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Subjects
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Publishing industry 245 Verlagswesen 245 Deutschland 71 Germany 70 Theorie 25 Theory 25 Internet 22 USA 19 Media industries 18 Mediensektor 18 United States 18 Copyright law 15 Electronic publishing 15 Urheberrecht 15 Verlag 15 Welt 15 World 15 Business model 14 Elektronische Publikation 14 Geschäftsmodell 14 Business history 13 E-Business 13 E-business 13 Unternehmensgeschichte 13 Buch 12 France 12 Frankreich 12 Book 11 EU countries 11 EU-Staaten 11 Management 11 Medienwirtschaft 11 Book publishing 10 Buchverlag 10 Druckindustrie 10 Organisatorischer Wandel 10 Organizational change 10 Press publisher 10 Presseverlag 10 Printing industry 10
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Online availability
All
Free 19 Undetermined 2
Type of publication
All
Article 134 Book / Working Paper 108 Journal 6
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 78 Aufsatz in Zeitschriften 78 Article in book 57 Aufsatz im Buch 57 Graue Literatur 43 Non-commercial literature 43 Case study 27 Fallstudie 27 Collection of articles of several authors 21 Sammelwerk 21 Arbeitspapier 16 Working Paper 16 Amtsdruckschrift 15 Government document 15 Hochschulschrift 14 Dissertation 13 Thesis 13 Statistics 7 Statistik 7 Congress report 6 Kongressschrift 6 Lehrbuch 6 Aufsatzsammlung 4 Kongress 4 Forschungsbericht 3 No longer published / No longer aquired 3 Advisory report 2 Bibliographie enthalten 2 Bibliography included 2 Company information 2 Firmeninformation 2 Gutachten 2 Interview 2 Market information 2 Marktinformation 2 Aufgabensammlung 1 Bericht 1 Business report 1 Commentary 1 Geschäftsbericht 1
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Language
All
German 110 English 110 French 15 Italian 3 Russian 3 Spanish 3 Ukrainian 2 Belarusian 1 Estonian 1 Macedonian 1 Polish 1 Romanian 1 Undetermined 1
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Persons
All
Kulenović, Dženefa 5 Friedrichsen, Mike 4 Hafkesbrink, Joachim 4 Ivaldi, Marc 4 Mohn, Reinhard 4 Argentesi, Elena 3 Benhamou, Françoise 3 Hess, Thomas 3 Mottweiler, Hannelore 3 Tünte, Markus 3 Albers, Sascha 2 Amor, Roberto González 2 Armstrong, Mark 2 Bachem, Claus 2 Cagé, Julia 2 Cauz, Jorge 2 Dilg, Gudrun 2 Endo, Takahiro 2 Grefermann, Klaus 2 Grüblbauer, Johanna 2 Haric, Peter 2 Huber, Martin 2 Jeon, Doh-Shin 2 Karas, Michael 2 Kirstein, Roland 2 Kühnle, Boris Alexander 2 Lucius, Wulf D. von 2 Menicucci, Domenico 2 Ortelbach, Björn 2 Peltier, Stéphanie 2 Schweiger, Bastian 2 Van Reenen, John 2 Varian, Hal R. 2 Vogel, Harold L. 2 Wetzels, Cécile M. M. P. 2 Althans, Jürgen 1 Ammon, Thomas 1 Anding, Markus 1 Anokhin, Sergey 1 Armbruster, Susanne 1
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Institutions
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Europäische Kommission 2 Europäische Kommission / Direktion Informationsindustrie und Informationsmarkt; Linguistik 2 Academic Publishing in Europe Conference <3, 2008, Berlin> 1 Andersen-Consulting Arthur Andersen und Co. <Sulzbach (Taunus)> 1 Arbeitsmarktservice Österreich / Abteilung Arbeitsmarktforschung und Berufsinformation 1 Association pour le Développement de l'Histoire Economique 1 Bertelsmann AG 1 Bureau d'Informations et de Prévisions Économiques <Neuilly-sur-Seine> 1 Colloque "Industries culturelles et entrepreneuriat au Maghreb" <2013, Karthago> 1 Državen Zavod za Statistika <Skopje> 1 Europäische Kommission / Generaldirektion Unternehmen 1 Europäische Kommission / Statistisches Amt / Direktion Statistik der Landwirtschaft, Forstwirtschaft und Fischerei / Abteilung D2 1 Frankreich / Direction de l'Administration Générale et de l'Environnement Culturel / Département des Études et de la Prospective 1 Gesellschaft für Konsum-, Markt- und Absatzforschung <Wien> 1 Hamburger Forum Medienökonomie 1 Ifo-Institut für Wirtschaftsforschung 1 Italien / Ufficio Centrale per i Beni Librari, le Istituzioni Culturali e l'Editoria 1 Knyžkova palata Ukrai͏̈ny imeni Ivana Fedorova 1 Kubanskij socialʹno-ėkonomičeskij institut / Kafedra žurnalistiki i izdatelʹskogo dela 1 Laboratoire d'Économie de Dijon (LEDI), Université de Bourgogne 1 Münsteraner Führungsgespräch <40, 2001, Münster (Westf)> 1 NET Institute 1 OECD / Committee on Information, Computer and Communications Policy / Working Party on the Information Economy 1 Orell Füssli Holding AG 1 Otto Harrassowitz GmbH & Co. KG 1 Philippine Statistics Authority 1 Turku School of Economics 1 Verband Deutscher Zeitschriftenverleger 1 Verlag Klaus Dieter Vervuert 1 Vivendi Universal 1 Weltorganisation für Geistiges Eigentum 1 Ėstonskaja SSR / Komitet po Pečati 1
