EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Rundfunkfinanzierung"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Rundfunkfinanzierung 264 Broadcasting finance 224 Deutschland 156 Germany 134 Rundfunksender 68 Broadcasting industry 66 Rundfunkpolitik 37 Broadcasting policy 36 Theorie 33 Theory 29 Öffentlich-rechtlicher Rundfunk 29 Fernsehwerbung 27 Commercial television 25 Privater Fernsehsender 25 Television advertising 25 Wettbewerb 24 Medienökonomik 23 Fernsehprogramm 22 Media economics 22 Rundfunkrecht 22 Competition 21 Broadcasting law 20 Fernsehsender 20 Television programme 20 Rundfunk 18 EU countries 17 EU-Staaten 17 Regulierung 17 Television industry 17 Broadcast 16 Rundfunkgebühr 16 Regulation 14 Fernsehen 13 Hörfunkwerbung 13 Radio advertising 13 Television 13 Digital broadcast 12 Digitaler Rundfunk 12 Großbritannien 12 Normbefolgung 12
more ... less ...
Online availability
All
Free 40 Undetermined 7
Type of publication
All
Book / Working Paper 166 Article 93 Journal 5
Type of publication (narrower categories)
All
Graue Literatur 74 Non-commercial literature 74 Article in journal 49 Aufsatz in Zeitschrift 49 Aufsatz im Buch 41 Book section 41 Working Paper 35 Arbeitspapier 25 Hochschulschrift 25 Thesis 20 Collection of articles of several authors 15 Sammelwerk 15 Amtsdruckschrift 8 Government document 8 Konferenzschrift 8 Aufsatzsammlung 6 Bibliografie enthalten 6 Bibliography included 6 Conference proceedings 6 Advisory report 5 Gutachten 5 Article 4 Conference paper 2 Kommentar 2 Konferenzbeitrag 2 Commentary 1 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 1 Gesetz 1 Law 1 Mehrbändiges Werk 1 Multi-volume publication 1
more ... less ...
Language
All
German 169 English 87 Undetermined 9 French 5 Italian 1
Author
All
Traxler, Christian 12 Kops, Manfred 9 Fellner, Gerlinde 8 Sausgruber, Rupert 8 Kind, Hans Jarle 5 Kruse, Jörn 4 Never, Henning 4 Peacock, Alan 4 Rincke, Johannes 4 Sørgard, Lars 4 Dänzler, Stefanie 3 Hadamitzky, Andreas 3 Herrmann, Karolin 3 Kreiner, Claus Thustrup 3 Kyhl, Søren 3 Nilssen, Tore 3 Runkel, Marco 3 Schellhaaß, Horst-Manfred 3 Schulz, Wolfgang 3 Terschüren, Anna 3 Adelt, Ursula 2 Beck, Hanno 2 Berg, Christian Edelvold 2 Bethge, Herbert 2 Beyer, Andrea 2 Blanckenburg, Korbinian von 2 Cischinsky, Holger 2 Dörr, Dieter 2 Eickhof, Norbert 2 Friedrichsen, Mike 2 Hagen, Jürgen von 2 Hallenberger, Gerd 2 Haucap, Justus 2 Hoffmann, Reinhard 2 Khabyuk, Olexiy 2 Kirchner, Joachim 2 La Torre, Mario 2 Lund, Anker Brink 2 Marmor, Lutz 2 Michel, Eva-Maria 2
more ... less ...
Institution
All
Nomos Verlagsgesellschaft 4 Bayern / Oberster Rechnungshof 3 Deutschland / Kommission zur Ermittlung des Finanzbedarfs der Rundfunkanstalten 3 Großbritannien / Home Office 3 Bayerische Landeszentrale für Neue Medien 2 Großbritannien / Committee on Financing the BBC 2 Allianz Deutscher Produzenten - Film & Fernsehen 1 Arbeitsgemeinschaft der Öffentlich-Rechtlichen Rundfunkanstalten der Bundesrepublik Deutschland 1 BLM-Symposion Medienrecht <15., 2015, München> 1 Bund der Steuerzahler / Deutsches Steuerzahlerinstitut 1 Communications Studies and Planning International Limited <London> 1 Deutschland / Bundesministerium der Finanzen 1 Deutschland / Bundesministerium der Finanzen / Wissenschaftlicher Beirat 1 Dr. Frank Hennecke <Firma> 1 Duncker & Humblot 1 Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle 1 European University Institute / Department of Law 1 Europäische Kommission 1 Frankreich / Cour des comptes 1 Fribourger Arbeitskreis für die Ökonomie des Rundfunks 1 Helmut-Schmidt-Universität 1 Nordrhein-Westfalen / Presse- und Informationsamt 1 Peter Lang GmbH 1 Springer Fachmedien Wiesbaden 1 Symposion Medienrecht <9, 2006, München> 1 Tagung "Wer Bezahlt, Bestellt - (Un-)Abhängigkeiten der Medieninhalte von der Medienfinanzierung" <2016, Passau> 1 Universität des Saarlandes / Handelsinstitut 1 Universität zu Köln / Institut für Rundfunkrecht 1 Universität zu Köln / Institut für Rundfunkökonomie 1 Verband Privater Rundfunk und Telekommunikation 1 Verband Privater Rundfunk und Telemedien 1 Verlag C.H. Beck 1 Verlag Dr. Kovač 1
more ... less ...
