EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Idea of man"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Concept of man 89 Menschenbild 89 Homo Oeconomicus 14 Homo economicus 13 Behavioral economics 10 Verhaltensökonomik 10 History of economic thought 8 Social change 8 Sozialer Wandel 8 Ökonomische Ideengeschichte 8 Deutschland 7 Germany 7 Consumer behaviour 6 Führungsstil 6 Konsumentenverhalten 6 Leadership style 6 Nachhaltige Entwicklung 6 Personality psychology 6 Persönlichkeitspsychologie 6 Sustainable development 6 Theorie 6 Theory 6 Computerized method 5 Computerunterstützung 5 Digitalisierung 5 E-commerce 5 Electronic Commerce 5 Kritik 5 Social psychology 5 Sozialpsychologie 5 Unternehmenserfolg 5 Verbraucherverhalten 5 Brand image 4 Corporate Social Responsibility 4 Corporate social responsibility 4 Criticism 4 Economic transition 4 Emotion 4 Erfolgsfaktor 4 Gesellschaft 4
more ... less ...
Online availability
All
Undetermined 33 Free 5
Type of publication
All
Book / Working Paper 53 Article 37
Type of publication (narrower categories)
All
Aufsatz im Buch 23 Book section 23 Article in journal 13 Aufsatz in Zeitschrift 13 Hochschulschrift 11 Graue Literatur 7 Non-commercial literature 7 Aufsatzsammlung 6 Arbeitspapier 5 Working Paper 5 Lehrbuch 4 Thesis 4 Case study 2 Collection of articles of several authors 2 Fallstudie 2 Konferenzschrift 2 Sammelwerk 2 Textbook 2 Conference paper 1 Guidebook 1 Konferenzbeitrag 1 Quelle 1 Ratgeber 1
more ... less ...
Language
All
German 57 English 30 French 2 Undetermined 1
Author
All
Conrad, Christian A. 3 Aggarwal, Pankaj 2 Breitner, Michael H. 2 Buchenau, Peter 2 Guo, Rongxing 2 Herteux, Andreas 2 Hildebrandt, Alexandra 2 Höfling, Siegfried 2 Landhäußer, Werner 2 Müller, Robert Caspar 2 Tretter, Felix 2 Wagner, Katja 2 Walter, Claus 2 Ötsch, Walter 2 Alavi, Sascha 1 Appel, Margit 1 Ashforth, Blake E. 1 Bachinger, Karl 1 Bammé, Arno 1 Baofu, Peter 1 Benlian, Alexander 1 Bezençon, Valéry 1 Birkner, Felicitas 1 Breisig, Thomas 1 Brickson, Shelley L. 1 Brockhaus, Benjamin 1 Bührer, Roger 1 Cheng, Li-Keng 1 Cowden, Patrick D. 1 Dierksmeier, Claus 1 Dietl, Tamara 1 Dimmel, Nikolaus 1 Dueck, Gunter 1 Dullnig, Ursula 1 Engartner, Tim 1 Forte, Francesco 1 Gimpel, Henner 1 Goldscheid, Rudolf 1 Gorny, Dieter 1 Graupe, Silja 1
more ... less ...
Institution
All
Springer Fachmedien Wiesbaden 4 Akademie für Politik und Zeitgeschehen 2 Campus Verlag 2 Metropolis-Verlag für Ökonomie Gesellschaft und Politik GmbH 2 Carl von Ossietzky Universität Oldenburg 1 Duncker & Humblot 1 Erich Schmidt Verlag 1 Heinrich-Böll-Stiftung 1 Humboldt-Universität zu Berlin 1 Info 3 - Verlagsgesellschaft Brüll & Heisterkamp KG 1 Juventa Verlag 1 LIT Verlag 1 National Bureau of Economic Research 1 Springer Gabler <Firma> 1 Springer International Publishing 1 Springer-Verlag GmbH 1 Technische Universität Dresden 1 Universität Siegen 1
more ... less ...
Published in...
