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Subject
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Nachhaltiger Konsum 520 Sustainable consumption 498 Konsumentenverhalten 294 Consumer behaviour 291 Nachhaltigkeit 201 Nachhaltige Entwicklung 181 Sustainable development 181 Sustainability 158 Environmental consciousness 94 Umweltbewusstsein 94 Öko-Produkt 76 Sustainable product 75 Corporate Social Responsibility 72 Corporate social responsibility 72 Deutschland 65 Germany 64 Fashion 60 Mode 60 Ethik 59 Ethics 54 Welt 51 World 51 Textile distribution 43 Textilhandel 43 Economic ethics 40 Wirtschaftsethik 40 Unternehmensethik 39 Verbraucherverhalten 39 Business ethics 38 Private consumption 36 Privater Konsum 36 sustainable consumption 36 Bekleidungsindustrie 29 Clothing industry 29 Ethical consumption 27 Consumption 26 Theorie 25 Theory 25 Konsum 24 Green marketing 20
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Online availability
All
Undetermined 223 Free 102
Type of publication
All
Article 276 Book / Working Paper 245 Journal 2
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 200 Aufsatz in Zeitschrift 200 Aufsatz im Buch 76 Book section 76 Graue Literatur 57 Non-commercial literature 57 Aufsatzsammlung 44 Collection of articles of several authors 43 Sammelwerk 43 Hochschulschrift 39 Konferenzschrift 19 Case study 15 Fallstudie 15 Forschungsbericht 15 Working Paper 15 Arbeitspapier 12 Conference paper 11 Konferenzbeitrag 11 Thesis 11 Amtliche Publikation 8 Collection of articles written by one author 6 Conference proceedings 6 Sammlung 6 Bibliografie enthalten 4 Bibliography included 4 Ratgeber 3 Elektronischer Datenträger 2 Article 1 Doctoral Thesis 1 Festschrift 1 Glossar enthalten 1 Glossary included 1 Handbook 1 Handbuch 1 Market information 1 Marktinformation 1 Reprint 1 Research Report 1
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Language
All
English 384 German 127 French 6 Polish 6 Italian 3
Author
All
Henninger, Claudia E. 7 Liedtke, Christa 7 Chatzidakis, Andreas 6 Fischer, Corinna 6 Ko, Eunju 6 Reisch, Lucia A. 6 Balderjahn, Ingo 5 Muthu, Subramanian Senthilkannan 5 Gupta, Karnika 4 Hüttel, Alexandra 4 Inderst, Roman 4 Levinson, Arik 4 Schrader, Ulf 4 Shaw, Deirdre 4 Speck, Melanie 4 Sweet, Susanne 4 Thomas, Stefan 4 Becker-Leifhold, Carolin 3 Carrington, Michal 3 Dermody, Janine 3 Fischer, Daniel 3 Grießhammer, Rainer 3 Gwozdz, Wencke 3 Hanmer-Lloyd, Stuart 3 Haubach, Christian 3 Heidbrink, Ludger 3 Heuer, Mark 3 Jacob, Klaus 3 Koenig-Lewis, Nicole 3 Middlemiss, Lucie 3 Mont, Oksana 3 Muster, Viola 3 O'Brien, James 3 Peyer, Mathias 3 Pinto, Diego Costa 3 Pittner, Martin 3 Rubik, Frieder 3 Seo, Yuri 3 Speer, Sebastian 3 Thøgersen, John 3
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Institution
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Deutschland / Umweltbundesamt 13 Springer Fachmedien Wiesbaden 13 Nomos Verlagsgesellschaft 4 Deutschland <Bundesrepublik> / Umweltbundesamt 3 Metropolis-Verlag für Ökonomie Gesellschaft und Politik GmbH 3 Christian-Albrechts-Universität zu Kiel 2 Gesellschaft für Ökologische Kommunikation mbH 2 Springer Malaysia Representative Office 2 Verlag Werner Hülsbusch 2 Wuppertal Institut für Klima, Umwelt, Energie 2 Akademie für Natur- und Umweltschutz 1 Bertelsmann Stiftung 1 Books on Demand GmbH <Norderstedt> 1 Bremer Informationszentrum für Menschenrechte und Entwicklung 1 Campus Verlag 1 De Gruyter Oldenbourg 1 Degrowth Conference <4., 