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Marktforschung 11,294 Market research 5,551 Theorie 1,660 Theory 1,646 Deutschland 1,290 Konsumentenverhalten 1,225 Consumer behaviour 1,216 USA 1,001 Germany 967 United States 959 Vereinigte Staaten 890 Marketing 877 Marketingmanagement 618 Marketing management 598 Verbraucher 499 Absatz 318 Beziehungsmarketing 304 Relationship marketing 304 Marketingtheorie 255 Marketing theory 250 Werbung 211 Conjoint-Analyse 207 Conjoint analysis 204 Markenartikel 204 Innovation 198 Befragung 175 Qualitative Methode 169 Absatzpolitik 167 Interview 165 Produktgestaltung 160 Internet 159 Qualitative method 150 Großbritannien 146 Verbraucherverhalten 146 Prognoseverfahren 143 Forecasting model 139 Innovationsmanagement 135 Marketingforschung 134 Scientific method 134 Welt 134
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Online availability
All
Undetermined 480 Free 290
Type of publication
All
Article 6,034 Book / Working Paper 5,074 Journal 191
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 2,081 Aufsatz in Zeitschrift 2,081 Aufsatz im Buch 1,174 Book section 1,174 Hochschulschrift 685 Graue Literatur 677 Non-commercial literature 677 Thesis 495 Collection of articles of several authors 335 Sammelwerk 335 Working Paper 313 Lehrbuch 302 Arbeitspapier 287 Textbook 252 Bibliografie enthalten 235 Bibliography included 235 Konferenzschrift 179 Aufsatzsammlung 136 Conference proceedings 99 Case study 90 Fallstudie 90 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 66 Statistik 65 Handbook 62 Handbuch 62 Statistics 60 Reprint 57 Glossar enthalten 50 Glossary included 50 Mehrbändiges Werk 41 Multi-volume publication 41 Festschrift 25 Bibliografie 23 Market information 23 Marktinformation 23 Ratgeber 23 Wörterbuch 23 Guidebook 22 No longer published / No longer aquired 19 Systematic review 19
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Language
All
English 4,132 Undetermined 3,741 German 3,303 French 55 Polish 29 Italian 17 Russian 17 Spanish 13 Swedish 13 Danish 10 Croatian 10 Dutch 10 Hungarian 8 Czech 5 Romanian 3 Turkish 3 Norwegian 2 Afrikaans 1 Modern Greek (1453-) 1 Finnish 1 Slovenian 1 Serbian 1 Ukrainian 1
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Author
All
Kapferer, Clodwig 63 Malhotra, Naresh K. 51 Green, Paul E. 35 Decker, Reinhold 30 Homburg, Christian 30 Herrmann, Andreas 28 Berekoven, Ludwig 27 Hruschka, Harald 27 Hüttner, Manfred 26 Wildner, Raimund 26 Eckert, Werner 25 Ellenrieder, Peter 25 Hildebrandt, Lutz 25 Day, George S. 24 Kotler, Philip 23 Pepels, Werner 23 Aaker, David A. 22 Albers, Sönke 21 Bauer, Hans H. 21 Wind, Yoram 21 Koschnick, Wolfgang J. 20 Sheth, Jagdish N. 20 Kumar, V. 19 Kuß, Alfred 19 Sarstedt, Marko 18 Birks, David F. 17 Ferber, Robert 17 Wedel, Michel 17 Lehmann, Donald R. 16 Tagliacarne, Guglielmo 16 Wiedmann, Klaus-Peter 16 Zaltman, Gerald 16 Hair, Joseph F. 15 Huber, Frank 15 Kamakura, Wagner A. 15 Koch, Jörg 15 McDaniel, Carl D. 15 Wagner, Udo 15 Baier, Daniel 14 Belk, Russell W. 14
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Institution
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Institut für Demoskopie Allensbach 67 European Productivity Agency 66 European Society for Opinion and Marketing Research 58 American Marketing Association 54 Springer Fachmedien Wiesbaden 25 Gesellschaft für Konsum-, Markt- und Absatzforschung 22 Esomar 16 Market Research Society 13 American Management Association 9 United States / Business and Defense Services Administration 9 Gesellschaft für Konsumforschung 8 GfK-Nürnberg e.V. 6 National Industrial Conference Board 6 Nielsen Company 6 Berufsverband Deutscher Markt- und Sozialforscher 5 Centro de Desarrollo 5 Danish Technological Institute 5 European Commission / Directorate General for Education and Culture 5 AMACOM 4 Arbeitskreis Deutscher Marktforschungsinstitute 4 Deutsch-Koreanische Industrie- und Handelskammer 4 Deutsche Statistische Gesellschaft 4 GfK Nürnberg, Gesellschaft für Konsum-, Markt- und Absatzforschung 4 GfK-Marktforschung GmbH <Nürnberg> 4 Nielsen Marketing