All
CSR und Digitalisierung : der digitale Wandel als Chance und Herausforderung für Wirtschaft und Gesellschaft 5 SpringerLink / Bücher 4 IWI-Diskussionsbeiträge 2 Management-Reihe Corporate Social Responsibility 2 Research 2 Springer eBook Collection 2 Strong brands, strong relationships 2 The psychology of design : creating consumer appeal ; [an interdisciplinary conference held in May 2014 in Ann Arbor on the subject of "the Psychology of Design" ; the 33rd Annual Advertising and Consumer Psychology (ACP) Conference of the Society for Consumer Psychology] 2 Architecting the Internet of Things 1 Argumente und Materialien zum Zeitgeschehen 1 Argumente und Materialien zum Zeitgeschehen : AMZ 1 Artificial intelligence in marketing 1 Asia Pacific journal of marketing and logistics 1 Befähigung zur Partizipation : gesellschaftliche Teilhabe durch ökonomische Bildung 1 Business & Success 1 Business & information systems engineering : BISE ; the international journal of Wirtschaftsinformatik 1 Business ethics : a European review 1 Business schools under fire : humanistic management education as the way forward 1 CSR und Wirtschaftspsychologie : psychologische Strategien zur Förderung nachhaltiger Managemententscheidungen und Lebensstile 1 Collection nouveaux débats 1 Consumption and public life 1 Controlling, Compliance und Corporate Governance 1 Die Weltwirtschaftskrise : Lösungsansätze aus christlich-ethischer Sicht 1 Die vielen Gesichter des wirtschaftlichen Wandels : Beiträge zur Innovationsgeschichte ; Festschrift für Dieter Stiefel 1 Eine neue Theorie der Unternehmung für eine neue Gesellschaft 1 Empirische Medienökonomie : Reflexionen der Arbeiten von Wolfgang Seufert 1 Essai 1 Gender in Arbeit und Gesundheit : Standortbestimmung & Perspektiven 1 Handbuch angewandte Psychologie für Führungskräfte ; Bd. 1 1 Handel und Internationales Marketing Retailing and International Marketing 1 Handel und internationales Marketing$eRetailing and international marketing 1 Hochschulschriften zur Nachhaltigkeit : HSN 1 International journal of social entrepreneurship and innovation : IJSEI 1 Jahrbuch normative und institutionelle Grundfragen der Ökonomik 1 Journal of consumer behaviour 1 Journal of consumer research : JCR ; an interdisciplinary bimonthly 1 Journal of marketing communications 1 Journal of marketing management : MM 1 Kurswechsel : Zeitschrift für gesellschafts-, wirtschafts- und umweltpolitische Alternativen 1 Lehrbuch 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 89 RePEc 1
Showing 1 - 50 of 90
Cover Image
Modelle und Widersprüche der Grundeinkommensdebatte : Perspektiven der Transformation sozialer Sicherung
Dimmel, Nikolaus; Immervoll, Karl A.; Appel, Margit; … - 2025 - Erste Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015408374
Saved in:
Cover Image
Green AI partnerships : investigating the interplay of anthropomorphism and consumer-brand relationships
Jham, Vimi; Malhotra, Gunjan; Sehgal, Nidhi - In: Services marketing quarterly 46 (2025) 1/2, pp. 57-82
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015515879
Saved in:
Cover Image
Embedded Culture as a Source of Comparative Advantage
Guiso, Luigi; Sapienza, Paola; Zingales, Luigi - National Bureau of Economic Research - 2024
This paper examines how the concept of embedded culture played a transformative role in the ongoing cultural revolution within economics and business. We trace the field's shift from the 20th-century concept of homo economicus universalis to an approach incorporating cultural embeddedness in...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015171671
Saved in:
Cover Image
Planet work : rethinking labor and leisure in the anthropocene
Hediger, Ryan (ed.) - 2023
"Labor and labor norms orient much of contemporary life, organizing our days and years and driving planetary environmental change. Yet, labor, as a foundational set of values and practices, has not been sufficiently interrogated in the context of the environmental humanities for its profound...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013338951
Saved in:
Cover Image
Anthropomorphism in artificial intelligence : a review of empirical work across domains and insights for future research
Uysal, Ertugrul; Alavi, Sascha; Bezençon, Valéry - In: Artificial intelligence in marketing, (pp. 273-308). 2023
