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Year of publication
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Professional sports 2,043 Profisport 2,023 USA 733 United States 723 Fußball 656 Football 652 Deutschland 339 Germany 331 Sportökonomik 326 Sports economics 325 Theorie 269 Theory 269 Ball game 230 Ballsport 230 Athletes 179 Sportler 179 Sportmarketing 173 Sports marketing 173 Sportorganisation 168 Sport organization 165 Wettbewerb 149 Competition 148 Sport 126 Schätzung 116 Estimation 115 Consumer behaviour 105 Konsumentenverhalten 105 Sportveranstaltung 105 Sports 104 Sport event 98 Welt 92 World 92 Großbritannien 86 United Kingdom 84 Arbeitsgruppe 82 Team 82 Europa 81 Europe 80 Sponsoring 80 Sponsorship 79
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Online availability
All
Free 247 Undetermined 39
Type of publication
All
Article 1,433 Book / Working Paper 671 Journal 6 Other 1
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 1,112 Aufsatz in Zeitschriften 1,112 Graue Literatur 318 Non-commercial literature 318 Article in book 279 Aufsatz im Buch 279 Working Paper 271 Arbeitspapier 269 Hochschulschrift 119 Dissertation 115 Thesis 115 Collection of articles of several authors 78 Sammelwerk 78 Case study 41 Fallstudie 41 Collection of articles written by one author 13 Sammlung 13 Congress report 11 Kongressschrift 11 Lehrbuch 11 Aufsatzsammlung 10 Kongress 10 Handbook 8 Handbuch 8 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 7 Bibliographie 5 Bibliographie enthalten 5 Bibliography included 5 Reprint 4 Survey 4 Übersichtsarbeit 4 Amtsdruckschrift 3 Government document 3 Commentary 2 Kommentar 2 Konferenzschrift 2 Mehrbändiges Werk 2 Mikroform 2 Multi-volume publication 2 Statistics 2
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Language
All
English 1,590 German 449 Undetermined 38 French 24 Spanish 5 Italian 3 Polish 2 Russian 2 Danish 1 Dutch 1 Swedish 1
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Persons
All
Franck, Egon 44 Dietl, Helmut 38 Szymanski, Stefan 33 Frick, Bernd 32 Berri, David J. 29 Lang, Markus 26 Késenne, Stefan L. 25 Humphreys, Brad R. 24 Sommers, Paul M. 22 Fort, Rodney 21 Simmons, Robert 20 Coates, Dennis 17 Krautmann, Anthony Charles 16 Staudohar, Paul D. 14 Feess, Eberhard 13 Kahn, Lawrence M. 13 Lee, Young Hoon 13 Schmidt, Martin B. 13 Zimbalist, Andrew S. 13 Andreff, Wladimir 12 Paul, Rodney J. 12 Prinz, Joachim 12 Winfree, Jason 12 Dobson, Stephen M. 11 Mühlheußer, Gerd 11 Nufer, Gerd 11 Owen, Dorian 11 Torgler, Benno 11 Weinbach, Andrew P. 11 Drayer, Joris 10 Forrest, David 10 Goddard, John A. 10 Grossmann, Martin 10 Kochman, Ladd Michael 10 Schewe, Gerhard 10 Barros, Carlos Pestana 9 Budzinski, Oliver 9 Depken, Craig A. 9 Dilger, Alexander 9 Feddersen, Arne 9
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Institutions
All
Books on Demand GmbH <Norderstedt> 4 Deutschland / Bundeswehr / Universität Hamburg 4 Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 4 Economics Department, University of Maryland-Baltimore County 3 Universiteit Antwerpen / Faculteit Toegepaste Economische Wetenschappen 3 Arbeitskreis Sportökonomie 2 Athens Institute for Education and Research 2 Brookings Institution 2 Institute for the Study of Labor (IZA) 2 Stanford Institute for Economic Policy Research 2 University of Otago / Dept. of Economics 2 Volkswirtschaftliche Fakultät, Ludwig-Maximilians-Universität München 2 Albrecht Knaus Verlag 1 American Society for Public Administration 1 Arbeitskreis Kirche und Sport in der EKD 1 Arbeitsmarktservice Österreich / Abteilung Arbeitsmarktforschung und Berufsinformation 1 Asser International Sports Law Centre <Den Haag> 1 Baseball Economics Conference <2003, Nashville, Tenn.> 1 Centre international d'étude du sport 1 Claremont Institute for Economic Policy Studies 1 Deutsche Sporthochschule Köln / Institut für Sportökonomie und Sportmanagement 1 Deutscher Sportökonomie-Kongress <6, 2008, Köln> 1 Dr. Rainer Hampp <Firma> 1 Eric Cuvillier <Firma> 1 Erich-Schmidt-Verlag <Berlin> 1 European Commission / Directorate General for Education and Culture 1 European School of Business <Reutlingen> 1 Europäische Kommission / Generaldirektion Bildung und Kultur 1 Expertentagung "Social Media Marketing im Spitzensport" <2., 2013, Ismaning> 1 Fachhochschule Jena / Fachbereich Betriebswirtschaft 1 Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit 1 Herbert von Halem Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG 1 Institut für Automobilwirtschaft und Industrielle Produktion 1 Institut für Bildungsforschung der Wirtschaft 1 Institut für Strategie und Unternehmensökonomik (ISU), Wirtschaftswissenschaftliche Fakutät 1 Kölner Sportökonomie-Kongress <1, 1997, Köln> 1 Labor and Employment Relations Association 1 McMaster University / Department of Economics 1 NMP-Verlag 1 Nomos Verlagsgesellschaft 1