Service 4 OECD 4 Rationalisierungs-Kuratorium der Deutschen Wirtschaft 4 Schweizerische Gesellschaft für Marktforschung 4 Universität Stuttgart / Lehrstuhl für Allgemeine Betriebswirtschaftslehre und Controlling 4 World Association for Public Opinion Research 4 A. C. Nielsen Company 3 Books on Demand GmbH <Norderstedt> 3 Bundesstelle für Aussenhandelsinformation 3 Central'nyj Ėkonomiko-Matematičeskij Institut, Akademija Nauk SSSR 3 Deutsche Marketing-Vereinigung 3 Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung 3 ESOMAR 3 Edward Elgar Publishing 3 European Marketing Academy 3 Europäische Kommission / Generaldirektion Justiz und Verbraucher 3
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All
Journal of marketing research : JMR 380 Journal of marketing 171 Overseas business reports : OBR 155 Jahrbuch der Absatz- und Verbrauchsforschung 125 Journal of business research : JBR 101 Wirtschaftsdienst : Zeitschrift für Wirtschaftspolitik 84 International journal of market research : JMRS ; the journal of the Market Research Society 80 Journal of the Academy of Marketing Science 74 Journal of advertising research 69 Esomar congress 68 Qualitative market research : an international journal 64 Der Marktforscher : Marktforschung, Absatzforschung, Werbeforschung, Verbrauchsforschung 62 Planung & Analyse : Zeitschrift für Marktforschung und Marketing 60 Journal of retailing 57 Europäische Hochschulschriften / 5 55 Marketing : ZFP ; journal of research and management 54 European marketing research review 51 Journal of business economics : JBE 48 Qualitative Marktforschung : Konzepte - Methoden - Analysen 47 Management science : journal of the Institute for Operations Research and the Management Sciences 46 International journal of research in marketing : IJRM ; official journal of the European Marketing Academy 43 Gabler Edition Wissenschaft 42 Marketing letters : a journal of research in marketing 39 Harvard business review : HBR 38 Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung : ZfbF 37 Qualitative Marktforschung in Theorie und Praxis : Grundlagen, Methoden, Anwendungen 36 Journal of the Market Research Society : JMRS 35 Handbuch Marktforschung : Methoden, Anwendungen, Praxisbeispiele 32 Journal of consumer behaviour : an international research review 32 Journal of marketing management : MM 32 The journal of business : B 31 Handbuch der Marktforschung 30 Die Betriebswirtschaft : DBW 29 Business horizons 28 Marketing science : the marketing journal of the Institute for Operations Research and the Management Sciences 28 International journal of forecasting 27 The marketing review 26 Allgemeines statistisches Archiv : AStA ; journal of the German Statistical Society 24 European research : marketing, opinion, advertising 24 Kleiner Almanach der Marktforschung 24
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Source
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ECONIS (ZBW) 10,645 USB Cologne (EcoSocSci) 569 EconStor 29 OLC EcoSci 25 USB Cologne (business full texts) 16 ArchiDok 10 RePEc 4 BASE 1
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Markthochlaufszenarien für Elektrofahrzeuge: Rückblick und Ausblick bis 2030
Gnann, Till; Speth, Daniel; Plötz, Patrick; Wietschel, … - 2022
Die Verbreitung von Elektrofahrzeugen spielt eine wichtige Rolle zur Erreichung der Klimaziele im Verkehrssektor und kann auch zu einer größeren Unabhängigkeit der Energieversorgung beitragen. Die Erforschung ihrer Verbreitung ist daher weiterhin von großer Relevanz. Im Rahmen einer Studie...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013175969
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Markthochlaufszenarien für Elektrofahrzeuge : Rückblick und Ausblick bis 2030
Gnann, Till; Speth, Daniel; Plötz, Patrick; Wietschel, … - 2022
Die Verbreitung von Elektrofahrzeugen spielt eine wichtige Rolle zur Erreichung der Klimaziele im Verkehrssektor und kann auch zu einer größeren Unabhängigkeit der Energieversorgung beitragen. Die Erforschung ihrer Verbreitung ist daher weiterhin von großer Relevanz. Im Rahmen einer Studie...