2014, Leipzig> 1 Deutschland / Bundesministerium für Umwelt, Naturschutz, Bau und Reaktorsicherheit 1 EcoSD Annual Workshop <2015, Paris> 1 Fachtagung "Transformation zur Nachhaltigkeit. Hindernisse, Wege, Strategien" <2018, Münster (Westf)> 1 Friedrich-Schiller-Universität Jena 1 Helmut-Schmidt-Universität 1 Hochschule für Technik Stuttgart 1 IRNIST - STC <1., 2013, Lille> 1 Information Resources Management Association 1 Institut für Zukunftsstudien und Technologiebewertung 1 Julius-Maximilians-Universität Würzburg 1 Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II / Wydział Nauk Społecznych 1 Konsum im Wandel - das Transformative Potenzial <Veranstaltung> <2017, Klagenfurt> 1 Körber-Stiftung edition Körber-Stiftung 1 Leuphana Universität Lüneburg 1 Logos Verlag Berlin 1 Mini-Conference "The New Frontier of Resistance in Global Agri-Food" <2016, Toronto> 1 Nachhaltiger Konsum: Essen 4.0: Wie Essen Wir in der Zukunft? <Veranstaltung> <2016, Stuttgart> 1 National Bureau of Economic Research 1 Netzwerk Verbraucherforschung / Jahreskonferenz <2019, Berlin> 1 Nordic Council of Ministers 1 Peter Lang AG 1 Peter Lang GmbH 1 Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 1
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Texte / Umweltbundesamt 15 Journal of business research : JBR 14 International journal of consumer studies 13 Springer eBook Collection 13 Ethics and morality in consumption : interdisciplinary perspectives 12 Journal of business ethics : JOBE 12 Journal of consumer policy : consumer issues in law, economics and behavioural sciences 8 Journal of fashion marketing and management 7 Journal of consumer behaviour : an international research review 6 Research 6 Journal of macromarketing : examining the interactions among markets, marketing, and society 5 Sustainability in fashion : a cradle to upcycle approach 5 Journal of business ethics 4 Journal of global fashion marketing : JGfM 4 Textile science and clothing technology 4 Acta scientiarum polonorum / Oeconomia : czasopismo naukowe założone w 2001 roku przez polskie uczelnie rolnicze 3 BestMasters 3 Cleaner and responsible consumption 3 Earthscan food and agriculture 3 Jahrbuch nachhaltige Ökonomie 3 Journal of international consumer marketing 3 Journal of macromarketing 3 Journal of marketing management : MM 3 Journal of retailing and consumer services 3 Journal of risk and financial management : JRFM 3 Marketing theory 3 Ressortforschungsplan des Bundesministerium für Umwelt, Naturschutz und nukleare Sicherheit 3 Routledge studies in business ethics 3 Sustainability in textiles 3 Sustainable development 3 Sustainable production and consumption systems 3 Brands with a conscience : how to build a successful and responsible brand 2 CSR und Digitalisierung : der digitale Wandel als Chance und Herausforderung für Wirtschaft und Gesellschaft 2 CSR und Lebensmittelwirtschaft : nachhaltiges Wirtschaften entlang der Food Value Chain 2 E-Business 2 Ecological economics : the transdisciplinary journal of the International Society for Ecological Economics 2 Essentials 2 European journal of marketing : EJM 2 Forschung aus der Hans-Böckler-Stiftung 2 Forschung für Nachhaltigkeit an deutschen Hochschulen 2
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Source
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ECONIS (ZBW) 517 EconStor 6
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Quelles politiques pour favoriser l'évolution de la société vers la sobriété?
