EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Medienberufe"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Media professions 39 Medienberufe 39 Medienberuf 17 Deutschland 15 Advertising industry 10 Germany 10 Werbewirtschaft 10 Werbung 9 Advertising 7 USA 7 United States 7 Geschichte 5 History 5 Künstler 5 Authors 4 Kulturberuf 4 Publizisten 4 Steuerrecht 4 Anforderungsprofil 3 Arbeitsmarkt 3 Creativity 3 France 3 Frankreich 3 Frau 3 Frauenbewegung 3 Führungskräfte 3 Gender 3 Geschlecht 3 Kreativität 3 Managers 3 Occupational profile 3 Occupational qualification 3 Public relations 3 Qualifikation 3 Selbstständige 3 Self-employed 3 Women's movement 3 Öffentlichkeitsarbeit 3 Advertising effects 2 Advertising planning 2
more ... less ...
Online availability
All
Undetermined 5 Free 1
Type of publication
All
Book / Working Paper 29 Article 26
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 18 Aufsatz in Zeitschrift 18 Aufsatz im Buch 8 Book section 8 Hochschulschrift 3 Thesis 3 Bibliografie enthalten 2 Bibliography included 2 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 2 Graue Literatur 2 Non-commercial literature 2 Arbeitspapier 1 Collection of articles of several authors 1 Handbook 1 Handbuch 1 Ratgeber 1 Sammelwerk 1 Statistics 1 Statistik 1 Working Paper 1
more ... less ...
Language
All
English 27 German 24 Undetermined 3 French 1
Author
All
Knauft, Reinhard 4 Schaar, Rüdiger 4 Borgerson, Janet L. 2 Cliche, Danielle 2 Kräuter, Maria 2 Schroeder, Jonathan E. 2 Weeser-Krell, Lothar M. 2 Althaus, Marco 1 Angerer, Marie-Luise 1 Blythe, Jim 1 Brown, Elspeth H. 1 Broyles, Sheri J. 1 Buchholz, Goetz 1 Burrack, Heiko 1 Buschow, Christopher 1 Carayol, Valérie 1 Chaudhuri, Arun 1 Chessel, Marie-Emmanuelle 1 Coleman, Catherine A. 1 Desmarais, Fabrice 1 Döbler, Thomas 1 Eilers, Reimer Boy 1 Engels, Kerstin 1 Frank, Rike 1 Frederick, J. George 1 Frederick, Justus George 1 Goudira, Eleana 1 Griffin, W. Glenn 1 Grow, Jean 1 Hamrefors, Sven 1 Hirt, Gerulf 1 Johansson, Catrin 1 Josephs, Ingrid E. 1 Juda, Martin 1 Kelly, J. S. 1 Kettenbach, Andrea 1 Kilgour, Mark 1 Koppetsch, Cornelia 1 Koslow, Scott 1 Linacre, Nigel 1
more ... less ...
Institution
All
Industriegewerkschaft Medien, Druck und Papier, Publizistik und Kunst 1 Köln / Bildungsberatung und Bildungswerbung 1 Springer Fachmedien Wiesbaden 1 Stiftung zur Förderung der Wissenschaftlichen Forschung über Wesen und Bedeutung der Freien Berufe 1
Published in...