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The practice of innovating research methods
Lê, Jane Kirsten; Schmid, Torsten - In: Organizational research methods : ORM 25 (2022) 2, pp. 308-336
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Measuring Market Expectations
Baumeister, Christiane - 2021
Asset prices are a valuable source of information about financial market participants.expectations about key macroeconomic variables. However, the presence of time-varying risk premia requires an adjustment of market prices to obtain the market’s rational assessment of future price and policy...
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How Does Competition Affect Incentives for Market Research?
Ahmed, Rafayal; Shopp, Colin - 2021
We analyze firms' incentives to acquire information about market demandin a differentiated goods duopoly setting. We find two distinct benefitsof having better information. Firstly, with better information, eachfirm can better match its price to demand. This benefit is decreasingin the level of...
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Assortment Optimization with Multi-Item Basket Purchase under Multivariate MNL Model
Lyu, Chengyi; Jasin, Stefanus; Najafi, Sajjad; Zhang, Huanan - 2021
Assortment selection is one of the most important decisions faced by retailers. Most existing papers in the literature assume that customers select at most one item out of the offered assortment. While this is valid in some cases, it contradicts practical observations in many shopping...
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Endogeneity in marketing research
Gui, Raluca - 2021
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Analysis of the model of consumer behavior in the healthy products segment as a perspective for the inclusive marketing development
Letunovska, Nataliia; Yashkina, Oksana; Saher, Liudmyla; … - In: Marketing i menedžment innovacij : m&mi (2021) 4, pp. 20-35
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013162730
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Market segmentation and dynamic analysis of sparkling wine purchases in Italy
Bassi, Francesca; Pennoni, Fulvia; Rossetto, Luca - In: Journal of wine economics 16 (2021) 3, pp. 283-304
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012705496
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How reliable is Facebook's advertising data for use in social science research? : insights from a cross-national online survey
Grow, André; Perrotta, Daniela; Del Fava, Emanuele; … - 2021
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012612925
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Campusübergreifende Lehrforschung im Bachelor- und Master-Modul "Marktforschung und -analyse" zum Thema E-Mobilität: Darstellung der unterschiedlichen didaktischen Vorgehensweisen...
Schuster, Gabriele; Fox, Caterina; Kalteis, Marion; … - 2020
Competency-oriented teaching has become an important goal of higher education. Instead of "the sage on the stage", edu-cators are encouraged to become a "guide by their side". They should enable students to apply knowledge rather than simply regurgitating it. This paper represents a contribution...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012305159
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Sharing Economy in der Mobilität: Potenzielle Nutzung und Akzeptanz geteilter Mobilitätsdienste in urbanen Räumen in Deutschland
Krauss, Konstantin; Scherrer, Aline; Burghard, Uta; … - 2020
Die urbane Mobilität hat sich in den letzten Jahren stark gewandelt. Hierzu tragen vermehrt die aufkommenden Sharing-Angebote bei. Neben dem schon länger betriebenen Carsharing kam vor einigen Jahren das Bikesharing und nun auch das Ridesharing und E-Scootersharing hinzu. Die Akzeptanz dieser...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012196443
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Market Segmentation Using High-dimensional Sparse Consumers Data
Zhou, Jian - 2020
Good segmentation contributes towards a better understanding of the market and customer demands. This study aims to develop a new methodological approach, integrating "Recency, Frequency and Monetary" with the sparse K-means clustering algorithm of Witten and Tibshirani (2010). The proposed...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012850155
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Market Timing and Predictability in FX Markets
Maurer, Thomas Andreas - 2020
We construct mean-variance optimized currency portfolios and analyze the time- series variation of the conditional Sharpe ratio. Returns, volatility and skewness are predictable. Market timing – i.e., trading more (less) aggressively when the conditional risk-return trade-off is more (less)...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012855418
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An Analysis of Uniswap Markets
Angeris, Guillermo - 2020
Uniswap — and other constant product markets — appear to work well in practice despite their simplicity. In this paper, we give a simple formal analysis of constant product markets and their generalizations, showing that, under some common conditions, these markets must closely track the...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012833923
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An empirical research on social media marketing and consumer responses : leveraging the power of online opinion leaders
Wu, Shaozhi - In: The Kyoto economic review 87 (2020), pp. 34-63
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012491490
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Branchenanalyse Medizintechnik : Beschäftigungs-, Markt- und Innovationstrends
Dispan, Jürgen - Hans-Böckler-Stiftung - 2020
Die Medizintechnik ist eine sehr heterogene, wachstumsstarke Branche, die von einem intensiven Innovations- und Qualitätswettbewerb geprägt ist. Die starke Stellung der Branche auf dem Weltmarkt zeigt, dass Deutschland ein guter Innovations- und Produktionsstandort für die Medizintechnik ist....