Ritzenthaler, Albert - 2023
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A qualitative study of mindfulness, sustainable consumption and consumer well-being and their interrelationships
Resnik, Saba - In: Economic and business review : EBR 24 (2022) 4, pp. 260-277
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Fashion consumption during COVID-19 : comparative analysis of changing acquisition practices across nine countries and implications for sustainability
Vladimirova, Katia; Henninger, Claudia E.; … - In: Cleaner and responsible consumption 5 (2022), pp. 1-13
The COVID-19 pandemic caused and still causes unprecedented disruptions in daily lives of billions of people globally. It affects practices and routines across all household consumption domains, including clothing consumption. Drawing on Social Practice Theory, this article explores and compares...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013560457
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Material well-being as sustainable consumption driver : results of European studies
Dunković, Dario; Knežević, Blaženka; Borusiak, Barbara - In: Entrepreneurial business and economics review : EBER 10 (2022) 4, pp. 125-141
Objective: The objective of the article is to examine the causality between material well-being indicators of all the EU-27 countries and sustainable consumption behaviour indicators of the corresponding consumers. The authors assumed that the material well-being construct is determined by net...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013569904
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Exploring factors affecting sustainable consumption behaviour
Dimitrova, Teofana; Ilieva, Iliana; Angelova, Mina - In: Administrative Sciences : open access journal 12 (2022) 4, pp. 1-22
Business development policies cover both marketing and sales functions, as they are so intertwined in most firms. Thus, managers should comply with the factors that influence sustainable consumption behaviour. The study aims to investigate the effect of environmental knowledge (EK), materialism...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013470227
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Empfehlungen für die Fortentwicklung der deutschen Kreislaufwirtschaft zu einer zirkulären Ökonomie
Janz, Alexander - Deutschland / Umweltbundesamt - 2022 - Stand: November 2022
Zirkuläre Wirtschaftsweisen und Ressourcenschonung stellen zentrale umweltpolitische Handlungsfelder dar. Für eine Weiterentwicklung der immer noch überwiegend linearen Wirtschaftsweise hin zu einer zirkulären Wirtschaftsweise sind nicht nur schrittweise weitere Verbesserungen in Bezug auf...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013454977
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When sustainability backfires : a review on the unintended negative side-effects of product and service sustainability on consumer behavior
Acuti, Diletta; Pizzetti, Marta; Dolnicar, Sara - In: Psychology & marketing 39 (2022) 10, pp. 1933-1945
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013465130
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Sweat it for sustainability : Impact of physical activity/exercise on sustainable consumption
Sarkar, Juhi Gahlot; Sarkar, Abhigyan; Dwivedi, Yogesh Kumar - In: Psychology & marketing 39 (2022) 11, pp. 2184-2199
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013465160
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Abschätzung von THG-Einsparungen von Maßnahmen und Instrumenten zu nachhaltigem Konsum : Teilbericht
Fischer, Corinna; Antony, Florian; Blanck, Ruth; … - Deutschland / Umweltbundesamt - 2022
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Digitale Vermarktungsstrategien : Relevanz und Einfluss auf nachhaltigen Konsum Projekt "Digitalisierung von Märkten und Lebensstilen: Neue Herausforderungen für nachhaltigen Konsu...
Gossen, Maike; Frick, Vivian; Kettner, Sara Elisa - Deutschland / Umweltbundesamt - 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013258040
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Ökologische Finanzreform: Produktbezogene Anreize als Treiber umweltfreundlicher Produktions- und Konsumweisen : Reformvorschläge für die Mehrwertsteuer : Abschlussbericht
Postpischil, Rafael; Jacob, Klaus; Bär, Holger; … - Deutschland / Umweltbundesamt - 2022
Im Rahmen des Forschungsvorhabens, das diesem Bericht zugrunde liegt, wurden Optionen für eine ökologische Finanzreform ausgearbeitet, die am Endverbrauch ansetzt. Gegenstände der Betrachtungen sind erstens eine umweltorientierte Mehrwertsteuer und zweitens Verbrauchsteuern sowie weitere...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013273009
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The impact of fashion brand sustainability on consumer purchasing decisions
Mandarić, Doroteja; Hunjet, Anica; Vuković, Dijana - In: Journal of risk and financial management : JRFM 15 (2022) 4, pp. 1-17
The focus of this confirmatory research was on consumer attitudes towards the sustainability of fashion brands and how these attitudes influence their purchasing decisions. The aim was to explore if the gap between attitudes and purchasing behaviour was present within Croatian consumers to the...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013273094
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Die Rolle der Langlebigkeit und der Nutzungsdauer für einen nachhaltigen Umgang mit Bekleidung : eine Studie zum aktuellen Forschungsstand
Gimkiewicz, Jan - Deutschland / Umweltbundesamt - 2022
Zur Unterstützung eines nachhaltigeren Umgangs mit Bekleidung standen in den letzten Jahren vor allem die Produktionsbedingungen in der Lieferkette und die Kreislaufführung von Textilien im Vordergrund vieler Aktivitäten. Dies sind wichtige Ansatzpunkte für mehr Nachhaltigkeit im...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013412875
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Ökologische Finanzreform: Produktbezogene Anreize als Treiber umweltfreundlicher Produktions- und Konsumweisen : Verbrauchsteuern und weitere produktbezogene ökonomische Instrument...