All
Journal of communication management : an international journal 6 Journal of advertising : official publication of the American Academy of Advertising 3 Europäische Hochschulschriften / 5 2 International journal of advertising : the quarterly review of marketing communications 2 Routledge library editions / Marketing 2 Arbeitspapiere der Forschungsstelle für Medienwirtschaft und Kommunikationsforschung 1 Breaking new ground in theory and practice 1 Die fünfte Gewalt : Lobbyismus in Deutschland 1 E-Humanities 1 Frankfurter Allgemeine Buch 1 Freelancer als Forschungsgegenstand und Praxisphänomen : betriebswirtschaftliche und psychologische Perspektiven 1 GMD-Report 1 Gendering theory in marketing and consumer research 1 Human relations 1 Inside marketing : practices, ideologies, devices 1 Jahrbuch für Wirtschaftsgeschichte 1 Journal of business research : JBR 1 Journal of marketing management : MM 1 Marketing letters : a journal of research in marketing 1 New trends in marketing and consumer science 1 Research 1 Routledge Library Editions: Marketing Ser. 1 Schriftenreihe der Frauenministerin 1 Schriftenreihe der Industriegewerkschaft Medien 1 Sciences humaines et technologie 1 Soziale Ungleichheit, kulturelle Unterschiede ; Teilbd. 1 1 Steuerpraxis 1 Studies in print culture and the history of the book 1 The journal of brand management : an international journal 1 Verschwimmende Grenzen zwischen Journalismus, Public Relations, Werbung und Marketing : aktuelle Befunde aus Theorie und Praxis 1 Zeitschrift für Unternehmensgeschichte 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 44 USB Cologne (EcoSocSci) 11
Showing 1 - 50 of 55
Did you mean: subject_exact:"medienberuf" (336 results)
Cover Image
How AI impacts marketing and business jobs and decision-making processes in the leading AI economy and in a technostress environment
Goudira, Eleana - In: New trends in marketing and consumer science, (pp. 228-248). 2024
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015110714
Saved in:
Cover Image
Organizing women : home, work, and the institutional infrastructure of print in twentieth-century America
Pawley, Christine - 2022
"In the first decades of the twentieth century, print-centered organizations spread rapidly across the United States, providing more women than ever before with opportunities to participate in public life. While most organizations at the time were run by and for white men, women-both Black and...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013287833
Saved in:
Cover Image
The impact of working conditions and personality traits on the job satisfaction of media professionals
Rimscha, M. Bjørn von - 2015
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011523042
Saved in:
Cover Image
Die Neuordnung des Journalismus : eine Studie zur Gründung neuer Medienorganisationen
Buschow, Christopher - 2018
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011701142
Saved in:
Cover Image
Anything Goes 2.0 : zur Selbstdefinition der Medienberufe im digitalen Informationszeitalter
Pietzcker, Dominik - In: Verschwimmende Grenzen zwischen Journalismus, Public …, (pp. 65-78). 2017
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011593958
Saved in:
Cover Image
Critical visual analysis of gender : reactions and reflections
Schroeder, Jonathan E.; Borgerson, Janet L. - In: Gendering theory in marketing and consumer research, (pp. 171-178). 2017
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011610801
Saved in:
Cover Image
Masters of advertising copy
Frederick, Justus George (contributor) - 2015 - Repr. by Garland Publishing Inc. 1985
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010417953
Saved in:
Cover Image
Advertising professionals' perceptions of the impact of gender portrayals on men and women : a question of ethics?
Zayer, Linda Tuncay; Coleman, Catherine A. - In: Journal of advertising : official publication of the … 44 (2015) 3, pp. 264-275
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011313245
Saved in:
Cover Image
Écrivains malgré tout? : une histoire des rédacteurs de la publicité française du XIXe siècle à nos jours
Pelier, Nathalie - 2015
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011417154
Saved in:
Cover Image
Critical visual analysis of gender : reactions and reflections
Schroeder, Jonathan E.; Borgerson, Janet L. - In: Journal of marketing management : MM 31 (2015) 15/16, pp. 1723-1731
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011407857
Saved in:
Cover Image
Indian advertising : laughter & tears; 1950 to 2013
Chaudhuri, Arun - 2014
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014010552
Saved in:
Cover Image
Advertising for account handlers
Linacre, Nigel - 2014
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010418342
Saved in:
Cover Image
Chinese advertising practitioners' conceptualisation of gender representation
Shao, Yun; Desmarais, Fabrice; Weaver, C. Kay - In: International journal of advertising : the quarterly … 33 (2014) 2, pp. 329-350
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010362885
Saved in:
Cover Image
The face of the brand : how art directors understand visual brand identity
Phillips, Barbara J.; McQuarrie, Edward F.; Griffin, W. … - In: Journal of advertising : official publication of the … 43 (2014) 4, pp. 318-332
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010470007
Saved in:
Cover Image
Masters of Advertising Copy (RLE Marketing)
Frederick, J. George - 2014
Cover -- Half Title -- Title Page -- Copyright Page -- Original Title Page -- Original Copyright Page -- Table of Contents -- Preface -- Introduction -- Words are the Working Tools -- Chapter I: Advertising Copy and the Writer -- Chapter II: The Advertising Writer Who is Bigger than His Ad --...