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012240407
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Sharing Economy in der Mobilität : potenzielle Nutzung und Akzeptanz geteilter Mobilitätsdienste in urbanen Räumen in Deutschland
Krauss, Konstantin; Scherrer, Aline; Burghard, Uta; … - 2020
Die urbane Mobilität hat sich in den letzten Jahren stark gewandelt. Hierzu tragen vermehrt die aufkommenden Sharing-Angebote bei. Neben dem schon länger betriebenen Carsharing kam vor einigen Jahren das Bikesharing und nun auch das Ridesharing und E-Scootersharing hinzu. Die Akzeptanz dieser...
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Study on the impact of the Memorandum of Understanding on online advertising and intellectual property rights on the online advertising market
White Bullet Solutions Limited; Europäische Kommission … - 2020
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Campusübergreifende Lehrforschung im Bachelor- und Master-Modul "Marktforschung und –analyse" zum Thema E-Mobilität
Schuster, Gabriele; Fox, Catarina; Kalteis, Marion; … - 2020
Competency-oriented teaching has become an important goal of higher education. Instead of "the sage on the stage", edu-cators are encouraged to become a "guide by their side". They should enable students to apply knowledge rather than simply regurgitating it. This paper represents a contribution...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012297451
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Need, unmet need, and shortage in the long-term care market
Albuquerque, Paula Cristina - 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012297710
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Olive oil, medicinal and aromatic plants, and tomatoes in North-West Tunisia : a roadmap to developing competitive advantage on strategic markets
Salhab, Jade; Weber, Michael; Paganini, Tindaro; … - 2020
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Market study to understand job growth potential in SMEs in Nepal
Irwin, David; Ibrahim, Nada - 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012320117
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Exploitative Conducts in Digital Markets : Time for a Discussion after the Facebook Decision
Botta, Marco - 2020
- The recent interim ruling of the Düsseldorf Higher Regional Court in the Facebook case shows the difficulties that a competition authority might face when it comes to sanctioning exploitative abuses in digital markets.- Rather than adopting infringement decisions, competition agencies should...
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Einsatzpotenziale humanoider Roboter in der Marktforschung : eine explorative Analyse unter besonderer Berücksichtigung des Fallbeispiels Pepper
Reger-Wagner, Kathrin; Buerke, Günter - In: Innovation in der Marktforschung, (pp. 7-20). 2020
Eine onlinebasierte Expertenbefragung verdeutlicht, dass menschenähnlichen Robotern grundsätzlich eine wachsende Marktforschungsrelevanz zugeschrieben wird. Die konkreten Anwendungsfelder sind vor dem Hintergrund alternativer Methoden und Technologien zu bewerten. Sie reichen von automatischen...
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Text versus Speech versus Video : Möglichkeiten und Grenzen der Verwendung gesprochener Sprache im digitalen Marktforschungsinterview
Lütters, Holger - In: Innovation in der Marktforschung, (pp. 69-85). 2020
Der Beitrag beschreibt die technischen Möglichkeiten und Grenzen des Einsatzes gesprochener Sprache im Marktforschungsinterview. Kern des Beitrags ist die Darstellung der empirischen Studie "Text vs. Speech vs. Video". Hier wird ein klassisches Interview mit Texteingabe der offenen Antworten...
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Automatisierung qualitativer Marktforschung mit Künstlicher Intelligenz
Hoxtell, Annette - In: Innovation in der Marktforschung, (pp. 111-123). 2020
Automatisierung ist eine Antwort auf den Zeit- und Kostendruck, der auf der Marktforschungsbranche lastet. Quantitative Forschungsvorhaben lassen sich verhältnismäßig gut automatisieren, da sie festen Regeln folgen und messbare Antworten liefern. Qualitative Vorhaben sind oftmals weniger...