Bär, Holger; Beermann, Ann-Cathrin; Schumacher, Katja; … - Deutschland / Umweltbundesamt - 2022
In diesem Vorhaben wurden Optionen für die Besteuerung von Produkten ausgearbeitet. Gegenstände der Betrachtungen sind eine umweltorientierte Mehrwertsteuer sowohl innerhalb des gegebenen europäischen Rechtsrahmens als auch möglichen Änderungen des EU-Rechts; sowie Verbrauchsteuern und...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013361493
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Population, productivity, and sustainable consumption
Pindyck, Robert S. - 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013366340
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Unlocking and scaling climate solutions in food systems : an assessment of nationally determined contributions
Bakhtary, Haseeb; Tucke, Allison; Fleckenstein, Martina - WWF Deutschland - 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013540560
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Circular economy and consumer's engagement$aan exploratory study on higher education
Alves, Wellington; Silva, Ângela; Rodrigues, Helena Sofia - In: Business systems research : a system view accross … 13 (2022) 3, pp. 84-99
Background: Circular Economy has been considered one of the most powerful principles of modern society. The concerns about increasing resource consumption have forced governments and companies to look at the circular models as a hedge against resource scarcity and an engine for innovation and...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013542215
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The ethical consumption cap and mean market morality
Coffin, Jack; Egan-Wyer, Carys - In: Marketing theory 22 (2022) 1, pp. 105-123
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012872519
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The new circular economic model for sustainable food production and consumption
Tarhini, Mahmoud - In: Journal of Eastern Europe research in business & … 2022 (2022), pp. 1-13
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013172075
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Digitalisation for a sustainable food system: opportunities for shaping production and consumption : a study commissioned by Huawei Technologies Deutschland GmbH
Hennes, Lena; Speck, Melanie; Liedtke, Christa - Wuppertal Institut für Klima, Umwelt, Energie - 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013556975
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Digitalisierung für ein nachhaltigeres Ernährungssystem: Potenziale zur Gestaltung von Produktion und Konsum : eine Studie im Auftrag von Huawei Technologies Deutschland GmbH
Hennes, Lena; Speck, Melanie; Liedtke, Christa - Wuppertal Institut für Klima, Umwelt, Energie - 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013556994
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The influence of values in sustainable consumption among millennials
Falke, Andreas; Schröder, Nadine; Hofmann, Claudia - In: Journal of business economics : JBE 92 (2022) 6, pp. 899-928
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013438882
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Transformation zur Nachhaltigkeit: Warum wir eine Literacy für nachhaltigen Konsum brauchen
Zimmermann-Janssen, Vita E. M.; Welfens, Maria J.; … - 2021
Das Fortschreiten des Klimawandels und die Schädigung der Ökosysteme machen deutlich, dass die seit Jahrzehnten international geforderte nachhaltige Entwicklung zu den wichtigsten Herausforderungen gehören. Um die von den Vereinten Nationen in der Agenda 2030 festgeschriebenen...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012516187
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Sind konkrete Umweltslogans wirksamer als Greenwashing? Eine Experimentaluntersuchung zu Verbraucher-Schlussfolgerungen aus Werbebotschaften
Möller-Boldt, Marc - 2021
Damit nachhaltiger Konsum möglich ist, müssen Verbraucherinnen und Verbraucher die Nachhaltigkeit von Produkten angemessen einschätzen können. Ausgehend von der Annahme, dass Greenwashing-Slogans solche Einschätzungen möglicherweise behindern, untersucht dieses zweiteilige quantitative...