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012223131
Saved in:
Cover Image
Sind Freelancer alle gleich? : Bedürfnisse, Belastungen und Ressourcen von Soloselbständigen im Medien- und IT-Bereich aus psychologischer Sicht
Josephs, Ingrid E.; Kettenbach, Andrea - In: Freelancer als Forschungsgegenstand und Praxisphänomen …, (pp. 19-32). 2012
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009704650
Saved in:
Cover Image
Vanishing acts : creative women in Spain and the United States
Grow, Jean; Roca, David; Broyles, Sheri J. - In: International journal of advertising : the quarterly … 31 (2012) 3, pp. 657-679
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009581773
Saved in:
Cover Image
Auf Europastandard : die jungen Medienforscher und ihre Perspektiven
Schorr, Angela - 2011 - 1. Aufl.
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10008751082
Saved in:
Cover Image
Communication executives in a changing world : legitimacy beyond organizational borders
Johansson, Catrin; Ottestig, Ann T. - In: Journal of communication management : an international … 15 (2011) 2, pp. 144-164
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009127081
Saved in:
Cover Image
The double-edged sword of legitimacy in public relations
Merkelsen, Henrik - In: Journal of communication management : an international … 15 (2011) 2, pp. 125-143
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009127084
Saved in:
Cover Image
Verkannte Propheten? : zur Diskrepanz zwischen Status und Einfluss der "Gründergeneration" deutscher Werber in der westdeutschen Werbewirtschaft, 1945 bis 1966/67
Hirt, Gerulf - In: Zeitschrift für Unternehmensgeschichte 56 (2011) 1, pp. 48-74
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10008989511
Saved in:
Cover Image
Assessing the quality of self-reported measures and the reliability of empirical findings : exploring creativity differences across worldwide agency creatives and managers
Sasser, Sheila; Koslow, Scott; Kilgour, Mark - In: Breaking new ground in theory and practice, (pp. 361-373). 2011
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009381000
Saved in:
Cover Image
Black models and the invention of the US "negro market," 1945-1960
Brown, Elspeth H. - In: Inside marketing : practices, ideologies, devices, (pp. 185-211). 2011
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10008938706
Saved in:
Cover Image
Communication management as a second-order management function : roles and functions of the communication executive ; results from a shadowing study
Nothhaft, Howard - In: Journal of communication management : an international … 14 (2010) 2, pp. 127-140
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003979111
Saved in:
Cover Image
Communicative leadership
Hamrefors, Sven - In: Journal of communication management : an international … 14 (2010) 2, pp. 141-152
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003979119
Saved in:
Cover Image
Personalised networks of influence in public relations : strategic resources for achieving successful professional outcomes
Valentini, Chiara - In: Journal of communication management : an international … 14 (2010) 2, pp. 153-166
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003979122
Saved in:
Cover Image
PR professionals in France : an overview of the sector
Carayol, Valérie - In: Journal of communication management : an international … 14 (2010) 2, pp. 167-177
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003979124
Saved in:
Cover Image
Besteuerung von Medienberufen : Steuern und Sozialversicherung bei Künstlern
Knauft, Reinhard - 2009
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004943696
Saved in:
Cover Image
Besteuerung von Medienberufen : Steuern und Sozialversicherung bei Künstlern
Knauft, Reinhard; Schaar, Rüdiger - 2009 - 1. Aufl.
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013515796
Saved in:
Cover Image
Besteuerung von Medienberufen : Steuern und Sozialversicherung bei Künstlern
Knauft, Reinhard; Schaar, Rüdiger - 2009 - 1. Aufl.
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013515808
Saved in:
Cover Image
Agency practitioner theories of how advertising works
Nyilasy, Gergely; Reid, Leonard N. - In: Journal of advertising : official publication of the … 38 (2009) 3, pp. 81-96
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003892018
Saved in:
Cover Image
Besteuerung von Medienberufen : Steuern und Sozialversicherung bei Künstlern
Knauft, Reinhard; Schaar, Rüdiger - 2009 - 1. Aufl.