Purpose Anthropomorphism in Artificial Intelligence (AI)-powered devices is being used increasingly frequently in consumer-facing situations (e.g., AI Assistants such as Alexa, virtual agents in websites, call/chat bots, etc.), and therefore, it is essential to understand anthropomorphism in AI...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014307161
Saved in:
Cover Image
Imagination und Bildlichkeit in der Geschichte der Wirtschaftstheorie : von Adam Smith bis zur frühen Neoklassik
Ötsch, Walter - 2020
Adam Smith hat in seinem Bild des Menschen der Rolle der Imagination einen so großen Stellenwert eingeräumt, dass es berechtigt ist, ihn als Bildanthropologen zu bezeichnen. Der Aspekt des Bildvermögens von Menschen geriet im Laufe des 19. Jahrhunderts in der Geschichte der Wirtschaftstheorie...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012243848
Saved in:
Cover Image
Die Ökonomie der Zeit : Studien zu Nietzsche und Foucault
Szews, Johann - 2022 - Erste Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013275717
Saved in:
Cover Image
The effects of smartphone assistants' anthropomorphism on consumers' psychological ownership and perceived competence of smartphone assistants
Cheng, Li-Keng - In: Journal of consumer behaviour 21 (2022) 2, pp. 427-442
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013177866
Saved in:
Cover Image
Der gute Wirtschaftsbürger : politische Begründungen ökonomischen Handelns in der Vormoderne
Herold, Maik - 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013187377
Saved in:
Cover Image
Drivers and barriers of consumer behavior regarding new technologies and digital channels : investigating the phenomenon of anthropomorphism and new online consumption forms
Wagner, Katja - 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012588322
Saved in:
Cover Image
Drivers and Barriers of Consumer Behavior Regarding New Technologies and Digital Channels : Investigating the Phenomenon of Anthropomorphism and New Online Consumption Forms
Wagner, Katja - 2021
Katja Wagner investigates consumer behavioral intention and interactions with new technologies and digital channels. Due to the fact that the development, spread and sale of these new technologies and digital channels will have a continuous growth and influence in the following years regarding...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012615793
Saved in:
Cover Image
Fashion and luxury fashion in the third millennium
Forte, Francesco; Trussardi, Maria Luisa - 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013172839
Saved in:
Cover Image
Ungleichwertigkeit und Ökonomik?
Thieme, Sebastian - In: Ökonomie und Ideologie, (pp. 203-233). 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013197785
Saved in:
Cover Image
Rettung oder Untergang des Homo oeconomicus : Entwurf und Gegenentwurf der digitalen Transformation
Bührer, Roger - 2021
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013188563
Saved in:
Cover Image
"My company is friendly," "mine's a rebel" : anthropomorphism and shifting organizational identity from "what" to "who"
Ashforth, Blake E.; Schinoff, Beth S.; Brickson, Shelley L. - In: The Academy of Management review : AMR 45 (2020) 1, pp. 29-57
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012163439
Saved in:
Cover Image
Homo stimulus : Grundlagen menschlicher Anpassung und Weiterentwicklung im Zeitalter des kollektiven Individualismus
Herteux, Andreas - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012164488
Saved in:
Cover Image
Heute schon einen Prozess optimiert? : Das Management frisst seine Mitarbeiter
Dueck, Gunter - 2020
Mit zum Teil recht provozierenden Thesen werden in der Wirtschaft seit Jahrzehnten "grassierende" Effizienzsteigerungsprogramme aufs Korn genommen, bei denen Mitarbeiter/-innen häufig auf der Strecke bleiben oder zu einer fachlich standardisierten Ressource degradiert werden. (3)
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012126982
Saved in:
Cover Image
Imagination und Bildlichkeit der Wirtschaft : zur Geschichte und Aktualität imaginativer Fähigkeiten in der Ökonomie
Ötsch, Walter (ed.); Graupe, Silja (ed.) - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012156939
Saved in:
Cover Image
Homo stimulus : fundamentals of human adaptation and development in the age of collective individualism
Herteux, Andreas - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012173255
