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Musikproduktion 37 Music production 35 Musikwirtschaft 18 Music industry 16 Digital music 5 Digitale Musik 5 Musik 5 Deutschland 4 France 4 Frankreich 4 Germany 4 Großbritannien 4 Music 4 United Kingdom 4 Welt 4 World 4 Business history 3 Business model 3 Carl Lindström GmbH 3 Geschäftsmodell 3 Innovation 3 Path dependence 3 Pfadabhängigkeit 3 Strukturwandel 3 Technischer Fortschritt 3 Technological change 3 Theorie 3 Theory 3 Unternehmensgeschichte 3 Wirkungsanalyse 3 Artists 2 Aufsatzsammlung 2 Bespielte Medien 2 Core competency 2 Creativity 2 Cultural sociology 2 Distributionspolitik 2 Entrepreneurship 2 Entrepreneurship approach 2 Geschichte 2
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Online availability
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Free 1 Undetermined 1
Type of publication
All
Book / Working Paper 21 Article 14 Journal 2
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 11 Aufsatz in Zeitschriften 11 Collection of articles of several authors 4 Graue Literatur 4 Hochschulschrift 4 Non-commercial literature 4 Sammelwerk 4 Article in book 3 Aufsatz im Buch 3 Dissertation 3 Thesis 3 Statistics 2 Statistik 2 Arbeitspapier 1 Case study 1 Fallstudie 1 Glossar enthalten 1 Glossary included 1 Mehrbändiges Werk 1 Multi-volume publication 1 Working Paper 1
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Language
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English 24 German 12 French 3 Undetermined 1
Persons
All
Gronow, Pekka 3 Kunow, Kristian 3 Gensch, Gerhard 2 Tschmuck, Peter 2 Aguiar, Luis 1 Almond, Bradley A. 1 Baumann, Alexandre 1 Beaster-Jones, Jayson 1 Boltres-Streeck, Klaus 1 Burgess, Richard James 1 Cameron, Samuel 1 Dahlander, Linus 1 DeJordy, Rich 1 Dietl, Helmut 1 Fanen, Sophian 1 Franck, Egon 1 Frederiksen, Lars 1 Georges, Patrick 1 Gersch, Martin 1 Göke, Michael 1 Hofer, Christiane 1 Koch, Jochen 1 Kühn, Jan-Michael 1 Lankinen, Mikko 1 Lecocq, Xavier 1 Leyshon, Andrew 1 Magis, Christophe 1 Mariani, Marcello M. 1 Martland, Peter 1 Moreau, François 1 Moyon, Emilien 1 Mäntymäki, Matti 1 Opitz, Christian 1 Ordanini, Andrea 1 Parasuraman, A. 1 Phillips, Damon J. 1 Phillips, Ronnie J. 1 Salo, Jari 1 Seckin, Aylin 1 Smudits, Alfred 1
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Institutions
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Gesellschaft für Historische Tonträger 3 British Phonographic Industry 2 Dr. Hans-Joachim Köster <Firma> 1
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Arts marketing : an international journal : AM 1 Castor music 1 Diskurs: Kultur - Wirtschaft - Politik 1 Erlebniswelten 1 European accounting review 1 Europäische Hochschulschriften 1 Gabler Edition Wissenschaft 1 Handbook of research on information architecture and management in modern organizations 1 International journal of arts management 1 International studies of management and organization 1 Internet, Mobile Devices und die Transformation der Medien : radikaler Wandel als schrittweise Rekonfiguration ; [die Entstehung dieses Bandes geht auf die Tagung der Sektion Wissenschafts- und Technikforschung der Deutschen Gesellschaft für Soziologie (DGS) zurück, die unter dem Titel "Das Internet und der Wandel von Mediensektoren" im November 2011 an der Universität Stuttgart stattgefunden hat ...] 1 JMM : the international journal on media management 1 Jahrbuch strategisches Kompetenz-Management 1 Journal of cultural economics 1 Journal of enterprising communities : people and places in the global economy ; JEC 1 Mediacritic 1 Medienwirtschaft : MW ; Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie ; Buch, Zeitung, Zeitschrift, Radio, Fernsehen, Online 1 Musikrezeption, Musikdistribution und Musikproduktion : der Wandel des Wertschöpfungsnetzwerks in der Musikwirtschaft 1 Organization science : a journal of the Institute for Operations Research and the Management Sciences : bridging disciplines to advance knowledge of organizations 1 Perspektiven der Wirtschaftskommunikation 1 Review of marketing research 1 Routledge studies in ethnomusicology 1 Springer briefs in business 1 Working paper 1
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Sources
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ECONIS (ZBW) 36 USB Cologne (EcoSocSci) 1
Showing 1 - 37 of 37
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Die Wirtschaft der Techno-Szene : Arbeiten in einer subkulturellen Ökonomie
Kühn, Jan-Michael - 2017
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Boulevard du stream : du MP3 à Deezer, la musique libérée
Fanen, Sophian - 2017
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All about the music : recorded music in the UK: facts, figures and analysis
British Phonographic Industry - London : BPI Limited - 2017-
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Music market ... : recorded music in the UK: facts, figures and analysis
British Phonographic Industry - London : BPI Limited - 2015 (April 2015)-2016
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Kontaktzone Wirtschaft : Kommunikation in islamischen Kontexten erfolgreich gestalten
Boltres-Streeck, Klaus (ed.) - 2016 - 1. Auflage
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Music commodities, markets, and values : music as merchandise
Beaster-Jones, Jayson - 2016
Introduction : music commodities and value discourses in India -- Prestige and innovation in the Indian music industry -- Is se kuch sasta hai? : music commodities, circulation, and value in Indian markets -- Experiencing the brand, branding the experience -- Putting music in its place :...