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003796697
Saved in:
Cover Image
The elephant in the room? : class and creative careers in British advertising agencies
McLeod, Charlotte; O'Donohoe, Stephanie; Townley, Barbara - In: Human relations 62 (2009) 7, pp. 1011-1039
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003873464
Saved in:
Cover Image
Selbstständige Medienschaffende in der Netzwerkgesellschaft
Vogl, Gerlinde - 2008
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003783507
Saved in:
Cover Image
Vom Pitch zum Award : wie Werbung gemacht wird ; Insights in eine ungewöhnliche Branche
Burrack, Heiko; Nöcker, Ralf - 2008
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003586432
Saved in:
Cover Image
Zwischen Leidenschaft und Lohnarbeit : ein arbeitssoziologischer Blick hinter die Kulissen von Film und Fernsehen
Marrs, Kira - 2007
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004885136
Saved in:
Cover Image
Advertising creatives and brand personality: a grounded theory perspective
Blythe, Jim - In: The journal of brand management : an international journal 14 (2006/07) 4, pp. 284-294
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003469680
Saved in:
Cover Image
Self-referencing and consumer evaluations of larger-sized female models: a weight locus of control perspective
Martin, Brett A. S.; Veer, Ekant; Pervan, Simon J. - In: Marketing letters : a journal of research in marketing 18 (2007) 3, pp. 197-209
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003508109
Saved in:
Cover Image
Kreativsein als Subjektideal und Lebensentwurf : zum Wandel beruflicher Integration im neuen Kapitalismus - das Beispiel der Werbeberufe
Koppetsch, Cornelia - 2006
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003398869
Saved in:
Cover Image
Lobbying als Beruf : Karrierewege und Professionalisierung in der Interessenrepräsentation
Althaus, Marco - In: Die fünfte Gewalt : Lobbyismus in Deutschland, (pp. 317 - 332). 2006
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014556148
Saved in:
Cover Image
Kommunikationsarbeit in Online-Medien : zur beruflichen Entwicklung kommunikativer Erwerbstätigkeiten. Eine explorative Studie aus institutionentheoretischer Sicht
Engels, Kerstin - 2003 - 1. Aufl.
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004785055
Saved in:
Cover Image
Existenzgründung in Kultur- und Medienberufen
Kräuter, Maria - 2002
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004731556
Saved in:
Cover Image
Existenzgründung in Kultur- und Medienberufen
Kräuter, Maria - 2002
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001683014
Saved in:
Cover Image
Ausbildung in neuen Medienberufen : die Umsetzung neuer Ausbildungskonzepte und -inhalte im GMD-Forschungszentrum Informationstechnik GmbH
Juda, Martin; Linßen, Tanja; Nütten, Ulrich - 2001
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004701977
Saved in:
Cover Image
Neue Medien - berufliche Chancen für Frauen?
Stark, Birgit; Döbler, Thomas - 2001
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001607596
Saved in:
Cover Image
Pyramide oder Fundament : "Enthüllungen" zur Lage der Frauen in Kultur- und Medienberufen Europas
Cliche, Danielle (contributor) - 2000
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004610410
Saved in:
Cover Image
Pyramid or pillars : unveiling the status of women in arts and media professions in Europe
Cliche, Danielle (contributor) - 2000
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004735625
Saved in:
Cover Image
Ratgeber Freie, Kunst und Medien : Bildende Kunst, darstellende Kunst, Journalismus, Literatur - Übersetzung, Musik, Rundfunk - Film - Audiovisuelle Medien
Buchholz, Goetz (contributor);  … - 1998 - 5., erw. Aufl., Stand: 1. April 1998
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013420201
Saved in:
Cover Image
Die Werbefachleute in Frankreich in der Zeit zwischen den beiden Weltkriegen : Geschichte einer Professionalisierung?
Chessel, Marie-Emmanuelle - In: Jahrbuch für Wirtschaftsgeschichte (1997), pp. 79-92
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10001245646
Saved in:
Cover Image
Frauen in der österreichischen Medien- und Kulturindustrie : zur Beschäftigungslage von Frauen als Medien- und Kulturproduzentinnen und -vermittlerinnen in der audiovisuellen Produktion ; Dezember 1994
Angerer, Marie-Luise (contributor); Frank, Rike (contributor) - 1995
Persistent link: https://ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004315377
Saved in:
  • 1
  • 2
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...