Published in...
All
Reihe Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln 39 The economic regulation of broadcasting markets : evolving technology and the challenges for policy 8 Wirtschaftsdienst : Zeitschrift für Wirtschaftspolitik 8 BLM-Schriftenreihe 5 Fernsehfinanzierung : ökonomische, rechtliche und ästhetische Perspektiven 5 Journal of media business studies 5 Telecommunications policy : the international journal of ICT economy, governance and society 5 CESifo Working Paper 4 CESifo working papers 4 JMM : the international journal on media management 4 Preprints of the Max Planck Institute for Research on Collective Goods 4 The economics and regulation of pay broadcasting 4 Wirtschaftsdienst 4 Medienwirtschaft : MW ; Perspektiven der digitalen Transformation 3 Schriften zu Kommunikationsfragen : SKF 3 Schriften zur Medienwirtschaft und zum Medienmanagement 3 Schriften zur Rundfunkökonomie 3 Sind ARD und ZDF noch zu retten? : Tabuzonen im öffentlich-rechtlichen Rundfunk 3 Sport im Fernsehen - zwischen gesellschaftlichem Anliegen und ökonomischen Interessen 3 The journal of media economics 3 Zeitschrift für öffentliche und gemeinwirtschaftliche Unternehmen : ZögU ; zugleich Organ des Bundesverbandes Öffentliche Dienstleistungen - Deutsche Sektion des CEEP 3 Dortmunder Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftspolitik 2 Europäische Hochschulschriften / 2 2 Fernsehen 2 Journalismus jenseits von Markt und Staat : institutionentheoretische Ansätze und Konzepte in der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft : Festschrift für Marie Luise Kiefer 2 Media Governance in Europa : Regulierung - Partizipation - Mitbestimmung ; [internationales Symposion im Juni 2009 in Hamburg unter dem Titel Media goverance in Europe - regulation, participation, codetermination] 2 Neue Technik, neue Medien, neue Gesellschaft? : ökonomische Herausforderungen der Onlinekommunikation ; [Tagung] 2 Revue économique : revue bimestrielle 2 Schriften zu Kommunikationsfragen 2 Schriftenreihe des Instituts für Rundfunkrecht an der Universität zu Köln 2 Volkswirtschaftliche Diskussionsbeiträge 2 Volkswirtschaftliche Schriftenreihe 2 Wettbewerb und Regulierung von Märkten und Unternehmen 2 Working papers in economics and statistics 2 Applied economics 1 Arbeitspapier / Wissenschaftliche Gesellschaft für Marketing und Unternehmensführung 1 Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln 1 Aufbruch in die digitale Welt : aktuelle Entwicklungen - Analysen - Konzepte 1 Begleitforschung des Landes Nordrhein-Westfalen zum Kabelpilotprojekt Dortmund 1 Beiträge zum Rundfunkrecht 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 232 USB Cologne (EcoSocSci) 17 EconStor 14 USB Cologne (business full texts) 1
Showing 1 - 50 of 264
Cover Image
Rundfunkbeitrag : Intendanten, beschränkt euch!
