
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013354526
Saved in:
Cover Image
Nachahmerwettbewerb bei Arzneimitteln : e. markttheoretische u. empirische Analyse
Huber, Walter - 1988
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000741739
Saved in:
Cover Image
Deutsche Austausch-Werkstoffe
Bürgel, Heinrich Karl Georg - 1937
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10000584067
Saved in:
Cover Image
Ersatz oder neuer Werkstoff?
Beck, Franz (contributor); Klippel, Joachim (contributor) - 1941
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10002288878
Saved in:
Cover Image
Raastoffernes Mobilisering : Forord af Chr. H. Olesen. Skildret av Johs. Andersen Red. af Eugen Wolfson
Wolfson, Eugen (contributor); Andersen, Johs. (contributor);  … - 1942
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10002298264
Saved in:
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...