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  • Search: subject_exact:"Kooperatives Marketing"
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Subjects
All
Marketing cooperation 272 Marketingkooperation 272 Deutschland 86 Germany 83 Theorie 62 Theory 62 Brand management 31 Markenführung 31 Football 28 Fußball 28 Unternehmenskooperation 27 Fernsehprogramm 22 Marketing 22 Television programme 22 Professional sports 21 Profisport 21 Marketingmanagement 20 Consumer behaviour 19 Erfolgsfaktor 19 Konsumentenverhalten 19 Marketing management 19 Inter-firm cooperation 18 Sports economics 18 Sportökonomik 18 Success factor 18 Landwirtschaft 17 Region 17 Agriculture 16 Lieferantenmanagement 15 Supplier relationship management 15 Agrargenossenschaft 14 Agricultural cooperative 14 Business network 13 Competition 13 Distribution channel 13 Ernährungsindustrie 13 Food industry 13 Unternehmensnetzwerk 13 Vertriebsweg 13 Wettbewerb 13
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Online availability
All
Free 21 Undetermined 2
Type of publication
All
Article 159 Book / Working Paper 113
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 83 Aufsatz in Zeitschriften 83 Article in book 76 Aufsatz im Buch 76 Graue Literatur 46 Non-commercial literature 46 Dissertation 40 Hochschulschrift 40 Thesis 40 Arbeitspapier 26 Working Paper 26 Case study 13 Fallstudie 13 Collection of articles of several authors 9 Sammelwerk 9 Congress report 7 Kongress 7 Kongressschrift 7 Advisory report 2 Gutachten 2 Interview 2 Mikroform 2 Amtsdruckschrift 1 Bibliographie enthalten 1 Bibliography included 1 Collection of articles written by one author 1 Government document 1 Handbook 1 Handbuch 1 Sammlung 1
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Language
All
German 145 English 118 French 4 Italian 2 Swedish 2 Polish 1
Persons
All
Peitz, Martin 8 Kruse, Jörn 7 Quitzau, Jörn 5 Schellhaaß, Horst-Manfred 5 Enderle, Gregor 4 Hakenes, Hendrik 4 Hausladen, Helmut 4 Besch, Michael 3 Franck, Egon 3 Huber, Frank 3 Mizera, Sue 3 Singh, Jaywant 3 Tennbakk, Berit 3 Ahlert, Dieter 2 Anders, Sven 2 Antz, Christian 2 Aust, Gerhard 2 Bernard, Tanguy 2 Boenigk, Michael 2 Buscher, Udo 2 Büttgen, Marion 2 Choi, Jay Pil 2 Dreyer, Axel 2 Forgács, Csaba 2 Garella, Paolo G. 2 Hack, Annette 2 Herrmann, Roland 2 Hoff, Klaus 2 Ilicic, Jasmina 2 Jochims, Heike 2 Kliebisch, Christoph 2 Kotschi, Bernd 2 Lammenett, Erwin 2 Li, Po-chien 2 Linder, Christian 2 Lücke, Fridjof 2 Marjit, Sugata 2 Parlasca, Susanne 2 Peeters, Thomas 2 Rothsprach, Marita 2
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Institutions
All
Nomos Verlagsgesellschaft 2 Agrarsoziale Gesellschaft 1 Bayerische Landesanstalt für Landwirtschaft 1 Bundesverband des Deutschen Textil-Einzelhandels 1 Dachverband Wissenschaftlicher Gesellschaften der Agrar-, Forst-, Ernährungs-, Veterinär- und Umweltforschung 1 Deutsche Gesellschaft für Tourismuswissenschaft 1 Deutschland / Bundeswehr / Universität Hamburg 1 Forschungsinstitut für Biologischen Landbau <Frick> 1 Forum Verbandsmarketing <2., 2009, Düsseldorf> 1 Institut für Betriebswirtschaft und Agrarstruktur 1 Institutt for Økonomi <Bergen> 1 Monopolkommission 1 Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn / Institut für Landwirtschaftliche Betriebslehre 1 Symposium Wein und Tourismus <1, 2010, Freyburg (Unstrut)> 1 Universität Kassel / Fachbereich Ökologische Agrarwissenschaften 1 Witzenhäuser Konferenz <18, 2010, Witzenhausen> 1 h+p Hachmeister + Partner 1
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The journal of brand management : an international journal 9 Regionale Vermarktungssysteme in der Land-, Ernährungs- und Forstwirtschaft : Chancen, Probleme und Bewertung 6 Thexis : Fachzeitschrift für Marketing : Fachzeitschrift für Marketing des Instituts für Marketing und Handel an der Universität St. Gallen 6 Reihe Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln 5 Gabler Edition Wissenschaft 4 Hamburger Schriften zur Marketingforschung 4 Journal of business research : JBR 4 Organised retailing and agri-business : implications of new supply chains on the Indian farm economy 4 Europäische Hochschulschriften 3 Handelsforschung 3 Journal of rural cooperation 3 Arbeitsbericht / Institut für Agrarpolitik und Marktforschung der Justus-Liebig-Universität Giessen 2 Berichte über Landwirtschaft : Zeitschrift für Agrarpolitik und Landwirtschaft 2 Collaborations et réseaux : approches transversales en management 2 Dresdner Beiträge zur Betriebswirtschaftslehre 2 ERIM report series research in management 2 Forschen und Wissen / Wirtschaftswissenschaften 2 Freiberger Arbeitspapiere 2 Hohenheimer agrarökonomische Arbeitsberichte 2 Innovative Konzepte für das Marketing von Agrarprodukten und Nahrungsmitteln 2 Market behavior of agricultural cooperatives 2 Marketing intelligence & planning 2 Neue betriebswirtschaftliche Forschung : Nbf 2 Psychology & marketing 2 Schriften der Wissenschaftlichen Hochschule Lahr 2 Schriften zur Rundfunkökonomie 2 Sport und Medien : Rundfunkfreiheit, Wettbewerb und wirtschaftliche Verwertungsinteressen 2 Sportveranstaltungen zwischen Liga- und Medieninteressen : [Jahrestagung des Arbeitskreises "Sportökonomie" am 14. und 15. April 2000 in Köln] 2 Sportökonomie 2 Unternehmenskommunikation im 19. und 20. Jahrhundert : neue Wege der Unternehmensgeschichte 2 Versicherungswirtschaft : Magazin für Führungskräfte und Entscheider 2 Wein und Tourismus : Erfolg durch Synergien und Kooperationen ; [Tagungsband, der aus dem ersten Symposium zum Thema "Wein und Tourismus" der Deutschen Gesellschaft für Tourismuswissenschaft e.V. resultiert] 2 Wissensmanagement in Vertrieb, Handel und Unternehmensnetzwerken 2 Working paper / International University in Germany, School of Business Administration 2 Working papers / Faculty of Applied Economics, Universiteit Antwerpen 2 AMS review : official publication of the Academy of Marketing Science 1 Agrar- und Ernährungswirtschaft im Umbruch : 47. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 26.-28. September 2007 1 Agrarspectrum : Schriftenreihe des Dachverbandes Wissenschaftlicher Gesellschaften der Agrar-, Forst-, Ernährungs-, Veterinär- und Umweltforschung e.V 1 Agrarwirtschaft : Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Marktforschung und Agrarpolitik 1 Agribusiness : an internat. journal 1
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Sources
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ECONIS (ZBW) 272
Showing 1 - 50 of 272
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You are judged by the company you keep : reputation leverage in vertically related markets
Choi, Jay Pil; Peitz, Martin - 2016
This paper analyzes a mechanism through which a supplier of unknown quality can overcome its asymmetric information problem by selling via a reputable downstream rm. The supplier’s adverse-selection problem can be solved if the downstream rm has established a reputation for delivering high...
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Die Positionierung von Markenallianzen in Szenen als Option der strategischen Markenführung
Raabe, Thorsten (degree supervisor);  … - 2016
Die Dissertationsschrift greift den seit längerem geführten Diskurs nach der Relevanz von Szenen für das Marketing auf und fokussiert auf die Grundannahme, dass sich Szenen nicht ausschließlich durch bspw. geteilte Wertorientierungen und Rituale, sondern mindestens genauso häufig durch den...
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Online-Marketing-Konzeption : der Weg zum optimalen Online-Marketing-Konzept mit den Bausteinen: Affiliate-Marketing, Amazon-Marketing, Content-Marketing, E-Mail-Marketing, Influen...
Lammenett, Erwin - 2018 - 3. Auflage, Auflage 2018
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Social capital and diversification of cooperatives
Deng, Wendong - 2015
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Corporate sponsorship in culture : a case of partnership in relationship building and collaborative marketing by a global financial institution and a major art museum
Lund, Ragnar; Greyser, Stephen A. - 2015
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Bundling and joint marketing by rival firms
Jeitschko, Thomas D.; Jung, Yeonjei; Kim, Jaesoo - In: Journal of economics & management strategy : JEMS 26 (2017) 3, pp. 571-589
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Hybride Distributionssysteme auf Basis von Systemmarken bei vertikalen Unternehmen im Non-Food-Konsumgütersektor und ihre Internationalisierung
Turban, Manfred - 2014
In den Non-Food-Konsumgüterbranchen mit Gütern des mittel- und langfristigen Bedarfs setzen sich neue Geschäftsmodelle durch, die auf einer simultanen Neugestaltung der Markenkonzeption, der Wertschöpfungskette und der finalen Distributionsstufe beruhen. Die neuen vertikalen Markenanbieter...