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All
Journal of sports economics 224 International journal of sport management and marketing : IJSMM 61 Applied economics 41 Journal of sport management : the official journal of the North American Society of Sport Management 36 Sport marketing quarterly : for professionals in the business of marketing sport 36 International journal of sport finance 33 Economic inquiry : journal of the Western Economic Association International 30 Scottish journal of political economy : the journal of the Scottish Economic Society 27 Sport management review 27 Discussion paper series 25 Southern economic journal 23 Working papers / Institute for Strategy and Business Economics, University of Zurich 22 The business of sport management 18 Atlantic economic journal : AEJ 15 Contemporary economic policy : a journal of Western Economic Association International 15 European Sport management quarterly : ESMQ 15 Middlebury College working paper series 14 Review of industrial organization : RIO 14 International sports marketing : principles and perspectives 13 Sportökonomie 13 Reflets, perspectives de la vie économique 12 Managerial and decision economics : MDE ; the international journal of research and progress in management economics 11 The antitrust bulletin : the journal of American and foreign antitrust and trade regulation 11 Economics discussion papers 10 Labour economics : official journal of the European Association of Labour Economists 10 Competition policy in professional sports : Europe after the Bosman case 9 International journal of sports marketing & sponsorship 9 KulturKommerz 9 Schriftenreihe Sportökonomie in Forschung und Praxis 9 Wirtschaftlicher und sportlicher Wettbewerb : Festschrift für Rainer Gömmel zum 65. Geburtstag 9 Applied economics letters 8 Diskussionspapier 8 Eastern economic journal 8 Handbook of sports and lottery markets 8 Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik 8 Journal of business and economic perspectives 8 Optimal strategies in sports economics and management 8 The American economic review 8 The review of economics and statistics 8 Working paper 8
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Sources
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ECONIS (ZBW) 2,043 RePEc 36 USB Cologne (EcoSocSci) 26 ArchiDok 3 EconStor 2 BASE 1
Showing 1 - 50 of 2,111
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Measuring customer discrimination : evidence from the professional cricket league in India
Sur, Pramod Kumar; Sasaki, Masaru - 2018
Research in the field of customer discrimination has received relatively little attention even if the theory of discrimination suggests that customer discrimination may exist in the long run whereas employer and employee discrimination may not. This paper examines customer discrimination...
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Sind Wettbewerbe im Profisport Rattenrennen?
Budzinski, Oliver - 2017
Eine Reihe von Autoren - vor allem im deutschsprachigen - Raum begründet die Notwendigkeit regulatorischer Eingriffe in Profisportmärkte damit, dass der Wettbewerb auf diesen Märkten systematisch versage. Als wesentliche Ursache für Wettbewerbsprobleme innerhalb dieser Ligen oder...
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Doping in teams : a simple decision theoretic model
Dilger, Alexander - 2017
Ein einfaches entscheidungstheoretisches Modell zeigt die Doping-Anreize für ein Mitglied eines professionellen Sportteams. Abhängig von der Entdeckungswahrscheinlichkeit und der Bestrafung dopt ein Sportler gar nicht, auf einem mittlerem Niveau oder maximal. Das ganze Team hat einen höheren...
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The contribution of managers to organizational success : evidence from German soccer
Hentschel, Sandra; Mühlheußer, Gerd; Sliwka, Dirk - 2014
We study the impact of managers on the success of professional soccer teams using data from the German "Bundesliga". We evaluate the performance impact of individual managers by estimating regression models that include both team and manager fixed effects, where we are exploiting the high...