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What drives consumers to shop on mobile devices? : insights from a meta-analysis
Luceri, Beatrice; Bijmolt, T. H. A.; Bellini, Silvia; … - In: Journal of retailing 98 (2022) 1, pp. 178-196
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013207547
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Marktforschung
Böhler, Heymo; Germelmann, Claas Christian; Baier, Daniel - 2022 - 4., erweiterte und überarbeitete Auflage
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Identifying wine consumers interested in environmentally sustainable production practices
Kelley, Kathleen; Todd, Marielle; Hopfer, Helene; … - In: International journal of wine business research 34 (2022) 1, pp. 86-111
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012886220
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Consumption attitudes and behaviors in Asia : a "discovery-oriented" fresh look
Batra, Rajeev; Li, Dongmei; Chiu, Chi-yue - In: Asia Pacific journal of marketing and logistics 34 (2022) 3, pp. 559-575
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013163354
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The handbook of data science and AI : generate value from data with machine learning and data analytics
Papp, Stefan (contributor); Weidinger, Wolfgang (contributor) - 2022
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Artificial intelligence in marketing : a systematic literature review
Chintalapati, Srikrishna; Pandey, Shivendra Kumar - In: International journal of market research 64 (2022) 1, pp. 38-68
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012794296
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How big data analytics, AI, and social media marketing research boost market orientation
Zhang, Haili; Song, Michael - In: Research-technology management 65 (2022) 2, pp. 64-70
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012821749
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Handbook of market research
Homburg, Christian (ed.); Klarmann, Martin (ed.);  … - 2022
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Sensory marketing on customers' satisfaction : a tale from the second largest coffee exporter
Duy Linh Bui; Huy Hoang Nguyen - In: International journal of economics and business … 23 (2022) 1, pp. 35-55
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Managing consumer capitalism : artists, engineers, and psychologists as new marketing experts in interwar Germany
Logemann, Jan - In: Reshaping capitalism in Weimar and Nazi Germany, (pp. 208-231). 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013191962
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Empirische Forschung als Herausforderung im laufenden Lehrbetrieb : Lösungsansätze aus der Praxis
Demaeght, Annebeth; Müller, Andrea; Miclau, Christina - In: Die Corona-Transformation : Krisenmanagement und …, (pp. 419-430). 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013172554
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The impact of Covid-19 on customer journeys : implications for interactive marketing
Kannan, P. K.; Kulkarni, Gauri - In: Journal of research in interactive marketing : … 16 (2022) 1, pp. 22-36
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012880158
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Customer experience and experiential marketing : a research framework
Batat, Wided - In: Experiential marketing in an age of hyper-connectivity …, (pp. 2-20). 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013253337
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Storytelling and market research : a practical user guide
John, C. Frederic - 2022
"Showing how market researchers can get a seat at the decision-making table, this book is the essential guide to mastering storytelling techniques that can dramatically enhance the impact of research reports and presentations, commanding full audience engagement and buy-in. While demand for...
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Marketing analytics : statistical tools for marketing and consumer behaviour using SPSS
Mesquita, José Marcos Carvalho de; Kostelijk, Erik - 2022
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Marktforschung
Böhler, Heymo; Germelmann, Claas Christian; Baier, Daniel - 2022 - 4., erweiterte und überarbeitete Auflage
Deckblatt -- Titelseite -- Impressum -- Geleitwort der Herausgeber -- Vorwort zur vierten Auflage -- Inhaltsverzeichnis -- 1 Die Aufgaben der Marktforschung im betrieblichen Informations- und Entscheidungssystem -- 1.1 Begriffliche Abgrenzung der Marktforschung -- 1.2 Aufgaben der Marktforschung...
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The practice of market research : from data to insight
McGivern, Yvonne - 2022 - Fifth edition
"This fifth edition of The Practice of Market Research: From Data to Insight is most timely; it has been comprehensively updated to reflect the changes in the MRS Advanced Certificate syllabus providing candidates the ideal foundation as they undertake their studies. This book provides a...
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Voice in Research : auf dem Weg zum vollautomatisierten Sprachinterview
Lütters, Holger - In: Transfer : Zeitschrift für Kommunikation und … 68 (2022) 2, pp. 62-69
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The effect of private customer-manager social engagement upon online booking behavior
Han, Saram; Anderson, Christopher K. - In: The Cornell hospitality quarterly 63 (2022) 2, pp. 141-151
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013256785
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Online impulse buying : a qualitative inquiry for consumer centric insights
Kumar, Pawan; Kumra, Ritu - In: International journal of public sector performance … 9 (2022) 3, pp. 223-235
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013257280
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Absolute essentials of marketing research
Kolb, Bonita M. - 2022
"This short textbook provides students with a concise yet comprehensive overview of the fundamentals of Marketing Research. Mapped closely to the structure of a typical Marketing Research module, the book takes the student through the full process, from developing the hypothesis and setting the...
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Campusübergreifende Lehrforschung in verschiedenen Modulen im Studiengang Marketing-Management zum Thema Nachhaltigkeit
Hattula, Cansu; Hilgers-Sekowsky, Julia; Kalteis, Marion; … - 2019
Sustainability is an essential topic for industries, governments and consumers around the globe. With the current initiative "Fridays for Future" kicked off by Greta Thunberg sustainability has gathered international momentum. This momentum is also being captured at IUBH, in particular in the...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012197957
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EuroPACE Market Analysis
Beaumont, Karolina - 2019
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