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Fit in celebrity-charity alliances : when perceived celanthropy benefits nonprofit organisations
Ilicic, Jasmina; Baxter, Stacey - In: International journal of nonprofit & voluntary sector … 19 (2014) 3, pp. 200-208
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Nachfrageinduzierter Strukturwandel im Lebensmitteleinzelhandel : Wirkungsanalyse zum Co-Branding am Beispiel der Markenkooperation zwischen EDEKA und WWF ; empirische Befunde eine...
Hacker, Felix; Lagrange, Manuela; Brüssow, Marcel - 2014
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Consumer behavior on cashback websites : network strategies
Parida, Vinit; Patel, Pankaj C.; Wincent, Joakim; … - In: Journal of business research : JBR 69 (2016) 6, pp. 2101-2107
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An innovative marketing model for fresh produce in China : farmer-supermarket direct-purchase
Hu, Dinghuan; Gale, Fred - In: Organised retailing and agri-business : implications of …, (pp. 119-138). 2016
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Is farmer-food retail chain linkage feasible?
Chengappa, P. G.; Mangala, K. P.; Dega, Vijayalakshmi - In: Organised retailing and agri-business : implications of …, (pp. 241-250). 2016
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Linking farms with consumers through organized retail chains : implications for producers in India
Ghosh, Nilabja; Vadivelu, Ananda - In: Organised retailing and agri-business : implications of …, (pp. 251-266). 2016
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Optimization issues in web and mobile advertising : past and future trends
Kumar, Subodha - 2016
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Modern organised retail and its impact on agriculture
Rangarajan, Chakravarthi - In: Organised retailing and agri-business : implications of …, (pp. 29-35). 2016
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You are judged by the company you keep : reputation leverage in vertically related markets
Choi, Jay Pil; Peitz, Martin - 2016
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La performance dans les réseaux de distribution : comparaison des indicateurs financiers et marketing
André-Le Pogamp, Florence; Fromont, Emmanuelle; Vyr, Dany - In: Collaborations et réseaux : approches transversales en …, (pp. 229-245). 2016
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La répartition des coûts dans la grande distribution alimentaire
Thenet, Gervais; Vyr, Dany - In: Collaborations et réseaux : approches transversales en …, (pp. 247-270). 2016
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Factors affecting sportswear buying behavior : a comparative analysis of luxury sportswear
Lim, Choong Hoon; Kim, Kihan; Cheong, Yunjae - In: Journal of business research : JBR 69 (2016) 12, pp. 5793-5800
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Social networks on cashback websites
Ballestar, María Teresa; Sainz, Jorge; Torrent … - In: Psychology & marketing 33 (2016) 12, pp. 1039-1045
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Leveraged marketing communications : a framework for explaining the effects of secondary brand assoctions
Bergvist, Lars; Taylor, Charles Raymond - In: AMS review : official publication of the Academy of … 6 (2016) 3/4, pp. 157-175
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Strategic brand alliances : research advances and practical applications
Singh, Jaywant; Quamina, La Toya; Kalafatis, Stavros - In: The Routledge companion to contemporary brand management, (pp. 120-135). 2016
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Haftungsfragen beim Affiliate-Marketing : rechtliche Grenzen und Zurechnung (schutz-)rechtsverletzender Verhaltensweisen
Reuter, Simon - 2016 - 1. Auflage
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Collaborations et réseaux : approches transversales en management
Bironneau, Laurent (ed.); Viviani, Jean-Laurent (ed.) - 2016
La 4e de couverture indique : "Les liens entre les concepts de "collaborations" et de "réseaux" sont étroits. Car si la collaboration peut avoir lieu hors d'un réseau, elle nous semble aussi (et surtout) être une dimension constitutive du réseau. Par exemple, les clients et les fournisseurs...
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Controlling and evaluating affiliates - an exploratory research in the education sector
Olbrich, Rainer; Bormann, Patrick; Holsing, Christian - 2016
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Wettbewerb 2016 : Hauptgutachten : includes an English summary
Monopolkommission - 2016 - 1. Auflage
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The influence of CSR and ethical self-identity in consumer evaluation of cobrands
Singh, Jaywant - In: Journal of business ethics : JOBE 138 (2016) 2, pp. 311-326
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Online-Marketing-Konzeption : der Weg zum optimalen Online-Marketing-Konzept mit den Bausteinen: Affiliate-Marketing, SEO, SEA, Content-Marketing, Video-Marketing, E-Mail-Marketing...