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Reflective willingness to pay : preferences for sustainable consumption in a consumer welfare analysis
Inderst, Roman; Thomas, Stefan - 2021 - Version: 05 July 2021
Our starting point is the following simple but potentially underappreciated observation: When assessing willingness to pay (WTP) for hedonic features of a product, the results of such measurement are influenced by the context in which the consumer makes her real or hypothetical choice or in...
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Improved solutions for shared value creation and maximization from used clothes : streamlined structure of clothing consumption system and a framework of closed loop hybrid busines...
Jain, Vinit; O'Brien, Will; Gloria, Thomas P. - In: Cleaner and responsible consumption 3 (2021), pp. 1-15
Underutilization, downcycling, and landfilling of clothes and their material remain challenging problems of the current clothing consumption system (CCS). Past research and the stakeholders of CCS recognize the circular economy as a solution. However, a review of CCS's existing structure, past...
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Critiquing a utopian idea of sustainable consumption : a post-capitalism perspective
Dermody, Janine; Koenig-Lewis, Nicole; Zhao, Anita Lifen; … - In: Journal of macromarketing 41 (2021) 4, pp. 626-645
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012794244
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Nachhaltiger Konsum im Dialog : Bürgerbeteiligung und soziale Teilhabe im Rahmen der Umsetzung des Nationalen Programms für Nachhaltigen Konsum: neue Impulse für das bürgerschaftli...
Fischer, Corinna; Hanke, Gerolf; Seidl, Roman; Stieß, … - Deutschland / Umweltbundesamt - 2021
Das Projekt „Nachhaltiger Konsum im Dialog“ widmete sich der Frage, mit welchen neuen Methoden die soziale Teilhabe und Beteiligung aller Bevölkerungskreise an nachhaltigem Konsum gefördert werden kann. Ein besonderer Schwerpunkt lag auf jungen Menschen, Menschen mit Migrationshintergrund...
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Sind konkrete Umweltslogans wirksamer als Greenwashing? : eine Experimentaluntersuchung zu Verbraucher-Schlussfolgerungen aus Werbebotschaften
Möller-Boldt, Marc - 2021
Damit nachhaltiger Konsum möglich ist, müssen Verbraucherinnen und Verbraucher die Nachhaltigkeit von Produkten angemessen einschätzen können. Ausgehend von der Annahme, dass Greenwashing-Slogans solche Einschätzungen möglicherweise behindern, untersucht dieses zweiteilige quantitative...
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Perception of consumers' awareness about sustainability of fashion brands
Mandarić, Doroteja; Hunjet, Anica; Kozina, Goran - In: Journal of risk and financial management : JRFM 14 (2021) 12, pp. 1-14
Consumers’ perception, awareness, and behavior toward sustainable fashion were surveyed with a questionnaire in which 263 respondents participated, and obtained data were primarily analyzed using descriptive statistics and t-test. The focus of this research was consumer attitudes toward...
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Responsible investment and responsible consumption
Hakenes, Hendrik; Schliephake, Eva - 2021
To reduce a negative externality, socially responsible households can invest responsibly (SRI), consume responsibly (SRC), or do both. Which is better? In a closed microeconomic model with intertwined product and capital markets, we analyze how responsible households should use SRI and SRC to...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012799492
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Consistency of sustainable consumption with values and lifestyle in post-modern tourists
Erol, Kader Kizil - In: Prizren social science journal 5 (2021) 3, pp. 23-40
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012805288
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Ethical consumption communities across physical and digital spaces : an exploration of their complementary and synergistic affordances
Hoelscher, Vera; Chatzidakis, Andreas - In: Journal of business ethics 172 (2021) 2, pp. 291-306
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012617796
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Young people as drivers or inhibitors of the sustainability movement : the case of anti-consumption
Ziesemer, F.; Hüttel, Alexandra; Balderjahn, Ingo - In: Journal of consumer policy : consumer issues in law, … 44 (2021) 3, pp. 427-453
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012618253
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Green Information Systems in der digitalen Gesellschaft : eine multimethodische und multiperspektivische Analyse der Technologieakzeptanz
Warnecke, Danielle - 2021
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012643710
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Sustainable consumption among youth consumers