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Effects of a red card on goal-scoring in worldcup football matches
Cerveny, Jakub; Ours, Jan C. van; Tuijl, Martin A. van - 2016
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The impact of the sponsorship in the sport in promoting brand equity of sportwear industry
Azadi, Rasoul; Yousefi, Bahram; Eydi, Hossein - In: International journal of business & management : IJoBM 4 (2016) 2, pp. 19-32
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A comparison of anti-doping measures in sporting contests
Wu, Qin; Bayer, Ralph-C.; Lenten, Liam J. A. - 2016
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Biases and strategic behavior in performance evaluation : the case of the FIFA’s Best Soccer Player Award
Coupé, Tom; Gergaud, Olivier; Noury, Abdul - 2016
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Relationship marketing in sport : an exploratory study in the UK context
Sista, Suren - 2016
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The impact of service quality and sport-team identification on the repurchase intention
Oman, Branimir; Pepur, Mario; Arnerić, Josip - 2016
During the last few decades, the role of the service sector in the overall economic activities has become more significant in many countries, particularly the most developed ones. This has provoked increased scholars' interest so they have begun researching many service markets more extensively....
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Routledge handbook of international sport business
Dodds, Mark (ed.); Heisey, Kevin (ed.); Ahonen, Aila (ed.) - 2018
Introduction / Mark Dodds, Kevin Heisey and Aila Ahonen -- Part 1: International Sport Business Strategy Export of National Sport Leagues / Herbert Woratschek, Guido Schafmeister and Tim Ströbel -- Sport Business Intelligence and Data-Driven Decisions: The Case of AKK Sports Ltd and WRC...
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Rattenrennen im Individualsport – Eine Untersuchung in der Sportart Triathlon
Adler, Kersten - 2018 - 1. Auflage
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Korruption im Sport : Tagungen und Kolloquien
Hoven, Elisa (ed.); Kubiciel, Michael (ed.) - 2018 - 1. Auflage
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Von Dauersupportern und Konsumenten : eine Analyse der Bedeutung von Fußballzuschauern für die Stadionatmosphäre
Linkelmann, Jannis - 2018 - 1. Auflage
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Die empirische Vermessung der schönsten Nebensache der Welt: Fußball und sozialwissenschaftliche Forschung
Gerhards, Jürgen; Mutz, Michael - In: Innovation und Wissenstransfer in der empirischen …, (pp. 315-335). 2018
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Learning Inspiration : Untersuchung von Hochleistungsteams im Fussball zur Entwicklung eines Inspirational-Leadership-Modells
Lenzlinger, Fabio - 2015
Die Führungsforschung hat das Thema der Inspirational Leadership bis heute vernachlässigt. Dies ist neben der Komplexität und Interdisziplinarität der Thematik besonders dadurch begründet, dass in weiten Teilen der Scientific Community davon ausgegangen wird, dass Inspirational Leadership...
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Outsourcing sports sponsorship activities: a multi-theoretical approach
Dietl, Helmut; Schweizer, Nicolas - 2015
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Does attractiveness win? : on the gender-specific impact of attractiveness on athletic performance in tennis
Bakkenbüll, Linn-Brit - 2015
This study examines whether there are gender-specific differences in regard to physical attractiveness of professional tennis players and their performance. For this purpose, the top 100 male and female tennis players of the tennis world ranking in 2014 are examined. Athletic performance is...
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Internal promotion in competitive sports : evidence from the English premier league
Radoman, Mihailo; Voia, Marcel-Christian - 2015
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Essays in sports economics
Pohlkamp, Stefanie - 2015
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Managerial and organizational efficiency : applied econometrics in professional team sports
Büschemann, Arne - 2015
Die vorliegende empirische Dissertation untersucht verschiedene Forschungsfragen im Bereich der Sportökonomie. Die empirischen Analysen werden anhand von individuell zusammengestellten Datensätzen mit Informationen zur finanziellen und sportlichen Leistungsfähigkeit der vier großen...
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Social media in crisis communication : the Lance Armstrong saga
Hopwood, Maria; McLean, Hamish - In: Analyzing the strategic role of social networking in …, (pp. 45-58). 2017
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Der Einsatz Sozialer Medien im Sport : Gestaltung, Vermarktung, Monetarisierung
Grimmer, Christoph G. (ed.) - 2017
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Bilanzierung im Profifußball : Ansatz und Bewertung von Spielerwerten nach IFRS, inkl. Darstellung der Unterschiede nach HGB
Müller, Svenja; Serfas, Sebastian - 2017
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Motivbasierte Leistungsdifferenzierung im Fußballstadion
Seufert, Markus - 2017
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Value-based pricing in professional sports
Huefner, Ronald J. - In: Journal of revenue and pricing management 16 (2017) 1, pp. 30-39
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Corporate Governance in Profifußballunternehmen : eine konflikttheoretische Analyse aus Sicht des Controllings
Hahn, Thomas - 2017
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Numbers and narratives : sport, history and economics
Vamplew, Wray - 2017
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Stefan Kießlings Phantomtor und die Zunahme gesellschaftlicher Überwachung : Vorschlag für eine Intensivierungsspirale auf Grundlage eines Mehrebenenmodells der Öffentlichkeit
Schäfer-Hock, Christian - In: Der Einsatz Sozialer Medien im Sport : Gestaltung, …, (pp. 45-60). 2017
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Die Struktur der Social-Media-Angebote der Vereine der Bundesliga und der 2. Bundesliga in Deutschland
Sinner, Philip - In: Der Einsatz Sozialer Medien im Sport : Gestaltung, …, (pp. 63-83). 2017
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Strategie oder Zufall : wie agieren ausgewählte deutsche Handballklubs der DKB Handball-Bundesliga auf Twitter?