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All
Flexibilität und Stabilität in der Verlags- und Medienbranche : Konzepte beidhändiger Unternehmensstrategien 7 Journal of cultural economics 3 Management & organizational history : MOH 3 Discussion paper / Centre for Economic Policy Research 2 Discussion paper series 2 Discussion paper series / Research Institute for Economics and Business Administration, Kobe University 2 Economic analysis and policy 2 Erlanger Beiträge zur Medienwirtschaft 2 Göttinger Schriften zur Internetforschung 2 Handbuch Medienmanagement : mit 46 Tabellen 2 Harvard business review : HBR 2 Harvard-Business-Manager : das Wissen der Besten 2 Information services & use 2 KoR : internationale und kapitalmarktorientierte Rechnungslegung : IFRS 2 Lehrbuch 2 Marketing science : the marketing journal of the Institute for Operations Research and the Management Sciences 2 Strategy case book 2 The journal of industrial economics 2 UTB 2 Umweltwirtschaftsforum : uwf : die betriebswissenschaftlich-ökologisch orientierte Fachzeitschrift 2 Werkdocument / Centraal Planbureau 2 Wirtschaft und Wettbewerb 2 Working paper series / Otto von Guericke University Magdeburg, FEMM, Faculty of Economics and Management 2 11 Fallstudien von Handelsunternehmen 1 Aktuelle Perspektiven des Marketingmanagements : Reflektionen aus den Bereichen Holistic Branding, Media Management und Sustainability Marketing ; Festschrift für Prof. Dr. Manfred Kirchgeorg zum 50. Geburtstag 1 Aktuelle Strategien von Medienunternehmen : Ergebnisse der Ravensburger Mediengespräche 1 Aktuelle Tendenzen im Innovationsmanagement : Festschrift für Werner Popp zum 65. Geburtstag 1 American economic journal : a journal of the American Economic Association 1 Annuari / Istituto Nazionale di Statistica 1 Arbeitsbericht des Instituts für Wirtschaftsinformatik und Neue Medien 1 Arbeitspapier / Wissenschaftliche Gesellschaft für Marketing und Unternehmensführung 1 Arbeitspapiere des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre, insb. Organisation, Personal und Innovation der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster 1 Arts marketing : an international journal : AM 1 BRAMANN Basics - Buch & Medien 1 Berichte aus der Betriebswirtschaft 1 BestMasters 1 Buchwissenschaftliche Beiträge aus dem Deutschen Bucharchiv München 1 Business history 1 Business horizons 1 CEP special reports 1
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Sources
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ECONIS (ZBW) 246 RePEc 2
Showing 1 - 50 of 248
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Legal structure, business organisations and lobbying : the Japanese publishing sector, 1990-2001
Endo, Takahiro - 2017 - Revised March 21, 2017
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Efficient contracting under the U.S. copyright termination law
Karas, Michael; Kirstein, Roland - 2017
The American copyright act from 1976 allows authors to terminate their copyright grants after a certain vesting period if these are not categorized as work made for hire. The literature suggests substantial effects on the author-publisher relationship because in negotiations publishers may...
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More rights, less income? : an economic analysis of the new copyright law in Germany
Karas, Michael; Kirstein, Roland - 2017
The German copyright law was reformed in the end of 2016 with the purpose of ensuring reasonable pecuniary compensation to authors. It proposes an option which entitles authors to negotiate copyright transfers with an additional publisher after a vesting period of ten years. The results of a...