Ertmańska, Karolina - In: European research studies 24 (2021) 3, pp. 203-219
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012666243
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Transformation zur Nachhaltigkeit : warum wir eine Literacy für nachhaltigen Konsum brauchen
Zimmermann-Janssen, Vita E. M.; Welfens, Maria J.; … - 2021
Das Fortschreiten des Klimawandels und die Schädigung der Ökosysteme machen deutlich, dass die seit Jahrzehnten international geforderte nachhaltige Entwicklung zu den wichtigsten Herausforderungen gehören. Um die von den Vereinten Nationen in der Agenda 2030 festgeschriebenen...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012511871
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Agenda 2030 : how to reach the goals and measure success at the local level
Sánchez Gassen, Nora E.; Huynh, Diana N.; Penje, Oskar; … - 2021
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Measuring Consumer Sustainability Benefits
Inderst, Roman; Thomas, Stefan - 2021
While consumer sustainability benefits exhibit particular characteristics, e.g., as they are typically based on non-use value, they can be measured by standard instruments as applied in environmental cost-benefit analysis, such as conjoint analysis and contingent valuation. Their measurement may...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013213518
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Die Ökologisierung des Onlinehandels ; Teilbericht 2
Zimmermann, Till; Hauschke, Fynn; Memelink, Robin; … - Deutschland / Umweltbundesamt - 2021
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Jugend und Konsum : Entwicklung von Aktivierungsstrategien für nachhaltigen Konsum mit Hilfe des Design Thinking Ansatzes : Abschlussbericht
Werg, Jana; Scheffler, Dirk; Hilscher, Manuel - Deutschland / Umweltbundesamt - 2021
Ziel des vom Umweltbundesamts finanzierten Forschungsprojektes war es, Aktivierungsstrategien für nachhaltigen Konsum bei Jugendlichen zu identifizieren – und dabei möglichst nah an deren bestehenden Interessen und Alltagsaktivitäten anzusetzen. Auf Basis einer Literatur- und Medienanalyse...
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Sustainable consumption in macroeconomic approach in Poland
Grzega, Urszula - In: Ekonomia i prawo 20 (2021) 3, pp. 529-541
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012876162
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Circular economy and reducing consumption from a decolonial approach
Cabrales Salazar, Omar; Márquez Vargas, Florentino; … - In: Cuadernos de administración : quarterly publication of … 37 (2021) 70, pp. 1-15
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013192592
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Socio-economic determinants of sustainable consumption and production II. : proceedings of scientific papers VEGA1/0708/20
Rybárová, Daniela - Vysoká Škola Ekonómie a Manažmentu Verejnej Správy … - 2021
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Erarbeitung konkreter Strategien und Beiträge für die nationale Umsetzung der UN-2030-Agenda für nachhaltige Entwicklung für SDG 12 : Abschlussbericht
Olliges, Julia; Polania Giese, Jan Christian; Bickel, Manuel - 2021
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013170566
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An analysis on consumer perceptions of corporate social responsibility and sustainable consumption
Schoier, Gabriella; Pegan, Giovanna - In: Rivista italiana di economia, demografia e statistica 75 (2021) 1, pp. 101-112
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012665003
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The fast fashion vs environment debate : consumers’ level of awareness, feelings, and behaviour towards sustainability within the fast-fashion sector
Papasolomou, Ioanna; Melanthiou, Yioula; Tsamouridis, … - In: Journal of marketing communications 29 (2023) 2, pp. 191-209
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013570761
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The right to water and sustainable consumption in EU law
Benöhr, Iris - In: Journal of consumer policy : consumer issues in law, … 46 (2023) 1, pp. 53-77
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013548802
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Greenfluencers as agents of social change : the effectiveness of sponsored messages in driving sustainable consumption
Kapoor, Payal S.; Balaji, M. S.; Jiang, Yangyang - In: European journal of marketing 57 (2023) 2, pp. 533-561
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013502594
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Determinants influencing consumers purchasing intention for sustainable fashion : evidence from Ho Chi Minh City
Ho Thuy Thi Hai; Vu Trinh Ngoc Phuong; Hieu Minh Vu - In: Journal of Asian finance, economics and business : JAFEB 7 (2020) 11, pp. 977-986
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012671850
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