Saved in:
Cover Image
Political economy : an institutional and behavioral approach
Conrad, Christian A. - 2020
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012228621
Saved in:
Cover Image
Wirtschaft ist Care oder: die Wiederentdeckung des Selbstverständlichen : ein Essay
Praetorius, Ina - 2015
Die Ökonomie ist zu einer Art Leitwissenschaft geworden, aus der viele Menschen ihre Anschauungen über "normal" und "richtig" beziehen, über den Wert von Beziehungen und Tätigkeiten. Doch ausgerechnet diejenigen Maßnahmen zur Bedürfnisbefriedigung, die immer noch von viel mehr Frauen als...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011384042
Saved in:
Cover Image
Konsumentenbilder als produktive Fiktionen : eine theoretische und ethnographische Untersuchung
Müller, Robert Caspar - 2019
Menschenbilder aus Antike und Neuzeit -- Menschenbilder in den modernen Wissenschaften -- Der Konsument als neue soziokulturelle Leitfigur -- Der souveräne, der naive und der aktive Konsument -- Extended Case Method und Mobile Ethnographie
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012402295
Saved in:
Cover Image
Transformative Unternehmensführung und ihre geistigen Grundlagen : die Bewusstseinshaltung zukunftsfähiger Organisationen
Brockhaus, Benjamin - 2019 - Erste Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012054545
Saved in:
Cover Image
The sovereign consumer : a new intellectual history of neoliberalism
Olsen, Niklas - 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011928461
Saved in:
Cover Image
Mit Sinn zum nachhaltigen Erfolg : Anleitung zur werte- und wertorientierten Führung
Pircher-Friedrich, Anna Maria - 2019 - 4., neu bearbeitete Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011957259
Saved in:
Cover Image
Die beseelte Organisation und ihr Geist : Unternehmensführung und Potzenzialerschließung mit Management-Aufstellungen
Riechers, Alexander N.; Ress, Radim - 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011966554
Saved in:
Cover Image
Konsumentenbilder als produktive Fiktionen : eine theoretische und ethnographische Untersuchung
Müller, Robert Caspar - 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012030300
Saved in:
Cover Image
Anthropomorphic information systems
Pfeuffer, Nicolas; Benlian, Alexander; Gimpel, Henner; … - In: Business & information systems engineering : BISE ; the … 61 (2019) 4, pp. 523-533
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012053046
Saved in:
Cover Image
Chefsache Menschlichkeit : So gelingt humane Digitalisierung
Buchenau, Peter; Walter, Claus - 2018
Einleitung -- Mein Auftritt -- Meine Wirkung -- Meine Resonanz -- Meine Präsenz -- Der Herz-Kompass -- Die Fitmacher – „Quick Wins“ für Führungskräfte -- Digitalisierung – Einfluss auf Menschlichkeit 5.0 -- Die Performer-Methode – Eine kleine Einführung -- Fazit.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014017829
Saved in:
Cover Image
Entwicklungstheorie, Finanzsoziologie, Menschenökonomie : Narrative einer anderen Soziologie
Goldscheid, Rudolf - 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011736858
Saved in:
Cover Image
Quantitative und qualitative empirische Forschung : ein Diskussionsbeitrag
Schumann, Siegfried - 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011671734
Saved in:
Cover Image
Mensch und Gesellschaft im Handlungsraum der Sozialen Arbeit : ein Klärungsversuch
Schumacher, Thomas - 2018 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011833610
Saved in:
Cover Image
Culture-Bound versus Culture-Free : zum Einfluss von Kultur auf praktizierte Führungsstile am Beispiel deutscher und arabischer Manager
Mehanna, Ziad - 2018 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011842115
Saved in:
Cover Image
Chefsache Menschlichkeit : so gelingt humane Digitalisierung
Buchenau, Peter; Walter, Claus - 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011881704
Saved in:
Cover Image
Homo Oecologicus : Menschenbilder im 21. Jahrhundert
Höfling, Siegfried (contributor);  … - 2012
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015208003
Saved in:
Cover Image
Homo Oecologicus : Menschenbilder im 21. Jahrhundert
Höfling, Siegfried (ed.); Tretter, Felix (contributor) - 2012
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009688984
Saved in:
Cover Image
Der mündige Bürger : Leitbild der Privatrechtsordnung?