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Die Angemessenheit der Vergütung nach § 32 UrhG für wissenschaftliche Werke im STM-Bereich
Klemp, Sverre - 2016
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Management Summary: Publishing 4.0 — Chancen, Anforderungen, Konzepte Studie 2016: Cross-, Hybrid-Media und Digital Content-Services
Fahsel, Jörn; Heinold, Ehrhadt F. - 2016
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Going global in fragmented markets : the European publishing industry since the second postwar period
Puig Raposo, Núria; Fernández-Moya, María - In: Industries and global competition : a history of …, (pp. 131-152). 2018
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Resistance to neoliberal regulatory change : the Japanese publishing industry, 1990 - 2001
Endo, Takahiro - 2015
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Ethik in der Medienpraxis. Analyse, Etablierung und Evaluierung von Maßnahmen zur Einhaltung des Trennungsgrundsatzes in einem Fachverlag - der Österreichische Wirtschaftsverlag
Böck, Stefan; Danbauer, Diana - In: Verschwimmende Grenzen zwischen Journalismus, Public …, (pp. 159-171). 2017
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Verlagsmarketing
Huse, Ulrich - 2017
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Glocalizing Charlie Hebdo : an analysis of coverage of the Paris attacks in Kenya's The Friday Bulletin (January 7th-February 28th, 2015)
Masai, Jesse - In: Digital transformation in journalism and news media : …, (pp. 429-440). 2017
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Servitization, digitization and supply chain interdependency
Vendrell-Herrero, Ferran; Bustinza, Oscar F.; Parry, Glenn - In: Industrial marketing management : the international … 60 (2017), pp. 69-81
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Vydavnyčo-polihrafična dijalʹnistʹ v rehionach Ukraïny: teoretyčni ta instytucijno-ekonomični osnovy rozvytku : monohrafija
Bazyljuk, Volodymyr Bohdanovyč - 2017
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Digitalisierung, Energieeffizienz und Corporate Social Responsibility
Hellmann, Kai-Uwe; Nehm, Florian; Grimm, Oliver - In: CSR und Digitalisierung : der digitale Wandel als …, (pp. 245-256). 2017
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Le livre, le droit et le faux : essai sur l'édition juridique et la contrefaçon au Siècle des Lumières
Évrard, Sébastien - 2017
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Sytin: izdatel'skaja imperija
Čumakov, Valerij - 2017
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Amazon warrior : how a platform can restructure industry power and ecology
Greve, Henrich R.; Song, Seo Yeon - In: Entrepreneurship, innovation, and platforms, (pp. 299-335). 2017
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Discursos de la crisis : respuestas de la cultura española ante nuevos desafíos
Mecke, Jochen (ed.); Junkerjürgen, Ralf (ed.);  … - 2017
¿La actual crisis económica como retorno a la normalidad?: la baja productividad y el subempleo crónico en España / Holm-Detlev Köhler -- España: crisis, postcrisis y un nuevo comienzo político / Walther L. Bernecker -- Tradiciones, transiciones y transgresiones: la crisis en España...
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The benefits of diverse preferences in Library Consortia
Jeon, Doh-Shin; Menicucci, Domenico - In: The journal of industrial economics 65 (2017) 1, pp. 105-135
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Content-Management-Systeme in Fachverlagen : Ergebnisse einer empirischen Erhebung
Hagenhoff, Svenja - 2014
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XML-basierte Anreicherung von Texten - Potentiale für Verlage
Haußer, Felix - 2014
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Medienkultur und Unternehmenskultur im deutschsprachigen Publikumsverlag : organisationale Veränderungsfähigkeit im Kontext der Digitalisierung
Baumgartner, Jana - 2016
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Bruno (1872–1941) und Paul Cassirer (1871–1926)
Grammbitter, Ulrike - In: Unternehmer in der Weimarer Republik, (pp. 199-209). 2016
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Saving the media : capitalism, crowdfunding, and democracy
Cagé, Julia - 2016
"The media are in crisis. Not only the print press but the entire news production chain. Faced with growing competition and inexorably declining advertising revenue, newspapers, radio and TV news operations, and pure Internet players are all in search of a new model. Based on an innovative study...
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Industries culturelles et entrepreneuriat au Maghreb
Benchenna, Abdelfettah (ed.); Pinhas, Luc (ed.) - Colloque "Industries culturelles et entrepreneuriat au … - 2016
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Business model innovations in the digital publishing industry
Koller, Hans; Dennstedt, Bianca - In: Megatrend Digitalisierung - Potenziale der Arbeits- und …, (pp. 261-279). 2016
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Fabriquer le livre au Maroc
Cohen, Anouk - 2016
En 2000, la production marocaine de livres atteint en un an l'équivalent de ce qui a été publié auparavant en près d'un siècle. Ce dynamisme atteste d'un secteur en mutation, reflet d'une libéralisation politique commencée au milieu des années 1990, qui est allée de pair avec une...