Leinker, Timm - In: Wirtschaftsdienst : Zeitschrift für Wirtschaftspolitik 100 (2020) 3, pp. 154-154
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012181336
Saved in:
Cover Image
Die Film- und Fernsehproduktion als Wirtschaftsfaktor in Deutschland : Reden, Beiträge und Interviews 2018 bis 2020
Palmer, Christoph E. - Allianz Deutscher Produzenten - Film & Fernsehen - 2021
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012503264
Saved in:
Cover Image
Der Zwangsrundfunk oder Warum die neue Rundfunkabgabe rechts- und verfassungswidrig bleibt : eine Streitschrift
Hennecke, Frank J. - 2021
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012495532
Saved in:
Cover Image
Freiheit und freier Markt : eine kritische Analyse am Beispiel der No-Billag-Debatte
Mügge, Cornelia - In: Wirtschaftsethik : sozialethische Beiträge, (pp. 61-82). 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012425461
Saved in:
Cover Image
Öffentlich-rechtlicher Rundfunk in einer konvergenten Medienwelt : Endbericht : Studie im Auftrag der ARD
Aigner, Rafael Christian; Handrich, Lars; Mattes, Anselm; … - 2017
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011624448
Saved in:
Cover Image
Kennzahlen des öffentlichen Rundfunks - ein internationaler Vergleich
Eberwein, Tobias; Karmasin, Matthias; Saurwein, Florian; … - In: Zur Ökonomie gemeinwohlorientierter Medien : …, (pp. 187-207). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011964714
Saved in:
Cover Image
Transparency and funding of public service media - die deutsche Debatte im internationalen Kontext
Herzog, Christian (ed.); Hilker, Heiko (ed.);  … - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011671874
Saved in:
Cover Image
Beck'scher Kommentar zum Rundfunkrecht : Rundfunkstaatsvertrag, Jugendmedienschutz-Staatsvertrag, Rundfunkbeitragsstaatsvertrag, Rundfunkfinanzierungsstaatsvertrag
Binder, Reinhart; Vesting, Thomas; Assion, Simon; … - 2018 - 4. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011582812
Saved in:
Cover Image
La télévision
LeChampion, Rémy - 2018
Le site de l'éditeur indique : "Premier loisir des Français, la télévision nous accapare, nous captive, nous distrait, nous passionne. Elle définit son époque. Et avec son époque, elle évolue, se multiplie, innove, s'enrichit et se transforme pour relever le défi de la modernité...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011817039
Saved in:
Cover Image
BLM-Symposion Medienrecht 2015 : Vielfaltssicherung durch chancengleichen Zugang zu Finanzierungsquellen?
BLM-Symposion Medienrecht <15., 2015, München> - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011899569
Saved in:
Cover Image
Alternativen zur gegenwärtigen Finanzierung des öffentlich-rechtlichen Rundfunks
Terschüren, Anna - In: Wirtschaftsdienst 94 (2014) 3, pp. 221-227
Der Rundfunkbeitrag soll die öffentlich-rechtliche Rundfunkfinanzierung sicherstellen. Doch schon ein Jahr nach seiner Einführung zeigt sich, dass er zu ungerechtfertigt stärkeren Belastungen von Unternehmen und Kommunen führt. Zudem ist der Rundfunkbeitrag nicht verfassungskonform...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011477705
Saved in:
Cover Image
Rundfunkbeitragsbefreiung: Ineffizient, anreizfeindlich und ungerecht
Cischinsky, Holger; Kirchner, Joachim - In: Wirtschaftsdienst 94 (2014) 11, pp. 829-835
Nach der Umstellung der geräteabhängigen Rundfunkgebühren zu einem Rundfunkbeitrag pro Wohnung ist die Beitragsbefreiung der Mindestsicherungsempfänger geblieben. Hierdurch entstehen Grenzfälle, die mit negativen Anreizen verbunden sind. Die Autoren fordern daher, dass der Rundfunkbeitrag...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011617634
Saved in:
Cover Image
Das Rundfunkbeitragsaufkommen nach der Reform des Rundfunkfinanzierungsmodells
Haucap, Justus; Normann, Hans-Theo; Benndorf, Volker; … - 2014
Im Jahr 2010 wurde eine Reform des Finanzierungsmodells für den öffentlich-rechtlichen Rundfunk beschlossen. Mit Wirkung zum 01.01.2013 trat der Rundfunkbeitragsstaatsvertrag (RBStV) in Kraft, der die bisherige geräteabhängige Rundfunkgebühr durch einen geräteunabhängigen Beitrag ersetzt....