Lammenett, Erwin - 2016 - 1. Aufl., Auflage 2016
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Realizing cross-selling potential in business-to-business markets
Malms, Oliver - 2012
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Riding coattails : when co-branding helps versus hurts less-known brands
Cunha, Marcus; Forehand, Mark R.; Angle, Justin W. - In: Journal of consumer research : JCR ; an … 41 (2014/15) 5, pp. 1284-1300
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Risk, information, and incentives in online affiliate marketing
Edelman, Benjamin; Brandi, Wesley - In: Journal of marketing research : JMR 52 (2015) 1, pp. 1-12
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Enhancing organizational performance of international SMEs through inter-firm marketing collaborations
Tajeddini, Kayhan; Elg, Ulf; Ghauri, Pervez N. - In: International marketing in the fast changing world, (pp. 109-133). 2015
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Die faire Verteilung von Effizienzgewinnen in Kooperationen : eine kritische Analyse der Eignung des [Tau]-Werts und des [Chi]-Werts
Jene, Susanne - 2015
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The vigor of a disregarded ally in sponsorship : brand image transfer effects arising from a cosponsor
Gross, Philip; Wiedmann, Klaus-Peter - In: Psychology & marketing 32 (2015) 11, pp. 1079-1097
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Aggregate impact of different brand development strategies
Hariharan, Vijay Ganesh; Bezawada, Ram; Talukdar, Debabrata - In: Management science : journal of the Institute for … 61 (2015) 5, pp. 1164-1182
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Economics of business networks : theory and empirics of the structure and properties of the network among trading firms
Lakshmanasamy, T. - In: Artha vijñāna : journal of the Gokhale Institute of … 57 (2015) 1, pp. 49-79
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Der E-Commerce und seine Vergütungsmodelle in Bezug auf Affiliate-Marketing
Bielefeldt, Jonas - 2011
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Cobranding : eine theoretische und empirische Untersuchung der Effekte von positiven und negativen Ereignissen auf den Markenwert der beteiligten Partner
Wolframm, Christiane - 2014 - 1. Aufl.
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Cobranding arrangements and partner selection : a conceptual framework and managerial guidelines
Newmeyer, Casey E.; Venkatesh, R.; Chatterjee, Rabikar - In: Journal of the Academy of Marketing Science 42 (2014) 2, pp. 103-118
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Affiliate marketing in tourism : determinants of consumer trust
Gregori, Nicolas; Daniele, Roberto; Altinay, Levent - In: Journal of travel research : a quarterly publication of … 53 (2014) 2, pp. 196-210
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Händlermarkenpositionierung und vertikale Wertschöpfung
Sanktjohanser, Josef - In: Wertschöpfung im Handel, (pp. 102-121). 2014
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Wettbewerb statt EEG-Umlage? : ein Vorschlag zur Entlastung der Stromverbraucher durch Förderung von Verkaufsgemeinschaften für Strom aus erneuerbaren Energien
Sliwiok-Born, Daniel - 2014
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Controlling von Markenallianzen im Sport
Huber, Frank; Hamprecht, Julia - In: Marken und Sport : aktuelle Aspekte der Markenführung …, (pp. 393-411). 2014
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Using evaluative conditioning to explain corporate co-branding in the context of sport sponsorship
Tsiotsou, Rodoula H.; Alexandris, Kostas; Cornwell, T. … - In: International journal of advertising : the quarterly … 33 (2014) 2, pp. 295-327
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Be stronger together : partner strategies between material suppliers and sports goods producers to promote high-tech innovations
Linder, Christian; Seidenstricker, Sven - In: Strategies in sports marketing : technologies and …, (pp. 299-312). 2014
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Consumer perceptions of cobrands : the role of brand positioning strategie
Singh, Jaywant; Kalafatis, Stavros P.; Ledden, Lesley - In: Marketing intelligence & planning 32 (2014) 2, pp. 145-159
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Collaborating for success : managerial perspectives on co-branding strategies in the fashion industry
Oeppen, Jemma; Jamal, Ahmad - In: Journal of marketing management : MM 30 (2014) 9/10, pp. 925-948
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Co-branding
Blackett, Tom - In: The definitive book of branding, (pp. 275-295). 2014
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Beyond brand attitude : individual drivers of purchase for symbolic cobranded products
Mazodier, Marc; Merunka, Dwight - In: Journal of business research : JBR 67 (2014) 7, pp. 1552-1558
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A feedback Stackelberg game of cooperative advertising in a durable goods oligopoly
Chutani, Anshuman; Sethi, Suresh P. - In: Dynamic games in economics : [... 12th VW, held in …, (pp. 89-114). 2014
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