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Publier, éditer, éditorialiser : nouveaux enjeux de la production numérique
Calderan, Lisette (ed.); Laurent, Pascale (ed.);  … - 2016
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Supporting innovation while trimming cost through persistent management - JP/Politikens Hus
Tan, Chee-Wee; Knudsen, Per Palmkvist - In: Cases on IT leadership : CIO challenges for innovation …, (pp. 63-75). 2016
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Marketing wydawniczy
Widera, Zbigniew; Pravdová, Hana - 2016
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Paradise lost or fantasy island? : voluntary payments by American publishers to authors not protected by copyright
Liebowitz, Stanley Jason - In: The journal of law & economics 59 (2016) 3, pp. 549-567
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Book publishing : competition, technological innovation, and structural changes : an examination of the US book industry
Joseph, Rojers P. - In: International journal of strategic business alliances 5 (2016) 3/4, pp. 224-233
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Does the long tail really favor small publishers?
Peltier, Stéphanie; Benhamou, Françoise; Touré, Mamoudou - In: Journal of cultural economics 40 (2016) 4, pp. 393-412
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Proliferation of e-newspapers and its financial impact on the publishing industry in UAE
Cherian, Jacob; Farouk, Sherine - In: International journal of economics and finance 7 (2015) 3, pp. 194-198
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Sauver les médias : capitalisme, financement participatif et démocratie
Cagé, Julia - 2015
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Entertainment industry economics : a guide for financial analysis
Vogel, Harold L. - 2015 - 9. ed.
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Strategisches Management von Medienunternehmen : Einführung in die Medienwirtschaft mit Case-Studies
Friedrichsen, Mike; Grüblbauer, Johanna; Haric, Peter - 2015 - 2., aktualisierte Aufl.
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Position auctions with budget constraints : implications for advertisers and publishers
Lu, Shijie; Zhu, Yi; Dukes, Anthony - In: Marketing science : the marketing journal of the … 34 (2015) 6, pp. 897-905
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Le livre
Collard, Fabienne; Goethals, Christophe; Wunderle, Marcus - 2015
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Internet competition and e-books : challenging the competition policy acquis?
Vezzoso, Simonetta - In: Competition on the internet : [... conference titled …, (pp. 25-40). 2015
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Erfolgreicher Anzeigenverkauf in mobilen Medien : eine empirische Analyse zu Verkaufsindikatoren im Mobile Advertising
Meier, Saskia - 2015
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Strategisches Management von Medienunternehmen : Einführung in die Medienwirtschaft mit Case-Studies
Friedrichsen, Mike; Grüblbauer, Johanna; Haric, Peter - 2015
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Geo-Institut Columbus GmbH (A) : constantly changing
Schweiger, Bastian; Amor, Roberto González; Albers, Sascha - In: Strategy case book, (pp. 1-9). 2015
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Geo-Institut Columbus GmbH (B) : extending the market position
Schweiger, Bastian; Amor, Roberto González; Albers, Sascha - In: Strategy case book, (pp. 11-19). 2015
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Untemehmensportrait Verlagsgruppe Weltbild GmbH
Gädeke, J. - 2015
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Determinanten und Erfolgsfaktoren der Multi-Channel-Marketing-Strategie in Verlagen : eine theoretische und empirische Analyse
Lee de Ghersi, Soo-Hee - 2015
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Information and communication
Philippine Statistics Authority - 2015
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Malyj izdatelʹskij biznes kak ryčag razvitija regionalʹnogo knižnogo rynka : (na primere izdatel'stva OOO "Prosveščenie-Jug")
Charčenko, I. V.; Poznachareva, Z. V. - Kubanskij socialʹno-ėkonomičeskij institut / Kafedra … - 2014
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Infonomics and the business of free : modern value creation for information services
Regazzi, John J. - 2014
"This book addresses the question of whether or not information has become a commodity and examines how infonomics and the "business of free" have changed the way companies must create and market their information to make it most accessible and valuable for their consumers"--Provided by publisher
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Verlagswirtschaft : ökonomische, rechtliche und organisatorische Grundlagen
Lucius, Wulf D. von - 2014 - 3., neubearb. und erw. Aufl.
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Demand spillovers, combative advertising, and celebrity endorsements
Garthwaite, Craig L. - In: American economic journal : a journal of the American … 6 (2014) 2, pp. 76-104
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