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010253814
Saved in:
Cover Image
Alternativen zur gegenwärtigen Finanzierung des öffentlich-rechtlichen Rundfunks
Terschüren, Anna - In: Wirtschaftsdienst : Zeitschrift für Wirtschaftspolitik 94 (2014) 3, pp. 221-227
Der Rundfunkbeitrag soll die öffentlich-rechtliche Rundfunkfinanzierung sicherstellen. Doch schon ein Jahr nach seiner Einführung zeigt sich, dass er zu ungerechtfertigt stärkeren Belastungen von Unternehmen und Kommunen führt. Zudem ist der Rundfunkbeitrag nicht verfassungskonform...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010258333
Saved in:
Cover Image
Rundfunkbeitragsbefreiung : ineffizient, anreizfeindlich und ungerecht
Cischinsky, Holger; Kirchner, Joachim - In: Wirtschaftsdienst : Zeitschrift für Wirtschaftspolitik 94 (2014) 11, pp. 829-835
Nach der Umstellung der geräteabhängigen Rundfunkgebühren zu einem Rundfunkbeitrag pro Wohnung ist die Beitragsbefreiung der Mindestsicherungsempfänger geblieben. Hierdurch entstehen Grenzfälle, die mit negativen Anreizen verbunden sind. Die Autoren fordern daher, dass der Rundfunkbeitrag...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010431330
Saved in:
Cover Image
The economics of the audiovisual industry : financing TV, film and web
La Torre, Mario - 2014
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012705223
Saved in:
Cover Image
Öffentlich-rechtlicher Rundfunk in der Krise
Beck, Hanno; Beyer, Andrea - In: Wirtschaftsdienst 93 (2013) 3, pp. 175-181
Diverse Skandale haben die öffentlich-rechtlichen Rundfunkanstalten in Misskredit gebracht. Dies hat erneut die Diskussion entfacht, ob der Rundfunk überhaupt in öffentlicher Hand produziert werden sollte. Die Autoren untersuchen dies aus ökonomischer Sicht, diskutieren die seit Anfang 2013...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010516322
Saved in:
Cover Image
Von der Rundfunkgebühr zur Haushaltsabgabe
Herrmann, Karolin - 2013
Die deutsche Rundfunklandschaft, also das Fernsehen und der Hörfunk, beruht auf einem Nebeneinander von öffentlich-rechtlichen und kommerziellen Anbietern. Während sich der private Rundfunk ausschließlich über Werbung finanziert, deckt der öffentlich-rechtliche Rundfunk seine Ausgaben...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009693388
Saved in:
Cover Image
Der öffentlich-rechtliche Rundfunk in Deutschland : Bedeutung, Finanzierung und Reformoptionen
Herrmann, Karolin (contributor) - 2013
Der öffentlich-rechtliche Rundfunk stößt in seiner gewachsenen Dimension und reformierten Finanzierungsform auf zunehmende Akzeptanzprobleme. Im Unterschied zu den privaten finanzieren sich die öffentlich-rechtlichen Rundfunkanbieter vorwiegend über Zwangsentgelte, also Rundfunkgebühren...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010196234
Saved in:
Cover Image
Die Finanzierung des öffentlich-rechtlichen Rundfunks
Herrmann, Karolin - In: Wirtschaftsdienst : Zeitschrift für Wirtschaftspolitik 93 (2013) 8, pp. 552-556
Seit Anfang dieses Jahres wird in Deutschland der neue Rundfunkbeitrag erhoben. Im Unterschied zur vorher geltenden Rundfunkgebühr bemisst sich die Höhe der neuen Rundfunkabgabe nicht mehr nach der Zahl der vorgehaltenen Rundfunkgeräte. Sie richtet sich vielmehr an den Haushalten bzw....