Rüping, Matthias - 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013338806
Saved in:
Cover Image
Wirtschaftspolitik : Eine praxisorientierte Einführung
Conrad, Christian A. - 2017
Einleitung -- Grundlagen der Wirtschaftspolitik -- Markt und Wettbewerb -- Ordnungspolitik.-Marktversagen -- Politikversagen -- Wettbewerbspolitik -- Industriepolitik -- Konjunkturpolitik -- Die Geldpolitik der Europäischen Zentralbank -- Außenwirtschaft -- Lösungen zu den Übungsaufgaben.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014017909
Saved in:
Cover Image
CSR und Digitalisierung : Der digitale Wandel als Chance und Herausforderung für Wirtschaft und Gesellschaft
Hildebrandt, Alexandra (ed.); Landhäußer, Werner (ed.) - 2017
Vorworte: Reihenherausgeber: Prof. René Schmidpeter -- Alexandra Hildebrandt / Werner Landhäußer: Die Rolle der Digitalisierung: denken – verstehen - handeln -- Alexandra Hildebrandt / Werner Landhäußer: Die wichtigsten Fragen zur Digitalisierung von A bis Z -- Raimund Frey: Das Fenster...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014018457
Saved in:
Cover Image
CSR und Digitalisierung : der digitale Wandel als Chance und Herausforderung für Wirtschaft und Gesellschaft
Hildebrandt, Alexandra (ed.); Landhäußer, Werner (ed.) - 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011531365
Saved in:
Cover Image
Digitale Assistenten für den effektiven Wissensarbeiter in der digitalen Transformation
Vogler, Adrian - In: CSR und Digitalisierung : der digitale Wandel als …, (pp. 705-719). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011732158
Saved in:
Cover Image
Der Mensch im Zentrum der IT
Birkner, Felicitas - In: CSR und Digitalisierung : der digitale Wandel als …, (pp. 889-907). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011732196
Saved in:
Cover Image
In welcher Welt wollen und können wir leben?
Gorny, Dieter - In: CSR und Digitalisierung : der digitale Wandel als …, (pp. 1135-1142). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011732237
Saved in:
Cover Image
Was ist ein gutes Leben in einer digitalen Welt? : Autonomes Handeln statt sozialer Techniken
Schmidt, Ina - In: CSR und Digitalisierung : der digitale Wandel als …, (pp. 1157-1171). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011732242
Saved in:
Cover Image
Mensch sein heißt Sinn finden : oder vom Perspektivenwechsel in Zeiten der digitalen Transformation
Dietl, Tamara - In: CSR und Digitalisierung : der digitale Wandel als …, (pp. 1173-1181). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011732261
Saved in:
Cover Image
Gesundheit/Krankheit & Gender : Anmerkungen aus Forschung und Beratung
Zebetner, Bettina - In: Gender in Arbeit und Gesundheit : Standortbestimmung & …, (pp. 6-16). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011702524
Saved in:
Cover Image
Die Erweiterung des Menschenbilds im 5-Sektorenmodell der Gesamtwirtschaft : mit Blick auf Herrschaftsstrukturen und ihre Kategorien
Dullnig, Ursula - In: Kurswechsel : Zeitschrift für gesellschafts-, … (2017) 2, pp. 37-45
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011771010
Saved in:
Cover Image
An Economic Inquiry into the Nonlinear Behaviors of Nations : Dynamic Developments and the Origins of Civilizations
Guo, Rongxing - 2017
This book applies an economic approach to examine the driving forces behind the dynamic behaviors of developing nations. Taking into account initial conditions and environmental and external factors often oversimplified by historians and anthropologists, Guo finds that the rise and fall of...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012397500
Saved in:
Cover Image
Wirtschaftspolitik : eine praxisorientierte Einführung
Conrad, Christian A. - 2017
Dieses Lehrbuch befasst sich eingehend mit den Grundlagen der Wirtschaftspolitik. Die Aufgabe der Wirtschaftspolitik ist es, Handlungsempfehlungen für die Wirtschaft zu geben und diese politisch zu gestalten. Der Autor beschäftigt sich in diesem Werk umfassend mit den wichtigen Fragen der...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011629129
Saved in:
Cover Image
Ein neues Weltbild für Ökonomie und Gesellschaft von morgen
Schmuck, Peter - In: CSR und Wirtschaftspsychologie : psychologische …, (pp. 15-29). 2017
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011602635
Saved in:
  • 1
  • 2
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...