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Year of publication
Subject
All
Produktlinie 20 Erweiterung 4 Marketing 4 Preisdiskriminierung 4 Produktmanagement 4 Kaufentscheidung 3 Knappheit 3 Lean Production 3 Markenpolitik 3 Product differentiation 3 Product management 3 Produktdifferenzierung 3 Variantenfertigung 3 Brand management 2 Digital goods 2 Digitale Güter 2 Fertigungsprogramm 2 Lean production 2 Markenführung 2 Master production schedule 2 Multimediaprodukt 2 Prozessmanagement 2 Verbraucherverhalten 2 Abgestimmtes Verhalten 1 Absatzweg 1 Anwendungssoftware 1 Aufsatzsammlung 1 Auftragsfertigung 1 Bunching 1 Collusion 1 Competitive strategy 1 Consumer Confusion 1 Consumer behaviour 1 Controlling 1 Distribution channel 1 Diversification 1 Diversifikation 1 Domain engineering 1 Economics 1 Entscheidungsverhalten 1
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Online availability
All
Free 4 Undetermined 2
Type of publication
All
Book / Working Paper 19 Article 1
Type of publication (narrower categories)
All
Hochschulschrift 5 Thesis 3 Article in journal 1 Aufsatz in Zeitschrift 1 Case study 1 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 1 Fallstudie 1 Graue Literatur 1 Konferenzschrift 1 Non-commercial literature 1 Report 1
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Language
All
German 10 English 8 Undetermined 2
Author
All
Takeda, Hitoshi 3 Winter, Kai 3 Esch, Franz-Rudolf 2 Johnson, Justin P. 2 Meynert, Andreas 2 Myatt, David P. 2 Pankratius, Victor 2 Bechler, Georg 1 Ehrlich, Oliver 1 Ho, Teck-Hua 1 JOHNSON, JUSTIN P. 1 MYATT, DAVID P. 1 MacGregor Smith, J. 1 Mauerer, Stefan 1 Pankratius, Viktor 1 Reuys, Andreas 1 Schramm, Engelbert 1 Spomer, Olga 1 Steinhardt, Claudius 1 Thanassoulis, John 1
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Institution
All
University <Oxford> / Department of Economics 2 Institut für Sozial-Ökologische Forschung <Frankfurt, Main> 1 Springer Fachmedien Wiesbaden 1
Published in...
All
DISCUSSION PAPER SERIES 4 University of Oxford - Deparment of Economics - Working Paper Series 4 Annals of operations research 1 Arbeitspapier / Wissenschaftliche Gesellschaft für Marketing und Unternehmensführung 1 Gabler Edition Wissenschaft / Marken- und Produktmanagement 1 International series in operations research & management science 1 Marken- und Produktmanagement 1 Marketing : ZFP ; journal of research and management 1 Research 1 SpringerLink / Bücher 1 Texte / Umweltbundesamt 1
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Source
All
ECONIS (ZBW) 9 USB Cologne (EcoSocSci) 6 USB Cologne (business full texts) 4 BASE 1
Showing 1 - 20 of 20
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Nachfrageorientierte Produktlinienoptimierung : der Einfluss von Präferenzen für Kompromissalternativen
Bechler, Georg - 2019
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011982753
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Gestaltung der Informationsmenge zur Erzielung von Mental Convenience bei Produktlinien im FMCG-Bereich
Esch, Franz-Rudolf; Spomer, Olga - In: Marketing : ZFP ; journal of research and management 36 (2014) 1, pp. 37-53
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010251748
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Product lines for digital information products
Pankratius, Victor - 2007
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015208946
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Product lines for digital information products
Pankratius, Victor; Pankratius, Viktor - 2007
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003557330
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MULTIPRODUCT COURNOT OLIGOPOLY
Johnson, Justin P.; Myatt, David P. - University <Oxford> / Department of Economics - 2005
We present a general Cournot model in which each ¯rm may sell multiplequality-di®erentiated products. We use an upgrades approach, working not with theactual products, but instead with upgrades from one quality to the next. The prop-erties of single-product Cournot models carry over to the...