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010226613
Saved in:
Cover Image
Wer bezahlt, bestellt : (Un-)Abhängigkeiten der Medieninhalte von der Medienfinanzierung
Lewinski, Kai von (ed.) - Tagung "Wer Bezahlt, Bestellt - (Un-)Abhängigkeiten … - 2017 - 1. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011750836
Saved in:
Cover Image
Die duale Rundfunkordnung in Deutschland : Public Value oder ein Beitrag zur nachhaltigen Sicherung des Rundfunkauftrags
Gundlach, Gwendolin - 2017
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011665587
Saved in:
Cover Image
Competition between content distributors in two-sided markets
Nygard Bergh, Harald; Kind, Hans Jarle; Reme, Bjørn-Atle; … - 2012
We analyze strategic interactions between two competing distributors of an independent TV channel. Consistent with most of the relevant markets, we assume that the distributors set end-user prices while the TV channel sets advertising prices. Within this framework we show that the distributors...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010283590
Saved in:
Cover Image
Competition between content distributors in two-sided markets
Nygard Bergh, Harald; Kind, Hans Jarle; Reme, Bjørn-Atle; … - 2012
We analyze strategic interactions between two competing distributors of an independent TV channel. Consistent with most of the relevant markets, we assume that the distributors set end-user prices while the TV channel sets advertising prices. Within this framework we show that the distributors...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009571034
Saved in:
Cover Image
Der Rundfunkbeitrag - eine sachgerechte und zukunftsfähige Finanzierungsform zur Sicherung individueller und öffentlicher Meinungsbildung
Michel, Eva-Maria; Neukamm, Katrin - In: Der Rundfunk als privates und öffentliches Gut : 25 …, (pp. 357-380). 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011544071
Saved in:
Cover Image
Zwei Seiten derselben Medaille - die Autonomie des öffentlich-rechtlichen Rundfunks und die öffentliche Finanzierung des professionellen Journalismus
Baugut, Philip - In: Journalismus jenseits von Markt und Staat : …, (pp. 235-240). 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011430393
Saved in:
Cover Image
Institutionengestaltung gegen Ökonomisierung - Nachfragen zu einem wichtigen Vorschlag zur Finanzierung des Journalismus
Schimank, Uwe - In: Journalismus jenseits von Markt und Staat : …, (pp. 81-112). 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011430403
Saved in:
Cover Image
Public financing of public service broadcasting and its qualification as state aid : with particular regard to the Altmark Trans jurisprudence
Linke, Benjamin - 2016
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011403146
Saved in:
Cover Image
Der Rundfunkbeitrag : eine Untersuchung zur funktionsgerechten Finanzierung des öffentlich-rechtlichen Rundfunks
Hoffmann, Astrid - 2016 - 1. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011403147
Saved in:
Cover Image
Political economy of broadcasting : the legacy of the Peacock report on financing the BBC
Goodwin, Peter - In: The artful economist : a new look at cultural economics, (pp. 67-87). 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011627841
Saved in:
Cover Image
Digitalisierung und die Auswirkung auf die Fernsehfinanzierung
Dänzler, Stefanie - 2011
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009299147
Saved in:
Cover Image
Getting beer during commercials: adverse effects of ad-avoidance
Stühmeier, Torben; Wenzel, Tobias - 2010
This paper studies the impact of ad-avoidance behavior in media markets. We consider a situation where viewers can avoid advertisement messages. As the media market is a two-sided market, increased ad-avoidance reduces advertisers' value of placing an ad. We contrast two financing regimes,...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010302572
Saved in:
Cover Image
Germany's PSB going online: Is there an economic justification for Public Service Media online?
Lindstädt, Nadine - 2010
Public Service Media (PSM) online is a highly up to date topic. There is no clear consensus among researchers if Public Service Media should have a legitimization online and if so to which extent. Some authors still demand for an extensive role of public service provision in the digital era...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010321677
Saved in:
Cover Image
Basic principles for the funding of public service broadcasting
Holznagel, Bernd; Nüßing, Christoph - 2010
This working paper is based on a presentation given by Prof. Holznagel during an international conference of the Institute for Broadcasting Economics concerning "The Future of the Broadcasting Licence Fee in Times of Media Convergence", Bonn, May 6, 2010. Prof. Dr. Bernd Holznagel, LL.M. is...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008822279
Saved in:
Cover Image
Getting beer during commercials : adverse effects of ad-avoidance
Stühmeier, Torben; Wenzel, Tobias - 2010
This paper studies the impact of ad-avoidance behavior in media markets. We consider a situation where viewers can avoid advertisement messages. As the media market is a two-sided market, increased ad-avoidance reduces advertisers' value of placing an ad. We contrast two financing regimes,...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008666980
Saved in:
Cover Image
Germany's PSB going online : is there an economic justification for Public Service Media online?
Lindstädt-Dreusicke, Nadine - 2010
Public Service Media (PSM) online is a highly up to date topic. There is no clear consensus among researchers if Public Service Media should have a legitimization online and if so to which extent. Some authors still demand for an extensive role of public service provision in the digital era...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008697057
Saved in:
Cover Image
Online-Aktivitäten öffentlich-rechtlicher Medien : Auftrag und Finanzierung
Biggam, Ross; Lund, Anker Brink; Burnley, Richard; … - Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle - 2015
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011384378
Saved in:
Cover Image
Radio France : les raisons d'une crise, les pistes d'une réforme ; rapport public thématique, avril 2015
2015
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011304858
Saved in:
Cover Image
Wie unabhängig ist die KEF? : eine empirische Untersuchung zur Unabhängigkeit der Kommission zur Ermittlung des Finanzbedarfs der öffentlich-rechtlichen Rundfunkanstalten (KEF) anh...