Knödler, Lisa - In: Der Einsatz Sozialer Medien im Sport : Gestaltung, …, (pp. 85-105). 2017
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Wie Fußballprofis Twitter im Kontext eines Karrierehighlights nutzen : empirische Befunde zum Champions-League-Finale 2013
Grimmer, Christoph G. - In: Der Einsatz Sozialer Medien im Sport : Gestaltung, …, (pp. 109-138). 2017
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Geschlechtsspezifische Muster der Selbstdarstellung von Tennisstars auf Facebook
Beck, Daniel; Capt, Isabelle - In: Der Einsatz Sozialer Medien im Sport : Gestaltung, …, (pp. 139-156). 2017
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Spielerberatung im Profifußball : die Rolle einer Full-Service-Agentur am Beispiel fair-sport
Brehm, Robert - In: Der Einsatz Sozialer Medien im Sport : Gestaltung, …, (pp. 231-239). 2017
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The impact of government subsidies in professional team sports leagues
Dietl, Helmut; Lang, Markus; Nesseler, Cornel - In: International journal of sport finance 12 (2017) 1, pp. 49-64
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Estimating the market value of collegiate football players from professional factor shares
Goff, Brian L.; Kim, H. Youn; Wilson, Dennis P. - In: Applied economics letters 24 (2017) 4/6, pp. 233-237
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Football's secret trade : how the player transfer market was infiltrated
Duff, Alex; Panja, Tariq - 2017
Machine generated contents note: Prologue 1 1 The Son of Jesús 9 2 The Chess Champion 23 3 The British Tax Exile 41 4 An East End Scandal 53 5 The Prime Minister's Men 67 6 The 100-to-1 Shot 79 7 The Switzerland of South America 93 8 "Todo Pasa" 107 9 Buenos Aires to Manchester 121 10 "I Want...
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Was wir vom Spitzensport lernen können - Urlaub und Erholung "sportlich" betrachten
Froböse, Ingo - In: Wirtschaftsfaktor Sporttourismus : …, (pp. 65-68). 2017
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The role of perceived brand personality in promotion effectiveness and brand equity development of professional sports teams
Giroux, Marilyn; Pons, Frank; Maltese, Lionel - In: International journal of sports marketing & sponsorship 18 (2017) 2, pp. 180-195
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Simultaneous scheduling of football games and referees using Turkish league data
Atan, Tankut; Hüseyinoǧlu, Olgu Pelin - In: International transactions in operational research : … 24 (2017) 3, pp. 465-484
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Sportsponsoring und Arbeitsrecht : arbeitsrechtliche Selbstvermarktungsgrenzen
Fiedler, Dominik - 2017
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Breaking the ice : the economics of hockey
Frick, Bernd (ed.) - 2017
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Vertragsrechtliche und ökonomische Analyse des Spielertransfervertrages im Profifußball
Seip, Markus - 2017 - 1. Auflage
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Does option theory hold for major league baseball contracts?
Gross, Alexander; Link, Charles R. - In: Economic inquiry : journal of the Western Economic … 55 (2017) 1, pp. 425-433
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The relationship between player characteristics, team characteristics and athletes' remuneration : an advanced empirical study of Asian and US professional baseball leagues
Liu, Zhenjia; Zong, Bingbing; Wang, Yishu; Zhang, Xuewei - In: Modern economy 8 (2017) 7, pp. 865-877
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Reforming college sports and a constrained, conditional antitrust exemption
Zimbalist, Andrew S. - In: Managerial and decision economics : MDE ; the … 38 (2017) 5, pp. 634-643
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Litigation as a strategy to overcome monopolistic inefficiency in sports
Ross, Stephen F. - In: Managerial and decision economics : MDE ; the … 38 (2017) 5, pp. 644-654
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Pro sports league antitrust "beliefs" : applied theory and the rule of reason
Fort, Rodney - In: Managerial and decision economics : MDE ; the … 38 (2017) 5, pp. 655-663
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Die Elite : die Bedeutung der Live-Berichterstattung im deutschen Spitzensport aus der Sicht von Sportjournalisten
Wiske, Jana - 2017
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Sentiment bias and asset prices : evidence from sports betting markets and social media
Feddersen, Arne; Humphreys, Brad R.; Soebbing, Brian P. - In: Economic inquiry : journal of the Western Economic … 55 (2017) 2, pp. 1119-1129
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