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The Lindström Project ; Vol. 7
Gronow, Pekka (ed.); Hofer, Christiane (ed.);  … - Gesellschaft für Historische Tonträger - 2016
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and the hits just keep on coming ... : adaptive Erwartungen, Pfadabhängigkeit und -bruch am Beispiel der Vermarktung von Musik durch große Tonträgerunternehmen
Kunow, Kristian - 2013
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La musique et la publicité : les logiques socio-économiques et musicales des mutations des industries culturelles
Magis, Christophe - 2015
Les droits d'auteur en musique de publicité -- Musique et recomposition de l'industrie publicitaire -- Le conseil en communication sonore -- Analyser les productions musicale publicitaires -- Trois niveaux de rationalisation du conseil sonore -- Formats hybrides
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Music in the marketplace : a social economics approach
Cameron, Samuel - 2015
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L'impact économique du téléchargement illégal sur le marché de la musique
Baumann, Alexandre - 2015
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Streaming reaches flood stage : does spotify stimulate or depress music sales?
Aguiar, Luis; Waldfogel, Joel - 2015
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Regional innovation systems and revolutionary business modelling : the network-based innovation model
Soeiro, Filipe Castro - In: Handbook of research on information architecture and …, (pp. 237-255). 2015
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Rethinking business models in creative industries : the case of the French record industry
Moyon, Emilien; Lecocq, Xavier - In: International studies of management and organization 44 (2014) 4, pp. 83-101
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The history of music production
Burgess, Richard James - 2014
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Reformatted : code, networks, and the transformation of the music industry
Leyshon, Andrew - 2014 - 1. ed.
Reformatted provides the most accurate and insightful account to date on the upheavals in the music industry over the past two decades. Leyshon traces music's economic geography from the bricks and mortar of recording studios to financial strategies, file-sharing, code and software struggles,...
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Recording history : the British record industry, 1888-1931
Martland, Peter - 2013
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Rock and Roll fantasy? : the reality of going from garage band to superstardom
Phillips, Ronnie J. - 2013
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Nothing but the hit? : Pfadabhängige Kompetenzentwicklung und die Adaptions(un)fähigkeit großer Tonträgerunternehmen
Kunow, Kristian - In: Internet, Mobile Devices und die Transformation der …, (pp. 93-119). 2013
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The disruptive nature of digitization : the case of the recorded music industry
Moreau, François - In: International journal of arts management 15 (2012/13) 2, pp. 18-31
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The use of social media for artist marketing : music industry perspectives and consumer motivations
Salo, Jari; Lankinen, Mikko; Mäntymäki, Matti - In: JMM : the international journal on media management 15 (2013) 1, pp. 23-41
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Black notes and white noise: a hedonic approach to auction prices of classical music manuscripts
Georges, Patrick; Seckin, Aylin - In: Journal of cultural economics 37 (2013) 1, pp. 33-60
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The Lindström project ; Vol. 5
Gronow, Pekka (contributor) - 2013
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Shaping jazz : cities, labels, and the global emergence of an art form
Phillips, Damon J. - 2013
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The core and cosmopolitans : a relational view of innovation in user communities
Dahlander, Linus; Frederiksen, Lars - In: Organization science : a journal of the Institute for … 23 (2012) 4, pp. 988-1007
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Institutionalization in cultural industries : the reciprocal influence of commercial recordings and social practices in the evolution of traditional Irish music
Almond, Bradley A.; DeJordy, Rich - In: Journal of enterprising communities : people and places … 6 (2012) 4, pp. 304-324
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Temporary incompetence as a path-breaking strategy : two major record companies' efforts to escape their competence lock-in
Kunow, Kristian; Gersch, Martin; Koch, Jochen - 2012
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A conceptual framework for analyzing value-creating service ecosystems : an application to the recorded-music market
Ordanini, Andrea; Parasuraman, A. - 2012
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The economy of music programs and organizations : a micro analysis and typology
Mariani, Marcello M.; Zan, Luca - In: European accounting review 20 (2011) 1, pp. 113-148
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The business of authenticity : a false relation?
Wilson, Nicholas - In: Arts marketing : an international journal : AM 1 (2011) 2, pp. 159-170
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Musikrezeption, Musikdistribution und Musikproduktion : Der Wandel des Wertschöpfungsnetzwerks in der Musikwirtschaft
Gensch, Gerhard - 2009
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The Lindström project : contributions to the history of the record industry ; Beiträge zur Geschichte der Schallplattenindustrie
Gronow, Pekka (ed.) - 2009
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Musikrezeption, Musikdistribution und Musikproduktion : der Wandel des Wertschöpfungsnetzwerks in der Musikwirtschaft
Gensch, Gerhard (contributor) - 2008 - 1. Aufl.
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Soziologie der Musikproduktion
Smudits, Alfred - In: Musikrezeption, Musikdistribution und Musikproduktion : …, (pp. 241-265). 2008
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Piraterie auf dem Tonträgermarkt und die Evolution von neuen Geschäftsmodellen in der Musikproduktion
Dietl, Helmut; Franck, Egon; Opitz, Christian - In: Medienwirtschaft : MW ; Zeitschrift für … 2 (2005) 2, pp. 53-62
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Kreativität und Innovation in der Musikindustrie
Tschmuck, Peter - 2003
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Die Ökonomik der Produktion populärer Musik : eine institutionenökonomische Analyse der vertraglichen Beziehungen von Musikgruppen, Musikproduzenten und Tonträgerunternehmen
Göke, Michael - 2002
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