Seyfried, Markus - In: Der gut organisierte Staat : Festschrift für Werner …, (pp. 211-230). 2015
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010520299
Saved in:
Cover Image
Fernsehprogramme im dualen Rundfunksystem : eine industrieökonomische Analyse
Rothbauer, Julia - 2015 - 1. Aufl.
Aufgrund der Digitalisierung befinden sich die Fernsehmärkte in einem Umbruch. Vor diesem Hintergrund ist eine Bestandsaufnahme der zum Teil historisch bedingten staatlichen Eingriffe in diese Märkte und die Analyse der damit einhergehenden Folgen angebracht. Die Arbeit führt dies am Beispiel...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012015275
Saved in:
Cover Image
Fernsehprogramme im dualen Rundfunksystem : eine industrieökonomische Analyse
Rothbauer, Julia - 2015 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011309244
Saved in:
Cover Image
Die Neuordnung der Finanzierung des öffentlich-rechtlichen Rundfunks durch den Rundfunkbeitragsstaatsvertrag
Röß, Simon - 2015
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011340348
Saved in:
Cover Image
Business models for media firms : does competition matter for how they raise revenue?
Kind, Hans Jarle; Nilssen, Tore; Sørgard, Lars - 2009
The purpose of this article is to analyze how competitive forces may influence the way media firms like TV channels raise revenue. A media firm can either be financed by advertising revenue, by direct payment from the viewers (or the readers, if we consider newspapers), or by both. We show that...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010276625
Saved in:
Cover Image
Deterrence through word of mouth
Rincke, Johannes; Traxler, Christian - 2009
The deterrent effect of law enforcement rests on the link between the actual and the perceived detection risk. We study the role of word of mouth for this linkage. Our approach makes use of micro data on compliance with TV license fees allowing us to distinguish between households who have been...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010264559
Saved in:
Cover Image
Testing enforcement strategies in the field : legal threat, moral appeal and social information
Fellner, Gerlinde; Sausgruber, Rupert; Traxler, Christian - 2009
We run a large-scale natural field experiment to evaluate alternative strategies to enforce compliance with the law. The experiment varies the text of mailings sent to potential evaders of TV license fees. We find a strong alert effect of mailings, leading to a substantial increase in...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010266015
Saved in:
Cover Image
Deterrence through word of mouth
Rincke, Johannes; Traxler, Christian - 2009
The deterrent effect of law enforcement rests on the link between the actual and the perceived detection risk. We study the role of word of mouth for this linkage. Our approach makes use of micro data on compliance with TV license fees allowing us to distinguish between households who have been...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010266965
Saved in:
Cover Image
Testing enforcement strategies in the field: legal threat, moral appeal and social information
Fellner, Gerlinde; Sausgruber, Rupert; Traxler, Christian - 2009
We run a large-scale natural field experiment to evaluate alternative strategies to enforce compliance with the law. The experiment varies the text of mailings sent to potential evaders of TV license fees. We find a strong alert effect of mailings, leading to a substantial increase in...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010267008
Saved in:
Cover Image
Testing Enforcement Strategies in the Field: Legal Threat, Moral Appeal and Social Information
Fellner, Gerlinde; Sausgruber, Rupert; Traxler, Christian - 2009
We run a large-scale natural field experiment to evaluate alternative strategies to enforce compliance with the law. The experiment varies the text of mailings sent to potential evaders of TV license fees. We find a strong alert effect of mailings, leading to a substantial increase in...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010294768
Saved in:
Cover Image
Testing enforcement strategies in the field : legal threat, moral appeal and social information
Fellner, Gerlinde; Sausgruber, Rupert; Traxler, Christian - 2009
We run a large-scale natural field experiment to evaluate alternative strategies to enforce compliance with the law. The experiment varies the text of mailings sent to potential evaders of TV license fees. We find a strong alert effect of mailings, leading to a substantial increase in...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009735335
Saved in:
Cover Image
Testing enforcement strategies in the field : legal threat, moral appeal and social information
Fellner, Gerlinde; Sausgruber, Rupert; Traxler, Christian - 2009
We run a large-scale natural field experiment to evaluate alternative strategies to enforce compliance with the law. The experiment varies the text of mailings sent to potential evaders of TV license fees. We find a strong alert effect of mailings, leading to a substantial increase in...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003877154
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...