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Der Einfluss von Produktlinienerweiterungen auf Premiumautomobilmarken - wirtschaftsgeschichtliche und marketingwissenschaftliche Analysen
Mauerer, Stefan - 2005
Premiumautomobilmarken wie Alfa Romeo, Audi, BMW, Jaguar, Mercedes-Benz oder Volvo sind seit den Sechziger Jahren sehr aktiv bei der Einführung neuer Produktlinien. Insbesodere in den letzten Jahren sind immer häufiger Eintritte in kleinere Segmente zu verzeichnen (Beispiele: Mercedes-Benz...
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Der Einfluss der Produktkategorie auf das Kanalwahlverhalten von Konsumenten : Ein neuer Ansatz zur konzeptionellen Überprüfung und unterstützende empirische Befunde
Ehrlich, Oliver - 2012
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Wirkung von Limited Editions für Marken : Theoretische Überlegungen und empirische Überprüfung
Winter, Kai - 2009
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004943731
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Wirkung von Limited Editions für Marken : theoretische Überlegungen und empirische Überprüfung
Winter, Kai - 2009 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003811978
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Wirkung von Limited Editions für Marken : Theoretische Überlegungen und empirische Überprüfung
Winter, Kai (contributor) - 2009
Einführung in die Problemstellung – Limited Editions aus Unternehmens- und Konsumentenperspektive -- Einordnung des Untersuchungsgegenstandes – Limited Editions als markenstrategische Wachstumsoption -- Theoretischer Rahmen – Verhaltenswissenschaftliche Zugänge zur Erklärung der Wirkung...
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Das System der Mixed Production : Personal-Order-Prinzip für kundenorientierte Produktion
Takeda, Hitoshi - 2008 - 2. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003597470
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Anforderungsbasierte Ableitung von Systemtestfall-Szenarien in der Software-Produktlinien-Entwicklung
Reuys, Andreas - 2006
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ON THE SIMPLE ECONOMICS OF ADVERTISING,MARKETING, AND PRODUCT DESIGN
Johnson, Justin P.; Myatt, David P. - 2004
We propose a framework for analyzing transformations of demand. Such transformations frequently stem from changes in the dispersion of consumers` valuations, which lead to rotations of the demand curve. In a wide variety of settings, profits are a U-shaped function of dispersion. A high level of...
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BUNDLING, DISCOUNTS ACROSS PRODUCT LINESAND VOLUME DISCOUNTS IN COMPETITIVE MARKETS:A PRISONERS’ DILEMMA?
Thanassoulis, John - University <Oxford> / Department of Economics - 2004
This paper analyses how competition over rebates for customer loyalty across product lines affects firms` pricing and consumers generally. If buyers incur firm specific costs or have shop specific tastes then competitive loyalty discounts lower consumer surplus overall and raise profits - the...
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MULTIPRODUCT QUALITY COMPETITION:FIGHTING BRANDS AND PRODUCT LINE PRUNING
JOHNSON, JUSTIN P.; MYATT, DAVID P. - 2002
Firms selling multiple quality-differentiated products frequently alter theirproduct lines when a competitor enters the market. We present a model of multiproductmonopoly and duopoly using a general “upgrades” approach that yields a powerfulanalytical framework. We provide a simple...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10005870254
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Performance evaluation and optimization of production lines
MacGregor Smith, J. (contributor) - 2000
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Product variety management : research advances
Ho, Teck-Hua (contributor) - 1999
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Stoffflüsse ausgewählter umweltrelevanter chemischer Stoffe: Beispiele für ein Produktliniencontrolling : Forschungsbericht 104 08 509
Schramm, Engelbert (contributor) - 1996
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Das System der Mixed Production : [flexibel - rationell - kundenorientiert]
Takeda, Hitoshi - 1996
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004321332
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Das System der Mixed Production : [flexibel, rationell, kundenorientiert]
Takeda, Hitoshi - 1996
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014267489
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